Co jsem slyšel já tak přechod na vyšší napětí je hlavně kvůli startérům, přecejenom při 12V a 1,5Kw startéru už vychází proud 125A a tím se dá svařovat... >:D Nehledě na požadovaný průřez kabelů. Předpokládám, že ten elektrický kompresor bude mít ještě vyšší výkon takže by to bylo ještě horší a přechod na 24V by nestačil...
Co jsem slyšel tak přechod na vyšší napětí je nevyhnutelný, problémem je, že se automobilky musí domluvit na nějakém standardu... :-) Například: [odkaz]
pro startování. Dvě baterky v sériii pro startér, a když motor drapnul, přepínaly se na paralelní zapojení a standardních 12V pro palubní elektroinstalaci. Taky to často přepalovalo startovací pojistku, ke který se skoro nedalo dostat, ale jinak to funkční bylo.
Jestli je něco silnoproud nebo slaboproud nesouvisí s hodnotou napětí, silnoproudem se označují silové el. obvody, tj. rozvod a napájení agregátů v případě auta, slaboproud je vesměs záležitost elektroniky, palubní přístroje apod. Jinými slovy silnoproudem se v autě zabýváš, třeba pokud řešíš kabel od alternátoru, jedno jestli je tam 12, 24 nebo 50 V. :-!
proč se rovnou nepřejde na 600 voltů jako mají šaliny a trolejbusy? Třeba by potom mohly mít auta na střeše tykadla a brát elektřinu rovnou z drátů nad silnicí :-) U autíček komediantů to takhle funguje a pro ekologisty by to mohla být super výzva. Při 600 V už by byl výsledný proud zanedbatelný i při velkých odběrech. A trestem za havárku by se potom mohla stás okamžitá poprava elektrickým proudem >:D