Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A4 2,0 TDI nyní se spotřebou 4,4 l/100 km

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (16)
Na německý trh přicházejí nové úsporné verze modelů A4 a A4 Avant s motorem 2,0 TDI (100 kW).

Ingolstadtská automobilka představuje nové provedení sedanu a kombi modelové řady A4, které má uspokojit zájemce o dynamický a zároveň úsporný automobil. Pod kapotou Audi pracuje známý turbodiesel 2,0 TDI s výkonem 100 kW (136 k) a točivým momentem 320 Nm, který je k dispozici od 1750 do 2500 min-1.

Sedan s tímto motorem zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,5 s a dosahuje maximální rychlosti 215 km/h. Avant k akceleraci z 0 na 100 km/h potřebuje 9,8 s a jeho maximální rychlost je 208 km/h.

Mnohem zajímavější než dynamické schopnosti novinky pro německý trh jsou údaje o spotřebě paliva. Sedan si v kombinovaném provozu řekne o 4,4 litru nafty na 100 km a má emise CO2 115 g/km. U Avantu automobilka uvádí kombinovanou spotřebu 4,6 litru paliva na 100 km a emise CO2 120 g.

Ve srovnání s dosavadními Audi A4 a A4 Avant s motorem 2,0 TDI (100 kW) došlo k snížení kombinované spotřeby paliva u sedanu o 0,2 l na 100 km a u kombi o 0,3 l na 100 km. Emise CO2 se snížily o čtyři, resp. devět gramů. V případě sedanu došlo navíc k zvýšení maximální rychlosti z 211 na 215 km/h, zatímco čas potřebný k zrychlení z 0 na 100 km/h se nezměnil.

Snížení spotřeby paliva bylo dosaženo díky dalšímu prodloužení všech převodových stupňů šestirychlostní manuální převodovky. K úspornému zacházení s tekutinou v nádrži přispívají i 16palcová litá kola obutá do pneumatik s nízkým valivým odporem o rozměrech 206/60 R16. Snížení světlé výšky přispívá k vylepšení proudění vzduchu kolem vozu. Součástí výbavy je i indikátor včasného přeřazení.

Na německém trhu je Audi A4 2,0 TDI (100 kW) k dispozici od 31.600 euro (zhruba 790.000,- Kč) a ceny A4 Avant se stejnou motorizací začínají na 33.250 euro (přibližně 835.000,- Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (16)
8. 11. 2010 09:44
Re: Koncernová spotřeba
podle mě je to zamířeno hlavně na firemní flotily. Tam se při výběru může spotřeba o 1l dolů proti konkurenci hodit velice. Že to málokdo reálně dosáhne, je pak druhá věc >:-[]
7. 11. 2010 19:27
Re: Koncernová spotřeba
Myslel jsem spíš konstrukčně starší motor. Tomu by nahrávala i velmi dobrá spotřeba Sandera a Dusteru v testech oproti udávané. Osobně bych si dovedl představit, že nové motory už jsou konstruovány přímo pro danou metodiku testu spotřeby. Vzhledem k tomu, jak přesně a poměrně jednoduše je test prováděn, by asi odpovídající vyladění řídicí jednotky nebylo nemožné. Navíc je pro automobilky normovaná spotřeba vzhledem k daním značně důležitá.
Pokoušel jsem se najít, jak je zohledňována aerodynamika a hmotnost, ale marně. Pneumatiky mají jistě trochu vliv - teoreticky by je stačilo patřičně "dofouknout". K tak nízkým praktikám se snad nikdo neuchyluje.
7. 11. 2010 15:03
Re: Koncernová spotřeba
No dobře, tak třeba za avanta v plné polní vyndá 1,5 - 1,6 mega. To jako bude mít jinej vztah k litru nafty ? Ten kdo si koupí takovou káru jako novou, zpravidla nemá spotřebu na 1. místě.
7. 11. 2010 13:49
Re: Koncernová spotřeba
A vieš že ani nie? Hrejivy pocit že si usetril na dani a poistke stojí za to a keď to preratas na náklady na spotrebu, tak je to ako keby si reálne bol na tej nižšej spotrebe. Nehovoriac o tom, že auto s takýmito upravami na dosiahnutie nižšej spotreby ju môže naozaj dosiahnuť , avšak uznavam nie pri reálnej dendennej jazde.
7. 11. 2010 12:50
Re: Koncernová spotřeba
Ono to nemusi byt holy zaklad, muze to byt audina v kuzi s navigaci, se vfema srackama, co si clovek do auta chce dat, akorat nechce trhace asfaltu... kazdy ma jine priority...