Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Americké vozy 50.let (velká fotogalerie)-2.díl

Druhá část lipského zastavení u amerických limuzín z poloviny minulého století představí Fordovo kupé-kabrio Galaxie Skyliner, růžového Cadillaka Sedan De Ville i zapomenutou značku DeSoto... To vše na 65 fotografiích.
Zpět na článek
15. 4. 2005 08:49
neregistrovaný "GGRVS"
15. 4. 2005 08:50
neregistrovaný "JP"
15. 4. 2005 10:47
neregistrovaný "GTI"
15. 4. 2005 13:08
neregistrovaný "Pallas"
15. 4. 2005 13:32
neregistrovaný "GTI"
15. 4. 2005 15:59
neregistrovaný "Lonestarstate"
15. 4. 2005 16:23
neregistrovaný "GTI"
15. 4. 2005 17:07
neregistrovaný "Marko"
15. 4. 2005 17:14
neregistrovaný "Lonestarstate"
18. 4. 2005 10:26
neregistrovaný "Jozki."
16. 4. 2005 10:34
neregistrovaný "Cherokee"
16. 4. 2005 10:50
neregistrovaný "Lonestarstate"
17. 4. 2005 12:59
neregistrovaný "Cherokee"
17. 4. 2005 14:58
neregistrovaný "Lonestarstate"
17. 4. 2005 23:33
neregistrovaný "Cherokee"
18. 4. 2005 09:21
neregistrovaný "Lonestarstate"
15. 4. 2005 16:35
neregistrovaný "The Son"
15. 4. 2005 17:11
neregistrovaný "Lonestarstate"
17. 4. 2005 11:51
neregistrovaný "tamin"
17. 4. 2005 12:03
neregistrovaný "tamin"
17. 4. 2005 12:17
neregistrovaný "Lonestarstate"
18. 4. 2005 08:17
neregistrovaný "dada"
18. 4. 2005 09:50
neregistrovaný "Lonestarstate"
18. 4. 2005 11:14
neregistrovaný "dada"
18. 4. 2005 11:15
neregistrovaný "dada"
18. 4. 2005 11:18
neregistrovaný "dada"
18. 4. 2005 13:29
neregistrovaný "Lonestarstate"
19. 4. 2005 08:58
neregistrovaný "dada"
neregistrovaný "GGRVS"
15. 4. 2005 08:49
bez titulku
Krasa, tomu rikam poradnej kus auta za vynalozeny prostredky...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "JP"
15. 4. 2005 08:50
opet dekujeme za krasne fotecky
ten skyliner je super - to je vzor pro dnesni CC
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "GTI"
15. 4. 2005 10:47
Redakci opět velké díky
Seděli jsme tehdy spolu na těch ohlazených dřevěných židlích a shlíželi na 58 státní jak se po ní valí život. Maturita za námi, a celý svět v dlaních... Tys měla krásnou růžovou stuhu ve vlasech a já plnou hlavu tebe a našehio společného života. A tehdy, pamatuješ? projel kolem nás poprvé růžový Cadillac. Oba jsem za ním otáčely hlavy. Pak jsme si pohlédli do očí a vzájemně si přečetli své myšlenky. Ano, tenhle okamžik určil celý náš další život... Často vzpomínám, jak jsme v Caddy jezdili na pláž, spuštěná postranní okna, umělas jako žádná jiná položit svou pravou paži na karoserii s takovou něžností, že jsem až žárlíval... A rty sis často upravovala v levém zrcátku, jako bys před nastoupením chtěla být dokonalá spolu s náším Caddy. Dnes jsi mi zůstala jen ty. A skrzevá tebe náš nezapomenutelný růžový Cadillac. Jeho barvu mi připomíná ta stuha z tvých vlasů. Převázal jsem s ní naše společné fotografie z toho báječného prvního léta... Léta roku 1956.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Pallas"
15. 4. 2005 13:08
Re: Redakci opět velké díky
Musím uznat,že Tvůj text je pravým zabrnkáním na "retro" strunu každého automobilového NADČENCE...! Tyhle vozy,tyhle AUTOMOBILY jsou ikonou a symbolem Ameriky a americké romantiky.Je to klasika,to je jasné.Napadá mne ale otázka,jak se na tyhle auta asi dívá takový průměrný řidič - američan?Zdá se mi,že my máme obrovskou výhodu v tom,že náš pohled je na rozdíl od jeho okořeněn značnou špetkou exotiky,takže si to můžeme parádně užívat,když se kocháme tou nádherou... Bylo by asi pikantní představit si v protikladu,jak si on užívá při prohlížení si řekněme takové Š 1203,nebo Š 100!
neregistrovaný "GTI"
15. 4. 2005 13:32
Re: Redakci opět velké díky
, Jo. Tam to asi nebude taková "pohádka" jako pro nás. Možná nám o tom tady Lones něco napíše. Ten by mohl vědět.
neregistrovaný "Lonestarstate"
15. 4. 2005 15:59
Příběh Lincolnu Continental 1961/2
Padesátá léta neznamenala rozhodně konec skvostných amerických aut. Většině lidí se vybaví hlavně Ford Mustang z konce šedesátých let. Ale i já jsem se tak trochu proslavil. Při vší mé skromnosti je tu pár věcí, na které jsem hrdý. Sloužil jsem ve speciální prodloužené otevřené verzi X100 Kennedymu. Vozil jsem ho během kubánské krize. Na Kubě prý nějaký děda Fidel a ten idealista, co dneska nosí mládež jeho vyšisovaný obličeje na tričkách zrušili kapitalismus. A výsledek? Dodneška se vozí v amerických limuzínách z padesátých let. Kdyby chtěli, dávno jezdí v něčem novějším. Jenže on děda Fidel umí tak krásně řečnit...No a v tom dvaašedesátým si nějak hrál s moc ošklivejma raketkama. Nakonec ale zařadil zpátečku. Holt kdo umí, umí a kdo neumí, řeční. 1963 jsem vezl Kennedyho do Dallasu. V Texasu ho zastřelili. Nemůžete chtít po kabrioletu, aby ochránil prezidenta před střelbou. Prostě nemůžete. Jenže pro mě to byl teprve začátek. Dostal jsem 1600 liber dalšího pancíře a střechu. Tmavomodrý lak mi změnili na černý. A já vozil prezidenty dál. Demokrata Johnsona z Texasu, který nastoupil hned po Kennedym. Pak si mě moc oblíbil republikán Nixon. Vydržel jsem i za Forda a Cartera. Od konce kariéry Cartera parkuju v muzeu Henryho Forda v Michiganu a je mi fajn. Tolik k mé verzi X100. Vážně se nechci vytahovat, ale já jsem i filmová celebrita. V čtyřiašedesátým jsem si zahrál v bondovce Goldfinger. Taky jsem se objevil v Inspektoru Gadgetovi. A bylo toho mnohem víc. Můj poslední velký part jsem si odehrál v Matrixu, kde jsem vozil Nea, Morphea a Trinity. No uznejte. Mohli si v počítačovém světě vytvořit jaké auto chtěli, ale oni prokázali vkus a vybrali si zrovna mě, ač v té době ctihodného staříka. Zlí jazykové tvrdí, že jim stačilo, že jsem byl černý a tím to pro ně haslo. Ale tomu nevěřte. To by pak klidně mohli osedlat i GTIho krtka. Chovali se ke mně navíc s citem. Na honičky a podobný blbnutí jsem jim doporučil radši kámoše Cadillac CTS. Ať se mládí vydovádí, že?
Rozbalit vlákno
10
neregistrovaný "GTI"
15. 4. 2005 16:23
Re: Příběh Lincolnu Continental 1961/2
Krásné. To si piš, že zlým jazykům nevěřím. Výborně se to čte. Krátké věty... paráda. Lonesi, tohle je tah na branku.
neregistrovaný "Marko"
15. 4. 2005 17:07
Re: Příběh Lincolnu Continental 1961/2
..a bude saga Cadillac / Lincoln pokracovat aj rokmi 70´s, 80´s, a 90´s ? Napriklad priatelskou hadkou dvoch modelov zo 70. rokov o tom kto je lepsi?!
neregistrovaný "Lonestarstate"
15. 4. 2005 17:14
Re: Příběh Lincolnu Continental 1961/2
Takhle jsem o tom zatím neuvažoval, ale tvůj nápad se mi moc líbí. Takže když chytnu psavou náladu, tak určitě Očividně už začínám provokovat různá individua (The Son) a to já rád
neregistrovaný "Jozki."
18. 4. 2005 10:26
Re: Příběh Lincolnu Continental 1961/2
Nemam ameriky velmi v laske (su na mna prilis velke) len niektore klasika Mustang (Eleanor je ) Dodge Charger . Ale asi si ich zacnem viac vsimat mozno este najdem nieco co mi padne do oka .
A po takychto clankoch a reakciach mam vacsiu motivaciu. Nebol som nejaky cas na nete - The Son - zmeskal som nejaku dobru diskusiu ?
neregistrovaný "Cherokee"
16. 4. 2005 10:34
Re: Příběh Lincolnu Continental 1961/2
Co se týče Lincolnu Continental, ve kterym zastřelili JFK, tak ten neprůstřelnej byl. Měl odnímatelnou neprůstřelnou plexisklovou střechu a byla na něm nasazena když JFK přiletěl do Dallasu protože před tím trochu pršelo. Ale když JFK přiletěl, pršet přestalo a ochranka ,asi náhodou, tu střechu sundala. Po atentátu Lincoln vyčistily a ještě s nim krátce jezdil Johnson, už se střechou.
neregistrovaný "Lonestarstate"
16. 4. 2005 10:50
Re: Příběh Lincolnu Continental 1961/2
Však taky píšu "1600 liber dalšího pancíře". Pancéřování měl už předtím, ale po onom incidentu bylo ještě posíleno. To,že v něm jezdil Johnson, to přece píšu A po něm ještě Nixon a Carter. Takže ne krátce nýbrž dost dlouho pak ještě sloužil. Četl si vůbec můj příspěvek až do konce?
neregistrovaný "Cherokee"
17. 4. 2005 12:59
Re: Příběh Lincolnu Continental 1961/2
Ten příspěvek jsem do konce četl. Chtěl jsem jen říct že sebevíc obrněný auto se sundanou střechou je defektní a že to ochranka asi udělala schválně. A že Jhonson jezdil krátce s konkrétnim Lincolnem, ve kterym zastřelili JFK, ten pak vyřadili a prezidenti potom jezdili s novejma Lincolnama, ne s tim z roku 1963. Lincoln JFK je teď ve Fordově můzeu v Ditrojtu vedle židle na který zastřelili Lincolna a mam zato, že tam je už od půli šedesátejch let. Taky někde psali že to neni ten původní a že originál skončil ve Francii.
neregistrovaný "Lonestarstate"
17. 4. 2005 14:58
Re: Příběh Lincolnu Continental 1961/2
S příznivcema konspirativních teorií je těžké pořízení. Snad nevěříš i na to, že přistání na Měsíci je natočený v hollywoodských ateliérech a 11.9. naplánovala FBI a CIA? A je to jak píšu já. Ten samý vůz vozil i Nixona, Forda a Cartera: A "Quick Fix" modification was immediately made after the assassination.
Within 13 weeks a bubble top and extra armor was added to the car.
(Was in service for Kennedy, Johnson, Nixon, Ford and Carter.). Jde to ověřit na mnoha aresách. Takže namátkou třeba: [odkaz] Jeden kousek je opravdu vystaven kdesi ve Francii. Ono totiž každá prezidentská limuzína je vyrobená v několika exemplářích. I Bush má teď těch na chlup stejných Cadillaců DTS hned několik. Jednak pro případ poruchy a hlavně na zmatení atentátníků.
neregistrovaný "Cherokee"
17. 4. 2005 23:33
Re: Příběh Lincolnu Continental 1961/2
Jo máš pravdu ten Lincoln JFK byl opravdu používanej až do 1977, kdy ho vyřadily a teprv pak se dostal do Fordova muzea, který neni v Ditroitu jak jsem psal. Ti další prezidenti ho používali jen příležitostně, víc používali jiný auta. Přišel jsem na to hned, co sem napsal po druhý ty voloviny. Jen mě zmátlo že by us prezident jezdil v 16 let starym autě. A ty vyfabulovaný informace nemam z vlastní hlavy, asi před patnácti lety to psali v Abíčku, že je vystavenej v Ditrojtu a že byl vyřazenej krátce po atentátu. O francouzskym Lincolnu psali v Metru před pěti lety, že ten z fordova muzea neni ten, ve kterym zastřelily JFK. Lincoln ve kterym jel JFK Dalassem se přes Floridu měl dostat do Francie. Jinak jsou to samozřejmě stejný auta a oběma JFK jezdil, jen to o kterym se má, že ho v něm ztastřelili neni ono, ale to z francie, neřikám že to tak opravdu je. Vlajka vlající na měsíci, kde neni žádná atmosféra působí zvláštně a 11.září vopravdu neplánovala CIA ani FBI, ale já vo prázdninách.
neregistrovaný "Lonestarstate"
18. 4. 2005 09:21
Re: Příběh Lincolnu Continental 1961/2
Konečně je všechno vyřešeno. Jo a k té vlajce: předměty rozpohybované mimo gravitaci ve svém pohybu setrvávají. Jak jí tam nesli, tak od té doby se prostě nepřestala vlnit. Je tam prostě mnohem menší gravitace. Ve volným vesmíru by se vlnila donekonečna. Ale fyzika není zase moje velké hobby, tak jen doufá, že mě tu někdo teď nechytne za nějaký detail.
neregistrovaný "The Son"
15. 4. 2005 16:35
Nostalgy
Krásné vzpomínky, krásné. Zvláště pro generaci mýho táty nebo mámy. Úplně je vidím, jak si ta krásná padesátá a šedesátá léta užívají. Mládí, slunce. Nádherný pohodlný velký auto plný chromu, vyjížďka na víkend plná erotiky. Po vyhrané WW2, kdy dost našich kluků zařvalo pro záchranu naší svobody tohle byl opravdový ráj. Zařvali samozřejmě hlavně pro slušný zisk našich pánů a zařvali pak ještě mnohokrát. Ale tenkrát to asi málokdo vnímal. Byl to ráj. Byl a už není. Pomalu, nenápadně se vytrácel. Párkrát jsme zase někam poslali naše chlapce bojovat za tu naši svoboděnku. Postřílet ty *, co neuznávají pravou demokracii a svobodu. Polejt je yperitem a zapálit, ***. Jako tenkrát v tom Vietnamu, jako teď v Iráku. Všichni tak nějak doufali, že tenhle sen z padesátých let se podaří udržet. Podaří se vyžírat celý svět, pumpovat jeho ropu a suroviny k nám do USA, jezdit si skoro zadarmo v obrovských bourácích s nesmyslnou hmotností a rozměry, užívat si free sexu s krásnými Marylin. A kupovat si supr zboží. A žrát naše skvělý hambáče a zapíjet je kolou. Jo jo, žádná ropná krize, žádný AIDS, žádní zasraní teroristi, co nám chcou svoboděnku zničit. Ale nějak se to holt zvrtlo. *** nám podražili ropu a velký auta tím pádem nešly na odbyt. Nejhorší je, že si za to podle slov našich představitelů můžeme sami. Prej kdybychom nekupovali ty japonský a evropský škatule, tak bychom víc podpořili naši domácí svoboděnku. Takhle tu jezdí najednou plno těch šmejdů a v obchodě abys zboží bez cedulky "made in china" pohledal. Ještě že můžu žrát ty naše svobodný hambáče, to mi trochu vrací náladu. Když se totiž tak kolem sebe dívám, nějaké zbytky mozku v mojí CNN vymatlané hlavě mi totiž říkají, že tenhle svět bude asi nemocný. Stejně jako já, který mám svých třista liber a jsem po dvou infarktech...
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Lonestarstate"
15. 4. 2005 17:11
Re: Tvůj hlavní problém
Tvůj hlavní problém se zrcadlí v téhle větě: "Zařvali samozřejmě hlavně pro slušný zisk našich pánů a zařvali pak ještě mnohokrát." Lidi jako ty neznají jinou motivaci než peníze. Těžko pak věří jakýmkoliv ideálům, které motivují ostatní. Jste druh lidí bez víry. Cynikové. Naštěstí takoví lidé už ze své přirozenosti nedokáží svět změnit. ps: Yperit je bojový plyn, který sotva jde zapálit a ještě hůř se plynem polévá. Navíc US Army nikdy a nikde yperit nepoužila. Bojové plyny jsou zbraň fašistů a šílených diktátorů jako byl Saddám Husajn, který začal válku s cílem ukrást ropu hned dvakrát. Proti Íránu a proti Kuvajtu. USA nikdy ropu nekradly a dobrovolně se samy rozhodly odříznout od irácké ropy embargem. Souhlasím s tebou v jediném. Jsi opravdu nemocný. Nemocný na duši.
neregistrovaný "tamin"
17. 4. 2005 11:51
Re: Tvůj hlavní problém
za to ale amíci používalu NaPalm.Neboli polystyrenem ztužený letecký benzín, ale jen ve Vietnemu.Alw kdo ví?
neregistrovaný "tamin"
17. 4. 2005 12:03
no a taky
hippeace a Beatles,VW brouk a transporter,LSD,dlouhý vlasy , vousy a pončo,
lennonky,Ford mustang,Muhamad Ali,Protesty proti válce ve Vietnamu,Martin Luther King,Nissan 240Z i tohle bylo U.S.A.!
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Lonestarstate"
17. 4. 2005 12:17
Re: Merle Haggard - Okie from Muskogee
We don't smoke marijuana in Muskogee; An' we don't take our trips on LSD; We don't burn no draft cards down on Main Street; We like livin' right, an' bein' free; We don't make no party out of lovin'; We like holdin' hands and pitchin' woo; We don't let our hair grow long and shaggy; Like the hippies out in San Francisco do.
neregistrovaný "dada"
18. 4. 2005 08:17
take that
Panove neni zde nejaky znalec kteray by vyresil muj dloholety problem ktery souvisi s tematem vyse: Co je to za cerne kupé ktere ma hlavni roli v klipu historicke skupiny Take That - Back for Good? Ma neuveritelnou siluetu a nejuzsi okna co sem kdy videl. Chapu ze vetsina z Vas nikdy Take That nemusela ale kdo zahledl tento klip a ma trochu rad auta tak vi o cem mluvim je to fakt nadhera.....urcite je to nejaka amerika mozna spis ze sedesatych nez padesatych let. dik cau dada
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "Lonestarstate"
18. 4. 2005 09:50
Re: take that
Videoklip jsem v životě neviděl, takže sorry jestli mluvím o jiným autě, ale když se řekne nejužší okna, napadá mě okamžitě jeden Mercury 1949-1951, vděčný to objekt úprav amerických tunerů. foto: [odkaz]%20to%20us/49… Je to on? Koukni se ještě na aaaauto.cz a zadej vyhledat vozy značky Mercury. Vyhodí ti to jedinej. Stojí tam asi 920 000 Kč a má motor s objemem 10,25 litru! To už abys začal šetřit na auto a na benzín
neregistrovaný "dada"
18. 4. 2005 11:14
Re: take that
covece kouknul sem na ten odkaz a je to asi ono i když v tom klipu je to auto videt jen z boku....kazdopadne silueta odpovida ale je zde jeden zasadni rozdil: V tom klipu ma bezramovy okynka je to mozny????
neregistrovaný "dada"
18. 4. 2005 11:15
Re: take that
jo a taky je to dvoudverak-na ty tvoji fotce se mi zdaji dvere 4.....
neregistrovaný "dada"
18. 4. 2005 11:18
Re: take that
jo tak v tech ackach to je ono!!!! neuveritelne.
neregistrovaný "Lonestarstate"
18. 4. 2005 13:29
Re: Mercury Pro Street
Jo ten na fotce není asi úplně on. Všechny ty Mercury okolo roku 1950 si jsou dost podobný. To v AAA je prý tuněný na 650 koní!!! Ta představa, jak to někde ve veteránovi (na rovince samozřejmě) natřeš třeba Ferrari. To bych chtěl zažít....
neregistrovaný "dada"
19. 4. 2005 08:58
Re: Mercury Pro Street
tak to je slusna rostovacka!