Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi A4 2,0 TDI nyní se spotřebou 4,4 l/100 km

Na německý trh přicházejí nové úsporné verze modelů A4 a A4 Avant s motorem 2,0 TDI (100 kW).
Zpět na článek
6. 11. 2010 18:57
Koncernová spotřeba
Přiznám se, že mě v poslední době fascinují udávané průměrné hodnoty spotřeby koncernových vozů. Ještě více však to, že se v testech nedaří těmto hodnotám ani zdaleko přiblížit. Dokonce ani v případě, že je za volantem expert od VW. Němečtí redaktoři to vesměs odbydou zahuhláním, že je sice udávaná spotřeba o litr nižší, nicméně i tak to jezdí za málo. Kupodivu Japoncům nebo Korejcům spotřeby vycházejí velmi dobře. Inu, marketing je mocná zbraň a ostatní (nekoncernoví) zde mají očividně velké mezery.
Rozbalit vlákno
15
6. 11. 2010 19:36
Re: Koncernová spotřeba
Mas k dispozici nejaky solidni test ze ktereho vychazis nebo jen tak placas do vzduchu?
6. 11. 2010 20:14
Re: Koncernová spotřeba
Popravdě řečeno vycházím z poměrně dosti testů v Autobildu a AMS. Ten odborník je z testu superúsporného Pola 1.2 TDI (udávaná spotřeba 3.2, machr dokázal jet za 3.8). Jinak mohu nabídnou třeba poměrně čerstvou srovnávačku Kie Cee'd 1.4, Golfa 1.2 TSI a Astry 1.4. Cee'd a Golf mají v testu stejnou spotřebu 6.3. Udávaná spotřeba Golfu je ale 5.5.
6. 11. 2010 20:57
Re: Koncernová spotřeba
Když napises A, napis taky B, protoze jinak to z tve strany vypada tak trochu jako manipulace s fakty.
Golf ma spotrebu vetsi o 0.8, ne o litr (normovano 5.5), hyperusporny korejec (s uzsimi=uspornejsimi gumami ;-) ) o 0.6 (normovano 5.7), astra s sirsimi gumami o 1.2. Takze nevim kde beres ty zazracne spotreby japoncu/korejcu odpovidajici mixu a naprosto rozezrane koncernove auta.

Ze pri testu, pri kterem jedou mj. taky po dalnici, nedosahnou normovane spotreby (u zadneho auta) asi pochopi kazdy kdo ma aspon minimalni znalosti o tom jak se normovana spotreba meri - pokud to nevis, dalnicni rychlosti pri nem nedosahnou vubec. To ovsem neni problem vyrobcu, ale merici metodiky, ktera pokryva jen cast realneho provozu.
7. 11. 2010 08:28
Re: Koncernová spotřeba
Vcelku nemám nic proti. Pokud by ale byla použita na všechna měření spotřeby chybná metodika, byla by všechna zatížena stejnou chybou. Spíš to ale vypadá, že metoda dokáže zvýhodnit jisté druhy motorů a pravděpodobně bude mít třeba start-stop systém větší vliv než v běžném provozu. Této teorii odpovídá fakt, že konstrukčně starší motory mají v testech často i nižší spotřebu než v papírech.
Dále se normová spotřeba měří na válcích, nepočítá se tady vůbec s aerodynamikou (opravdu? To mi nejde do hlavy. Možná se ale spotřeba přepočte nějakým Cx koeficientem). A jaký vliv má hmotnost auta? Přiznám se, že nedokážu odhadnout, jaký vliv budou mít úsporné pneumatiky. Čili i konkrétního Audi bych odhadoval, že největší vliv budou mít těžší převody.
7. 11. 2010 09:40
Re: Koncernová spotřeba
Stejnou chybou nebudou ta mereni zatizena, protoze kazde auto ma trochu jinou charakteristiku motoru, zprevodovani atd. Takze nekdy a v nekterem rezimu je blize jednomu autu, v jinem jinemu. Kdyz se podivas na ten test (Ceed, Golf, Astra), tak to tam jde i videt, Ceed ma nizsi normovanou spotrebu ve meste nez Golf (s ISG, bez nej ji ma vyssi), mimo mesto se to obraci, takze jde taky o rezim v jakem chce clovek to auto pouzivat.
Aerodynamiku pri testu zapocitavaji podle me nejakym koeficientem, hmotnost auta taky, jak resi gumy nevim, ale rekl bych ze jejich efekt se projevi uz tim ze jsou na valcich. S temi tezsimi prevody u Audi mas recht, takhle "stahuji" spotrebu vsichni.
Jakou maji starsi motory spotrebu vs. aktualni metodika mereni nevim, predpokladam ze ta jejich realna spotreba je srovnavana s tehdejsi metodikou mereni.
7. 11. 2010 19:27
Re: Koncernová spotřeba
Myslel jsem spíš konstrukčně starší motor. Tomu by nahrávala i velmi dobrá spotřeba Sandera a Dusteru v testech oproti udávané. Osobně bych si dovedl představit, že nové motory už jsou konstruovány přímo pro danou metodiku testu spotřeby. Vzhledem k tomu, jak přesně a poměrně jednoduše je test prováděn, by asi odpovídající vyladění řídicí jednotky nebylo nemožné. Navíc je pro automobilky normovaná spotřeba vzhledem k daním značně důležitá.
Pokoušel jsem se najít, jak je zohledňována aerodynamika a hmotnost, ale marně. Pneumatiky mají jistě trochu vliv - teoreticky by je stačilo patřičně "dofouknout". K tak nízkým praktikám se snad nikdo neuchyluje.
6. 11. 2010 19:41
Re: Koncernová spotřeba
Tvoj nazor ma logiku. Dodal by som este k tomu, ze momentalne su automobilky tlacene k znizovaniu emisii a automobilky su hodnotene ako celok => kazde znizenie dopomoze k vybalancovaniu modelov s vysokym vykonom s vysokou produkciou emisii ( napr take RS6).
Dalsoim vplyvom nizsej papierovej spotreby a teda aj emisii je napr nizsie danove zatazenie, pripadne uplne odpustenie cestnej dane v niektorych krajinach. Tymto som teda chcel povedat, ze papierove hodnoty maju momentalne kvoli emisiam svoj vyznam.
6. 11. 2010 20:19
Re: Koncernová spotřeba
Bude to asi tak. Je ostatně pozoruhodné, že se daň z auta vypočítá v některých patřičně zezelenalých zemích podle papírové spotřeby. Ve finále jsou tak si spokojeni všichni. Výrobce si sníží množství zhoubného CO2 produkovaného jeho vozy a zákazník zaplatí nižší daň. Jen ho někdy možná někdy večer trápí myšlenka, proč mu auto žere o litr víc než je v papírech.
6. 11. 2010 20:53
Re: Koncernová spotřeba
Ja by som ešte rád videl machra, čo si kúpi A4 kvôli malej spotrebe a bude na tú malú spotrebu jazdiť...
7. 11. 2010 12:20
Re: Koncernová spotřeba
Plně souhlasím, jestliže dnes někdo zaplatí asi 780 t.Kč za holý základ, tak ho litr nafty navíc na 100 km do kolen nesrazí.
7. 11. 2010 12:50
Re: Koncernová spotřeba
Ono to nemusi byt holy zaklad, muze to byt audina v kuzi s navigaci, se vfema srackama, co si clovek do auta chce dat, akorat nechce trhace asfaltu... kazdy ma jine priority...
7. 11. 2010 15:03
Re: Koncernová spotřeba
No dobře, tak třeba za avanta v plné polní vyndá 1,5 - 1,6 mega. To jako bude mít jinej vztah k litru nafty ? Ten kdo si koupí takovou káru jako novou, zpravidla nemá spotřebu na 1. místě.
8. 11. 2010 09:44
Re: Koncernová spotřeba
podle mě je to zamířeno hlavně na firemní flotily. Tam se při výběru může spotřeba o 1l dolů proti konkurenci hodit velice. Že to málokdo reálně dosáhne, je pak druhá věc >:-[]
7. 11. 2010 12:49
Re: Koncernová spotřeba
No hej, to je ta nasa stredoeuropska logika... nie kazdy si kupuje audi, mercedes, lexus, bmw, ci akukolvek premiovu znacku z dovodu machrovania... uz ani u nas, na zapade o to menej... toto 'slabe' tdicko bude idealna volba pre nemcov v dochodovom veku, ci pre manzelky ako druhe auto do rodiny, alebo aj pre niekoho, kto toho nalieta vela, a uprimne toto auto staci aj na pohodlnu jazdu po dialnici 150kou...
Preco sa predava 318i coupe v Nemecku, alebo aj 318d coupe trebars vo Francuzsku a u nas nie? Asi pre to, lebo to nie je primarne pozovacim autom, na druhu stranu, to je fakt, ze tam si trebars ani 3litroveho bavoraka si clovek nemusi kupovat z dovodu pozovania... A primarnym trhom asi nebudu nase 'zabadoazijske' trhy zamindrakovanych pozerov... ;-)
7. 11. 2010 13:49
Re: Koncernová spotřeba
A vieš že ani nie? Hrejivy pocit že si usetril na dani a poistke stojí za to a keď to preratas na náklady na spotrebu, tak je to ako keby si reálne bol na tej nižšej spotrebe. Nehovoriac o tom, že auto s takýmito upravami na dosiahnutie nižšej spotreby ju môže naozaj dosiahnuť , avšak uznavam nie pri reálnej dendennej jazde.