Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Giulia: Kombi nebude. Může za to stelvio?

Michal Fokt
Diskuze (59)
Těšili jste se na sportovně laděný kombík střední třídy od Alfy Romeo? Tak smůla, jestli chcete větší kufr, kupte si crossover Stelvio.

Už krátce poté, co Alfa Romeo představila nový sedan Giulia, internet zaplavily koláže, ukazující kombík na jeho bázi. Obrázky to byly nádherné, nemohlo být pochyb o tom, že Alfa Romeo zřejmě stvoří nejkrásnější kombi střední třídy na trhu a úspěšně tak naváže na předešlé dva sportwagony 156 a 159.

Jenže Italové nám trochu zkřížili plány, Giulia Sportwagon vůbec nebude! A důvody jsou nejspíš dva. Ten první, o němž se samozřejmě nemluví, protože se nikdo nechce cítit jako málo důležitý, je, že Italové zřejmě považují za plýtvání penězi na vývoj auta, o které bude zájem pouze v Evropě. Ta, jak známo, už dávno není pro luxusní značky koncernu FCA klíčovým trhem. Ostatně stejné důvody jsou třeba i za čerstvým rozhodnutím Hondy nenabízet v nadcházející generaci Civicu verzi Tourer.

Tím druhým důvodem je model Stelvio. Sportovně laděný crossover je auto, které se nejspíš bude skvěle prodávat na celém světě a jeho pětidveřová karoserie je praktičtější, než v případě sedanu, tím pádem roli kombíku do značné míry převezme, jakkoli neohromí velikostí zavazadelníku, jenž má objem 525 litrů, což úplně všechny zájemce o kombi asi nadšením nenaplní. Nicméně Alfa si svůj postoj hájí: "S naším naladěním stelvio může oslovit lidi, kteří by se jinak zajímali o kombi. Opravdu potřebujeme kombi, když stelvio jezdí tak dobře?", říká šéf Alfy pro výrobu Alfredo Altavilla.

Na druhou stranu, něco na tom bude, stejně s sebou nakonec na dovolenou vezmete jen tolik věcí, kolik se vám jich do auta vejde, ať je jakkoli velké. A když ke stelviu přikoupíte nějaký hezký airbox...

Michal Fokt
Diskuze (59)
12. 2. 2017 23:19
Re: Rover, SAAB, Lancia, Alfa....
Ve tvé ekonomické kalkulaci hodně záleží na tom, kam jsi započítal vývoj platformy. Pokud její vývoj rozpočítáš mezi všechna uvažovaná auta a ne jen na Giulii, tak potom cena za vývoj kombíku bude minimálně někde na 25 až 30%. Nepředpokládám, že proti Škodě jsou na tom italové řádově jinde. Uvědom si, že sice až na zadek "už všechno" mají. Ale kombi se sedanem má společný předek max. po B sloupek. Takže to znamená nová bočnice, nová střecha, nové dveře na zadní sedadla, boční okénka a páté dveře. Pokud by se to fakt povedlo nemusela by se měnit podlaha, že by se neměnil nárazník a světla si také nemyslím. S ohledem na jiné rozložení hmotnosti se bude měnit nastavení podvozku (pružiny + tlumiče) -> simulace + jízdní zkoušky. S ohledem na novou polovinu karoserie opět simulace dynamického chování a následně dlouhodobé zkoušky na dynamické zkušebně, aby se zjistilo, jestli nebude mít karoserie sklony k praskání, deformacím, rezonancím a podobně nejen u nového auta, ale i v delším časovém horizontu. Paralelně se zpravidla i jedou jízdní testy na polygonech a nebo i v provozu.
12. 2. 2017 23:00
Re: Bankrot
No pěkný odbyt 156 SW byl, jen záleží na úhlu pohledu. Necelých 250 tis 156 SW je více než celá produkce řady 159, ale na druhou stranu 156 sedan + kombi dohromady bylo cca 680tis. Jaký byl poměr kombi vs. sedan u 159 se mi nepodařilo najít.
Avatar - Emel
12. 2. 2017 22:13
Re: Hm
Vypadá jak brambora, celý sportovní esprit Giulie je fuč.
Avatar - pallas
12. 2. 2017 20:48
Re: Bankrot
tak slovenskí policajti sú schopní zapísať do techničáku hocičo. Ja som mal Xsaru Picasso a v TP bolo 7-miestne.
Avatar - pallas
12. 2. 2017 20:45
Re: bez penez do hospody nelez
presne tak