a klidně SX4 / potažmo Fiat Sedici... ale i Duster... tam může být otázka dlouhodobé životnosti, ale pro jízdu vánicí je rozhodně nesrovnatelně lepší, než BMW s břichem na zemi!
Byť jako 4x4... :-(
No a po té, co koncern nastavil na životnost "nová měřítka", tak už ani ta celková životnost problémem nebude...
>:-[]
taky jsem si kaldl otázku, jestli ten jejich "výběr" měl být veseleji... provokují... nebo prostě jen neví, o čem mluví.
Je to tady čím dál tím horší... asi už je to fakt škoda času. :-(
Když tam máš Santa Fe tak i Sorento..ne? :-) Tedy č.9..
Jinak bych ti vyndal to Volvo..Čína není moje kafe.. ;-)
AUDI Q5 , VW TOUAREG tam patří s BMW X3 a X5..
+ CX5 a Forester v první pětce a je hotovo. :yes:
Staré CR-V bych tam nechal..nové neprojede ani polní cestu. :-(
Já osobně považuju za nejlepší auto do vánice Land Rover Dis
a nejlépe ještě s motorm 300TDi, ale už se děvma airbagy = někde mezi roky 1996 a 1999... dost těžký, aby to prijelo, opravdu pernament čtyřkolka, s uzávěrkou mezinápravy i za jízdy... světlost jako blázen... s přídavným topením dokonalé auto.
Na tohle použití.
Nutit BMW jedzit hlubokým sněhem je asi stejný, jako vzít tu starou Discoveru na okruh. ;-)
A už mlčím...
Re: Já osobně považuju za nejlepší auto do vánice Land Rover
Asi s tym nemas osobne skusenosti, vsak? Brat mal sluzobaky okrem ineho aj dva range rovery. Jeden starsi, prave s radovym sestvalcom, druhy novy tdv8. Jeden vacsi smejd, nez druhy. Mimo republiku jazdil najradsej na lancruisri v8, tam mal istotu, ze sa aj vrati domov po vlastnej osi.
Re: Já osobně považuju za nejlepší auto do vánice Land Rover
Myslíš?
>:D
Já bych do to nerýpal... napřed si běž někam přečíst, jakej je ozdíl mezi Randge Roverem ... ještě k tomu s německými motory - a Discoverou s 300Tdi!
>:-[]
Re: Já osobně považuju za nejlepší auto do vánice Land Rover
Opytal som sa ho.
Takze oprava, mali dokonca 3 kusy.
Jeden 2,5 dizel druhej generacie.
Dva dizle tretej generacie, jeden bol trojliter a druhy 4,4. Oba boli cierne na 20" takze som sa pomylil a povazoval ich za to iste auto. A citujem brata, vsetko to boli pekne smejdy.
A ze pozdravuje a praje vela stastia s LR/RR.
Re: Já osobně považuju za nejlepší auto do vánice Land Rover
že děkuji a taky pozdravuju... a teď tu druhou půlku: to všechno jsou auta s německými motory.
O RRII se nepřu ani trochu... 3,0V6 v RRIII se mohl kazit taky, ale 4,4V8 už asi ne... i když je taky neměckej.
To už jsou jen hrdinký řeči. Ale pořád platí, že je to nesmyslný auto plný elektriky... a rohodně se nehodí do vánice!
Jeho jediným posláním je ukázat oklí, že na to majitel má. ;-)
Discovery je z úplně jinýho těsta - a to nemluvím jen o motorech!
Možná Disco III už taky spadla mezi městská SUV, s tou už popravdě větší zkušenosti nemám... ale Disco I (od roku 1995) a ještě i Disco II (s TD5 motorem) jsou nezmaři na žebříku... co projedou všude a vydrží věky.
A ano, Disco II už má pár elektronických zbytečností, jako je třeba to pneumatický zdvíhán í zadku... který odolonost ohrožují.
Proto jako o ideálu mluvím o Disco I s motrorem 300Tdi. On ani předcházející 200Tdi nebyl špatnej, ale už to byl zbytečnej hrubián...
Jak říkám, asi bych do toho moc nerýpal... jestli nejste skutečnou vyjímkou, tak mám s Land Roverama (Disco,ale i Defender) nacouváno víc, než vy naježděno dopředu.
Re: Já osobně považuju za nejlepší auto do vánice Land Rover
Zdravím fandu LR!
Mám DIII a o označit ji za městské SUV mě uráží! :-)
A jinak si připadám jako na kolovrátku, ale tvrdím to znova: Měl jsem Landcruisera a teď Disco a v poruchách si můžou podat ruce! Čím víc fičur, tím víc poruch.
Re: Já osobně považuju za nejlepší auto do vánice Land Rover
Jakým hlubokým sněhem? Vánice v Čechách, to přece neznamená, že bude na silnici 30 centimetrů...
Discovery (krátké) má jeden kamarád...a to není auto na silnici. Ještě tak na tahání těžké káry dejme tomu ok, ale já bych v tom po dálnici jezdit nechtěl, to auto patří někam do hor. A takhle to asi brala i redakce...
A co deset aut vhodných na náledí? To je vhodnější téma, sněhu moc není. Celou noc na Moravě pršelo, foukal silný vítr a k tomu všemu teploty okolo nuly. Pěkně to klouže venku, takže Bentley bych raději nechal v garáži >:D
Najhoršie na tom všetkom je že len málo majiteľov týchto a podobných štvorkoliek chápe, že v podobných podmienkach nie je až taký problém sa rozbehnúť, ako zastaviť. A vtedy ti je aj 4x4 úplne na nič >:D keď adekvátne neprispôsobíš svoj štýl jazdy podmienkam.
na náledí je jedno, jaký máš auto... tam pomůžou jen hřebíky v pneumatikách.
A tak mi z toho pořád vychází jako nejvhodnější ta Discovera - sedíš vysoko a pod sebou máš žebřík z 4 až 7mm oceli... ;-)
ale no ták... to je přece docela primitivní PR Renaultu... ;-)
Pustit proti sobě auta s deseti lety rozdílu ve výrobě.. a to jedno evidentně vytažený někde z kopřiv - to vůbec o ničem nevypovídá.
Nikomu není divný, že té Discoveře se ani neaktivoval airbag? Ta deformae je podivně hluboká... bez viditelných fragmentů = s vysokou pravděpodobností pod tou kapotou ani nebyl motor.
>:-[]
Tím ale neříkám, že je Espace špatný auto... z pohledu pasivní bezpečnosti asi není. Jen ta aktivní stojí za houby.
A navíc - teď a tady mluvíme o vánici! A do tý bych teda v Espace vyjet nechtěl. ;-)
Dělal to fifth gear, nezávislý anglický automobilový pořad, takže nějaké zaujetí Renaultem nepřipadá v úvahu ;-)
Aktivní bezpečnost tohodle Defendru bude ještě horší než Espace, v krizoých situacích ten Defender bude ještě hůře říditelný.
V době závějí máš sedět doma u krbu a popíjet nějaké dobré víno či pálenku ;-)
Ked nafuka pol metra snehu, mozete si to vsetko strcit za baranicu. V poriadnej zime stvorzaprah malamutov, sane, lyze a na chrbte sneznice. 4x4 je pre zbabelcov a zenske fodbalistov.
4 psikov v pohode ukocirujes a uzivis tym, co si vezies na saniach. Videl som sice aj TopGear na severnom pole, ale ja som stale za tych havkacov. Alebo ked uz, tak snezny skuter. Kolesove vozidla su v snehu nafigu. Ked mas na Donovaloch snehu po gule, kolesa su nepouzitelne.
Keď v BA napdnú 2 cm snehu tak je tam celotýždňová kalamita a téma pre masmédia :-) A to pritom koľko ich tam jazdí s autami 4x4 >:D Proste keď je blbý medzikus medzi volantom a pedálmi nepomôže ani 4x4 ani uzávierka ani nič. >:D
Aby sme boli spravodlivi, ked Ti v kopci zastane presmykujuci autobus, tak nezostava nic ine, iba cakat v kolone za nim. Nepomoze ani dakarsky special, musis cakat. Ale ani rovinka nie je uplna vyhra, tam nafuka meter snehu ako terazv Srbsku, alebo v Rakusku a stojis tiez.
hmm.. možná.
Je fakt, že jsou chvíle, kdy stojí úplně všechno.
Ale těch je opravdu málo. Když jsem jednou vezl majitele firmy víše citovanou Discoverou do Prahy a D1 zůstala úplně uzavřená... sněhová kalamita... kamiony napříč... a my jsme tou Diskotékou dálnici opustili přes příkop, zamrzlým a zasněženým polem dojeli k nejbližší okresce a do Prahy dojeli ještě včas... tak strávil zbytek cesty tím, že různým lidem volal z mobilu a nadšeně to popisoval...
>:-[]
No a prečo zastane zvyčajne ten autobus v kopci? Zväčša pre nejakého hňupa, čo si myslí, že v zime na celoročných pneumatikách s SUV 4X2 vylezie hocikam :-) Takýchto expertov som zažíval dlhé roky denne na všetkých možných horských prechodoch. Na druhej strane ak by na cesty v takýchto extrémnych poveternostných podmienkach vychádzali naozaj len tí čo musia, tak by to bolo zase o inom. Ale ako vieme, vtedy sa vyberie najviac tzv. "víkendových vodičov" a prúser čoskoro na svete. Mimochodom v tom dakarskom špeciáli to strihneš aj po poli, tak ako to popisuje kolega Ja Prvni 123 nižšie.
Evidentně jsi nikdy s ničim 4x4 nejel. Ja vzdycky kdyz jedu s vitarou v kalamite, nebo proste jen tak po polnich cestach tak mam usmev od ucha k uchu. Je to paradni pocit vedet ze se v kopci na semaforu, kolejich proste kdekoliv rozjedes. V hodne situacich ti nepomuze ani opatrna noha na plynu/spojce ani zadna kontrola trakce. Takze za mě pro 4x4 davam +. A je jasny ze kdyz napadne metr snehu tak ze je i 4x4 vetsinou bezmocny ale v 30cm ti to pojede coz se o predku a uz vubec o zadku rict neda.
Na tomto serveri sa neustale pretlaca Octavia, aj tam kde vobec nepatri, napr. v tomto subjektivnom vybere redaktorov. Sam vlastnim Octaviu, ale myslim si, ze jej to skodi. Skoda. ;-)
Realita je taka, ze je to nemecke auto, najnovsie aj s nemeckym dizajnom, ktore dava plat mnohym ceskym rodinam, ale zisky idu do nemeckeho koncernu. Nevidim ziadny dovod na zvyhodnovanie pred inymi znackami ako napr. CR-V, Tiguan, RAV4 atd. Dodavam, ze do tohto extra vyberu sa viac hodi Lexus alebo Landy.
A platy se nedaní? A lidé co plat berou tady neutrácí? Firmy, které žijí ze škodovky tu taky nedaní a jejich zaměstnanci tu taky neutrácí? Někdy se Škoda protezuje až moc, ale napsat, že zisk jde stejně do německa a srovnat to s Hondou, která má jediné společné to, že se tu dá taky koupit, je dost krátkozraké. Stále Škoda generuje pro státní kasu dost velkou částku
Pisem tak ako to je. Zisky idu do nemeckeho koncernu a ten rozhoduje co sa s nimi stane a kde budu pouzite (CR/Nemecko/Cina ...). Po druhe, benefity vo forme dani atd. prinasa nielen Skoda, ale kazda zahranicna spolocnost, ktora vyraba v Cesku. Napr. aj Huyndai Nosovice, ktory na rozdiel od Skody tu nie je zvyhodnovany. Po tretie, kludne mozeme Skodu porovnavat s Hondou/Toyotou/atd, pretoze zakaznika nezaujima to, kde sa auto vyraba, ale aku kvalitu za svoje peniaze moze ocakavat.
Po lopate, cesi aj slovaci boli zvalcovani najprv tankami z vychodu, potom zmluvami zo zapadu, takze o vyrobenych ziskoch sa rozhoduje mimo krajiny a nikto negarantuje, ze zostanu v Cesku. Za takej situacie je zvlast dolezite, aby sme videli pravdu a vedeli sa slobodne rozhodnut (napr. ake auto kupim).
pres telefon se pise blbe. :-( Na druhou stranu by člověka zajímat asi mělo, koho a co svými penězi podporuje... proto já bych třeba u Lukoilu nenatankoval, ani kdybych měl jít pro benzin pěšky s kanystrem v ruce.
Aby som vysvetlil svoj postoj, nekritizujem a neodsudzujem nikoho, co sa stalo, stalo sa. Ale chcem vediet pravdu, pretoze len potom budem vediet co sa skutocne pre mna hodi. Momentalne sa mi paci Toyota a je mi jedno, ze sa tu masiruje Octavia. Napr. staci si pozriet pocet hviezdiciek v poslednych testoch Skoda Octavia (4,5) vs. Lexus IS (3.5).
[odkaz]
[odkaz]
To si musíš ale uvědomit, že se IS poměřuje s 3er, A4 a C (v první řadě). Osobně se na ně ani nekoukám, protože s takovým hodnocením jsou jen problémy. Nic užitečného mi neřekne.
ne, až tak do důsledku nejdu... stačí mi nekupovat pohonné hmoty rovnou u ruského molocha - a dotovat tak přímo Putina, potažmo Lukašenka...
>:-[]
A plyn nepoužívám vůbec!
Ale zejména proto, že v naší obci není vůbec zavedenej... ;-)
Tak s ním bych se radši k většímu množství sněhu ani nepřiblížil. 450h je auto do města. Tiše jsem doufal, že máš na mysli LX, který vychází z LC, ale v EU ho snad nikde nenabízí.
Když funkční čtyřkolku za normální peníze tak Grand Vitaru. Středovej diferenciál, uzávěrka středovýho, integrovanej rám, redukce. Žádná spojka u zadní nápravy. Popravdě mi hrozně vadí SUVéčka typu tiguan, yeti, ix.... Jsou to samý náhražky, který se tváří teréně. Vím že každej nepotřebuje tyhle terénní schopnosti, ale když už budu za to utrácet peníze tak chci pořádný schopný auto za všech podmínek a to vitara je.
skoda ze o terenaky dnes uz nikto nestoji a vyrobcovia ich vyradzuju z portfolia, coskoro nam skonci v eu aj defender a mozeme to rovno s terenakmi zabalit, ostane kopec hrkalok na cesty ktore v testoch nanajvys poslu cez nejaku mlaku vody, je to smutne kam to offroady dopracovali, sam som z toho velmi smutny,
zeriem auta ako defender wrangler, zboznoval som stare patroly pajera terrana, suzuki samurai, dnesna doba je bohuzal uz ina, skoda reci
Tak netvrdim ze vitara je jediny terenni auto, i kdyz ve sve tride ano. Do tech poctivych terennich aut pasuje i cherokee, wrangler, land cruiser, niva, jimny, vitara, G. Vic me jich asi nenapada. Je to skoda. Jen doufam ze suzuki u dalsi generace vitary nepujde timto smerem vetsinovych suv. Suzuki si zaklada na terennich autech od samotneho vzniku tak snad to dopadne dobře.
netreba ešte zabúdať na také pojmy ako Pajero a Patrol, prípadne ničo ako Hi-LUX, Navara, L200 či Ranger (nie všetky verzie). No a potom ešte Iveco Massif alebo iné malosériové off-roady. :-)
je v článku skvěle definováno. Výkonný naftový šestiválec se skvělou automatickou převodovkou a vynikajícím pohonem všech kol je úžasná kombinace. :yes:
je prostorný, pohodlný, bezpečný, jednoduchý, elegantní, prestižní, výkonný, má obrovský kufr a lavičku na sezení, projede skoro vším a má vlekou brodivost,
Ne, sorry, to je opravdu auto do mesta. Nemelo by se vzdalovat vic nez 15 km od servisu. Ziju v zemi, kde je offroad vsim a penize skoro nehraji roli. A RR opravdu pouzivaji zenske na nakupy v Carrefouru. Do pouste berou chlapi Land Cruisery, Patroly, ti odvaznejsi par jeepu a samozrejme par pickupu. Tolik k Range Roveru.
Prinejmensim CX5 a LC nema v tomto seznamu vubec co delat. System mazdy nejenze funguje na dnesni pomery mizerne, ale i akutne trpi na prehrivani. A LC se sice chova nadmiru dobre v blativem terenu, za to na snehu to opravdu zadna vyhra neni - zejmena kvuli tomu, ze motor neni schopen doprat tomu autu adekvatni dynamiku, ktera je potrebna k vyjeti prudsiho stoupani.
Teď vám trochu nerozumím. Na obrázku je LC V8, který má v ČR 317 koní, jinde až 362 k. Samozřejmě není to žádný úžasný výkon, ale většinou to stačí. Není zase tolik offroadů, které tu dynamiku mají lepší. Např. Patrol V8 400 koní, ale jinak je ten seznam dost krátký...
Především uzávěrky, nejen mezinápravová, ale i na obou nápravách, vpředu ideálně s volnoběžkami. Takové auto projede cokoliv. Pokud uzávěrky na nápravách nejsou, může i 4 kolka rychle uváznout. Je potřeba aby hrabaly zaráz všechna 4 kola, ne jen 2. Třeba u nás mezi zahrádkama je celkem rovina, ale IX35 minulej rok nedokázala projet, jen bezmocně protáčela kola. Vytáhnul ji borec s upraveným Jeepem s velkými balóny, zapnul uzávěrky a sníh jenom lítal. Staré Aro a nejstarší Kia Sportage taky projely v pohodě.
Takže do vánice asi ani jedno z nabídnutých pozérských rádoby terénních aut.
on by to dal i první Freelander!
S dobrýma gumama...
Otázka je jen, jak dlouho... to přibržďování kol je dobrá věc a uzávěrku diferenciálu v pohodě nahradí.. na kousek.
No kousek - jako pár kilemetrů... ale dříve nebo později se přehřeje, vyhlásí chybu a přestane fungovat. ;-)
Ale na projetí pruhem sněhu u lesa cestou domů to úplně stačí.
Elektronické systémy se chovají různě. Hodně záleží na pneumatikách a řidiči. Šikula se zahrabe snad s čímkoli (viděl jsem borce, který uvízl v G - neujel ani deset metrů v možná půl metru sněhu, tedy zhruba po kolena). A neřekl bych, že na sníh potřebuješ uzávěrky. Důležitá je hybnost a pokud máš obě kola pěkně na sněhu, tak budou hrabat obě i s otevřeným diferenciálem. V první řadě potřebuješ motor, který tu zátěž zvládne, a pak pohon všech kol, který je stavěný na trvalé/ dlouhé používání a nepřehřeje se. Což poslední generace nafintěných SUV jako CX5, RAV4 atd. nemá. Ve špatných podmínkách může spojka vypovědět službu během pár set metrů. Uzávěrky se hodí (přední asi nejméně), ale pořád budeš potřebovat naviják, lopatu atd., pokud plánuješ jezdit v tak těžkých podmínkách. Třeba lopata není k zahození nikdy, pokud je to však jen otázka doběhnutí k sousedovi, aby tě vytáhl, tak se člověk obejde i bez ní.
Bohuzel, neni v teto nabidce... ale pri nedavnem testu v nemeckem AutoBildu skoncil na prvnim miste... takze:
1. Subaru Forester,
2. Q3,
3. X5,
4. RR Sport,
5. Kuga,
6. Jeep Grand Ch.,
7. Amarok,
8. iX 35
Já bych tedy volil Nissan Navara/Pathfinder, popřípadě Patrola, ale ten je už na muj vkus zbytečný luxus (Jel sem jen s automatem a to nebylo uplně ono). Auta maj slušnou prostupnost terénem a na silnici to taky jde :-)
a koupil v akci oktávii 4x4 ze skladových zásob. Vyznačovala se hlukem, tam, kam projela, projela všechna auta, měla velkou spotřebu a vždy, když jsem do ní přesedlal z služební Mazdy 6, koukal jsem, co jsem si koupil za křáp. Bylo štěstí, že se podařila dobře prodat. Od té doby nesnáším škodovky, jejich reklama a falešné vychvalování mě už nezajímá. Taky jsem koukal "na drát" na cenu ND.
4X4 už nikdy nechci, pro 99,99% lidí je to naprosto zbytečné. Autům s "nadměrným" kufrem se také vyhýbám, jen hyzdí auto, zhoršuje jeho jízdní vlastnosti a zvyšuje spotřebu. Hodí se jen pro rekreanty v autokempech, ale mezi ty chudáky ještě nepatřím a na to, co smím vzít na dovolenou do letadla, mi postačí bohatě i i10. Sice jsem koukal na i35, ale jen 2x4, ale zvítězila i40CW. V zimě na horách bez problémů. Všude jsou upravené cesty a někde až s velkou opatrnosí jsou stejně povinné řetězy.
Vy si tu vánici nějak dramatizujete... bavíme se pořád o ježdění po silnici a pokud náhodou napadne tolik sněhu, že budou mít běžná auta problém se světlou výškou, tak budou silnice stejně nesjízdné. Takže co s tím? Pro mě třeba tohle... [odkaz]
Vánice je stejně o větru a nízké viditelnosti kvůli poletujícímu sněhu. S větrem, ani s mizernou viditelností ti pohon všech kol nepomůže. Ani tě nezahřeje, ani se ho nenajíš, pokud bude situace tak špatná, že nebudeš moci pokračovat v jízdě.
Ano, nějaký sníh k tomu patří, ale vrstva sněhu pro tebe bude představovat stejný problém i bez vánice. Jediný rozdíl bude, že na něj lépe uvidíš a nebude přibývat. :-)