Alfa Romeo Giulia: Kombi nebude. Může za to stelvio?
Už krátce poté, co Alfa Romeo představila nový sedan Giulia, internet zaplavily koláže, ukazující kombík na jeho bázi. Obrázky to byly nádherné, nemohlo být pochyb o tom, že Alfa Romeo zřejmě stvoří nejkrásnější kombi střední třídy na trhu a úspěšně tak naváže na předešlé dva sportwagony 156 a 159.
Jenže Italové nám trochu zkřížili plány, Giulia Sportwagon vůbec nebude! A důvody jsou nejspíš dva. Ten první, o němž se samozřejmě nemluví, protože se nikdo nechce cítit jako málo důležitý, je, že Italové zřejmě považují za plýtvání penězi na vývoj auta, o které bude zájem pouze v Evropě. Ta, jak známo, už dávno není pro luxusní značky koncernu FCA klíčovým trhem. Ostatně stejné důvody jsou třeba i za čerstvým rozhodnutím Hondy nenabízet v nadcházející generaci Civicu verzi Tourer.
Tím druhým důvodem je model Stelvio. Sportovně laděný crossover je auto, které se nejspíš bude skvěle prodávat na celém světě a jeho pětidveřová karoserie je praktičtější, než v případě sedanu, tím pádem roli kombíku do značné míry převezme, jakkoli neohromí velikostí zavazadelníku, jenž má objem 525 litrů, což úplně všechny zájemce o kombi asi nadšením nenaplní. Nicméně Alfa si svůj postoj hájí: "S naším naladěním stelvio může oslovit lidi, kteří by se jinak zajímali o kombi. Opravdu potřebujeme kombi, když stelvio jezdí tak dobře?", říká šéf Alfy pro výrobu Alfredo Altavilla.
Na druhou stranu, něco na tom bude, stejně s sebou nakonec na dovolenou vezmete jen tolik věcí, kolik se vám jich do auta vejde, ať je jakkoli velké. A když ke stelviu přikoupíte nějaký hezký airbox...