V létě se nabídka modelu Audi A4 rozroste o nejúspornější verzi s označením 2,0 TDI e. Úsporně naladěná pohonná jednotka si při výkonu 100 kW vystačí v kombinovaném cyklu jen s 4,6 l paliva na 100 km.
Tak nevím, kombinovaná spotřeba 4,6 je nižší proti normální verzi o 0,7 litru, a to za cenu tolika úprav: 1. pneu s nízkým valivým odporem (=hůře brzdí) 2. sportovní podvozek (=k autu s tímhle výkonem nanic) 3. systém start-stop (=zařízení obvzláště "příjemné" pro každého kdo má rád motory), že já bych si radši ten třičtvrtělitr nafty připlatil :no:
Pokud chce mít s A4 někdo spotřebu 4,6 tak s tím autem nemůže moc vyvádět, proto bych preferoval spíše komfortní podvozek.
Jinak si myslím, že tyhle auta vznikají jen proto, aby v rámci modelové řady snížily emise a ani se moc nepočítá s tím, že je bude někdo kupovat.
súhlasím... tak si myslím že takáto A4ka má význam aj pre napríklad nejakú firmu ako na jednej strane do určitej miery reprezentatívne služobné auto a na druhej strane úsporne.. keď sa sním bude veľa a na dlho jazdiť (čo asi áno) tak aj tích usporených 0,7 l na 100km/h má v konečnom dôsledku význam...
To je celkom mozne, ale predsa najlepsie pretekarske a zaroven terenne auto je to sluzobne. Takze s tym "budou jezdit jak prasata" a spotreby sa budu pohybovat o viac ako 2 litre vyssie... :-!
Sportovním podvozkem se v těhle "ekologických" případech myslí to, že se auto sníží, čímž se uspoří další dvě slzy paliva. Nic jiného si pod tím nepředstavuj.
To máš určitě pravdu, ale nezdá se mi, že by pro tuhle e-verzi vyvíjeli nové pružiny, to by totiž znamenalo poměrně nákladné testování (nový software pro elektronický podvozek apod.).
este doplnim, ze nie len horsie brzdi , ale aj horsie drzi stopu v zakrute a nie, len na mokru, ale aj na suchu.Proste prilnavost je slaba a tym padom trpi aj bezpecnost auta, co nepovazujem za spravne riesenie.