Audi, stejně jako nedávno i Škoda u Octavie, nahradí v modelu A3 motor 1,9 TDI novým 1,6 TDI CR. V nabídce budou verze o výkonu 66 a 77 kW, cena nejlevnější varianty s novým motorem je 619.700,- Kč.
Muze mi nekdo prosim objasnit, jakou logiku ma motor 66 kW??? U AUDI resit necelych 5 tisic asi nikdo nebude, zere vic, jede hur, ale jinak je docela fajn? Pri vypoctu rozdilu spotreby 0,4 litru na 100 km a cene nafty 27 korun mi to vychazi na necelych 41 tisic km, kdy se uz rozdil vyrovna, coz je strasne malo, nehlede na to, ze tu ludru se 66 kW by stejne kazdej zdimal jako citron, aby se vubec rozjel a tim padem by zrala i travu kolem cesty, takze mi proste vychazi, ze to je uplne mimo.... nebo jsem letadlo a vsichni u AUDI jsou blazni??? >:D
ale ved to je klasika u VW alebo premium znaciek. Zaradia motor ktory auta totalne nie je hodny, len aby mohli napisat uz od a ziskali psychologicky efekt. Kedze su velky koncern, zaradenie motora ich stoji malo..
Nebo máš ten konec jen naopak... ;-)
A3 přece není ty, A8ičko..., v ní ti 90koní a 230Nm (už odspodu) žádné velké (tebou tolik dramatizované) problémy dělat nemůže...
Pro takového Vídeňského důchodce vlastně k A3 ideální motorizace...
Výkon k velikosti a hmotnosti vozu naprosto dostačující (zejména po městě), příznivá spotřeba, nížší pořizovací cena a především pojistka!...
P.S. Muze mi nekdo prosim objasnit, jakou logiku má "iritace" tolika diskutujících na tomto webu, ohledně základních motorizací (obecně)...?
Nutí snad někoho některá automobilka ke koupi právě základní motorizace...?
Nebo snižuje základní motorizace výkon vyšším, silnějším motorizacím...? :-!
Mě na tom zaráží, že jim není trapně dávat motorizaci, která prakticky není cenově výhodnější, je to slušně řečeno chabá motorizace a navíc má vyšší spotřebu, než neznatelně dražší a přitom znatelně "živější" motorizace, ale v podstatě je mi fuk, co se několik tříd pode mnou děje... >:D >:D >:D
Vy už jste asi DLOUHO NEbyl ve Wien, že? ;-)
PS: Popravdě teď tam "létají" mladí chlapci v Porsche apod. které získali zřejmě díky krizi "za hubičku" a mně osobně se to moc NElíbí ... ale k věci, 90 koní/66 kW je opravdu "nic moc" (v Kia Soul - stejný motor je i v Hyundai i20 - bylo na brzdě naměřeno NEuvěřitelných 123 kW! - takový rozdíl mezi "prémií" a levným korejcem je už SETSAKRA cítit - a VŮBEC NEjde o "závodění" na semaforech, prostě se vám "samozřejměji" jede/jezdí ... v té Kie - bohužel!), pro (rádoby)prémiový vůz a na současný motor 1.6 je to prostě MÁLO - (z PROSTÉHO důvodu, že všichni od té Kia přes Fiat, Renault - jejich 1.5 dCi má 81 kW po PSA či Toyota - 66 kW má jejich 1.4 D-4D - nabízejí více - a to dokonce v malých vozech o třídu níž - ale výkon NENí to "nejhorší", nový 1.6 TDi je hlavně KONSTRUKČNĚ "levný motor", nebo snad ještě přesněji řečeno "motor nejlevnější možné konstrukce" (!)
.. tedy žádný hliník, dle dostupných informací čistá litinová konstrukce se vstřikovacím tlakem 1600 bar (ano mluvíme o novince nabíhající v letech 2009/10); vodou chlazené čerpadlo nebo elektrické natáčení lopatek staroru turbodmychadla, či jakékoliv nové "finesy"? ZAPOMEŇTE! Dle zatím dostupných informací tu přímo "čiší" JASNÝ požadavek: Naprostá konstrukční jednoduchost a nízké náklady ... z čehož pramení i ty nižší výkony.
Kdyby byl rok ... já nevím ... 2005 - NEbyla by 1.6 TDi 66 kW žádná BOMBA, ale "normální" běžný/průměrný motor své kategorie - dnes to (sorry ale tak to je) "okecávat" že "důchodcům to stačí", to NENí příliš "soudné" (mně jsou také některé automobilky "sympatičtější", ale "všeho s mírou" ;-)
PROSTĚ: NEmůže te DIVIT, milý white labele - zákazníci "zbaští" všelicos, ale tohle (zdá se) stratégové koncernu trochu "přehnali" (a tady jde POUZE o "strategii" - to NENí o "neschopnosti"! Tady byl EVIDENTNí POŽADAVEK na ... řekněme "levnější" konstrukci - a tohle je výsledek..
.. ale třeba se MÝLÍM(e) a zákazníci to nakonec "zbaští" a vw na tom nakonec ještě VYDĚLÁ ... neb výroba 1.6 TDi je (velmi) pravděpodobně prostě LEVNĚJŠí než výroba konkurenčních 1.5/1.6 dieslových soupeřů
Dobrou noc (a "zastávejte" se alespoň JINÝCH koncernových výrobků - tento zatím opravdu NEpůsobí moc dobře! ;-)