Najvacsie zimne zlo.
Nevidim nic zle na zasnezenych a nasledne odhrnutych cestach v zime. Je zima, treba jazdu prisposobit.
Posyp pouzivat len ked hrozi poladovica, aj to inertny material. Pripadne v kopcovitom terene.
Aspon by z ciest odpadli ti majstri sveta s letnymi gumami.
Víceméně souhlasím, posypová sůl je zlo, co se auta týče. Volím model mít jedno horší auto na zimu. Sice to není nejekonomičtější varianta, ale zimu s Fábií SDI vždy nějak "přežiju" a alespoň se můžu těšit na nadcházející období s vědomím, že teplo strávím s busso Alfičkou 3,2 >:D
Myslím, že by nebylo od věci, kdyby automyčky měli speciální program na dokonalé umytí podvozku po zimě nebo snad i během zimy pro ty, kteří zkrátka do té břečky musí..... :-!
Mytí podvozku lepší myčky mají.
Jinak já tu sůl neobhajuji, byl bych první, co by jásal, kdyby se přestalo solit. Ale třeba v Brně to vidím, když napadne troška sněhu jak všichni jezdí, chytají paniku a jediné co umí, tak nadávat na silničáře, že asfalt najednou není jak v létě.
Tu mozem len odporucat. Dal som si tam dvojku v lete a v zivote som nemal tak umyte auto. Len nezabudnite, ze je to plna automatika a ked tam vojdete, treba uz mat pozatvarane okna, aj ked slecna z automatu este cosi hovori. Ledva som to stihol :-)
Možná by pomohlo kdyby ostrik spodku auta doplnili o parní trysky a ta pára by skondenzovala v místech kam normální ostrik vodu nedostane a tak by se ta sůl z těch míst odplavila...
>:D postavit nové myčky je finančně hodně náročný navíc ty nejlepší místa(na benzinkach) už jsou zábrany. Spíš vymyslet zařízení které by se dalo použít v těch stávajících jako upgrade, prodávat a montovat za velký peníze >:D ale tohle není můj obor a možná že už to i někdo dělá těžko říct ale klidně to rozjeď :-) >:D
Tož pátral jsem na googlu, ale nikde se nezmiňují o myčce, která by takovou službu nabízela. Ano, nejjednoduší by bylo takové zařízení nainstalovat do stávající automyčky. Byl by k tomu samozřejmě potřeba generátor páry. To by bylo nejnákladnější zařízení. I sama logistika v mycí lince by se musela řešit. Spíš bych to viděl na mycí box. :-! V automobilkách mají u výstupní kontroly podobná zařízení určená k testu vodotěsnosti.
Proč by neměla odtéct? Samozřejmě že odteče, ale jinak ano, bylo by potřeba pak spodek vozu dobře vysušit a následovně nasprejovat protikorozním olejem. A ano, nebyla by to jednoduchá a levná záležitost. To je také asi důvod, proč to nikdo nedělá na byznys.
Kdyby ty páry bylo dost určitě by ta voda odtekla a vzala sebou tu sůl která se tam drží a je mnohem horší než čistá nebo nějak upravená voda.. A kdyby se to ještě pořádně vysusilo jak píše pradeda tak Top >:D znám pár lidí co si místo wapkou ale parním cisticem čisto motory a motorový prostor a pořád vypadá jako nový, ta horká pára rozpustí kde co a dostanese se všude.
V Brne snezi? To spis se objevuje namraza na silnici a ta je nejhorsi a na tu plati jedine sul. Hned dalsi den a tyden je 8C, takze kazdy si muze zajet s 10Kc do samoobsluzne mycky.
Tie programy maju, ale neviem, ci to je dostatocny prud vody zospodu. Co som zboku videl, bolo to vzdy slabucke. Ako vodotrysk na hodinkach.
Skor sa to snazim aj v zime (ked nemrzne) na rucnych umyvackach poriadnym tlakom wapkou zboku zospodu vystriekat. Samozrejme okrem motora. Lenze bohvie, co je pod plastovymi podbehmi.
Jestli on nebude zakopaný pudl spíš v těch Amerikán co fakt reznou. Naše evropské auta, jsou až na výjimky (třeba oktávka páté dveře co reznou už od časů Felicie) celkem v klidu.
Mam šestou ameriku a jediný co víc rezlo byl první Stratus r.v. 95, ten reznul na lemu kapoty a konce zadních prahů.
U sebringu jen mírně lem přední kapoty, ale fakt evlmi mírně.
300C. CTS nic, Camaro nic a Alero mírně prahy, ale to bylo 16 let starý když sem to prodával, dneska už skoro 19 >:D
Neon byl compact car a základní model, stejně jako Alero to byla americká Felicie. A jak se o to staráš takový to máš. Jinak 6 let starej a zrezlej sem teda neviděl, maximálně ta kapota, to měli blbě udělaný....nebo blbě opravený bouračky, ale jinak ne