Malé SUV od Audi s označením Q3 se vyrábí letos teprve čtvrtý rok. Přesto prošlo modernizací, zaměřenou zejména na vzhled. Současně také poklesla spotřeba.
FL po čtyřech letech je standard, souhlas.
Mě se z Q líbí jen Q5, pěkné proporce, sedí, Q3 je v mých očích mírně disproporční, vzadu useknutá, vpředu těžká na masku, prostě moc malý formát na ten supergril.
z řady Q od Audi nejde hovořit o kráse snad u žádného modelu. Nová Q7 tak nějak naznačila směr vedoucí do nevýrazné nicneříkající šedi průměrnosti.
Náskok díky technice, smazaný unylým designem. I když... Q3 si myslím nedopadla nijak zle, FL v tomto duchu se vcelku hodí ke zbytku a na rovinu - vlastně ani nebylo příliš co pokazit...
Audi se zkrátka aktuálně hledá ve stylu, éra single.frame prostě představuje zcela vyčerpanou studnu a je třeba se posunout dál. U Q7 to podle mě nevyšlo, Q3 však mnohem líp snáší podobu postrádající noblesu a eleganci...
Jen si říkám - ten Peter Schreyer u Audi setsakra chybí. Když se podívám na nové Sorento a na Q3/Q5/Q7, tak mám pocit, že karty se zceal obrátily.
Příliš brzo na modernizaci? To se autor těžce sekl, kdy by asi tak modernizaci čekal? Po 10 letech výroby v době, kdy koncern oznamuje zkracování životních cyklů modelových řad?
Ale tak přišlo to tuším někdy v létě 2011. Ted je začátek 2015. Asi si pořád nemůžu zvyknout, že už je 2015. Stárneme. :-( Je fakt, že po čtyřech letech je to asi fakt OK. Stejně toho moc nepředělali.
Jakáže Audi to má Schreyer na svědomí? Je mu dost připosované TT, ale co vím, přišel až ke konci, navíc do pozice šéfa. Karoserie TT má myslím původ u Freemana Thomase. Ale na jeho designu pracovala celá řada lidí.
což vlastně dodnes představuje alespoň pro mě vrchol designerské tvorby Audi. Každé další TT, každá další A6 už byla jen horší a horší (vzhled). A první TT je zkrátka legenda.
Ta A6 bola 97´ ;-)
Kedze modelova rada A6 ma zaujima najviac, poviem ti perlicku:
bola vypracovana studia po skonceni predaja tej generacie, ze co by si na nej ludia priali zmenit, aby sa jej predalo este o cosi viac. Z tej studie vyplinulo ze by sa jej predalo o cca 10% viac, keby mala trosku menej baculaty zadok - proste nie taky obly, ale decentnu odtrhovu hranu ako nasledujuca generacia. ;-) ( bavime sa o sedane )
Celkovo ten tvar, ktory jej navrhol je tak nadcasovy, ze defakto sa len stale evolucne vyvyja - tvar bocneho presklenia ktory vtedy posobil ako 4dv. kupe - to je proste vec, ktora ako vidno zafungovala a funguje do dnes.
Mam ale obavy, ze Mark Lichte chce aj toto menit. 8-s
Kiez by nie. Kiez by sa mala Prologue-om inspirovat len ciastocne:
[odkaz]
[odkaz]
toto by som este dokazal vcelku stravit ;-)
Nissan svého času dělal průzkum majitelů X-Trail I.gen., ze kterého vyplývalo, že majitelé si cení především hranatý design, A hle, III. gen. a vše je jinak, nezůstal kámen na kameni. Že by se tak změnil vkus ;-) ?
Ale úplně souhlasím, A6 (r. 97) stanovila vzhled na další desetiletí. Další A6 už zkrátka jen těží ze staré verze... Úplně stejně TT. Ono přijít dnes s něčím novým je jednak hodně těžké a jednak docela riskantní. Trh je přesycený a chyby se neodpouštějí. Proto se všichni raději zuby nehty drží stále stejných stereotypů. Až na frantíky, jenže zrovna ti dokazují zcela pravidelně, že jejich výstřelky obvykle zákazíci nechápou >:-[]
Vzhledem k tomu, kdy nastoupil, kolik toho mohl udělat na A3? A kolik by toho jako šéf vůbec dělal? Jak jsem napsal, co vím, i k TT přišel v pozdější fázi. Jako šéf určitě měl vliv, ale nemá na svědomí ani základní tvar karoserie TT, ani interiér. Víš tedy, které modely navrhl, nebo které prvky navrhl? Nebo mu jen připisuješ práci jeho podřízených (u které ani nebyl od začátku)?
co přesně je dílem Schreyera, ví snad jen Audi samo. Je to úplně stejné, jako s jinými designéry. Taky u nové Fabie III či Octavie se zásluhy připisují Kabaňovi a kdo vlastně ví, kolik čar a linií vzešlo z právě jeho ruky...