Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi S3 má 300 koní, stovku zvládne za 5,1 sekundy

Michal Fokt
Diskuze (79)
Seznamte se s novým Audi S3. Má úplně nový notoricky známý 2.0 TFSI, s jehož pomocí se stane jedním z nejrychlejších hot-hatchů na trhu.

Aktuální generace modelu A3 už má svojí sportovní verzi S3 quattro, tedy variantu, která bude nějaký čas plnit roli nejostřejší verze, do příchodu nějaké té limitované edice, respektive zběsilé RS3. A vypadá to, že je na svou roli připravena dobře.

Vzhled může být pro někoho trošku zklamáním, S3 vypadá s decentním bodykitem možná až zbytečně krotce, což jen potvrzuje, že si Audi dělá místo na s-liny a další variace. Standardním obutím jsou 18“ kola s pneumatikami 225/40 a hatchback má o 25 mm nižší světlost, než ostatní A3, což je zásluha adaptivního sportovního podvozku s magnetickými tlumiči.

Všechna čtyři kola pohání motor 2.0 TFSI, ale není to ten, který známe – tenhle je prý zcela nově vyvinutý, což poznáte hlavně podle toho, že je o celých 5 kg lehčí. A málem bych zapomněl – i podle toho, že má výkon 300 koní při 5500 otáčkách a točivý moment 380 Nm v rozmezí 1800–5500 ot/min. Točí maximálně 6800 otáček. Na stovku to z klidu umí za 5,1 s dvouspojkovým S Tronicem a za 5,4 s s manuálem, maximálka je obligátních 250 km/h. To vše při papírové spotřebě 6,9 l na 100 km. Trošku potěší i váha, se 1395 kg je o 60 kg lehčí, než předchozí generace.

Interiér dostal pěkný sportovní volant se zploštělou spodní částí a kontrastními švy a sedadla s výrazným profilováním bočnic a parádním zdobením. …a pochopitelně spoustu log S3. Světová premiéra se chystá na příští týden do Paříže.

Michal Fokt
Diskuze (79)
25. 9. 2012 00:14
Re: motor
Jedeš na výkon. Vysoký točivý moment je dobrý, když je člověk líný. Což neznamená, že bude rychlý. Pořád nejlepšího výsledku dosáhneš vysokým výkonem. Tedy odvedenou prací. Převody máš od toho, abys mohl měnit otáčky za moment a naopak. Výkon zůstává stejný. Při dané rychlosti máš pevně dané otáčky na kole. Čím větší výkon, tím větší točivý moment.

Zhruba pět až šest tisíc, řekněme 130-140 a na nejvyšší převod to šest tisíc nevytočí, teoreticky kolem 400. Moc mne to u tohohle auta nezajímá, sešlápnu plyn a převodovka řadí. U něčeho serióznějšího a manuálnějšího dám přednost indikátoru, popřípadě sluchu (a celkově citu). Nemám čas koukat na budíky.
24. 9. 2012 10:21
Re: motor
no prave ze kroutak je dulezity a to velmi velmi velmi a cim tezsi je auto, tim je dulezitejsi.
Prevody jsou slepa cesta, protoze pokud poladis motor na maximalni vykon v uzkem spektru otacek, kdy ti pojede naplno atmo motor anebo tezke turbo, tak budes radit jak v F1 cce nebo ve WRCku protoze mimo tyto otacky to bude se zrychlenim absolutni tragedie.
A naopak, pokud si tam dam nizkotlake turbo s extremne sirokym rozpetim otacek jako ma S3, tak budes prerazovat tak jednou za pul hodiny a pro zrychleni bude jenom stacit zmacknout plyn...

Hadej, co je pro bezneho stupidniho euroridice hrajiciho si na M Schumachera jednodussi a s kterym autem bude nasledne rychlejsi ;-)

P.S. kontrolni otazka, v jakych otackach mate nejvyssi vykon a kolik mate na tacho pri 2000 rpm a 6000 rpm na zarazeny predposledni rychlostni stupen ? (u me 6500 rpm, 55 a 190 km/h)
Pokud to nevite plus minus zpameti a nemate to v krvi, tak je pro vas auto s elastickym motorem s velkym tocivym momentem posazenym kousek nad volnobehem to prave orechove.

Avatar - JDM
23. 9. 2012 12:08
Re: Co se divíte... 300hp a 380Nm???
jeden z tisíce příkladů klasického čipování motoru [odkaz]
dole je graf
Avatar - mustafa
23. 9. 2012 11:06
Re: Co se divíte... 300hp a 380Nm???
Maximum se posune výš, ale to s tim nesouvisí, protože to maximum má po úpravě jiné hodnoty. Jde o to, že pokud má třeba v 1800ot 350Nm, tak po úpravě může mít v těch samých otáčkách třeba 370Nm a těch 350Nm to může mít už při třeba 1700ot. Je to 1,8T předělaná na 2,0T... Jsem jeden z těch tuzerů, co tu v ČR upravujeme auta...
Avatar - white label
22. 9. 2012 23:41
Re: Co se divíte... 300hp a 380Nm???
Snad obvykle ani při zvýšení tlaku stejného turba "neleze" jeho zvýšené maximu krouťáku do nižších otáček, než kde začínalo maximum předchozí hodnoty krouťáku, viz i Tomogo 21:11.
Co to je za motor ten 2,0 20V, resp. ze kterého Leonu?