Neprovokuj. Bol som na dovolenke v Afrike. Egyptské cesty sú ako tak prejazdné, ale na Kapverdoch nie. Tam je jediná voľba v našom ponímaní SUV. Cesty katastrofálne, asfaltka je iba pri letisku. Väčšinou toyota hilux kvôli turistom. Neťahaj sem golf, pretože ľudia žijúci tam o golfe ani netušia. Ale ani o riu, i30 , či ceede.
Ono i ve zbytku světa jsou důvody "někde jinde" (a proč by zrovna v SAE a tam v okolí jezdili/"se trápili" v (lidovém) autíčku typu GOLF?!? Když mohou jezdit AUTY :-)
Ani to mu NEpomůže - Golf (na svou popularitu) je prodejně popravdě "žádný zázrak" - mimo malý, dnes čím dál tím víc "zaostávající" kontinent kde je doma spíš "nic moc"...
.."sfoukne" ho i Chevrolet Cruze.. :-)
[odkaz]
..o FORDu FOCUS raději nemluvě, ten hraje v prodejích ZCELA "jinou ligu" ;-)
Tak 20: (krát, Krát, KRÁT) říkáte? :-)
Tabulka je až dole na stránce..
..no v polovině, pak je diskuze ;-)
PS: Obzvlášť poučné pro ty co Evropu (stále ještě) považují za "důležitý/vlivný" kontinent.. ;-)
PPS: Kdo by tady (v česku) řekl že Golf je prodejně proti Fordu Focus "ÚPLNÁ NICKA" :-)
No tak už se kaju, 500 tis. Hiluxů za rok je fakt slušný číslo. To bych netipoval ani náhodou. Ale zase na druhou stranu, ten Ford Focus s prodeji 920 tis. Golf rozhodně neválcuje, je to jen statistický trik. Každý kdo trochu sleduje rozdíly mezi trhu EU a USA ví, že zatímco u malých aut v Evropě se prodávají především hatchbacky tak v Americe zase sedany. Z tabulky ale vyplývá, že v čísle 920 tis. u Focusu jsou sečteny jak "evropské" hatchbacky tak "americké" sedany, zatímco u VW je samostatně veden "evropský" hatchback Golf 650 tis. a "americká" Jetta 750 tis., takže při podobném součtu jako u Focusu to máme najednou 1,4 milionu!
Opět se jen potvrzují slova W. Churchilla, věřím jen takové statistice, kterou jsem si sám zfalšoval :-)
Ó kéž by (byla) - a "lepší to už nebude" :-|
PS: Ale NEtrapte se - to co vy si myslí (v takovém "povýšeném" BLUDu žije) snad i VĚTŠINA evropanů... ;-)
PPS: A k tomu braní musím říci: ANO - ekonomický tisk odebírám (beru) "odedávna" :-)
Volkswagen prostě nemá arabským zákazníkům (a nejen jim) co nabídnout. Motorová nafta pro ososbní auta nebo nízkosirný benzín s vysokým oktanovým číslem jsou tam věcí neznámou, takže evropská verze Golfu si tam ani neškrtne.
tak upřímně mne kolega výše s tou otázkou pobavil :yes: Odpověď je jednoduchá - tam by s tím jezdili jen mno.....jak to napsat..... Tamní silnice jsou takové, že ty naše by se tam měly jezdit učit, jak má silnice vypadat. Nesrovnávat ale s cestami v nitru Afriky, kde se ty naše pro změnu dobře učí a za chvilku je doženou a nezachrání to ani mýto či spotřební daň ve výši 150%..... To proč tam vítězí jiné váhové kategorie a jiná železa je zkrátka o několika basic faktorech - cena PHM(jdou tam spíš po benzínu), cena vozů - kolik myslíte, že by tady stál nový Patrol, který s tím starým má shodný akorát název a je to úplně jiné auto.... a možnosti kupujících - no a v neposlední řadě - schopnosti a výdrž auta. Dovedu si tam představit Golfa pro sociálně slabou(dá-li se to tak napsat) sestřičku ve špitále nebo servírku, které to slouží jako nákupní taška, ale u někoho, kdo vyjede "ven" - no asi moc ne. Tam by to připomínalo yorkshire terriera uprostřed Boubína..... Zkrátka každé má svoje a kdo někdy jezdil LC, Hiluxem, tak ví, že v podstatě tahle kategorie je velmi vhodná i do našich podmínek ;-) . Což není o dehonestaci vlčat z Wolfsburgu, ale zkrátka o tom, že jiný kraj, jiný mrav................
Ja som si do tohoto vikendu myslel, ze Hilux je iba pre mna a v europe nic moc. Aaaale, sused si kupil nove VIANO, samozrejme, ze on je z neho stastny a isli sme lyzovat. Popravde, kvalita sedaciek, pohodlie, prevodovka, hluk v aute, zrychlenie a rychlost (na ceste) je dost podobna, popripade horsia. Nechcem tym povedat nic viac iba to, ze ak niekto vydrzi VIANO v pooohodicke da aj Hilux a aj v Europe. On sa tesi aj z toho, ze to je 4x4 :-) ale bez urazky v EU je to OK. S Hiluxom sa tak nejak nazor na 4x4 posunie inam a tentokrat si dovolim drzo tvrdit, ze bez vaznejsej ujmy na zdravy aj na (podla nasinca) normalnej ceste je znesitelny viac ako hociaka stredna trieda. Pozor nezrovnavam s SUV napr. VW Tuareg a vyssie - to by ale v afrike asi neriskovali, tam chcu, aby auto okrem toho, ze ma 8 st. prevodovku aj fungovalo - jaaaj snad som moc hlboko nerypol.
Mimochodom nie som ci uplne isty, ale niekto spomina, ze golfov sa celosvetovo predalo x krat viac nez Hiluxov. Myslim, ze v 2010 bol Hilux predGolfom. Ak kecam tak sa ospravedlnujem
V Ománu jsem strávil spoustu času a věř tomu,že v Muscatu golfů potkáš dost...potíž je v tom,že nižší výbavy se tam prakticky neprodávají,takže základ byl tenkrát gti a vyšší model r32 :-)
Když jsem byl v SAE tak tam jsem Golfa potkal jen starýho trojkovýho kterej jen stál, jezdí tam hlavně japonci, toyoty,nissany a mazdy, ale viděl jsem i fábii, oktávku i thalii a dacii logan, jinak ceník aut mám, a palby jsou tam neskutečný ale podobný ceny jak u nás u malých a středních aut, ale land cruiser atd. podobný třídy asi o třetinu až poloviční cenu. Ale všude se zabývají cenama mám časopis a taky koukaj na to co my, třeba jeden týpek psal že proč by si měl kupovat třeba jednu toyotu kupé když za stejnou cenu má líp vybavenou toyotu rav4. No nafťáky tam jezdí asi jen kamiony, kdo by chtěl traktora v autě že? Taky tam nejsou jen bohatí lidé, normální lidi berou průměrně asi tkový plat jako máme my tady kolem těch 24 tisíc kč měsíčně. Cena benzínu asi 11kč litr v SAE. Všechno se zdá byýt v těchto zemích jiné ale nakonec je to všude stejný :-)
No oni tam platí taky brutál pojistky,ale hlavně trh s auty v zemích jako UAE,Omán,Bahrajn apod je danej tím,že tam populaci tvoří dvě třetiny Indů a ti si můžou dovolit tak maximálně corollu...