Vyslovíš to slovo a třesou se ti kolena... Jo... Le Mans... jo, je to tady... nafta je v laufu... ovšem... dnes jedeš po silnici a na A6 si přečteš v zadu třílitráčka v naftě... a rozbuší se ti srdce... Tak se to dělá... ovšem pozor... musíš umět u toho taky vyrobit pořádnou káru... Ty, ty si pořádnou káru neumíš ani koupit... to AUDI... tohle umí dokonale...
Jo ... Praha ci Bratislava ... dalsia krizovatka ... stojis, mas dost casu si pred sebou precitat na koncernovom zadku 1.9 TDI ... po prvom rozbehu je ti jasne, ze je to jeden z tych co si nechaju aj v meste kopat do chrbta ( ty by si ho najradsej nakopal niekde nizsie ).. pred druhou dymovou clonou uz automaticky prepinas cirkulaciu na vnutorny obeh, tak ako to robis pri 15-rocnych tatrovkach a karosach ... maju viac spolocneho, napriklad aj legislativne barlicky ktore ich podrzia pri emisnych kontrolach ... teraz sa ukazalo zepodobne barle sa prejavia aj v sporte, tam kde by mali byt jasne kategorie zrazu prisiel niekto s handicapom, nehovorim ze na olympiadu nemoze prist lukostrelec na vozicku, ale nech sa nepyta o par metrov dopredu pretoze on sedi a jtym padom nizsi, ked vyhra s rovnakej vzdialenosti tak cest a slava...
PD motory od VW byly ještě před pár lety nedostižné zejména v kroutícím momentu. ano... jejich projev je hrubší... a VW nyní přezbrojuje na systém CR... s A6 nemusíš mít problém... je to CR v sametu... A budoucnost patří naftě, ať chceš, či ne. Počin AUDI na Le Mans je velmi cenný... je to jasnej signál.
Tak sme sa vobec nepochopili, ja nemam vytky smerom k vykonom prave naopak. Ad Le Mans, nemyslim si, ze ... 1. diesle mali dostat 'barlicky' oproti benzinom, co sa tyka geometrie lopatie a podobne ... 2. ak ich uz mali tak nemali jazdit v rovnakej kategorii ... ale jeden zavod mi mozebyt sum a fuk, co ma viac trapi a o tom mal byt prispevok, je protekcia v podobe Euro emisnych noriem (v
Řeší tu aktuální kouřivost... to, že ten filtr se musí těch sazí někde zbavit je samozřejmě pravda... ale alespoň, když tě natírá v dlouhým táhlým, nemusíš nasazovat masku...
GTI, jsi to ty? napsal jsi, že CR je v sametu? GTI!!!!!! úpal,úžeh,plynatost? >:D PS: pakliže porovnáváš pouze v kategorii "diesel". tak bych to možná zkousnul...ale zkus se nechat povozit dieselem v avensisu nebo v BMW
To je otazka nakolik jsou to v LeMans berlicky - ono totiz nemuzes srovnavat pouze objem, velikost turba, atd. Nafta ma proti benzinu nizsi vyhrevnost, a tak se musi nekde tento nepomer dorovnat. Urcite by se ti taky nelibilo, kdyby nejaka staj zacala jezdit treba na kapalny vodik nebo tak neco a mohla mit stejny objem, jako benzinaky; nebo pokud by mohly vedle se jezdit ctyrtakty a wankely se stejnym objemem. Otazka nakolik jsou zvyhodneni pro diesel nadsazena nebo naopak nedostatecna. Kazdopadne chevrolet (nebo kterakoli jina staj) mela taky moznost zvazit, jestli pojede radeji s naftakem nebo benzinem, pravidla byla predem dana. Chevrolet se rozhodl pro benzin a prohral, audi pro naftu a vyhralo - kazdopadne chyba neni u audi.
Vyhrevnost se vetsinou udava kJ/kg a tu ma nafta nizsi. Nicmene, nekdy se lze setkat s vyhrevnosti udavanou kJ/m^3 a tu ma vyssi nafta diky vyssi hustote.
stejně...trochu mě vrtá hlavou: vememe ropu, zušlechtíme jí...máme benzín. Oproti naftě je to něco jako voda a víno...proč má tedy voda menší spotřebu oproti benzínu?
No jestli to nebude tím že maj diesely mnóóóhem mírnější limity na emise(CO2 nepočítat to nás nezabije). Nebýt toho, tak modernější benzíny by mohli spalovat mnohem chudší směs = menší spotřeba(podobně jako technologie FSI, ale ne u Škodovek), čímž vzniká nedokonalé spalování = vyšší emise ;-\ a dieselům žádné filtry moc mepomůžou, prostě nemají šanci, viz. některé státy v USA s jednotnou emisní normou Nehledě na to, že se spotřební daní u PHm v ČR je to to samé. No pak by ta ekonomičnost vypadala asi jinak, protože by se určitě našlo spousta dalších podobných "dvojích metrů", ale to je už na román o "konspirační teorii" o loby za masové rozšíření dieselů v osobní dopravě. ;-) ........