Audi A4 2,0 TDI e: V létě přijde úspornější verze se spotřebou 4,6 l/100 km
Audi A4 s označením TDI e prošlo všemi úpravami známými z jiných úsporných modelů. Řídící jednotka motoru dostala pozměněné nastavení, které vede mimo jiné také ke snížení výkonu ze 105 na 100 kW. Standardem je šestistupňová manuální převodovka a systém start-stop, který vypíná motor, pokud auto stojí a je vyřazená rychlost. Samotná tato funkce přispěla ke snížení spotřeby o 0,2 l/100 km.
Další úpravy zahrnují o 5 % prodloužený stálý převod, pneumatiky 205/60 R16 s nízkým valivým odporem a rekuperaci brzdné energie pomocí alternátoru. Modifikací se dočkala také aerodynamika. Zaslepeny byly některé otvory v masce chladiče, spodek auta je zakrytý a o 20 mm snížený sportovní podvozek. K dalším úsporám v reálném provozu přispívá pozměněný palubní počítač s indikací okamžiku přeřazení – Audi tvrdí, že dodržením těchto doporučení lze ušetřit až 30 % paliva.
Základní cena A4 2,0 TDI e s karoserií sedan bude v Německu 30.800 Euro (asi 830 tisíc Kč). V nabídce bude samozřejmě i verze Avant, která má spotřebu 4,9 l/100 km a jeho cena je stanovena na 32.800 Euro (asi 890 tisíc Kč).
Audi A4 - přehled čtyřválcových turbodieselů | ||||
Motor | 2,0 TDI (88 kW) | 2,0 TDI e | 2,0 TDI (105 kW) | 2,0 TDI (125 kW) |
Převodovka | 6M | 6M | 6M (CVT) | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1968 | 1968 | 1968 | 1968 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 88/4200 | 100/4000 | 105/4200 | 125/4200 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 290/1750-2500 | 320/1750-2500 | 320/1750-2500 | 350/1750-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 205 | 215 | 215 (210) | 230 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,7 | 9,5 | 9,4 (9,4) | 8,3 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,1 | 4,6 | 5,3 (5,7) | 5,3 |
Emise CO2 [g/km] | 134 | 119 | 139 (149) | 139 |