Nevi nekdo, jak jdou prodeje teto posledni zachrany Alfy, ktera stala vic penez nez vyvoj E classe? Obavam se, ze jde o tezky propadak a ted jeste nebude ani kombi, na ktere mozna cekala polovina vsech zajemcu z EU.
Důvod je jen jeden. Nejsou prachy. FCA je finančně natolik vysáté, že si kombi nemůže dovolit. Ta úvaha asi byla zcela racionální - SUV nebo kombi. Vyhrálo to co je více in.
Nicméně já si myslím že to bude konec alfy. SUV alfa podle mne šlágr nebude, nevydělá to co stálo a bude po žížalkách.
Aby se chytli, měli udělat něco mezi countrymanem a evoque - menší sportovní suv.. Tedy stylový objemový model, bez silné konkurence. to by prachy vydělalo spíš.
Já myslím, že u těchto věcí platí: ševče, drž se svého kopyta. A SUV od Alfy, ok dělají to všichni, ale každá značka má nějaké hodnoty a z těch, co má Alfa rozhodně nevyplývá, že stěžejní model má být SUV. Taková značka by měla stát na sportovně střižených klasických modelech C a D segmentu. Teprve až bude mít betonově postavenou nabídku v tomto svém tradičním segmentu (což dnes nemá ani náhodou), může zkoušet expanzi do pro ni netradičních oblastí jako je SUV. Nikoli obráceně. Ne, prostě jim není pomoci.
čiste technicky, v dobe keď Porsche vypustilo do sveta prvý Cayenne predaje 911 neboli ani zďaleka také dobré aby si mohli dovoliť riskovať stratový model. Nehovoriac o tom, že celý segment SUV bol ešte len v plienkach. A výsledok určite vieš. To zase neznamená že sa mi páči krok AR nevyrábať Giuliu kombi.
Dneska už to neplatí, třeba Porsche je po Jeepu a Land Roveru třetí nejvetší prodejce SUV/Offroadů (bráno z pohledu podílu v portfoliu). Přes 2/3 prodaných Porsche jsou SUV.
Co se týče FCA bylo chybou přijít s Giulii jako prvním autem na nové platformě. Běžné zákazníky ztratili už před časem, bo střední třídu opustili a skalní fandové by ještě vydrželi. První měl přijít nový Chrysler 300, ten se prodává ve slušných počtech a pomohl by FCA vydělat nějaké peníze na imageovku typu Gulia. Stelvio by Alfě pro začatek na chvíli muselo stačit.
neplácej nesmysly a najdi si finanční výsledky FCA za 2016, jsou více než dobré.... to že kombi nebude určitě není kvůli tomu, že by FCA nemělo prachy na jeho vývoj.... přilepit na sedan batoh by stálo pár promile z celkových nákladů na vývoj sedanu....
tím tento jejich krok neobhajuju, ale tvoje zdůvodnění je zcela mimo.... ;-)
Pochop jednu věc, sedan je vše jen ne praktický a pokud máš rodinu a nechceš plechovky typu SUV nebo MPV, je kombik jasná volba. Klidně si tipnu, že pokud by bylo kombi, bude mít v prodejích převahu 70 ku 30 ;-)
Pri SUV mam v technicaku napisane kombi a to u " řidičsky zaměřené automobilky". Ako sa mam teraz z toho vysomarit, ze v akej skatulke teda jazdim ? Aby som vedel, ake mam mat ego a aky velky mam vlastne kufor :-)
No pěkný odbyt 156 SW byl, jen záleží na úhlu pohledu. Necelých 250 tis 156 SW je více než celá produkce řady 159, ale na druhou stranu 156 sedan + kombi dohromady bylo cca 680tis. Jaký byl poměr kombi vs. sedan u 159 se mi nepodařilo najít.
Takže ty předchozí kombíky co někde vidím jsou halucinace? Mimochodem hledat sedan Alfy je težší než najít Ferrari takže se ptám, kde se všechny ztratili a proč jsou všude kombi, které podle některých nikdo nechce >:D
tipujem, že hovoríš o 156 SW, ktoré sa už dosť dlho predávajú za hubičku. Taký Jaguar tiež odpísal kombi od XE a nahradil ho F-Pace. Nehovoriac o tom, že XF kombi som ešte naživo nestretol, zato sedanov kopu. Ale je fakt, že keď chce AR liezť do kapusty D3 tak im to kombi bude chýbať.
"Ta, jak známo, už dávno není pro luxusní značky koncernu FCA klíčovým trhem."...Aha, a co je pro Alfu klíčovým trhem? Kde mimo Evropu že prodává ty stovky tisíc aut? S argumentem, že Evropa je pro Alfu nezajímavý trh na mě nechoďte...Vsadím se, že většina produkce Mita a Giulietty se nedostane ani za hranice Itálie. Navíc i v zámoří se najde pár takových, kteří ujíždí na kombících.
To už se spíš přikláním k tomu, že na kombi prostě nezbyly finance, vzhledem k tomu, že celé FCA představí jedno nové auto ročně (a další dvě utne).
Nevím, co si o tom myslet. Každou chvíli čtu, že kombi nebude, pak zase že bude, a pak prý zase ne. Pokud nebude, pak tím v Evropě zbytečně uškodí tak zajímavému autu. :no:
No řekl bych, že pro Alfu je Evropa asi jediným trhem, potažmo Itálie kde se vůbec prodává. Za rok 2016 žádná sláva:
13 tis MiTo, 42 tis Giulietta, 10tis Giulia, 1200ks 4C a toť vše. Uvidí se jak si Stelvio povede, ale řekl bych, že lidi čekali spíše na Giuliu combi. V Evropě si bez kombíku moc neškrtnou ;-)
alfa doplatila na zaspatosť spojenú s nedostatkom peňazí. Ostatné značky majú nasúkané esúvéčka aj 2-3 veľkosti, oni ešte len vyliezajú. Mito je už bradaté aj džulieta má lepšie roky za sebou. Dlhé roky nás kŕmili giuliou, ale sedan nemôže byť záchranca, veď aj pasat s mondeom majú problémy. Bohužiaľ alfa asi odíde
Tak pokud tu Giulii SW opravdu definitivně odpískali (což nakonec nemusí být pravda, jsou schopni to rozhodnutí ještě 3x změnit), by to pro prodejnost Giulie byla moc špatná zpráva. Třeba v takovém Německu (největší evropský trh) si bez kombíku Giulia téměř neškrtne. A řeči, že pětisetmilionový evropský trh není pro Alfu důležitý, těm by snad nevěřilo ani pětileté dítě! >:D Stevio je jistě fajn, ale Giulii Sporwagon nahradí pouze z velmi malé části!
P.S. Nemyslím si, že by předělání zadní půlky karoserie a mírně přeladění zadní nápravy bylo tak strašně drahé, zejména ve srovnání s vývojem sedanu, kde začínali doslova na čistém papíru...
Katastrofální chyba a ignorace trhu. Těžko se smiřuji s tím, že Fiat pohřbil Lanciu, ale tímto stylem půjde do háje i Alfa Romeo. Prodeje Giulie nejsou vůbec závratné a náklady na vývoj kombíku tvoří asi 2% celkových nákladů na vývoj Giulie jako takové. No nic, jen mohu konstatovat, že je mi to líto.
Ve tvé ekonomické kalkulaci hodně záleží na tom, kam jsi započítal vývoj platformy. Pokud její vývoj rozpočítáš mezi všechna uvažovaná auta a ne jen na Giulii, tak potom cena za vývoj kombíku bude minimálně někde na 25 až 30%. Nepředpokládám, že proti Škodě jsou na tom italové řádově jinde. Uvědom si, že sice až na zadek "už všechno" mají. Ale kombi se sedanem má společný předek max. po B sloupek. Takže to znamená nová bočnice, nová střecha, nové dveře na zadní sedadla, boční okénka a páté dveře. Pokud by se to fakt povedlo nemusela by se měnit podlaha, že by se neměnil nárazník a světla si také nemyslím. S ohledem na jiné rozložení hmotnosti se bude měnit nastavení podvozku (pružiny + tlumiče) -> simulace + jízdní zkoušky. S ohledem na novou polovinu karoserie opět simulace dynamického chování a následně dlouhodobé zkoušky na dynamické zkušebně, aby se zjistilo, jestli nebude mít karoserie sklony k praskání, deformacím, rezonancím a podobně nejen u nového auta, ale i v delším časovém horizontu. Paralelně se zpravidla i jedou jízdní testy na polygonech a nebo i v provozu.
Typickí Taliani - nikdy nič nedotiahnu do úplného konca. Kombík je v Európe hlavne súčasťou imidžu. Nemáš kombík - nepredávaš. Nedávno na to prišla Toyota s Aurisom, potom aj Honda so Civicom... Ale v Honde sú podobní šašci ako u Talianov - žiadna dlhodobá koncepcia...
no neviem Honda po dlhej dobe vyskúšala a očividne sa im to nevyplatí. Možno je to celé len divadlo a v Ženeve urobia tramtadadá a Gulia SW v plnej kráse. >:D a zahlásia, tak sme si to nakoniec rozmysleli >:D
No spíš o tom, že automobilky, co v Evropě v důležitých třídách nenabídly kombíky, nijak nezazářily... Btw Alfa také není prémie, jen si na ni cenami hraje a podle toho to taky vypadá ;-)
Hlavne me to kombi prijde velmi povedene. A verim, ze zhruba jako na ilustracnim obrazku by mohlo vypada.
Jako nahrada ten divny nakynuty knedlik? No to ani ze srandy.... ale trh si to asi zada ;-\
Giulia SW nebyla vyloučena z výroby, už existuje a i jezdí.
Po Stelviu budou teď následovat modely 961, potom 963 a prodejní úspěch či neúspěch Stelvia rozhodne, zda bude SW zařazen v roce 2018 do výroby.
FCA se nyní soustřeďuje na rozsáhlejší využití platformy Giorgio pro Jeep a ve velké míře investuje do Chrysler Portal.