Novinky
pro startování. Dvě baterky v sériii pro startér, a když motor drapnul, přepínaly se na paralelní zapojení a standardních 12V pro palubní elektroinstalaci. Taky to často přepalovalo startovací pojistku, ke který se skoro nedalo dostat, ale jinak to funkční bylo.
Jednoznačně je to krok vpřed, 12V je úplně o ničem, uváděné napětí zredukuje proud na čtvrtinu.
Jestli je něco silnoproud nebo slaboproud nesouvisí s hodnotou napětí, silnoproudem se označují silové el. obvody, tj. rozvod a napájení agregátů v případě auta, slaboproud je vesměs záležitost elektroniky, palubní přístroje apod. Jinými slovy silnoproudem se v autě zabýváš, třeba pokud řešíš kabel od alternátoru, jedno jestli je tam 12, 24 nebo 50 V. :-!
proč se rovnou nepřejde na 600 voltů jako mají šaliny a trolejbusy? Třeba by potom mohly mít auta na střeše tykadla a brát elektřinu rovnou z drátů nad silnicí 😄 U autíček komediantů to takhle funguje a pro ekologisty by to mohla být super výzva. Při 600 V už by byl výsledný proud zanedbatelný i při velkých odběrech. A trestem za havárku by se potom mohla stás okamžitá poprava elektrickým proudem >😁
"Výsledkem je masivní točivý moment 750 N.m v rozmezí od 1250 od 2000 otáček, tedy maximální hodnota k dispozici prakticky od volnoběhu... "
Prakticky od volnoběhu , prakticky asi zlomek vteřiny 😉
Prakticky od volnoběhu , prakticky asi zlomek vteřiny 😉
Co jsem slyšel tak přechod na vyšší napětí je nevyhnutelný, problémem je, že se automobilky musí domluvit na nějakém standardu... 😄 Napříkla😜 [odkaz]