Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi S3 má 300 koní, stovku zvládne za 5,1 sekundy

Seznamte se s novým Audi S3. Má úplně nový notoricky známý 2.0 TFSI, s jehož pomocí se stane jedním z nejrychlejších hot-hatchů na trhu.
Zpět na článek
21. 9. 2012 13:01
21. 9. 2012 13:02
21. 9. 2012 13:10
21. 9. 2012 15:18
21. 9. 2012 15:41
21. 9. 2012 13:40
21. 9. 2012 16:08
21. 9. 2012 18:12
21. 9. 2012 18:48
21. 9. 2012 19:06
21. 9. 2012 19:19
21. 9. 2012 19:09
21. 9. 2012 19:20
21. 9. 2012 19:18
21. 9. 2012 19:59
21. 9. 2012 20:10
21. 9. 2012 20:26
21. 9. 2012 20:55
21. 9. 2012 21:05
21. 9. 2012 21:28
21. 9. 2012 21:30
21. 9. 2012 21:38
21. 9. 2012 20:17
21. 9. 2012 21:18
21. 9. 2012 21:25
22. 9. 2012 21:48
21. 9. 2012 20:32
22. 9. 2012 20:14
21. 9. 2012 22:12
21. 9. 2012 22:35
24. 9. 2012 10:21
25. 9. 2012 00:14
21. 9. 2012 13:01
Nadpis
Opravte si hodnotu zrychlení.
Rozbalit vlákno
5
21. 9. 2012 13:02
Re: Nadpis
Už jsem chtěl rozsekat neschopný techniky z Bologni :-)
21. 9. 2012 13:10
Re: Nadpis
>:D :yes:

Jen tak mimochodem, současná RS3 má 4.6, nová, lehčí, ta bude mít možná i těch 4.1. ;-)
21. 9. 2012 13:14
Re: Nadpis
To bychom jim fandili, že :-) Opraveno, děkuji
21. 9. 2012 15:18
Re: Nadpis
Neni to preklep? Nebude mit "jenom" 280k?
21. 9. 2012 15:41
Re: Nadpis
není, opravdu má 221kw [odkaz]
21. 9. 2012 13:40
Predokolka??
Nemela by nahodou mit S3 Quattro (haldex)?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ham.
21. 9. 2012 16:08
300hp/1395kg/4x4
To jsou lepší parametry než současná RS3 (340hp/1650kg). Nová RS3 bude muset poskočit někam ke 400hp aby měla smysl. To už je na HB nižší střední docela síla.
Rozbalit vlákno
8
21. 9. 2012 17:41
Re: 300hp/1395kg/4x4
já tipuju výkon rs3 někde kolem 350 koníků, nižší střední vystrkuje drápky
Avatar - white label
21. 9. 2012 18:10
Re: 300hp/1395kg/4x4
To bude víc, než 350.
21. 9. 2012 20:04
Re: 300hp/1395kg/4x4
tak kolik asi.. zrychlení bude oproti poslednímu modelu klasicky o desetinku lepší nebo o víc?
21. 9. 2012 18:28
Re: 300hp/1395kg/4x4
Jsem zvědavej,co proti RS3 postaví BMW... :-)
Avatar - Ham.
21. 9. 2012 19:16
Re: 300hp/1395kg/4x4
Asi poladí M135i.
21. 9. 2012 19:39
Re: 300hp/1395kg/4x4
Realny vykon RS3 se ale v prumeru pohybuje kolem 380 PS...
Avatar - Ham.
21. 9. 2012 19:59
Re: 300hp/1395kg/4x4
To je hodnota ke které by se mohl blížit výkon TT-RS plus které má mít papírově 360hp. Nicméně vzhledem k tomu jak se ve srovnávačce s 911 Carrera S, Corvette a M3 na okruhu dokáže poměrně těsně držet papírově daleko silnější korvety (437hp) a zmasakrovat M3 (420hp) tak bych té hodnotě 380hp i věřil.
21. 9. 2012 22:07
Re: 300hp/1395kg/4x4
Pokud zůstanou u R5T, tak by mohla dostat 280 kW. To je revidovaný spekulovaný výkon Q35 (původně se počítalo s 300 kW). Minimálně počítám s 265 kW, které má dnes TT RS plus.
Avatar - Tomogo
21. 9. 2012 18:12
Co výkon....
... ten je OK. Ale ta hmotnost je taky dobrá, to by mohlo výrazně zlepšit jízdní vlastnosti...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - JDM
21. 9. 2012 18:48
motor
2.0 TSI 300hp 380nm?? a já myslel že v audi už neumí postavit pořádnej motor :yes: o takovým krouťáku si můžou dvoulitrový nafty nechat zdát :-!
Rozbalit vlákno
24
Avatar - white label
21. 9. 2012 19:19
Re: motor
Pokud myslíš 23/25d tak to je biturbodiesel, S3 má turbo jen jedno. ;-)
21. 9. 2012 19:09
Re: motor
Dvoulitr od BMW takový krouťák drahnou dobu má.
Avatar - white label
21. 9. 2012 19:18
Re: motor
380 Nm už dnes umí i jednoturbové 2.0 TDI:
[odkaz]
stejně tak aktuální 20d, které bude mít v M Performance dokonce 420 Nm.
[odkaz]
a biturbové 25d, 450 Nm.
[odkaz]
aktuální biturbo 250 CDI má sice 500 Nm, ale to už je z objemu většího, než dva litry (2143 cm3).
21. 9. 2012 19:59
Re: motor
No Audi se moc nepředvedlo... :no:
Aktuální Astra OPC 2.0 T SIDI, 280 hp, 400 Nm :-!
Avatar - Ham.
21. 9. 2012 20:10
Re: motor
Až na to, že Astra má o 155 kg více a je to jen předohrab. Takže v reálu dostane těžkou čočku. ;-)
Avatar - white label
21. 9. 2012 20:26
Re: motor
O 155kg s tím, že 2wd je těžší jak 4wd, což je fakt mazec i bez těch + 20 kobyl.
21. 9. 2012 20:55
Re: motor
Jistě, tabulková hmotnost je větší, ale i tak je Astra OPC ve zrychlení 0-100 km/h jen o 0.6 s pomalejší než S3 s manuální převodovkou. S předohrabem problém není- Astra OPC má HiPerStrut a kvalitní mechanický samosvor.
Avatar - Ham.
21. 9. 2012 21:05
Re: motor
S předohrabem v této výkonové úrovni problém samozřejmě je. Pro běžnou jízdu nikoliv, ale 300hp na předku již optimálně s předohrabem pro sportovní jízdu nelze využít. Žádný samosvor nenahradí 4x4.
21. 9. 2012 21:28
Re: motor
4x4 bude určitě opět jen Haldex, takže sportovní jízda pouze v uvozovkách... ;-\
Avatar - white label
21. 9. 2012 21:30
Re: motor
Ve srovnání s čistým "zadkem" možná ano, ale ve srovnání s předokolkou ne. Záleží jak to naladí, možnosti Haldexu jsou čím dál větší/širší.
Avatar - Ham.
21. 9. 2012 21:38
Re: motor
S Haldexem jezdí třeba i Aventador a nějak jsem stížnosti neslyšel. ;-)
Dnešní generace haldexu je u řady modelů naladěna jako mírně přetáčivá nebo neutrální takže zábava je bez problémů. Na mizerném povrchu je torsen lepší ale je také těžší. Pokud použijí třeba naladění z TT-RS tak předohrab nemá šanci ani v zábavě ani v dosažených časech.
Avatar - white label
21. 9. 2012 20:17
Re: motor
Zrovna u HH je podstatnější výkon (+20 PS) a u krouťáku je kromě maxima velmi podstatný i jeho rozsah. Zatímco OPC má rozsah maxima 2500-5000 ot/min., S3 má rozsah maxima 1800-5500. ot/min.
Už rozdíl ve zrychlení 0,9 s ve prospěch S3 něco hovoří o rozdílu těchto dvou vozů (2WD vs 4WD, nebo rozdílný poměr výkonu/hmotnosti).
Mimochodem nevíš jakou má OPC hodnotu max. otáček?
21. 9. 2012 21:18
Re: motor
Rozsah otáček pro je samozřejmě trochu jiný, nicméně 400Nm znamená 200 Nm na litr objemu a to je hodnota atakující špičku této objemové třídy.
Rozdíl ve zrychlení je jen 0,6 s - S3 s manuálem zrychlí za 5,4 s.
Max. hodnotu otáček u OPC nevím.
Avatar - white label
21. 9. 2012 21:25
Re: motor
Pokud by u S3 oželeli rozsah krouťáku (zejména směrem dolů), pak by nebyl problém dostat se také na hodnotu 400 Nm. Je to hlavně o zvolených prioritách.
Tak teda 0,6 - 0,9s, ale já jako zákazník nemůžu za to, že u OPC nemám možnost mít rychlejší dvojspojku. Jediné, čím OPC S3 papírově jednoznačně převyšuje, je jeho nízká cena.
22. 9. 2012 21:48
Re: motor
Rozsah otáček, točivý moment, i výkon jsou ti k ničemu, když je nepřeneseš na cestu.
S předohrabem je OPC jen další z Oplovy série "Já mám koně, hodně koní, kdopak jich má víc...".
Na mokru, v zimě, na jakékoliv horší cestě - pojedeš jen na půl plynu a kolem tebe budou lítat haldexy...v dieselu.
21. 9. 2012 20:20
Re: motor
ve sprintu 0-100 je audi o sekundu rychlejší, já vím pružnost je nejdůležitější ;-)
Avatar - white label
21. 9. 2012 20:32
Re: motor
Vzhledem k poměru výkonu a hmotnosti bude S3 pravděpodobně lepší i v pružném zrychlení...
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2012 20:14
Re: motor
Ano SPRÁVNĚ.. :-)
..0-100 km/h vpodstatě (nikdy a nikde) NEjde využít, zatímco pružnost "dnes a denně" xy-krát.. ;-)
21. 9. 2012 22:12
Re: motor
Točivý moment na klice není tak důležitý, od toho má auto převody. Důležitější je výkon, jeho průběh a právě zpřevodování.
24. 9. 2012 10:21
Re: motor
no prave ze kroutak je dulezity a to velmi velmi velmi a cim tezsi je auto, tim je dulezitejsi.
Prevody jsou slepa cesta, protoze pokud poladis motor na maximalni vykon v uzkem spektru otacek, kdy ti pojede naplno atmo motor anebo tezke turbo, tak budes radit jak v F1 cce nebo ve WRCku protoze mimo tyto otacky to bude se zrychlenim absolutni tragedie.
A naopak, pokud si tam dam nizkotlake turbo s extremne sirokym rozpetim otacek jako ma S3, tak budes prerazovat tak jednou za pul hodiny a pro zrychleni bude jenom stacit zmacknout plyn...

Hadej, co je pro bezneho stupidniho euroridice hrajiciho si na M Schumachera jednodussi a s kterym autem bude nasledne rychlejsi ;-)

P.S. kontrolni otazka, v jakych otackach mate nejvyssi vykon a kolik mate na tacho pri 2000 rpm a 6000 rpm na zarazeny predposledni rychlostni stupen ? (u me 6500 rpm, 55 a 190 km/h)
Pokud to nevite plus minus zpameti a nemate to v krvi, tak je pro vas auto s elastickym motorem s velkym tocivym momentem posazenym kousek nad volnobehem to prave orechove.
25. 9. 2012 00:14
Re: motor
Jedeš na výkon. Vysoký točivý moment je dobrý, když je člověk líný. Což neznamená, že bude rychlý. Pořád nejlepšího výsledku dosáhneš vysokým výkonem. Tedy odvedenou prací. Převody máš od toho, abys mohl měnit otáčky za moment a naopak. Výkon zůstává stejný. Při dané rychlosti máš pevně dané otáčky na kole. Čím větší výkon, tím větší točivý moment.

Zhruba pět až šest tisíc, řekněme 130-140 a na nejvyšší převod to šest tisíc nevytočí, teoreticky kolem 400. Moc mne to u tohohle auta nezajímá, sešlápnu plyn a převodovka řadí. U něčeho serióznějšího a manuálnějšího dám přednost indikátoru, popřípadě sluchu (a celkově citu). Nemám čas koukat na budíky.
Avatar - theolli
21. 9. 2012 19:37
Tak tady bude pěkný "masturbation Platz"
>:-[]
Rozbalit vlákno
7
Avatar - white label
21. 9. 2012 19:54
Re: Tak tady bude pěkný "masturbation Platz"
Tak tady hoň(ď)áku raději moc často nechoď, ať se ti někdo omylem neudělá mezi půlky... :*) >:-[]
Hlavně tu chybí Kylie se svou nejpružnější C5. >:D
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2012 20:12
Re: Tak tady bude pěkný "masturbation Platz"
Koukám že vám ELASTICITA bi-turbo 3litrového 6tiválce NEdá "spát" - no NEdivím se.. :-)
PS: Nicméně na 300 koníkové pidiauto A3 bych já vyrazila s Range ROVERem - který má ca STEJNÉ zrychlení ... to mi příjde tak něak "zajímavější", než "rOOOOzzuřený vysaVWač" ;-)
Avatar - white label
22. 9. 2012 20:43
Re: Tak tady bude pěkný "masturbation Platz"
Ale to snad ani nemůžeš myslet vážně, že by se Audi konečně podařilo vyrobit vůz, který by překonal tvou superpružnou C5, no to by se snad na chvíli i přestala točit zeměkoule. :-O >:D
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2012 23:04
Re: Tak tady bude pěkný "masturbation Platz"
Tak bych pružnost 6tiválcového BI-turba zas NE"přeceňovala" - ale "lepších" je (podstatně) méně než si (tak 99%? ;-) ) lidí myslí.. :-)
..a i u "pVWémiového" audi musíte sáhnout do VÝRAZNÉHO NADprůměru.. abyste "výrazněji zvítězil" ;-)
PS: Nicméně na ostré 300 koňový hatchback audi bych si vzala ten Range Rover - jak jsem řekla, že tenhle superpohodlný obrovitý offroad-bus zrychluje zhruba stejně - to MNE docela "bere" :yes: :yes: :-)
Avatar - Ham.
21. 9. 2012 20:52
Re: Tak tady bude pěkný "masturbation Platz"
Klídek, za chvíli tu bude info o Type-R. Honda už zveřejnila, že to bude přeplňovaná (no fuj, už i Honda) 1.6 a bude v roce 2015. Pan Ito dal svým konstruktérům zadání, že to má být nejrychlejší HB na N.S. Pak svůj výrok opravil na nejrychlejší HB s předním pohonem.
Takže si taky štrejchneš. >:D
Avatar - white label
21. 9. 2012 21:21
Re: Tak tady bude pěkný "masturbation Platz"
Takže to má být s 1,6kou rychlejší než MRS, OPC apod.? Tak pokud do r. 2015 zmrazí konkurence veškerý vývoj, pak je to snad i reálné. >:-[]
Avatar - Ham.
21. 9. 2012 21:27
Re: Tak tady bude pěkný "masturbation Platz"
Hlavně je docela šokující ten termín 2015, Civic už je na trhu a za 3 roky bude ostrá verze, to vypadá na vývoj nového typu atomového reaktoru založeného na jaderné fúzi (přitom chtějí použít existující motor odvozený z WTCC) >:-[]

Když se nekoukneš na zadek tak předek docela ujde:
[odkaz]
Avatar - Tomogo
21. 9. 2012 22:11
Co se divíte... 300hp a 380Nm???
300 koní a 380Nm není nic moc. Tendle motor se dá poladit na 600Nm a 500 koní (sojí to asi 100 tisíc, našel jsem to tudle na webu). Je to jen otázka toho, jak velký turbo tam chcete dát (když to hodně zjednodušim). Prostě když může být 2.0l diesel s 200 koni, tak 2.0l benzín může mít klidně 500. Jsme ve věku turba a přímých vstřiků, sice trochu pozdě, protože to měla letadla již za druhé světové války a už bychom to pomalu měli vyměnit za el.motor. Prostě si jednoduše turbem nahoníte kolik chcete 200,300,500, 1000. Otázkou je, jak se s tím bude jezdit a kde je ta hranice nevyspitatelných reakcí turba, turbo pauzy a životnosti materiálů. Pak přicházejí na řadu bi-turba, el.turba atp.
Rozbalit vlákno
27
Avatar - white label
21. 9. 2012 23:31
Re: Co se divíte... 300hp a 380Nm???
600Nm/500PS vypadá sice na papíře ohromně, ale sériový motor musí splňovat přísné emisní limity a mít i přiměřenou životnost při různém zacházení, takže...
Avatar - Tomogo
21. 9. 2012 23:52
Re: Co se divíte... 300hp a 380Nm???
Jo to je jasný, ale věřím, že tyto dnešní motory jsou jen na půl cesty k dokonalosti spalovacích motorů a postupně budou na trhu lepší a lepší. Proč by dělali dokonalý motor hned, když ho mohou pomalu vylepšovat. Takhle vydělaj mnohem víc, když to pomalu dávkují na trh.
Avatar - white label
22. 9. 2012 00:07
Re: Co se divíte... 300hp a 380Nm???
Všude se musí šetřit i na vývoji, materiálech atd., takže možné náklady na vše (včetně vývoje) jsou logicky možné jen do určité omezené "nutné" výše. Rychlejší vývoj je (mimo jiné) dražší a co je zbytečně moc drahé je nežádoucí.
Avatar - Ham.
22. 9. 2012 00:03
Re: Co se divíte... 300hp a 380Nm???
To co píšeš je nesmysl. Ano přeplňováním se už před 15 lety dostávalo bez problémů třeba 1200hp a nebyl to vůbec žádný zázrak techniky, dělali to šmudlové v garáži.
[odkaz]
Ale takový motor by nikdy, nikdo dnes nedokázal dostat do produkce. Spotřeba/emise/životnost/použitelnost absolutně neřešitelné problémy pro dnešní sériovou výrobu sešněrovanou předpisy. To je jako kdybys dal dnešnímu sprinterovi na záda dva pytle cementu a divil se, že nezaběhne čas Owense.
Avatar - Tomogo
22. 9. 2012 00:14
Re: Co se divíte... 300hp a 380Nm???
To je nesmysl, nechápu, proč by měl být motor s 500hp neekologický, včera 200hp, dnes je 300hp bez problémů na trhu a zítra to bude 500hp.
Avatar - white label
22. 9. 2012 00:25
Re: Co se divíte... 300hp a 380Nm???
Bez problémů??? To snad nemyslíš vážně, hádej proč dnes nemá každá automobilka takový sériový 300 koňový dvoulitr, splňující aktuální předpisy/limity?
Avatar - Ham.
22. 9. 2012 00:35
Re: Co se divíte... 300hp a 380Nm???
Obávám se, že to vidíš zjednodušeně. Předpisy se zpřísňují a to co projde dnes, neprojde zítra. Takže na jedné straně se dvoulitr posune k 300hp a za tři roky může být dokonce problém tuto hranici udržet natož navýšit a budou se hledat další cesty jak se tam znova dostat. Podívej se jenom na osud dobrých atmosfér z poměrně nedávné doby, všechny trochu výkonnější a ve své době zbožňované stroje jsou dnes v háji, protože je výrobci již nedokázali dál upravit a ty co zbyly jsou uškrcené tak, že jsou skoro nepoužitelné. A turbo motory sice vytvořily určitý prostor pro rozvoj i v rámci těchto podmínek ale ten prostor není nekonečný a navíc se zpřísňováním norem dále zužuje.
Avatar - Tomogo
22. 9. 2012 00:59
Re: Co se divíte... 300hp a 380Nm???
Opět nesouhlasím. Co takový Mazda motor Skyactiv? Ten je uškrcený? Nejen že to je skvělá atmosféra jak z pohledu výkonu, ale i spotřeby. Takže souhlasím jen s tím, že už nebude možné vyrobit *** a poslat ji na trh, prostě to bude složitější a jednou to dál nepůjde, ale k tomu máme ještě poměrně daleko (tedy co se týče benziňáků). Některé benzinové motory nemaj dnes problém s EURO-6 u dieselů je to ale již problém a neobejde se to bez další filtrace, katalyzátoru, či jak to budou řešit.
Avatar - Ham.
22. 9. 2012 01:13
Re: Co se divíte... 300hp a 380Nm???
Samozřejmě, že je uškrcený a sešněrovaný emisemi a přesně dokumentuje to co píši. Díky složitému vývoji se dostali na 118kW z dvoulitru, což v porovnání s minulostí a s tím kolik atmosférické dvoulitry dávaly ještě před 10 lety není žádný zázrak. Kolik že to dával dvoulitr v S2000? Přes 170kW? Hm, to je po deseti letech opravdu pokrok (-50% výkonu), už jsme na 118kW. Samozřejmě tím nijak nezlehčuji umění motorářů Mazdy, kdyby nebylo norem tak jistě dokáží to co kdysi Honda, ale jen dokumentuji, že nárůst výkonů benzínů je velmi složitý a tvé házení čísly 200, 300, 500 neodpovídá realitě.
Avatar - Tomogo
22. 9. 2012 01:29
Re: Co se divíte... 300hp a 380Nm???
S2000 to má v úplně jiných otáčkách, takže to není žádný zázrak. Srovnáváš nesrovnatelné. Podívej se na spotřebu a krouťák a hlavně vezmi Mazdu 626 2.0 a o té se bav. Taky tu nevytahuju F1 motory, které maj 2,4 l s výkonem 750 koní při 18 000 otáčkách za minutu.
PS: A 200,300 koní z 2.0 litrového motoru je dnes realita, a 500 dnes taky žádný problém:
[odkaz]
Avatar - Ham.
22. 9. 2012 09:31
Re: Co se divíte... 300hp a 380Nm???
Ano, není problém u tunerů, kteří si s plněním norem hlavu nelámou. Takovou úpravu svede každý trouba, ovšem nikdo ji nesvede za současného splnění dnešních norem.
Avatar - Tomogo
22. 9. 2012 10:41
Re: Co se divíte... 300hp a 380Nm???
Ten odkaz byl jen reakcí na to, že hážu čísly 200,300,500hp. Ale jinak se v tom zásadním rozcházíme. Podle mne k dodržení normy budou stačit dvě turba vícebodové vstřiky a není důvod, proč z podobného motoru nedostat větší výkon při ještě menší spotřebě. Ostatně každý ví, že jsou dnešní motory el.omezeny. Tak například já mám 2.0 TSI s 200hp a po chip tunningu 260hp. Přitom se mi spotřeba nezvedla, takže emise také ne. To znamená, že můj koncepčně cca 4 roky starý motor má 260hp s emisemi dle normy.
Jezdím v průměru za 7.5-8l na 100km při jízdě tak 130-150km/h. Jednou jsem byl donucen jet 400km jenom při 110km/h a spotřeba byla 5.6l/100 (odměřeno GPS a účtenkou při tankování).
PS: Normy neznám, ale pokud je tam někde napsáno, že motor o obsahu 2.0l nesmí mít spotřebu/emise větší než X při jakém koli režimu (rozjezd, jízda apod.) tak potom to co tvrdím je skutečně kravina. Protože i ten můj má při rozjezdu (když na to šlápnu) víc jak 100 litrů na 100km a při 130 a zařazeném 6. stupni a sešlápnutém plynu na podlahu místo původních 25 litrů/100km 32 litrů.
Avatar - Ham.
22. 9. 2012 11:00
Re: Co se divíte... 300hp a 380Nm???
- normy nejsou jen o produkci CO2 a tedy o spotřebě ale i o chemickém složení výf. plynů a tam už tuzerské výtvory neprojdou ani omylem
- pokud s čipovaným motorem budeš jezdit 130-150 tak asi vydrží (otázka pak je na co potřebuješ 260hp), ale do testu, kde by v Nardo kroužil 24h max. rychlostí které je schopen bych jej nedal, sériový takovou zátěž snese bez problémů. Tedy životnost i přes ujištění tuzerů stejná nebude ani náhodou protože tlaky a teploty v motoru jsou daleko vyšší a materiál je dimenzován na nižší zátěž, stačí se podívat do katalogu dílů VW kolik jiných dílů má 2.0 TFSI v Golfu R (199kW) proti standardnímu 155kW v Golfu GTI, rozhodně to není jen turbodmychadlo s vyšším tlakem, ale především celá řada mechanických dílů.
S motorem 2.0 TFSI jsem kdysi odjel cca 150t km, dobrý motor, ale čipovat bych jej nedal, už proto, že kolega to na stejném autě (služebák, takže žádná milosrdnost k autu) udělal a s čipování BSR se vozil cca 1,5 roku a pak šlo turbo (ano často využíval výkon vzhledem k dlouhým služebkám po německých dálnicích).
Avatar - Tomogo
22. 9. 2012 11:27
Re: Co se divíte... 300hp a 380Nm???
Už to jezdím 3 roky a vše OK výkon nevyužívám pro jízdu v 260km/h ale v příležitostném zrychlení, když je to třeba. A oddělat turbo není nic složitého, stačí být idiot, nebo mít smůlu na zmetek. Rozhodně ho neoddělá dlouhá jízda na dálnici, protože tam jede turbo jen na minimum a pro konstantní jízdu i do kopce maximální výkon nikdy nevyužiju.
Ale souhlasím, že mu zkracuji životnost, o kolik nevím, ale počítám tak 20%.
Avatar - JDM
22. 9. 2012 11:46
Re: Co se divíte... 300hp a 380Nm???
dneska čipujou auta na každým rohu, jediný co dokážou je zvednou tlak na turbu posunou krouťák níž , pak ti připadá že ti to jede víc ale kolik firem má brzdu a odbrzdí ti výkon na válcích? aby ses pak nedivil že tam máš tak o 15 hp víc , proto spotřeba zůstala na stejný hodnotě :-) a jak píše Ham. 2.0 TSI dobrej motor ale pokud je to ten v golfu GTI nebo v eRku stím už se dá pracovat a nějak ho ladit na vysoký výkony , čipováním z 200hp na 260hp za pár tisíc z auta neuděláš sporťák , pokud úpravy tak prvně podvozek , brzdy, motor je to poslední co v autě potřebuje upravovat :-!
Avatar - Tomogo
22. 9. 2012 11:48
Re: Co se divíte... 300hp a 380Nm???
Měl jsem to na brzdě u Auto Jarov 260hp a 360Nm. A z Passatu CC bych opravdu nikdy sporťák dělat nechtěl. Je to auto který umí jezdit jen rovně, takže žádný závodní ambice nemá.
Avatar - Tomogo
22. 9. 2012 12:13
Re: Co se divíte... 300hp a 380Nm???
ještě jedna věc. krouťák níž a výkon o 15hp víc.... tady by se měl někdo vrátit do školy.... ;-)
Avatar - JDM
22. 9. 2012 13:42
Re: Co se divíte... 300hp a 380Nm???
myslel jsem krouťák v nižších otáčkách :-!
Avatar - Tomogo
22. 9. 2012 13:54
Re: Co se divíte... 300hp a 380Nm???
:-)
Avatar - white label
22. 9. 2012 20:53
Re: Co se divíte... 300hp a 380Nm???
Jenže ty tunigové firmy ti u těchto foukaných motorů neposunou ten maximální (jimi navýšený) krouťák do nižších otáček, ale právě naopak, spodní hranice rozsahu max. hodnoty krouťáku se při současném nárůstu výkonu stěhuje naopak do otáček vyšších.
Mimochodem srovnej si 2,0T(F)Si v Golfu GTI a v Golfu R, prakticky. ten samý případ, u eRka nárůst výkonu i krouťáku, ale max krouťák se stěhuje do vyšších otáček.
Avatar - Tomogo
22. 9. 2012 21:11
Re: Co se divíte... 300hp a 380Nm???
To je snad jasný ne, že krouťák se zvětšuje až v otáčkách, kde je původní oříznutej. To znamená že v otáčkách do 2000 to má výkon stejný jako bez tunningu. Od 2000 kde originál sofware Nm již tlumí ten tunning nechává dál Nm růst a tím i výkon, takže o nic nepřicházím, jen ten rozdíl je znát až od 2000 výš. Tak nechápu, co je na tom špatného? Ostatně, když při 130km/h mám otáčky 3000.
Avatar - white label
22. 9. 2012 21:17
Re: Co se divíte... 300hp a 380Nm???
Já taky nereaguju na tebe a ani netvrdím, že tobě to není jasné.
Cituju mohameda: "dneska čipujou auta na každým rohu, jediný co dokážou je zvednou tlak na turbu posunou krouťák níž" - níž myšleno do nižších otáček, viz jeho další reakce na tebe:
"myslel jsem krouťák v nižších otáčkách".
Avatar - Tomogo
22. 9. 2012 21:20
Re: Co se divíte... 300hp a 380Nm???
Aha, už v tom mám bordel.... ;-)
Avatar - mustafa
22. 9. 2012 23:11
Re: Co se divíte... 300hp a 380Nm???
To nemáš tak úplně pravdu. Pokud se nemění turbo, tak dojde i ke zlepšení v nižších otáčkáj jak u výkonu, tak krouťáku. Což je tak 99% veškerejch prováděnejch úprav. Pokud se mění turbo, tak je to pak jak říkáš. My ted měli z 2,0 20V turbo v Leonu 400koní a 530Nm, kde díky velkýmu turbu to do 3000ot jelo jako atmosféra, a pak teprv koplo turbo :-)
Avatar - white label
22. 9. 2012 23:41
Re: Co se divíte... 300hp a 380Nm???
Snad obvykle ani při zvýšení tlaku stejného turba "neleze" jeho zvýšené maximu krouťáku do nižších otáček, než kde začínalo maximum předchozí hodnoty krouťáku, viz i Tomogo 21:11.
Co to je za motor ten 2,0 20V, resp. ze kterého Leonu?
Avatar - mustafa
23. 9. 2012 11:06
Re: Co se divíte... 300hp a 380Nm???
Maximum se posune výš, ale to s tim nesouvisí, protože to maximum má po úpravě jiné hodnoty. Jde o to, že pokud má třeba v 1800ot 350Nm, tak po úpravě může mít v těch samých otáčkách třeba 370Nm a těch 350Nm to může mít už při třeba 1700ot. Je to 1,8T předělaná na 2,0T... Jsem jeden z těch tuzerů, co tu v ČR upravujeme auta...
Avatar - JDM
23. 9. 2012 12:08
Re: Co se divíte... 300hp a 380Nm???
jeden z tisíce příkladů klasického čipování motoru [odkaz]
dole je graf