Audi připravila netradiční uvedení nového SUV na trh. Půl roku před oficiální premiérou zveřejnila situetu nového modelu a začíná tak lákat potenciální zájemce...
a cayenne v podstate tiez, akurat nemci na nom musia mat made in germany, aby to neurazilo zakaznikov ze to nerobili lenive socialisticke nemecke zadky.
Z Cayennu sa v BA robi iba skelet karoserie (vzhladom k tomu ze su s Tuaregom identicke). Cely zbytok auta sa uz vyraba a kompletuje v Lipsku. Takze ja by som skor povedal, pri pohlade na objem prac, ze Cayenne sa robi v podstate v Nem.
akoze nie cely? jedine co sa namontuje je radio(navi), saltpaka a tusim ze volant. Inak vsetko od stropu,palubky cez sedadla, obklady dveri az po koberce na podlahe.
Tak ja teraz neviem. Pytal som sa spoluziaka zo strednej, co tam robi technicky dohlad na linke. Ten mi ohladom interieru povdal, ze to je iba zaklad a vsetky diely typicke pre Porsche (to cim sa odlisuje hodnotnejsi intrier) uz oni vraj nemontuju. Ked som sa ho pytal na podiel prac v BA a Lipsku, s tym ze som tlmocil Tvoju vetu: "v nemecku sa k tomu prisroubuje podvozok s motorom, da nalepka MADE IN GERMANY a hotovo.", povedal ze asi 40% v Ba - 60% v prospech Lipska.
Ja neviem. Ja tym nemyslim nic, musim sa spytat kamarata co tym myslel. Ja som ani Touareg, ani Cayenne nijak zvlast nestudoval. Prvy ma neoslovuje, druhy ma odpudzuje. Ale to fakt chces povedat, ze pri tych brutalnych cenovych rozdieloch nie je v interieroch Porsche a VW nijaky rozdiel?!
v podstate je to tak ze tie diely su prakticky rovnakej kvality od jedneho vyrobcu. Cenovy rozdiel sposobuju predovsetkym motory, ktore su uplne odlisne (len V6 je skoro rovnaka)a podvozok, ktory ma Cayenne predsa len prisposobeny viac na cesty a max rychlost.
Nemyslim, ze ten rozdiel robia motory. Tam predsa nemoze byt skutocna vyrobna cena taka vysoka. Ani podvozok nie je konstrukcne iny - su tam predsa "iba" nejake upravy. Myslim, ze prevaznu cast toho navysenia tvori suma za "znacku".
je to aj znackou, ale aj tym ze vacsina aut ide za ocean a tam su tie auta neporovnatelne lacnejsie, takze zisky v europe musia kompenzovat straty v USA a CAN.
napr. Touareg V6 USA cca 31500USD(nakup)/37000USD(predaj)
v Nemecku 39100EUR, takze tu nejako vznika ten rozdiel, a pri Cayenne je este vacsi. Asi tak...
Ale ten rozdiel v obchodnej politike medzi VW a Porsche je predsa rozdiel, nie? Zatial co VW sa rozhodol v USA predavat auta (Touareg a Phaeton) s minimalnou marzou - co suvisi s vnimanim znacky na trhu, aj ako dosledok tej dementnej cenovej vojny (ktora sa prejavuje najviac prave u mainstreamovych znaciek), Porsche tuto potrebu - prave vdaka "menu" - nema. To znamena, ze porsche musi dostatocne zarabat na Cayenne aj v USA (co zisky automobilky len potvrdzuju). Moze byt ze v poslednom obdobi su tam nejake kurzove vykyvy, kvoli sile EURO, ale aj tak...
porsche je vdaka cayenne, automobilka z najvyssim percentualnym rastom. Najväcssi uspech ma prave v USA.
10V Diesel Touareq stoji v US-eBay 60tisic:
[odkaz]
ja jsem si jisty ze se porsche vyrabi v nemecku!! minuly tyden vyhlasil sef porsche, ze auto na prani americkych zakazniku musi vyrabet v germany!! jeto taky "uz" jedine nemecke auto co vede v americkych hitparadech jako nejmin kazive auto. VW se od roku 1990 totalne po.. skoro na uroven francouzkych aut. uvazuje o plnoautomatizaci vyroben a potom bude vyhazovat vsechny "lidske" roboty
Ale to ze od podvozku vysie je vyrobene na Slovensku sa na hotovom aute neda zistit. Cez 60% dielov pochadza od slovenskych a ceskych dodavatelov. Nalepka MADE IN sa dava az kompletne hotovemu autu. To ze sa Cayenne montuje v BA je "verejne tajomstvo" = image => Aj Touareg W12 vyraba papierovo VW INDIVIDUAL, ale aj tak je to 100% MADE IN SLOVAKIA(EU)
na DSF bezel dokument jak se vyrabi porsche. Cizince tam neprijimaji (podobne jak u Ferrari) ing. nebo mechanik musi ukoncit skoly od porsche a z tech si jeste vyberou jen ty nejlepsi. Kazde namontovani prechazi 3 konrolory, zvuk motoru nastavuje doktor atd...
ne nadarmo je to nejnekazivejsi auto v USA, podobne byli kdysi u VW driv nez odesli na vychod [odkaz]
neco takoveho si z nasimi mamlasy neumim predstavit. Stacilo mi kdyz se mi v 93 u volva pokazial benzinova pumpa a ja musel pobehat pulku republiky nevim kdo tu prisel na tu blblost, ze tam kde se auto sroubuje dohromady tomu patri Mexicane veri po dnesni den, ze chrobaka vymysleli oni
Dulezite je kdo dela vyvoj a logistiku, zbytek muzou (pokud neni moc rucni prace -RR) se muze delat i na ukrajine nebo v cine
Tak s tím J.D.Power jsi holt četl nějaký dost mizerný článek. 1)jejich 103 je špatně, má tam být 193. I tak jsou ale první. Problém je, že zmíněná tabulka není tabulkou značek, nýbrž jakýchsi uskupení(ne přímo koncernů): "corporate ranking". Originální tabulka "corporate": [odkaz] A zde tabulka jednotlivých značek (tam už Porsche nevede): [odkaz]
Neviem ako to chodi u Porsche, ale na stranke Ferrari som narazil na dotaznik, ktorym sa mozes zaregistrovat do personalnej databazy Ferrari. Mimo ine su tam pod roletkou krajiny - vratane nasich - takze ak to tam je pochybujem, ze ak im budes vyhovovat, by Ta neprijali.
ferrari je zname, ze dava velky duraz na italske zamestnance.
Napr. novy bugatti designoval VW designer -slovak Kaban v Pravde jsem pred rokem cetl interview, dneska pracuje u audi mozno ma na starosti i novou Q7.
Designeri jsou jak umelci a tech skutecne dobrych neni moc, dost casto se stava, ze peugeot designuje nemec, chrysler ital a bmw 7 holandan, sefove udavaji jen smer.
Podobne jak nejdulezitejsi modni sef designer sveta v Parizi (u Chanel) je nemec Lagerfeld -tam by si clovek umel predstavit jen itala nebo francouze
loser ma pravdu.V BA sa na porsche skutocne nemontuje iba podvozok ,navi a volant.Aj to sa podvozkove skupiny v Ba predmontuju v palete presunu do lipska a spoja s ich motorom.V Ba sa vyrabaju komplet Touaregi ,Audi Q7 ako v jedinej fabrike na svete.Chodim na vsetkych a ked si raz kupim velke auto tak bez konkurencie to bude Touareg :-)
byl jsi nekdy ve vyrobne aut? vsecho delaji roboty a nasi lide cely tlaci do jednoho cupliku. Ti inteligentni muzou sroubovat pneumetiky. V americe to delaji mexicane v nemecku turci a polaci. Ja bych tu idiotskou praci nedelal ani za 5000 euro.
Pravidelne navstevuji vsechny vele montaze aut ve Cechach i na slovensku.
Robotu se da videt hodne, ale jen pri tech operacich, ktere nejakym
zpusobem resi nevhodnost cloveka. Nastesti nejsme spanele, kteri byli
v 80.letech skutecne "povyseni" na pomocnou silu a vetsina tovaren na
auta je maximalne robotizovana (napr. VW Pamplona - montaz VW Polo zamestnava pouze technicke pracovniky - na delnicke profese nezbylo nic).
Nastesti je povest ceskych a slovenskzch lidi na dostatecne vysoke
urovni a proto je v zavodech v CR a na Slovensku zachovan vysoky podil
lidske prace (diky za to). Mimo jine, kdo videl halu, kde se montuje
VW Polo, VW Touareg, kompletni karoserie Porsche Cayenne a bude i Q7,
musi mi dat za pravdu, ze je to skutecne fabrika pripominajici
sny ze science-fiction se vsim vsudy. V takovem prostredi je pak radost
pracovat, ikdyz je to docela frkot, ktery si lidi z jine branze neumi
predtavit. Proto je potreba vyzdvihnout, at si kazdy kecal nejdrive
zkusi predstavit, jak vypada provoz, z nehoz vypadne cca 1000 aut za den
(mix Polo/Ibiza + Touareg/karos.Cayenne) pri slozitosti, jakou tato auta
dnes maji. Kdyz se pak divam na ceny, za ktere se prodavaji, napada me
myslenka, ze kdyby takto hospodarily stavebni firmy, tak by se i ty
nejlepsi rodinne domy musely vejit do milionu korun!!!
Ale bohuzel ne vsude se hospodari stejne...
Siluetu těžko hodnotit. Q7 bude dělo, to je jasné. Navíc chytře vymyšlené. Ta nelogičnost - stavět stále lepší silnice a vyrábět stále terénnější vozy, tak toho se Audi vyvarovává velice brilantně. Q7 bude dravec, co se nám zakousne pěkně do pr..kenice.
Mezi interierem A6 a A8 není zásadní rozdíl. S touaregem to bude určitě schodné konstrukčně, už proto, že se bude vyrábět taky v Bratislavě. Design bude oproti VW určitě zase víc hi-tech.
Naviac ani konstrukcne to vraj nebude uplne to iste. Teda myslim to teraz tak, ze tam nebude redukcna prevodovka. Audi to planuje ako cestne SAV, nie ako klasicke SUV. Aj pre to, aby sa to uplne nebilo na trhu s Touaregom.
... viem ze je to tu trochu odveci (teda odznacky), ale ked sme uz pri tych SUV: PSA podpisalo dohodu s Mitsu o spolocnej vyrobe vozidiel kategorie SUV. Malo by ist o verziu noveho Mitsu Outlander, kt. koncept bol predstaveny v pondelok na Tokijskom autosalone.
Je to při čelní srážce s běžným autem (příklad Golf) bezpečnější. V Golfu tak tak přežiješ, v tomto se ti nestane skoro nic...
Jinak samé nevýhody - velká váha, s tím sovisející neobratnost, ...
k tej obratnosti:Q7 ,Touareg ,Cayene ma lapsie sportove vlast.ako vacsina normalnych sportiakov.Uz len to brutalne zrichlenie a ako drzia v zakrute :yes: V terene im konkuruje iba G medak a hummer.Q7je dobra iba do lahsieho terenu...
Ramcovo si to lahko vypocitas, ked zoberes cenu napr. Golfa a porovnatelnej A3 (bacha na motor a vybavu), zistis si percentualne navysenie u A3. (Mozes si to overit aj na dalsom segmente.) Tie percenta potom nahodis na Touareg a + - dostanes ceny.