Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A4 2,0 TDI e: V létě přijde úspornější verze se spotřebou 4,6 l/100 km

Diskuze (12)
V létě se nabídka modelu Audi A4 rozroste o nejúspornější verzi s označením 2,0 TDI e. Úsporně naladěná pohonná jednotka si při výkonu 100 kW vystačí v kombinovaném cyklu jen s 4,6 l paliva na 100 km.

Audi A4 s označením TDI e prošlo všemi úpravami známými z jiných úsporných modelů. Řídící jednotka motoru dostala pozměněné nastavení, které vede mimo jiné také ke snížení výkonu ze 105 na 100 kW. Standardem je šestistupňová manuální převodovka a systém start-stop, který vypíná motor, pokud auto stojí a je vyřazená rychlost. Samotná tato funkce přispěla ke snížení spotřeby o 0,2 l/100 km.

Další úpravy zahrnují o 5 % prodloužený stálý převod, pneumatiky 205/60 R16 s nízkým valivým odporem a rekuperaci brzdné energie pomocí alternátoru. Modifikací se dočkala také aerodynamika. Zaslepeny byly některé otvory v masce chladiče, spodek auta je zakrytý a o 20 mm snížený sportovní podvozek. K dalším úsporám v reálném provozu přispívá pozměněný palubní počítač s indikací okamžiku přeřazení – Audi tvrdí, že dodržením těchto doporučení lze ušetřit až 30 % paliva.

Základní cena A4 2,0 TDI e s karoserií sedan bude v Německu 30.800 Euro (asi 830 tisíc Kč). V nabídce bude samozřejmě i verze Avant, která má spotřebu 4,9 l/100 km a jeho cena je stanovena na 32.800 Euro (asi 890 tisíc Kč).

Audi A4 - přehled čtyřválcových turbodieselů
Motor2,0 TDI
(88 kW)
2,0 TDI e2,0 TDI
(105 kW)
2,0 TDI
(125 kW)
Převodovka6M6M6M (CVT)6M
Zdvihový objem [cm3]1968196819681968
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]88/4200100/4000105/4200125/4200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]290/1750-2500320/1750-2500320/1750-2500350/1750-2500
Max. rychlost [km/h]205215215 (210)230
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,79,59,4 (9,4)8,3
Komb. spotřeba [l/100 km]5,14,65,3 (5,7)5,3
Emise CO2 [g/km]134119139 (149)139

Diskuze (12)
27. 4. 2009 09:32
Re: ?
To máš určitě pravdu, ale nezdá se mi, že by pro tuhle e-verzi vyvíjeli nové pružiny, to by totiž znamenalo poměrně nákladné testování (nový software pro elektronický podvozek apod.).
26. 4. 2009 19:09
Re: ?
No a sníží se jak? Použijí se kratší pružiny které se používají pro sportovní podvozky.
25. 4. 2009 22:48
Re: ?
To je celkom mozne, ale predsa najlepsie pretekarske a zaroven terenne auto je to sluzobne. Takze s tym "budou jezdit jak prasata" a spotreby sa budu pohybovat o viac ako 2 litre vyssie... :-!
24. 4. 2009 10:05
Re: ?
Musi se i nejake prodat, tam kde se emise promitaji do dani a pojisteni budou podobne vozy preferovany minimalne ve fleetu.
24. 4. 2009 10:01
Re: ?
Pokud chce mít s A4 někdo spotřebu 4,6 tak s tím autem nemůže moc vyvádět, proto bych preferoval spíše komfortní podvozek.
Jinak si myslím, že tyhle auta vznikají jen proto, aby v rámci modelové řady snížily emise a ani se moc nepočítá s tím, že je bude někdo kupovat.