Na podzim 1988 překvapily čtyři kruhy z Ingolstadtu svět představením luxusní limuzíny V8. Sedmičkovému BMW i třídě S od Mercedes-Benzu vyrostl nečekaný soupeř.
Tak jsem rád, že nám redakce připravila další zajímavý článek z historie a budu věřit, že je jen pouhou souhrou náhod a okolností, že jde opět o výrobek lidokoncernu. Na příště si už v redakci jistě připraví i nějaké zajímavé výročí z Itálie, Británie nebo Japonska. :-)
PS: moc jsem nepochopil ten vykřičník u automatické klimatizace u "luxusní" limuzíny z přelomu 80. a 90. let, když např. o třídu níže položená Lancia Thema měla automatickou klimatizace již v r. 1984. Ale je možné, že ve Vlčím hradě plyne čas pomaleji. >:-[]
Pochopil jsem to tak, že výjimečný (viz "!") nebyl fakt, že to tehdy byla klima automatická, ale že byla automatická už v základu, z toho co tam jmenují se připlácelo "jen" za airbagy.
Předpokládám tedy, že se tehdy (1988) u konkurence (eSko/7er) za automatickou klimu běžně připlácelo.
Přesně tak, euro"bijec" opět nepochopil podstatu sdělení, ono jak jsou v textu slova jako audi apod., mají někteří jedinci příliš zatemněnou mysl amokem.
Nevím jak do S-klasse, ale sedmičku sis mohl ještě na začátku 90. let pořídit bez klimy, za příplatek byla i mechanická. ;-)
White labele: Pokud vím, tak sedmička, ani esko tehdy automatickou klimatizaci v základních verzích skutečně neměly (ale mohu se samozřejmě mýlit). Ano, právě proto ten vykřičník. Naštěstí ještě někteří čtenáři umí přemýšlet. Ti ostatní, když v článku nenajdou žádnou faktickou chybu, se vzmůžou akorát na ubohé rýpání :-) Díky za komentář.
Jak píše Dinar, u 7er byla tehdy za příplatek i mechanická klima.
To víš, jak je to něco o koncernu, někteří hned mají !Vlčí! mlhu před očima a diskusní hlad jako Vlkohrad... >:-[]
P.S. Jen víc takových článků, bez ohledu na původ a příslušnost značky. :yes:
Dinarův příspěvek tu ještě nebyl, když jsem psal svůj, asi prodleva serveru. Tak byla moje domněnka správná. Ono nakonec dojde příští rok i na tu Themu, když jí bude třicet. Alespoň jí mám v plánu :-).
Tak na ten článek o Themě jsem opravdu zvědavý. Historii modelu i auto jako takové znám do posledního šroubku a vzhledem k úrovni i objektivitě zdejších článků počítám s tím, že na autorovi nenechám niť suchou. >:D
Tak to si těžký frajer. Proč vůbec chodíš diskutovat někam, kde to pro tebe nemá patřičnou úroveň ani objektivitu? Co tak napsat něco (např. o Themě) sám, třeba do blogu. Taky si to rád přečtu a dozvím se třeba i něco zajímavého/nového. Sám si napsal jen příspěvek jako reakci k článku, což by také stačilo k tomu, aby na tobě případně nezůstala nit suchá...
To si zase nemyslím. Je spousta lidí, pro které jsou youngtimery pouze jezdícím šrotem a berou jenom nový auta. Ale já mezi ně, naštěstí, nepatřím. Jen máloco mi dokáže zvednout náladu tolik, jako jízda ve starém autě (ideálně italské nebo britské výroby). :-)
Eurův článek, co na něj odkazoval v nedávné diskusi k mitu, byl rozhodně zajímavý, to bych mu zas nekřivdil, ale Sleepera bych opravdu nepodceňovali. Ten dělá na poměry redaktorů ACZ mravenčí práci. Akorát to kdekdo neocení. No, ale to neřešme, kritika všeho je český národní sport...
Což o to, na zdejší poměry jsou jeho články opravdu jedny z těch nejlepších (nutno dodat, že moc velkou konkurenci v redakci nemá). Mě spíš vadí malá objektivita těch článků. O německých značkách, příp. značkách z koncernu VW, je toho tady mraky. Ale já bych uvítal třeba nějaký článek o autech z dnes už neexistujícího British Leyland nebo o nějakých zapomenutých modelech z Japonska.
PS: Pokud by redaktor tápal o čem z Británie napsat, tak příští rok bude mít 30 let např. Austin Montego. ;-)
...jsou dehonestací tohoto webu. Naopak tenhle zajímavej výtvor (byť ne dvakrát úspěšnej) od Audi, kdy se do tváře BMW a M-B dívalo ještě se zřetelně zvednutýma očima a chtělo se dostat blíž, mi přijde jako relevantní.
Ano, důvod, proč jsou dnešní Audi tak dobrá, je A80 a tahle V8, nevidím důvod, proč si nepřipomenout modely, které donutily do té doby neohrozitelné hráče začít dávat bacha.
vzpomínám jak jsem na V8 zíral jako mladičký klučina v Autokatalogu 91 a furt nemohl pochopit ten název, který jaksi nezapadal to tehdejší Audi terminologie
Na tejto rakete jazdil chlap s ktorym som davnejsie spolupracoval v Germanii. Za nie dlhy cas po kupe ju prekrstil na poeticky znejuci "Nasierač A8čiek". V8 totiz nemala obmedzovac ako uz bolo spomenute a s troskou miesta na Autobahne dokazala upalovat vtedy zavratnych tachometrovych 275-280km/h. To uz boli hodnoty, kedy jej fungl nove, motoricky potentnejsie, ale "obmedzene" A8čky pozerali len do vyfukov a zmensujucich sa zadnych svetiel.....Na svoju dobu to bolo paradne a rychle auto. Kto mal moznost jazdit, tak si to urcite pamata a vie. Som rad, ze to viem tiez. :yes:
I tak prostě BMW a MB budou vždy ty lepší značky, jak audi, která se jím snaží vyrovnat. Když přeci audi spadá do koncernu vw, tak je to jen vylepšený passat:-D
"Limuzína s hmotností 1710 kg se uměla rozjet až na 235 km/h a z nuly na stovku sprintovala během 9,2 s."
Plati to ale iba pre automaticku prevodovku. A podla wiki ani to nie tak uplne -> [odkaz]
5st manual 3.6l dal stovku za 7.6 s, max rychlost bola 244 kmh. Tacho 250 i trosku viac...
Jednu sme v rodine mali - farba ako na titulke, 3.6, manual, ABS, 2x airbag, koza, drevo, elektricka strecha, vak na lyze, zaclonky na zadnych oknach, proste luxus...
Podobna jazdila po Ba ako sluzobny voz ochrany verejnych cinitelov. Inu som nazivo nikdy nevidel. Velka rarita v nasich koncinach.
Tomáši, děkuji za doplnění. Údaje, které jsem do článku použil (ano, byly pouze pro automat), jsou oficiální, které zveřejnila automobilka při premiéře.