Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi přejde na elektroinstalaci s napětím 48 V

Dvanáctivoltové elektrické soustavy přestávají moderním automobilům stačit. O přechodu na 48 voltů už se mluví minimálně patnáct let.
Zpět na článek
27. 8. 2014 09:09
27. 8. 2014 11:42
27. 8. 2014 13:56
27. 8. 2014 15:01
28. 8. 2014 07:25
27. 8. 2014 18:46
27. 8. 2014 09:09
50V
Jednoznačně je to krok vpřed, 12V je úplně o ničem, uváděné napětí zredukuje proud na čtvrtinu.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Cuba66
27. 8. 2014 11:42
Re: 50V
Dal bych rovnou 400V, aby tuneři mohli nahrazovat elektromotor turba motorem z cirkulárky :-)

P.S.: Ale vážně - otázkou je, jestli by nestačil přechod na 24V, ale přestavět komplet celou síť, nejen udělat invertorem 48V pro turbo.
27. 8. 2014 13:56
Re: 50V
Co jsem slyšel já tak přechod na vyšší napětí je hlavně kvůli startérům, přecejenom při 12V a 1,5Kw startéru už vychází proud 125A a tím se dá svařovat... >:D Nehledě na požadovaný průřez kabelů. Předpokládám, že ten elektrický kompresor bude mít ještě vyšší výkon takže by to bylo ještě horší a přechod na 24V by nestačil...

Co jsem slyšel tak přechod na vyšší napětí je nevyhnutelný, problémem je, že se automobilky musí domluvit na nějakém standardu... :-) Například: [odkaz]
Avatar - Stejsn
27. 8. 2014 13:38
Vejtřaska měla taky 24V
pro startování. Dvě baterky v sériii pro startér, a když motor drapnul, přepínaly se na paralelní zapojení a standardních 12V pro palubní elektroinstalaci. Taky to často přepalovalo startovací pojistku, ke který se skoro nedalo dostat, ale jinak to funkční bylo.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Mrakoplas
27. 8. 2014 22:58
Re: Vejtřaska měla taky 24V
24V je u nákladních aut standart. ;-)
Avatar - petrumr
27. 8. 2014 15:01
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Dinar
28. 8. 2014 07:25
Re: ok
Jestli je něco silnoproud nebo slaboproud nesouvisí s hodnotou napětí, silnoproudem se označují silové el. obvody, tj. rozvod a napájení agregátů v případě auta, slaboproud je vesměs záležitost elektroniky, palubní přístroje apod. Jinými slovy silnoproudem se v autě zabýváš, třeba pokud řešíš kabel od alternátoru, jedno jestli je tam 12, 24 nebo 50 V. :-!
Avatar - JDM
27. 8. 2014 18:46
Chybka
"Výsledkem je masivní točivý moment 750 N.m v rozmezí od 1250 od 2000 otáček, tedy maximální hodnota k dispozici prakticky od volnoběhu... "

Prakticky od volnoběhu , prakticky asi zlomek vteřiny ;-)
Rozbalit vlákno
0
27. 8. 2014 21:41
Tohle je slabota,
proč se rovnou nepřejde na 600 voltů jako mají šaliny a trolejbusy? Třeba by potom mohly mít auta na střeše tykadla a brát elektřinu rovnou z drátů nad silnicí :-) U autíček komediantů to takhle funguje a pro ekologisty by to mohla být super výzva. Při 600 V už by byl výsledný proud zanedbatelný i při velkých odběrech. A trestem za havárku by se potom mohla stás okamžitá poprava elektrickým proudem >:D
Rozbalit vlákno
0