Manualni prevodovka patri do minuleho stoleti a s modernimi automaty se nemuze rovnat ani rychlosti razeni, ani zrychlenim, ani spotrebou, ani poctem prevodu.
Vyhodou je jenom jednodussi konstrukce a nizsi cena, coz je ale u Aston Martinu absolutne irelevantni argument, DB11 stejne nikdo krome autorizovaneho servisu opravovat nebude.
Netuším, co používá AM teď, ale měli nějaké robotizované manuály, jestli se nepletu... na moje.auto.cz je uživatel jednoho takového kousku a popisuje tam zkušenosti /neblahé/. Tak si nejsem úplně jistý...
AM už delší dobu používá hodně sofistikovaný hydroměnič.
Jinak pro pána uplně nahoře, pro důvody co jste vypsal se samozřejmě využívá automat u všech dražších aut a to většinou s prodejností kolem 90%, ale část zákazníků touží po spojení s autem, po tom mít vše pod kontrolou a to vám automat nikdy nenabídne.
To je sice pravda, automat je zejména pohodlnější. Ale je část petrolheadů, kteří svoje auto chtějí více řídit. Více si jízdu užít. Pak jedině manuál. Vidět to je u Jagu nebo Porsche. Ideální je podle mě možnost volby.
No a ještě bych dodal, kdyby Aston zůstal i u atmosfér, udělal by lépe.
U jagu? Myslíš, jak do svých sportovně laděných kupé nedávají manuál už čtyřicet let? Ano, novinkově je možné mít ftype s manuálem, ale rozhodně bych nejmenoval jaguar v této věci jako příklad, naopak zapomínáš na bmw, to pořád nabízí manuál u všech sportovních derivátů.
A pokud jde o Aston, tam byl dosud manuál spíš z nouze ctnost, neměli pořádný automat. Teď snad ano, přesto spojení manuál-petrolhead-Aston je spíš legrační, bude-li mít Aston konkurenceschopný automat, budou jeho prodeje aut s manuálem v řádu jednotek.
Mluvíme tady o sporťácích, ne dodatečně upravených vozech, které vycházejí z klasických praktických vozů. Řeč byla o Astonech, F-Typu. Do toho produkce BMW opravdu nezapadá. Bohužel. Nemluvě o motoru.
Někde jsem četl vyjádření někoho od AM kde doslovně napsal: "jsme nejlepším výrobcem vozů GT na světě":) A pokud se ani výrobce sám nepovažuje za výrobce sportovních vozů, potom nevím nevím:)))
Navíc, tady je dost podstatné členění podle cenové úrovně dané značky a tím jejich modelů, je fajn, že porsche dává manuál jako standard do boxsteru nebo že se dá ftype koupit se zákl. motorem v manuálu, ale to jsou auta cenově naprosto někde jinde než i ten nejlevnějšího Aston, jehož konkurenci, tj. mase granturismo, odcházející XK-R nebo MB AMG s manuálem prostě nepořídíš. Magister klasicky jabkohruškuje.
Ono je podání informace o manuálu v Astonech prostřednictvím Auto.cz zavádějící, jde hlavně o to zaujmout kontroverzí, "aston jde proti trendu..." a bla, bla, ono je to tak, že pro běžné verze bude automat standardem, ale Aston postaví, na základě osmiválce, tj. vantage, nějakou puristickou verzi ála 911 R nebo GT3 RS s manuálem. Uvidíme.
"naopak zapomínáš na bmw, to pořád nabízí manuál u všech sportovních derivátů"...vím, že vy kluci z M-B se porád musíte hádat, ale reaguješ na výše uvedenou větu ;-)
Jestlu tu někdo plete jabka z hruškama, tak to jsou BMW fans, co mluví o "sporťácích" V6 turbo v místě, kde se píše o V8 a V12 atmo případně s kompresorem.
M2 a M4 tedy podle tebe nejsou sportovní deriváty a vidlicový šestihrnek je vlastně řadový. Musíš se vždy takhle hloupě vymezit?
Kdyby jsi zůstal u základu diskuze a neotáčel to se svým dvojčetem na vrtule, dalo se diskutovat, ale vaše afektovanost diskuzi jaksi stopla na mrtvým bodě ;-)
M2 a M4 nepatří do skupiny vozů, o kterých tady byla řeč. Ale BMW fans nemají soudnost. Já tady nikoho neurážel a ani kolega biker CHerokee. Na tuto úroveň se tady snižují jiní.
Tak ne jen Aston, naštěstí za Velkou Louží, zemi zaslíbené automatům, jsou už od 60 let ta nejsilnější auta nabízena s manuálem. Dnes tu máme Corvettu 7. generace a nebo Dodge Viper a minimálně u té Corvetty se nebojím o to, že manuál nechají i v další generaci.
mne žádný automat (měnič, dvojspojka) nepřesvědčila o tom, že by byla v řazení na tom lépe než já. Zatím pouze dobrý řidič dokáže předvídat a vyhodnocovat situace, kdy a jak řadit a pokud člověk není zhnilý a kvedlání mu nedělá problémy (někteří dnes už dokáží pouze točit volantem a špapat na plyn a brzdu, jak se to naučili v dětství na malých autíčkách..) je manuál pro mne zatím nejlepší volbou, ať se jedná o jakékoliv auto.
Auto pro zábavu, občas okruh, občas i delší trasa volená záměrně mimo dálnice - manuál. Auto pro denní ježdění, poskakování v zácpách, dálnice, pracovní cesty po Evropě - automat. Tak to mám já. Nevidím nic petrolheadského na tom, šlapat levou nohou hodinu v kuse v zácpě na D1, mám-li tě parafrázovat, dodnes mě žádný manuál nepřesvědčil, že by byl v běžném provozu současné hustoty lepší než jakýkoliv automat. ;-)
Per aspera ad astra. ;-)
Přesto carbonsteeelgreyoví už vědí, že cestou zpátky je třeba uhnout v Jaroměři na Velichovky a do Jičína si užít prázdné silničky. :-)