Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Alfa Romeo 4C Launch Edition: Prvních 1000 kusů bude stát 1,6 milionu Kč (+video)

Čekání na novou sportovní Alfu se konečně vyplatilo. V Ženevě se představila už ve zvláštní edici.
Zpět na článek
5. 3. 2013 18:44
5. 3. 2013 20:00
5. 3. 2013 20:28
5. 3. 2013 21:55
5. 3. 2013 21:59
5. 3. 2013 22:18
5. 3. 2013 22:21
5. 3. 2013 22:57
5. 3. 2013 23:14
5. 3. 2013 23:35
6. 3. 2013 07:48
6. 3. 2013 10:06
6. 3. 2013 11:19
6. 3. 2013 15:28
6. 3. 2013 00:27
5. 3. 2013 22:11
5. 3. 2013 23:48
6. 3. 2013 12:17
Avatar - twistedTSD
5. 3. 2013 18:24
Nemohu si pomoct...
...ale ta světla - [odkaz] :-( ...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - CHerokee
5. 3. 2013 18:26
Re: Nemohu si pomoct...
Vypadají opravdu zvláštně.... jinak celkově krásné auto ovšem za šílenou cenu. Za to je i Porsche nebo MB SLK 350 a to jsou auta jiné třídy a kvality...
Avatar - sargis
5. 3. 2013 18:42
Re: Nemohu si pomoct...
Mne to skor cele pripada ako evolucia Lotusu Elise...svetla fail, mali to dat pod polykarbonat aspon...
5. 3. 2013 18:44
Image
Som veľkým, ale zároveň objektívnym fanúšikom AR a stojím si za názorom, že Alfa si aktuálne nemôže dovoliť predávať akokoľvek dobré, technicky vyspelé a krásne auto za uvedenú cenu. Predpokladám, že nejde o finálnu cenu bežných výbav, pretože v opačnom prípade by išlo o posledný kliniec pre značku. Ak by nedajbože v takejto cenovej politike pokračovali aj pri ďalších modeloch (ak vôbec budú), Alfa definitívne skončila.
Rozbalit vlákno
0
5. 3. 2013 19:08
Chytilo 4C Bradavice?
Proč proboha má 4C místo světel "bradavice"? Jinak velmi pěkný design je těmito "bradavicemi" pro mě zcela znehodnocený. Toto bohužel musím konstatovat ač jsem velkým fanouškem Alfy a italského designu obecně.

P.S. Tajně doufám, že je tento detail světel pouze v této limitované edici.
Rozbalit vlákno
0
5. 3. 2013 20:00
Po dlouhé...
době přišlo auto pro ryzí zážitek z jízdy,s italským designem,s lehkou konstrukci,dokonce bez posilovače řízení.Podle mého názoru to bude nirvána pro řidiče.Ale místní nezklamali.Nelíbí se jim přední světla.Hoši,neřešte to.Já na tu Alfu nemám,vy nejspíš taky ne,takže ty přední světla vám můžou bejt u *** ;-)
Rozbalit vlákno
3
6. 3. 2013 07:19
Re: Po dlouhé...
Stejně tak ty nemusíš řešit tu nirvánu pro řidiče, že?
6. 3. 2013 20:46
Re: Po dlouhé...
Tu reakci nechápu.Žádám vysvětlení...
Avatar - iudex
5. 3. 2013 20:28
Alfa vs. Porsche
Alfa opäť raz zabila vlastné dieťa.
Ako inak si totiž vysvetliť, že pýta 60t eur za auto s 1,8l štvorvalcom a 177 kW, keď Porsche s jeho o dve triedy vyšším image bez poškvrny ponúka šesťvalcového Caymana s 202 kW o 7000 eur lacnejšie? 8-s
Rozbalit vlákno
7
5. 3. 2013 20:37
Re: Alfa vs. Porsche
To je jednoduché: Cayman váží nějakých 1.300 kg bez příplatkové výbavy, Alfa pod tunu. Tudíž 4C bude v reálném světě výrazně rychlejší (ca. 4 kg/koně vs. 4,7). A snižování váhy je velmi drahé, u aut ještě víc než u lidí... ;-)
5. 3. 2013 23:15
Re: Alfa vs. Porsche
Tak Cayman je v první řadě limitovaný 911. On prostě lepší být nemůže. Základní 911 je o trošičku těžší a o slušný kus rychlejší. A také notně dražší. Navíc je to relativně luxusní kočár, žádný vykuchaný sporťák. Moc si tedy nekonkurují. Tohle odpovídá spíš Elise S.

Je dobře, že se udrželi pod tunou. Jen si nejsem jist benefitem kompozitové karoserie. Znám člověka, který má kompozitový Elise, a zase tak velký váhový rozdíl to není (ušetřil čistě na karoserii myslím nějakých 40 kg v porovnání s původní hliníkovou). Tedy kromě toho, že je to exkluzivnější.
Avatar - Ham.
5. 3. 2013 21:03
Re: Alfa vs. Porsche
S Caymanem bych to vůbec nesrovnával, pojetím to má asi nejblíže k Lotusu Elise s přeplňovanou 1,6 nebo 1,8. Srovnatelný Elise S je kolem 40-45k eur.
5. 3. 2013 23:19
Re: Alfa vs. Porsche
Elise S s přeplňovanou 1,8 nabízí 162 kW při 924 kg. I zrychlení napovídá, že si budou velmi blízko: 4,6 vteřiny. A to s manuální převodovkou.

Navíc, když si vezmeš, že spousta lidí motor Toyoty vykuchá a zastaví místo něj K20 Hondy... Často dopovaný kompresorem. :-)
Avatar - Emel
5. 3. 2013 21:34
Re: Alfa vs. Porsche
Je to úvodní limitovaná edice. Navíc vzhledem k masivnímu využití karbonu a nízké hmotnosti je to prostě technologicky náročné auto. Já bych byl v první řadě rád, že tu je reálné auto.
Avatar - CHerokee
5. 3. 2013 21:48
Re: Alfa vs. Porsche
Teď jde o to, jestli bude reálně prodejné. Já bych si ho nekoupil.
6. 3. 2013 00:42
Re: Alfa vs. Porsche
Porsche je z karbonu a ma 895kg?
Ne?
Tak si vedle jak ta jedle.
Avatar - euro89
5. 3. 2013 20:28
Dobré auto...
...ale se špatným logem. Uměl bych si tuhle techniku představit se znakem Lancie a názvem třeba Nuova Beta Montecarlo. :-) Ale to je jen sen, fantozzi to vidí jinak a bude mě dál mučit Chryslery a sypáním peněz do záchrany konkurenční Alfy Romeo.
Rozbalit vlákno
2
5. 3. 2013 21:43
Re: Dobré auto...
Podle mě Sergio už na Lancii úplně rezignoval.
Avatar - euro89
5. 3. 2013 22:03
Re: Dobré auto...
To vím taky, bohužel. :-( :'-( Osobně považuji slavnou Lancii za mrtvou stejně, jako např. Rover nebo SAAB. Jen mi vadí, že se její slavné jméno znehodnucuje tím přelepováním Chryslerů. To jí měl raději nechat důstojně zemřít v době, kdy byla ukončena výroba Thesise. Ale na nové Alfy Romeo budu mít averzi vždycky, protože právě kvůli Alfě přišel před cca. 20 lety začátek konce jedné z nejslavnějších automobilek planety. To když musela Alfě Romeo vyklidit místo na poli "aut pro řidiče" a začala dělat čím dál tím horší auta, o která nikdo nestojí.
5. 3. 2013 20:47
Panenko skákavá....
.... 10 příspěvků a většina jak od idiotů.... No nic, přeji příjemný večer děcka :yes:
Tady fakt nemá cenu nic psát.... :-)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - euro89
5. 3. 2013 20:56
Re: Panenko skákavá....
Hlavně ten desátej, co >:-[]
5. 3. 2013 21:09
Re: Panenko skákavá....
Souhlas, vzhledem k parametrum a objednavkam na urovni 4000 ks to Alfa trefila. Dovolim si napsat ze ani Porsche nenabizi konkurecni stroj....

Jinak opet vsichni kritikove to tady musi shodit, tomu se nelibi design, tomu cena a ten zas ma problem ze je to Alfa.... Jak ubohe prispevky!

Bezte si koupit batohvwagen a nereste Alfu!
5. 3. 2013 21:55
Re: Panenko skákavá....
Tys tomu dal! >:D
Avatar - twistedTSD
5. 3. 2013 22:27
Re: Panenko skákavá....
Tak promiň, že mám tu drzost vyjádřit mírné zklamání z designu konečné verze jinak nepochybně úžasného auta...
5. 3. 2013 22:55
Re: Panenko skákavá....
Tak jako u Mr.Murphy-ho. Tobě se ty světla snad líbí? A nebyly by klasická světla náhodou lepší volbou?
5. 3. 2013 22:52
Re: Panenko skákavá....
Bral jsem tě za rozumného diskutéra, ale bohužel jsi tímto příspěvkem u mě hodně klesl.
To že někdo vyjádří názor na světla či design obecně snad ještě neznamená, že je idiot. Naopak idiot je ten, který nedokáže akceptovat odlišný názor.

P.S. tobě se ty světla opravdu líbí?
Kdyby tam byly klasická světla tak nemám připomínek.
5. 3. 2013 21:55
Cena
podle mě moc níž nepůjde ani mimo tuhle limitovanou edici. Podle konkurenčního vebu to auto váží 895 kilo. Moc si nedokážu představit, že by se to dalo vyrobit levněji. Každopádně parametry působí úchvatně a je to přesně auto, po jakém furt všichni volají, puristické řidičské auto. Teď je ještě otázka, jestli si ho budou taky kupovat. ;-\
Rozbalit vlákno
11
5. 3. 2013 21:59
Re: Cena
Za 1.6 mil je to auto mnohým reálným kupcům cenově naprosto vzdálené.

Tohle je cena za velmi slušne vybavenou vyšší střední německou prémii. Ne, že by to byl konkurent, ale spíš se vžijte do kůže člověka, který by si rád koupil auto na blbnutí a v garáži mu stojí auto, se kterým každý den jezdí v naprosto stejné ceně. Koupí si tuto Alfu? Jednoduchá odpověď je ne. A komu tam stojí třeba S kláda, Á osma či sedma, ten půjde rovnou k Porsche...

Jinak parametry to auto má excelentní. To bez diskuze.
5. 3. 2013 22:18
Re: Cena
Vzhledem k tomu, jaké vlastnosti to auto nabízí, je ta cena obhajitelná, problém je dnešní image Alfy.

Kdyby to chtěli prodávat jako nějaké babyFerrari, tak by situace byla úplně jiná.
5. 3. 2013 22:21
Re: Cena
Už to tady padlo. Image by měl být vždy v korespondeci s cenou. Tady to docela kulhá. Kdo to neodhadne, ten na to doplatí.
5. 3. 2013 22:57
Re: Cena
ty si zase mimo realitu. Ty si to auto urcite nekupis lebo nan nemas a aj keby si mal 1,6 mil tak to das vsestranejsie auto ale toto auto nie je pre takych ludi. Auto sa rozpreda 600 kusov je pre USA kde predsudky nemaju je to limitka so super parametrami a myslim ze aj tych 400 ks bude zachvilu prec cize uz ani nemusis bezat k predajcovi Alfy na teba nevide >:D
5. 3. 2013 23:14
Re: Cena
Ty, se svým psaným projevem, tipuji, jezdíš zatím leda tak na kole. :-!

PS: ALfa má vydělávat, tohle není a nebude model, který by trhal prodejní rekordy. Prvně deklarovaná cena pod 1 mil, je v pohledu dnešní reality zcela mimo.
5. 3. 2013 23:35
Re: Cena
Záleží přeci, co od auta chceš. Někteří lidé mají Elise jako jediné auto. Cena podle mne celkem odpovídá, otázka je, jestli se najde dostatek kupců. A nejspíš najde.
6. 3. 2013 07:48
Re: Cena
Já se třeba do Elisu ani neposkládám. Je moc malej.
6. 3. 2013 10:06
Re: Cena
Těch úhlů pohledu je více. Jako exkluzivka, nebo chme-li zjednodušeně, prostě "něco jiného" si 4C klientelu najde. Je otázkou, jak rychle se ale klientela vyčerpá, resp. jaký objem produkce Alfa plánuje. V kontextu Elise je tato Alfa přeci jen cenově nad i když s největší pravděpodobností rozhodně příjemnější pro extrémisty pro denní užívání. Pak je ale otázkou, kolik klientů se při denním užívání rozhodne pro Cayman (?) Elise také není žádný prodejní šlágr (v kontextu běžné automobilové produkce). V kontextu celé Alfy trochu skepticky kroutím hlavou. ;-\ Nesouhlasím uplně s jossalitem, že by si někdo s německou prémií v garáži nekoupil na víkend tuto 4C, ale Alfa by potřeboval vedle tohoto imagemakera ještě auto (auta), která by donutila tohoto klienta přemýšlet o náhradě právě té německé prémie o náhradě za Alfu právě díky 4C. Nepochybuji, že 4C bude (je) dobrá, klidně i výborná, ale bez návaznosti modelové řady a kontextu klientely (1,6 mil) je to výstřel do tmy (jako 8C).
6. 3. 2013 11:19
Re: Cena
Nevšiml jsem si, že by 4C měla být nějak zásadně vybavenější než Elise (a tedy příjemnější pro každodenní používání). Osobně vidím výhodu v tom, že Elise je targa (na výběr je jak pevný, tak látkový střešní díl). Pokud ti nechybí výbava (která je prakticky nulová), tak je to celkem příjemné auto.

Cayman je proti nim luxusní auto. Chceš sedadla nastavitelná v 18 směrech s odvětráváním? Žádný problém. A pokud ho nekupuješ jako holátko, není vůbec nejlevnější.

Jinak s tebou vesměs souhlasím.
Avatar - del42sa
6. 3. 2013 15:28
Re: Cena
To auto je pěkné, byť jim ta cena poněkud ulítla směrem nahoru. 8-s

Jinak všechna čest za nízkou hmotnost, za zachování stylu karoserie, nicméně myslím, že zrovna tento model Alfu Romeo nezachrání, na to je potřeba mít v nabídce jiné (masovější) modely....
6. 3. 2013 00:27
Re: Cena
Myslím, že těch pár tisíc boháčů se zájmem o Alfu se na světě najde. A zbytek jen utře slinu. Na nic jiného Alfa snad ani neaspiruje.
Jo, taky by se mi třísetkoňová placka (však ona to Autodelta přifoukne) bez posilovače líbila...horší je, že ten Boxster by mi asi udělal větší radost. A to Porsche nemám rád.
5. 3. 2013 22:11
hmmmmm
Auto jak auto - to at je klidne skarede, ale co bych rozepinal je tohle:

[odkaz]

>:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - karasjan14
5. 3. 2013 23:09
Fantastický!
Podle mého názoru úžasné auto. Ne, opravdu bych tu neřešil světla, to je drobnůstka. Celkově to auto vypadá skvěle, a to i když byste ještě nevěděli, co je pod kapotou. Úžasný! Takhle lehký a výkonný auto za relativně slušnou cenu (karbon je karbon). Sice asi jen pro fajnšmekry, ale pěkný závan do této třídy, ostatní budou mít co dělat. Takové malé Ferrari. :yes: :-) A buďte dobří už. ;-)
Rozbalit vlákno
0
5. 3. 2013 23:48
AL... DENTE 4C
Vedle na hlavní pod mazdou se mlátíš po hlavě vlastní slepeckou holí, a tam kde bys měl jásat opravdu, tam mlčíš, dokonce protestuješ proti světlům... Tak kdyby se tě náhodou někdo zeptal, co je to design, který tě vyštaví až do ponožek, tak je to tohle - [odkaz] Samozřejmě je to trochu úlet, ale právě tenhle úlet to auto a automobilka jako taková potřebuje přesně jako tvoje garáž drbání.

Alfa v podstatě vyklidila pole. Nahoře tedy máme produkt automobilky, která chce navazavovat na (hodně)zašlou slávu Alfy někdejší.

Tak jak, no design v mezidobí vyzrál, akcent jde silně na jízdní zážitek, na váhu vozu je ten výkon bohatý, lehký motor tak výborně jistě sekunduje se ultramoderními lehkými materiály a s celkovým charakterem auta. A jaký vlastně ten charakter vůbec je. No... především ojedinělý, stahuje ti pupek, vede tě k tvým pradávným dávno civilisačně potlačeným dravčím instinktům.

No tak ještě k ceně. Je to solitér, nastavili to poměrně drasticky, ale v tomto segmentu a ve vztahu k Alfě počítej se třema čtyřma stovákama, co padnou na vrub přináležitosti do rudého klubu. Pokud ti to trhá plece, stav se zejtra u kii, tam ti za tuhle cenu naloží do nůše, že to neuneseš. No, jenomže právě vo tomhle to jako... je.

Nevěřil jsem, že to dotáhnou do produkční verze. Zvedám palec - :yes: :-!
Rozbalit vlákno
5
5. 3. 2013 23:57
Re: AL... DENTE 4C
Nemůžu jinak než :yes: . Zde je jakýkoliv komentář zbytečný. Psal si to ty a napsal si to dobře.
Tak tedy bez komentáře a 100 palců k tomu za tu Kiu.
Avatar - DonGardelone
6. 3. 2013 08:50
Re: AL... DENTE 4C
LIKE!!! :yes: :yes:
6. 3. 2013 08:01
Re: AL... DENTE 4C
:yes:
pekne napísané. Ani ja som nepočítal s tým, že to dotiahnu do produkčnej verzie. Cena je síce trochu inde, ako pôvodne sľubovali, ale to ma nejak netrápi.
Avatar - Enthusiastic.driver
6. 3. 2013 07:58
Bazarový snílek...
...teď už jen doufat, že to bude strašný střep nespolehlivý, který bude klesat na ceně rychlostí současných Alf a já za 4-5 let natrefím na jeden z mála fungujících kousků z druhé ruky za 300 tyček >:D

..tak jo, konec naivity, 4C má pravděpodobně předurčenu jinou budoucnost... Je třeba utřít slinu... ach jo...
Rozbalit vlákno
1
6. 3. 2013 09:26
Re: Bazarový snílek...
Mám obavu, že tyto Alfy se budou vyhřívat nevíc ve vytápěných garážích a na cestě je prakticky neuvidíš. Což je jen škoda.
Avatar - Bubáq
6. 3. 2013 08:41
Všechny tři na podiu
...jsou nádherné krasavice!

Oceňuji, že Alfa použila 1,75 motor. Jaký smysl má výroba aut s 500+ koňmi? Alfa ukazuje směr. A vysokou kvalitu. Bravo!
Rozbalit vlákno
1
6. 3. 2013 09:25
Re: Všechny tři na podiu
Ukazuje směr?
Už několik desetiletí takové auta staví Lotus. ;-)
Avatar - Stejsn
6. 3. 2013 12:17
Světla a cena
se mi nelíbí, ale o to ani nejde, musí se to líbit těm co na to mají. Jinak ale veškeré ostatní parametry parádní. :yes:
Rozbalit vlákno
0