Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Auta bez DPF v Británii neprojdou technickou kontrolou, u nás ano

Filtry pevných částic nejsou trnem v oku pouze českých řidičů, ale i těch britských. Kdo si jej nechá odstranit, neprojde technickou kontrolou.
Zpět na článek
8. 12. 2013 16:27
8. 12. 2013 22:26
9. 12. 2013 19:45
9. 12. 2013 08:56
9. 12. 2013 09:51
9. 12. 2013 12:17
9. 12. 2013 21:39
9. 12. 2013 09:57
8. 12. 2013 19:36
9. 12. 2013 11:03
10. 12. 2013 07:29
8. 12. 2013 21:00
9. 12. 2013 10:29
9. 12. 2013 12:35
8. 12. 2013 19:39
8. 12. 2013 19:45
8. 12. 2013 20:09
8. 12. 2013 20:43
8. 12. 2013 19:54
9. 12. 2013 17:42
8. 12. 2013 21:32
8. 12. 2013 22:00
8. 12. 2013 19:09
8. 12. 2013 19:26
8. 12. 2013 19:28
8. 12. 2013 19:33
8. 12. 2013 19:12
9. 12. 2013 17:50
8. 12. 2013 16:59
8. 12. 2013 18:24
8. 12. 2013 20:47
8. 12. 2013 20:51
8. 12. 2013 20:57
9. 12. 2013 00:31
9. 12. 2013 09:09
8. 12. 2013 17:10
8. 12. 2013 18:49
8. 12. 2013 19:48
8. 12. 2013 19:56
8. 12. 2013 21:34
8. 12. 2013 21:43
8. 12. 2013 21:47
8. 12. 2013 18:45
8. 12. 2013 20:18
8. 12. 2013 21:14
8. 12. 2013 23:58
9. 12. 2013 06:38
9. 12. 2013 17:44
9. 12. 2013 17:53
9. 12. 2013 17:56
10. 12. 2013 15:49
9. 12. 2013 09:48
8. 12. 2013 16:27
Chiptuning
Také by bylo dobré takovým způsobem nastavit měření emisí pro "nachipované" motory?!

Osobně vůbec nechápu proč si lidé odstraňují DPF a nechají chipovat svá vozidla. Mám dieselový motor již delší dobu a žádný problém s DPF nemám.

Co se týče chiptuningu, když chci silnější motor, tak si hold musím připlatit u automobilky. Ten inženýr, co ten motor vymýšlel ví nejlíp, jak ten motor naladit. A mnozí si Bohužel myslí, že jsou chytřejší než oni, když dokážou z 1,9 TDI 66 kW vyhnat třeba 110 kW.

;-\
Rozbalit vlákno
63
8. 12. 2013 18:38
Re: Chiptuning
Take mam diesel a mam tam filtr, kuchace take nechapu a nedavno se me nekdo ptal jestli budu ochotny vyhodit penize za ten kus kovu az na to prijde a ze bych si za to poridil dovolenou v karibiku, tak stale cekam az mi ten diskuter sezene dovolenou v karibiku za 10 480 korun.
8. 12. 2013 20:37
Re: Chiptuning
keby novy DPF stal 60tisic KC tiez by si si ho klude dal vymenit, alebo by si ho za 8tisic nechal vykuchat? Problem nie je v kuchani ale v nelogicky vysokych cenach DPF filtov. To ze na tvoje auto stoji 10tisic, neznamena ze to tak maju vsetci.
8. 12. 2013 20:39
Re: Chiptuning
tak si takovy auto nekupuj kdyz nemas na provoz.
8. 12. 2013 21:05
Re: Chiptuning
Ale to je hlupy argument. Lebo aj majitel passatu alebo A6 bude rozmyslat ci da za opravu 8 alebo 60 tisic. A nemysli si ze nie. Prave takyto ludia budu vzdy viac premyslat ako usetrit ako nejaky obycajny clovek.
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
8. 12. 2013 22:23
Re: Chiptuning
jízda bez DPF je svinstvo [odkaz]
:-! 8-s >:-[] :-! 8-s >:-[] :-! 8-s >:-[] :-! 8-s >:-[] :-! 8-s >:-[]
8. 12. 2013 22:26
Re: Chiptuning
to nie je hlúpy argument, to je fakt. Nemáš na časticový filter, nekupuj si nafták, prípadne auto
8. 12. 2013 22:39
Re: Chiptuning
dalsi truhlik. Zamyslas sa vobec nad podstatou miesto kecania, nemas na to nekupuj si to? Jedna vec je, ze take nieco v aute je. Druha vec, preco to predavaju tak draho ked vyrobna cena je niekde inde? Nastastie sa spusta uz celkom kvalitna druhovyroba DPF filtrov. Inak za chvilu budu DPF aj v benzine. Co potom povies? Nekupuj si benzin ani naftu a kup si bicykel? A co povies vozickarom ci inym co potrebuju auto? Ze holt smola? Trafene uvazovanie kyklop.. Keby sa jednalo o drahe auta, pochopim to co si chcel povedat.
9. 12. 2013 19:45
Re: Chiptuning
Dpf sa da dneska renovovat (vyluhovanie v nejakom bordeli), robia to aj autorizovane servisy.

Pokial s autom normalne zaobchadzas, tak sanca, ze budes riesit filter je miziva
9. 12. 2013 08:56
Re: Chiptuning
Řekmi mi, prosím, jaký je rozdíl mezi řidičem passatu nebo a6 a obyčejným člověkem.
9. 12. 2013 08:57
Re: Chiptuning
že nedělá ve fabrice za 20 hrubýho. ;-)
9. 12. 2013 09:51
Re: Chiptuning
Takže to je tá hranice dělící obyčejné lidi a....ty druhé? 20 hrubého? :-)
9. 12. 2013 11:53
Re: Chiptuning
To je příklad já o žádný hranici nikde nepsal. To sis můj příspěvek asi špatně vyložil.
9. 12. 2013 12:17
Re: Chiptuning
Já se podivuji tak nějak celkově, když diskutéři mluví o obyčejných lidech. No a prostě nevím, která skupina lidí to je a kteří už "obyčejní" nejsou. A když už nejsou obyčejní, jací vlastně jsou? Tak jsem doufal, že mi to peet1980 ozřejmí.
9. 12. 2013 13:33
Re: Chiptuning
V zásadě nedělám rozdíly mezi lidma dle jejich majetkových poměrů, ale faktem je že obyčejný dělňas A6 nebo Passat nevlastní. Tím nemyslím, že je to tak špatně nebo by to mělo být jinak.
9. 12. 2013 14:00
Re: Chiptuning
ok tak specialne pre teba. Myslis ze som myslel iba vodicov passatu ci audi? Ber to teda tak, ze som myslel ludi, ktori maju na auto za 30-60tisic a obycajnych ludi, ktori kupuju auta tak do 10-15tisic eur. Ziadne hranie sa na nadludi a podludi v tom nehladaj. ;-)
9. 12. 2013 17:39
Re: Chiptuning
hochu to je proste tak kdyz si nejaky upoceny tricko koupi v ackach za posledni prachy A6, E, nebo 5er, pripadne cokoli jen aby honil vodu a byl za frajera. proste si nechce pripoustit ze patri provozne do logana nebo rapida. takovyho blbecka mam vedle sebe. A6 a hola pr*del. sype jenom do oprav. jeste horsi je kdyz si na to vezme od cetelemu. to je pouze do prvni opravy a potom vrak pred barakem a exekuce pred dverma. pak lituje ze nezasel pro tu thalii.
9. 12. 2013 08:56
Re: Chiptuning
A jak zjistíš při koupi auta co se ti kdy vysype a kolik bude stát následná oprava? Máš snad věšteckou kouli?
9. 12. 2013 21:39
Re: Chiptuning
holden, co myslis?, preco si suhajkovia kupuju 1,2 - 1,4 a potom ich tunuju a chipuju za 100.000,- namiesto toho, aby si kupili grunt 1,6 - 2,0?
;-)
9. 12. 2013 21:48
Re: Chiptuning
tuning chapu. to je o odliseni se. to koupeni 1,2 je jen to ze nema na pocatecni investici a lepi to z vejplat.
8. 12. 2013 20:54
Re: Chiptuning
A ty si neprohlidnes, nez to auto kupujes, kolik co na nem stoji?? Tak to budes asi z tech, ktery si poridej olitanej Benz a pak se divej, kolik vlastne stojej nahradni dily. Vis ja auto potrebuju k zivobyti a kupuju ho i hlavou. To ze si nekdo koupi takovy auto, u kteryho pak nema na servis, je jen jeho blbost.
8. 12. 2013 21:02
Re: Chiptuning
já bych to asi chápal u nějakého luxusního auta nebo sporťáku, ale pokud si normální smrtelník koupí běžné rodinné auto za 400 000 a filtr pak stojí nesmyslných 100 000 snad ani nikoho napadnout předem nemůže, nehledě na to že valná většina lidí o existenci nějakého filtru nemá ani tušení.
8. 12. 2013 21:12
Re: Chiptuning
To si taky bulo trochu. To ze sa niekto nepozrie kolko co stoji znamena ze si kupi olitanej benz? Vies kolko ludi tu kupuje octavku, passaty mondea, francuzov, japoncov atd a ani jeden z nich netusi, ze to ma nejake DPF? A myslis, ze oni si pozeraju co kolko stoji?
Ja ked kupujem auto, v prvom rade idem na forum a citam a citam a citam, co tam zvykne odchadzat. Nikdy nekupujem auto, co sa prave zacalo vyrabat, nikdy nekupujem novy motor, o ktorom bezni mechanici ani nepoculi. Lenze takych ako ja a mozno aj ty je dost malo. Nie kazdy ma k autam vztah. Ked mi niekedy niektory znamy povie, ze chce auto a zacne mi davat typy co sa mu paci tak placem na zemi od smiechu. Ludia su proste ludia a len malo z nich je zbehlych v autach. Problem je ale inde. V automobilkach. Nedostatocna informovanost. A to ielen vodicov v predajni ale aj vodicov pocas jazdy. Kolko aut am skutocne kontrolku, ktora ukazuje proces vypalovania DPF? Alebo stupen zaplnenia? Samozrejme minimum, lebo niekomu zjavne ten drahy servis vyhovuje. A aby jedno DPF stalo 10 a druhe 60 tisic... Skor miesto kritiky ludi, co si kupuju opicu a nemaju na banany sa sutredme na to ako nas automobilky osieraju na kazdom kroku. A ako EU normy zase osieraju automobilky.
8. 12. 2013 21:44
Re: Chiptuning
Ja tvuj postoj chapu a vim jak si lidi kupuji auta, ale neni to snad jejich blbost ze si to nezkontroluji, co a jak? Obzvlast u auta, ktery si clovek koupi jen parkrat za zivot? Ani moje auto nema kontrolku vypalovani a prijit na to ze vypaluje se da jen diky manualu. Automobilka to tam napsala, to ze to nikdo necte je jiny problem. Ano kontrolka by tam mohla byt, taky na to nadavam.
9. 12. 2013 08:59
Re: Chiptuning
Naprostý souhlas.
9. 12. 2013 08:55
Re: Chiptuning
A já ti na to napsal, že kupříkladu na Hondu CRV stojí DPF kolem 100 tisíc. Za což dovolenou v Karibiku naprosto v klidu pořídíš. ;-)
9. 12. 2013 09:57
Re: Chiptuning
Na CRV ho musíš koupit tuším i s katalyzátorem, takže to vyjde na 160. Za kilo to je u Civicu :-) Tyto informace jsem ale neověroval, jsou ze zdejších článků a diskusních kuloárů.
9. 12. 2013 11:55
Re: Chiptuning
Já mám tu informaci tak jen z netu. Vím že se tu o tom na ACZ psalo, ale tak v podstatě to co píšeš jen podtrhuje to čemu se tak divil Vencator.
8. 12. 2013 18:55
Re: Chiptuning
Takových lidí, kteří mají auto s DPF a nemají problém je spousty, ale je velmi pravděpodobné, že je ten problém jednou potká, stejně jako potká tebe nebo následujícího majitele, pokud to prodáš. Až to tedy potká tebe a bude tě čekat nemalá investice, možná názor radikálně změníš. Co se týče chiptuningu, tak asi vážně o té problematice moc nevíš. Seriózní úpravce nemůže nabídnout zvýšení výkonu z 66 na 110kw, to je nesmysl. Pokud narazíš na kouřící auto, může se jednat o nekvalitní práci rádoby chiptunera za 3000,-, ale takové auto by bez úplatku projít STK nemělo, ale dobře načipované auto emisní kontrolou projde bez problému. U aut s odstraněným filtrem je situace trochu jiná - na emisích je sice odstranění filtru poznat, ale z hlediska naměřených hodnot může auto naměřenými hodnotami vyhovovat normě - jde spíš o způsob měření - co se vlastně zjišťuje. Co se týče inženýrů v automobilkách - tak jejich cílem je spíš naladit motor na hodnoty které chtějí mít papírově a které vyhovují nejlépe zvráceným zkouškám měření spotřeby v laboratorních podmínkách, než o to dostat z motoru maximum a z hlediska náhradních dílů je pro ně výhodnější dělat malé hardwarové změny, než riskovat, že si každý koupí slabší verzi a tu si nechá načipovat na tu silnější, protože ta silnější verze díky hardwarové úpravě vždycky půjde naladit na vyšší výkon, než ta slabší.
8. 12. 2013 19:36
Re: Chiptuning
Auto by ale tak jako tak nemělo projít technickou. Na takový zásah určitě nebude mít papíry. Takže je celkem jedno, jestli emise splní, nebo ne. Musel by si pro ten svůj výtvor vyřídit homologaci.
8. 12. 2013 20:39
Re: Chiptuning
mě osobně taková úprava moc nepohoršuje, protože není nebezpečná na rozdíl od jiných úprav. Mě by spíše zajímalo o kolik je takové auto s filtrem pevných částic v celkovém součtu ekologičtější??? Výroba takového filtru něco obnáší, jsou tam použité specifické drahé materiály, které se získávají nezrovna ekologickým způsobem, takové auto má větší spotřebu než stejné auto bez filtru a logicky tak vytvoří více některých emisí a zatěžuje životní prostředí větší spotřebou nafty, při vypalovaní filtru také vzniknou emise a ptám se jaké??? Měří to někdo co z takového výfuku jde za *** při regeneraci filtru? Co se děje s takovým použitým filtrem, jak jeho likvidace zatíží životní prostředí a kolik takových filtrů auto za svůj život spotřebuje??? A o kolik jsou samotné emise lepší oproti stejné verzi motoru bez filtru? - až mi někdo jasně ukáže data, že takové auto je ekologičtější než auto bez filtru, tak budu hájit aby se filtr vyžadoval, ale osobně se domnívám, že to bude obdobná rovnice jako je rovnice že se na výrobu jednoho litru bionafty se spotřebuje 1,2 litru nafty klasické.
8. 12. 2013 20:47
Re: Chiptuning
"mě osobně taková úprava moc nepohoršuje, protože není nebezpečná na rozdíl od jiných úprav." to je fakt ze rakovina neni moc videt a mozna by ti to doslo az ji dostanes nebo nekdo z rodiny.
8. 12. 2013 21:22
Re: Chiptuning
z čeho myslíš že je větší pravděpodobnost dostat rakovinu - když půjdeš do práce kolem silnice a projede 100aut s vykuchaným filtrem, nebo když si dáš jednu cigaretu? navíc jsou to všechno jenom dohady a jednou z těch dohad je právě to, že právě emise z nafťáků vybavených filtrem pevných částic jsou právě ty rakovinotvorné, protože jsem extrémně malé co do velikosti, kdežto ty původní velké saze rakovinotvorné nejsou. Navíc já vím co je to rakovina v rodině a auta je to poslední co bych z toho obviňoval, protože třeba právě teď v zimě nemám nejmenší problém s dýcháním, přesto že mi kolem práce projedou za den stovky auta, ale když přijedu domů a vystoupím z auta, tak ten problém s dýcháním mám, protože když se setmí, tak lidí do těch kamen doma nacpou co se dá a to je problém!!! Nějakej filtr pevných částic mě proto fakt nevzrušuje.
9. 12. 2013 11:03
Re: Chiptuning
Takže auta bez filtru produkují jenom velké částice a auta s filtrem jenom ty extrémně malé? Ty budeš ale znalec >:D
9. 12. 2013 20:04
Re: Chiptuning
řekl jsem že to jsou jen dohady...
10. 12. 2013 07:29
Re: Chiptuning
Ale špatné dohady. Auta bez filtru produkují malé částice úplně stejně jako ty s filtrem. Akorát k tomu přidávají ještě ty velké, které tady blahořečíš. Jinak saze jsou rakovitvorné velké jak malé, ty velké ovšem zůstavají "viset" na našich sliznicích a tělo se jich dokáže docela dobře zbavovat, na rozdíl od těch mikrónových, které sliznice už nezachytí a půtují dál.
9. 12. 2013 09:02
Re: Chiptuning
Je velice úsměvné jak se bojíš rakoviny plic. Pevně doufám, že taky nekouříš a jíš jen samá zdravá jídla. Mě nedávno umřel děda na rakovinu slinivky a vůbec si nemyslím, že za to můžou auta bez DPF.
8. 12. 2013 21:00
Re: Chiptuning
To není tak jednoduchá otázka. Už jen vyčíslení škodlivosti. Bavil jsem se s člověkem, který se zabývá profesionálně počasím a prostředím a například mi řekl, že úbytek NOx naopak zhoršuje smog (trik je totiž v poměru mezi NO a NO2). Naše planeta je velmi složitý systém. A zase tolik mu nerozumíme. Takže to řeknu takhle, ekologické je auto vůbec nevyrobit.

Osobně si myslím, že jsou pevné částice pro člověka nebezpečné (pevným částicím je připisováno více než milion mrtvých každý rok). Je to něco, co nás přímo ohrožuje. Oteplování, znečištění vod atd. je spíš dlouhodobý problém.

Ve filtru vzniká hlavně CO2. Ale samozřejmě to není všechno, nic není dokonalé. Nedávno jsem to tu trochu víc rozepisoval a nechce se mi do toho znovu. Ano, je to aktivně zkoumané téma, co se přesně děje při regeneraci (tedy co skutečně z výfuku vylétne). Katalyzátory u aut s benzínovým motorem nejsou zase tak odlišné (co do potřeby drahých kovů, vedlejších produktů atp.).
9. 12. 2013 09:04
Re: Chiptuning
No a kolik mrtvých za rok myslíš, že má na svědomí kouření nebo špatné stravování?
9. 12. 2013 10:29
Re: Chiptuning
Tabák 6 milionů ročně, z toho něco přes 5 jsou aktivní kuřáci, zbytek pasivní. Také bych kuřáky postavil ke zdi a postřílel. Samozřejmě obrazně, protože většina je v chudých zemích a ani neví, že je to škodlivé.

U stravování to není tak jednoduché. Navíc si to dělá člověk sám sobě. Podle toho, co si pod tím představíš, to může být klidně většina mrtvých.

Z hlediska znečištění prostředí mají pevné částice největší vliv na naše zdraví. Samozřejmě to není práce výlučně automobilů. Jestli se více lidí zabije v autech, letadlech, nebo pitím alkoholu, na tom nic nezmění.
9. 12. 2013 11:58
Re: Chiptuning
No já jen chtěl poukázat na to, že tu všichni pranýřují lidi co nemají v autě DPF respektive ho po jeho poruše vymontovali, a staví se to pomalu do roviny, který stojí za vymíráním lidstva na rakovinu.
9. 12. 2013 12:35
Re: Chiptuning
Fakt je, že jde o lokální zdroje znečištění, které máme přímo pod nosem. Další fakt je, že takové auto nesplňuje předpisy. Dotyčný se může pokusit o homologaci, ale kdo to udělá? Ještě by si rád zaplatil za výměnu filtru. :-) Nejsem za fanatické dodržování předpisů, ale nebudu se tvářit, že je to v pořádku. To není, jako bys daroval semeno sousedce, jak vtipně kolega poznamenal.
8. 12. 2013 20:41
Re: Chiptuning
v podstate ano. Dobre to ma napr. ford so svojim Bluefin. Origos chiptuning s mahratou mapou, kde cenovo to vychadza o 100 eur drahsie ako v chiptuning firme. No je pravda, ze su tu firmy ktore chip robia dobre a kvalitne bez vyssich emisii. No su na SK asi len dve.
8. 12. 2013 19:39
Re: Chiptuning
Rozhodně se nechci nějak hádat, ale problematiku DPF vidím především v tom, že si lidé kupují naftové motory, aby jezdili po městě za 6 litrů. Což stejně nebudou. A pak je právě ten problém s DPF spíš potká.

Kdo koupí diesel na delší trasy, tak si myslím, že procento problémů bude mizivé.

Navíc pokud člověk není hloupý, nechá vždy vypalovací proces DPF doběhnout.

Co se týče Chiptuningu, tak asi tedy většinou narážím na nekvalitní práci. Já osobně bych čipování obecně zakázal.

Také bych uvítal, kdyby můj motor měl větší výkon, ale bohužel příplatek 60 klacků na mne bylo trochu moc. Taky bych to mohl vobčůrat čipem, ale proč? Abych si za chvíli ucpal DPF, zničil si automatickou převodovku, zakarbonoval turbo? Díky, ten rozdíl ve spotřebě a výkonu mi za to nestojí...
8. 12. 2013 19:45
Re: Chiptuning
"Já osobně bych čipování obecně zakázal."

Proč? Chceš také zakázat mluvení a psaní? Problém přeci není v tom, že někdo upraví software. Může klidně odvést dobrou práci. Problém je v tom, jak se (ne)kontrolují auta, která někdo chce provozovat na pozemních komunikacích.
8. 12. 2013 20:09
Re: Chiptuning
Tak je více variant jak to omezit. A nevím proč bych zakazoval mluvení a psaní :no:
8. 12. 2013 20:43
Re: Chiptuning
I slovem (psaným i mluveným) lze páchat škody (a zločiny). Tak proč to nezakázat. Pro jistotu. Úplně stejná logika jako za tvým zákazem "čipování". Tohle myšlení je to, co nás postupně okrádá o svobody.
8. 12. 2013 19:54
Re: Chiptuning
Zakazal?

A jak tento zakaz chcete kontrolovat? I na te STK to treba dle emisi vubec neodhali (overeno osobne na 4 benzinovych autech, kdy jsem se ptal na jakekoliv anomalie).

A co treba chiptuning, kdy si SW nahrajete dle potreby tam a zpet doslova behem par minut?
8. 12. 2013 20:22
Re: Chiptuning
Ale jaké auto si dneska mají lidé, co potřebují relativně velké auto pro rodinu, se kterým jezdí každý den po městě, 2x za měsíc 50km daleko a jednou ročně do Chorvatska koupit? Benzínový tu,rbomotor na krátké trasy je stejně nevhodný jako naftový a naftový bez filtru nový koupit nejde a bude hůř - až bude filtr i u benzínu.

Příplatek 60tisíc byl pro tebe hodně, ale o kolik si myslíš, že je výrobní cena silnějšího motoru u stejného základu vyšší??? Jiné tubo asi nebude o 60tisíc dražší, ale pokud by sis takovou úpravu na silnější verzi měl udělat doma sám výměnou dílů, asi by se ti to nevyplatilo a proto to výrobce řeší konstrukčními změnami - aby to nebylo tak jednoduché.

Jezdíš-li ale hodně a dálky, tak by se právě tobě ten čip vyplatil, ale musel by si chovat rozumně a nekoupit pochybnou úpravu za 3000, ale zainvestovat třeba 10000 do úpravy na míru, kdy ti software upraví přesně tak, jak to nejlépe vyhovuje tvému jízdnímu režimu. Taková úprava je navíc se zárukou, poškození DPF, turba nebo převodovky nehrozí. proč myslíš, že dneska ve velkém čipují nové kamiony, nebo traktory - protože firma co provozuje kamion třeba na nějaké kopcovité trase, nebo traktor na horách, posunutím kroutícího momentu o 200 otáček jinam nemusí podřazovat a ušetří velké peníze na spotřebě i čase. Bude-li jezdit především na rovině s lehkým nákladem, upraví se mapa zase trochu jinak - ale o tom je čiptuning - o přizpůsobení konkrétním požadavkům.
8. 12. 2013 20:43
Re: Chiptuning
ak urobis kazdy druhy tyzden na dialnici tych 50km tam a 50km naspat tak by si nemal mat problemy. Obecne je jasne definovane aka jazda filtrom skodi a aka jazda im prospieva.
8. 12. 2013 20:49
Re: Chiptuning
tak třeba u nás je nejbližší dálnice až po těch 50km... ale znám i lidi, co jezdí každý ráno 150km do práce a večír 150km zpátky a nedojeli kvůli fitru pevných částic - konkrétně u Octavie II
9. 12. 2013 09:19
Re: Chiptuning
V prvom rade nejde o dialnice moze byt aj okresna cesta. Podstatne je aby sa motor dostatocne ohrial a siel si dlhsiu dobu na strednych otackach kedy sa filter vypali bez toho aby si mozno nieco tusil.
Druha vec je ta octavka. Ak jazdi 150km denne na nozkych otackach na spotrebu a podtaca motor tak taky motor bema sancu spravit regeneraciu. Ako som uz pisal, idealne ist vzdy v otackach 2000 a mas pokoj. Spotreba je tiez ok. Jazdit v zbytocne nizkych otackach sa pei dpf nevyplaca a v konecn dosledku sa vyrazne predrazi.
Avatar - eXp10it
9. 12. 2013 17:42
Re: Chiptuning
Ti lidi jeli naraz v jedne Oktavii nebo kazdy svou Oktavii a selhalo jich vice?
8. 12. 2013 21:32
Re: Chiptuning
U benzínových motorů nebude problém s teplem. I složení spalin je jiné. Stejné problémy by být neměly. Pokud chceš poskakovat po městě, tak diesel prostě ne. Pokud ho koupíš, tak ho budeš muset chodit venčit. :-) Přeplňovanému benzínovému motoru může vadit snad jen to, že se pořádně nezahřeje, pokud to budou krátké trasy.
8. 12. 2013 21:45
Re: Chiptuning
zapomněl si na turbo - tomu krátké trasy se studeným motorem asi moc svědčit nebudou... prostě atmosféry budou chybět
8. 12. 2013 22:00
Re: Chiptuning
Je mu to asi stejně příjemné, jako zbytku motoru. Pokud se k němu budeš chovat slušně, jako bys měl i k atmosférickému, tak bys neměl mít problém. Pokud se budeš chovat jako prase, o komponentu víc, kterou rozbiješ.
8. 12. 2013 19:09
Re: Chiptuning
mam chip, vymontovany DPF i EGR auto jede a nehuli , navic ma ted i nizsi spotrebu >:-[] kdyz se to umi ani to nepoznate, vseznalkove >:D
8. 12. 2013 19:26
Re: Chiptuning
Tak nehuli jo? Takze mas prvy nerakovinotvorny a nesmrdlavy diesel na svete. Motorovi inzinieri z Koncernu uz u teba klopu na dvere...
8. 12. 2013 19:28
Re: Chiptuning
asi neumis moc cist, nepsal jsem nerakovinotvorny a nesmrdlavy ale ze NEHULI , neplet si pojmy z dojmy >:D
8. 12. 2013 19:33
Re: Chiptuning
Ta lebka v nicku asi sedi >:D
Jinak taky mam (i) diesela jeste bez dpf a egr se musel nechat parkrat vycistit.
8. 12. 2013 19:12
Re: Chiptuning
Inzenyri samozrejme vedi, jak motor naladit. Jenze do vstupuji i jine faktory, jina oddeleni automobilky, legislativa apod.

Namatkou muzu zminit legislativu, ktera regiluje emise (a tudiz spotrebu). Motor take musi byt v urcitem souladu s vykonovou paletou jinych nabizenych motoru nebo modelu automobilky. Nekde jsou zase od papiroveho vykonu odvozeny ruzne dane a poplatky.

Takze ve finale je vykon motoru kombinaci mnoha ruznych faktoru a rozhodne vzdy neplati, ze jde o "nejlepsi" naladeni. Casto je treba vykon limitovan i tim, co na motor navesim (spojka, prevodovka ...) a motor je pak zamerne pridusen.
9. 12. 2013 08:54
Re: Chiptuning
Motory se dost často neladí podle toho jak řekne inženýr na vývoji, ale podle toho jak chce marketingové oddělení. Viz třeba 1,6 TDI 66 a 77 kW (stejný motor dvě výkonové varianty) 1,2 TSI 63 - 77 kW (ten samý příklad) Podobné je to například u počítačových procesorů. Nabouchají se stejné procesory a podle toho co trh žádá se nastaví jejich nominální frekvence. Není pak problém koupit procesor za 2000 a dostat z něho bez problémů výkon procesoru 3x dražšího. Proč za to platit výrobci když to můžu mít výrazně levněji?
Avatar - eXp10it
9. 12. 2013 17:50
Re: Chiptuning
To se ale dost pletete s temi procesory. Ony sice jsou vsechny vyrabene jako stejne ale k jejich rozdeleni dochazi po zatezovych testech kdy ty horsi postupne odpadavaji jak zacnou byt nestabilni, prehrivaji se, trotlujou a je to z toho duvodu aby se presne ridilo procento reklamaci. To ze vam potom doma nevadi ze se hreje po pretaktovani o dva stupne vice nez jeho drazsi varianta od souseda je pochopitelne, ale u motoru to tak neni.
9. 12. 2013 22:01
Re: Chiptuning
Jak který. Někdy pokud výroba převyšuje poptávku se uměle bez ohledu na dosažený výsledky nastavují na frekvenci nižšího modelu po kterém je větší poptávka. To je potom taky důvod proč některé procesory jdou přetaktovat lépe a jiné hůř a některé třeba vůbec. Záleží na tom jestli jsou tak nataktované kvůli nižší kvalitě nebo kvůli tomu, že jsou potřeba na trhu.

U motoru to tak není u každého ale u některých motorů to tak je. Např to 1,2 TSI.
8. 12. 2013 16:59
....
Ty musíš byť veľmi znalý problematiky a dozaista si vlastnil mnoho " prechipovaných " áut. >:D
Rozbalit vlákno
6
8. 12. 2013 18:24
Re: ....
Rozhodně nejsem znalý problematiky, mne postačí vědět, že např. motory 1,9 TDI 66 kW a 81 kW se nelišily jen ve výkonu, ale i v konstrukci. Tak je to ostatně i u všech současných verzí 1,6 TDI.

A pak mi taky stačí zdravý selský rozum, když jedu za takhle "vytuněným" autem, od Fordů až po škodovky, když za těmi jejich závodními auty není vidět... :no:

Takže prosím, nenavážej se do mne.
8. 12. 2013 20:47
Re: ....
neviem ale mne sa zda ze medzi tymi dvoma motormi bolo len ine turbo. Je to pravda alebo sa mylim?
8. 12. 2013 20:51
Re: ....
Jen do roku 2001. Od roku 2001 měly turbo stejné. Takže rozdíl byl víceméně jen v softwaru a možná ve vstřikovačích.
8. 12. 2013 20:57
Re: ....
já myslím že těch úprav bylo víc - jiné turbo, jiné sání, jiná elektronika - čidla a jiná řídící jednotka, ale na tom základním železe nějaká zásadní změna nebyla - prostě změny, které se nikomu doma v garáži měnit nevyplatí, ale určitě by to šlo řešit jen změnou mapy v řídící jednotce, ale to by silnější verzi nikdo nekupoval :-)
9. 12. 2013 00:31
Re: ....
Jak píše Tycoon, od roku 2001 byly 66kw a 81 kw stejné motory (plní EURO3). Lišily se vstřikovači a jinak nalazenou řídící jednotkou. Mam v oktě ALH 66kw. Stačí vyměnit vstřiky (sprint764), přemapovat jednotku a je tam o 30 koníků víc. Bez chiptuningu.
9. 12. 2013 09:09
Re: ....
jj 1,9 TDI se lišily ve vstřikách a jiné softwarové mapě. To je skutečně rozdíl jako hrom. (Do faceliftu teda ještě turbem ale i to už pak bylo na obou motorech stejné)
Avatar - petrumr
8. 12. 2013 17:10
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
6
8. 12. 2013 18:49
Re: ráj
Nevím jak ostatní auta, ale u mého, když dojde močovina, tak nenastartuji. Proto mi palubák řve při každém startu, když zbývá posledních 1000km s močovinou.
A přiznám se, že nevím, proč to obcházet. Plná nádržka mě stojí 250,- Kč a vydrží na cca. 20000 km. Takže ta práce to někde obcházet vyjde výrazně dráž...
8. 12. 2013 19:48
Re: ráj
Má asi na mysli auta, která jdou nastartovat, i když systém nefunguje.
8. 12. 2013 19:56
Re: ráj
A která to jsou? Neznám všechny auta/tahače, co jezdí s močovinou, ale co jsem těch pár typů poznal, tak žádný z nich nelze nastartovat bez močoviny...
8. 12. 2013 21:34
Re: ráj
Tahače mě moc nezajímají, ale nedávno tu o tom něco psal a z toho vyplývalo, že u nějakých starších to šlo. A myslím, že i říkal, že u dnešních to už nejde.
8. 12. 2013 21:43
Re: ráj
Některé firmy zabývající se odstraňováním filtrů začaly nabízet i "vypnutí" Adblue (močoviny). Je to víceméně softwarová záležitost. Jak je to rozšířené, těžko říct. Na rozdíl od kouře to není vidět a pokud autu funguje katalyzátor, tak ke NOx málo a při měření emisí to není šance zjistit.
8. 12. 2013 21:47
Re: ráj
Jemu myslím šlo o situaci, kdy jen náplň nedoliješ. Ale proč za něj mluvím.
Avatar - Bully_
8. 12. 2013 18:45
Uroven STK v CR
Vseobecne je uroven STK vsude na zapad od hranic CR na urovni skutecnych kontrol a nejde o rusky model "zaplat mne a projedes se vsim" (cest vyjimkam). Nejde vubec jenom o Britanii a vubec ne jenom o DPF filtry.
Podobne clanky jsou zajimave, ale jde jenom o maly detail vytrzeny z celku. Princip reseni problemu je nasnade. Pokud ale soucasny system vetsine verejnosti vyhovuje, tak proc by se melo neco menit. Nadavat na podobne pripady je pak casto pokrytectvim, staci si sahnout do svedomi
Rozbalit vlákno
7
8. 12. 2013 19:30
Re: Uroven STK v CR
Pred polrokom sa slovenske ministerstvo vyjadrilo, ze sa pytali v Bruseli, ako riesit odstranenie DPF a ziadnu odpoved nedostali. Uniu bohuzial zaujima iba CO2.
Avatar - šmoula nešika
8. 12. 2013 20:00
Re: Uroven STK v CR
... no jo, zdraví nikoho nezajímá. Nenasytné tlusťochy z Bruselu a podobná individua hledí jen na povolenky, granty a výpalné pro environmentalisty, naivní ovce, co jdou nějak zmanipulovat (lidé, kteří rádi protestují, a děti a mladé), reklamu a tak podobně. Nebojte, Evropané, problém jménem spalovací motory se daří s úspěchem likvidovat... Ano, ovšem ne přirozeným, nýbrž násilným. A automobilkám do jisté míry zhoršení kvality jejich aut bohužel nevadí. U BMW to ale došlo tak daleko, že kancléřce podstrčili drobný úplatek, a tito šmejdi hned začali bonzovat. Trochu jako v Doktoru Kazisvětovi, kde se příbuzný domnělého nebožtíka místy pomoci všemožně snažil uložit radu zpět do rakve, aby získal tučné dědictví. Odporný to byznys. Můžete mě dislikovat, ale na tom, že nechci, aby nám tihle lidé dál vládli, to nic nezmění.
Avatar - Bully_
8. 12. 2013 20:30
Re: Uroven STK v CR
Setri si extremni vykyvy sveho EKG na dulezitejsi veci- viz moje odpoved na prispevek, na ktery reagujes. Pokud by byly STK i v CR provadeny podle uz existujicich norem EU, nemusel by ses takhle rozcilovat. Chyba je jinde.
Avatar - šmoula nešika
8. 12. 2013 21:01
Re: Uroven STK v CR
V tom máš pravdu. Když se člověk podívá, za co všechno tě mohou vykázat z STK, ale vykuchané „dehtovače“ podobnými kontrolami projdou, tak je to k zlosti. Já jsem v případě přípustnosti demontáže filtrů dost nekompromisní. Nechci, aby mi do ksichtu kouřilo zbytečně moc těchto... no, jemných sazí. Lidé se vymlouvají, že jsou filtry drahé, ale kdo je sakra nutí vlastnit takové auto? Když na to nemají, ať jezdí v jiném. Jen jsem si nemohl nepostěžovat na ty, co stojí za většinou podobných dřívějších, současných i budoucích problémů.
Avatar - Bully_
8. 12. 2013 20:27
Re: Uroven STK v CR
Na STK se prece musi odpovidajicim zpusobem merit emise. Vuz s motorem vyrobenym pro pouziti s DPF bez filtru danou emisni normu nesplnuje. U nas (L) maji treba technikove pristup k udajum primo na "lince" technicke kontroly- vi, co ma dany vuz (znacka, typ, motorizace, r.vyroby) splnovat. V pripade jakychkoli pochybnosti vas odstavi bokem na specialni kontrolu, kde se vsechno proklepne daleko dukladneji. Vse je pod dohledem kamer dokonce s on-line provozem a archivaci, prosazuje se nejenom kolektivni (firemni), ale i osobni zodpovednost konkretniho technika. STK neprobiha v omlacene garazi v kdejake zapadle vesnicce na kraji sveta, ale v nekolika malo modernich centrech. Odhaleni odstraneni DPF je hracka, bohuzel neprojdou ani uplne zanedbatelne kravinky, co nemaji vliv vubec na nic- jenom proste neodpovidaji seriovemu stavu vozu nebo predpisum. Obcas to hranici az s buzeraci- jednou jsem neprosel treba diky tomu, ze ramecek moji SPZ mel dokola bilou linku misto predepsane zlute >:-[]
BTW STK tu probiha u noveho vozu poprve po cca 3,5 letech a potom 1x rocne.
8. 12. 2013 21:01
Re: Uroven STK v CR
Nikoliv. Emise se měří mimo STK. A zatímco STK jsou víceméně pod dohledem, musí mít licenci atd., tak dílen na měření emisí je několikanásobně víc a nikdo je nekontroluje. Já jsem byl na jaře na emisích a technik nejevil zájem něco měřit, vzal prachy, vystavil protokol, nakepil znánku a nazdar. Pak jsem jel na STK a tam to bylo jiné kafe.
Avatar - Bully_
8. 12. 2013 22:47
Re: Uroven STK v CR
Neziju uz dlouho v CR, tak o tomhle nevim. U nas prave probiha mereni emisi v arealu STK, a to pri vjezdu na samotnou kontrolu. Kdo neprojede emisemi, neni ani pripusteny na naslednou STK- a hlavne mu seberou TP do doby, nez uvede vozidlo do stavu, kdy bude schopne provozu. Tedy nez projde emisemi. Takhle je to ale snad vsude krome CR, pozoruju.
Ze by to bylo na STK "jine kafe" bude taky zalezet na tom kde. Pri pohledu na ty jezdici rezave vraky, kde pri nouzovem extremnim brzdeni mozna odpadne pulka auta.. Znam dost pripadu, kdy maji lidi prekopana auta- jine motory, turba tam, kde nikdy nebyla, kompresory, prekopane interiery a exteriery, odstranene katalyzatory a takhle by slo pokracovat jeste dlouho. Nektere vozy jsou upraveny profesionalne a jejich uroven casto predci i tovarni stav- kazdopadne by obecne zadny takovy vuz spravne STK projit nikdy nemel. A co si budeme povidat- kolik automobilu jezdi po CR s platnym TP, aniz by STK vubec fyzicky proslo.
8. 12. 2013 19:37
Americania sa tomu iba smeju
Najprv clenske staty vysoko zdanili paliva a ludia zacali kupovat diesle s nizsou spotrebou, ktore ale potrebuju EGR, DPF, SCR, bez nich sa po nasich mestach ani neda prechadzat pesi. Neskor Unia zaviedla CO2 pravidla, co sposobilo zavedenie priamostrekovych turbobenzinov, ktore maju vyssie pevne castice ako atmosfericke benziny a v Euro 8 dostanu DPF.
Americania sa tomu iba smeju. Maju bezstarostny zivot, ciste ovzdusie a naozajstne motory.
Rozbalit vlákno
14
8. 12. 2013 19:51
Re: Americania sa tomu iba smeju
A smějí se i globální harmonizaci norem?
8. 12. 2013 19:53
Re: Americania sa tomu iba smeju
Ano, lebo nepotrebuju jazdit na naftu ani na priamovstrekovy benzin. Ich klasickym atmosferam staci pasivny katalyzator.
8. 12. 2013 20:34
Re: Americania sa tomu iba smeju
Ukazovat tady Amričany jako ukázku ekologů, je buď neznalost faktů, či jen osobní blbost. :-!
8. 12. 2013 20:53
Re: Americania sa tomu iba smeju
ANo? Tak mi povedz, v com je EU situacia lepsia ako v USA? Ze nemaju diesle a priamovstrekove benziny? Ze nemaju k.u.rvitka v aute ako vstreky dpf dvojhmota turba? Alebo v tom ze 50% ceny co platis na cerpacke ide statu, kde sa tie prachy rozkradnu? A este v CR a SR tu jazdime po tankodrome? Skus si niekedy kusnut do palca a nepisat o niecom o com nemas ani paru. Bol si uz v USA? Ak nie, tak ti palec na mape a pas v ruke nepomoze k tomu aby si pochopil ten svet.
8. 12. 2013 21:02
Re: Americania sa tomu iba smeju
Američani především se-rou na všechny a všechno, je to jedna z mála zemí, která neratifikovala Kjótský protokol, který by účinně omezil právě ony sra-čky z komínů, které se na produkci skleníkových plynů podílejí mnohem (ale mnohem) větším procentem, než nějaké emise z výfuků aut. Najít si největší producenty skleníkových plynů snad zvládneš sám, asi ti nebudu muset naznačovat, ze které země převážně pocházejí.
Pro třísky nevidíš les. :-!
8. 12. 2013 21:05
Re: Americania sa tomu iba smeju
pokud vím, tak Amerika měla vždy přísnější emisní limity než Evropa, přesto jsou někde jinde
8. 12. 2013 21:10
Re: Americania sa tomu iba smeju
Jak na co, jak na co...
Je to spíš názorná ukázka země, která žije na úkor jiných, v ničem se neomezuje a její spotřeba snad úplně všeho je násobně větší, než kohokoliv jiného. Plýtvají vším, berou si ode všech, bez ptaní.
8. 12. 2013 21:18
Re: Americania sa tomu iba smeju
to su take vseobecne kecy blaa blaa blaa, zli americani zli zli zli.. Amerika su aj obycajni ludia, taki ako si ty alebo ja. A druha vec je, ze tu piseme o autach a emisiach z aut a nie z kominov. Vies mimo toho ze 10 najvacsich lodi sveta robi viac emisii ako 750milionov aut? A vies ze vsetky su registrovane v somalku? Aj oni ziju na ukor inych? Problem je celosvetovy a nie v zlych americanoch. To co si predviedol su reci z dedinskych hospod.
8. 12. 2013 21:24
Re: Americania sa tomu iba smeju
Obecný kecy si tu napsal leda tak ty, jak jsou ti Američani hodní a velcí ekologové.
Já ti dal přesné argumenty, pokud nejsi zadubený, doheldáš si to a budeš mi muset dát, bohužel, za pravdu.

Je úplně jedno, z čeho znečištění pochází, protože tvý plíce si nevybíraj. :-!
8. 12. 2013 21:26
Re: Americania sa tomu iba smeju
dal si mi presne argumenty a v tej istej vete mi napises ze si ich mam dohladat? Tak co si mi dal teda? Ty si fakt riadny kus idiota alebo len to len tak dobre hras? 8-s
8. 12. 2013 21:30
Re: Americania sa tomu iba smeju
Dal jsem ti odkaz na Kjótský protokol, přečti si ho.
Seznam největších znečišťovatelů planety si také snadno dohledáš (USA je druhé). Jistě, ale tohle se ti nehodí do krámu, takže tyto argumenty nebereš.
A od tebe jsem neviděl ANI JEDEN argument, jen planý kecy.

Tak kdo je tu idiot?
8-s :no:
9. 12. 2013 09:56
Re: Americania sa tomu iba smeju
To s tym Kjotskym je pravda, ale ten skor riesi CO2, co je demonizovany plyn v EU a o tom som pisal.
8. 12. 2013 21:50
Re: Americania sa tomu iba smeju
A mne je smutno, ked pocujem nastartovat studene BMW, MB, ... uff VW! Je to rachot, Ale PODLA REDAKTOROV je motor o 100 percent tichsi, ako ten minuly.
>:D >:D >:D
9. 12. 2013 09:58
Re: Americania sa tomu iba smeju
Pridali odhlucnenie v kabine o tom to je
8. 12. 2013 20:18
:-)
Já když jsem zjistil, že tam tahle blbost bude, tak jsem si radši koupil benzín. Kamarád má v práci tranzita, musí jezdit jen po městě, protože má takovou práci a už mu ho měnili dvakrát na záruku, jenže teď záruka skončila, takže příště už za svoje.
Rozbalit vlákno
0
8. 12. 2013 21:14
Kouří i s FAP
Pánové... já mám 1.6 HDI 80kW s FAPem a zhruba od 140 000 km mám výfuk černý. Aktuálně mám na tacho 213 000 a zatím mi auto nedalo žádným způsobem vědět, že by se dožadovalo výměny nebo servisu. Přitom už nějakou dobu když jedu klidnou jízdou a poté na to šlápnou, tak v zrcátkách vidím zřetelnou kouřovou stopu. Kdo mi tedy chcte tvrdit, že auto s FAPem nemůže kouřit..?
Rozbalit vlákno
40
8. 12. 2013 21:18
Re: Kouří i s FAP
Evidentně FAP někdo odstranil ještě dřív, než jsi auto koupil ;-)
8. 12. 2013 21:20
Re: Kouří i s FAP
Neodstranil, poněvadž jeho přítomnost jsem si mohl ověřit na vlastní oči, když jsem měnil turbo...
8. 12. 2013 21:24
Re: Kouří i s FAP
No jo, ale na vlastní oči vidíš jenom kovový obal filtru, nikoliv filtr. Když se odstraňuje filtr, tak se pak obal zase zavaří a dává zpět na své místo.
8. 12. 2013 21:26
Re: Kouří i s FAP
Když říkám na vlastní oči, mám na mysli že jsem měl "baňku" s filtrem rozdělanou... Opravdu tam je.
8. 12. 2013 21:38
Re: Kouří i s FAP
Existují i další vysvětlení. Než se rozmohlo "profesionální" odstraňování filtrů, tak se to řešilo tak, že se ucpaným filtrem uvnitř provrtaly malé dírky. Velké tak, aby plyny mohly procházet, ale ne tak velké, aby to poznal senzor diference tlaků. Jiné vysvětletní, proč auto s filtrem kouří tak, že to vidíš ve zpětném zrcátku, mě nenapadá.
8. 12. 2013 21:46
Re: Kouří i s FAP
O tom také vím... ale filtr byl na pohled nepoškozený, jeden "chlívek" jako druhý... škoda že jsem to nevyfotil... Jinak když jsem měl v létě auto na diagnostice tak hlásila 60% zaplnění... Jezdím do práce každý den 16km tam a zpět a na oběd do města 4km... motor tedy prakticky pořád studený. Občas nějaká delší trasa... měsíčně to vychází tak na 1500km. Zajímalo by mě, jak by se tedy zachovali příslušné orgány, kdyby viděli moje auto kouřit a přitom nezjistili žádnou úpravu FAPu...
9. 12. 2013 17:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 12. 2013 21:44
Re: Kouří i s FAP
:-O Na tu věc bych nesáhl, ani kdyby mi za to měli platit.
9. 12. 2013 09:13
Re: Kouří i s FAP
To jako proč? Kdo se bojí serev síni ;-)
9. 12. 2013 10:56
Re: Kouří i s FAP
Bez ochrany? Nemusím mít všechno. Mně stačí, že to dýchám na ulici.
9. 12. 2013 11:58
Re: Kouří i s FAP
Když to bereš takhle... chudáci kominíci. Ostatně divím se že tuto profesi EU nezakázala, případně nevydala nařízení, které by donutilo navlíknout kominíka do protichemického obleku a po dokončení úkonu musel projít detoxikační sprchou... >:D
9. 12. 2013 12:00
Re: Kouří i s FAP
No a co potom chudáci automechanici. ;-)
9. 12. 2013 12:17
Re: Kouří i s FAP
Pro výměnu DPF jsou také předepsané ochranné pomůcky. Ale někomu možná nevadí ignorování bezpečnosti práce. Zahradník také nosí ochranu sluchu, když pracuje s motorizovanou technikou.
9. 12. 2013 12:33
Re: Kouří i s FAP
Tak samozřejmě... na všechno existují předpisy. Některé jsou nutné, některé jsou ovšem buď zbytečné, komplikované nebo v praxi těžko proveditelné. Nicméně zpět k filtru... nemyslím si že by manipulace s ním byla o něco nebezpečnější než manipulace se starým výfukem plným sazí. Zkrátka chci říct že v tomto případě není třeba přehánět. Nikdo přece neříká že filtr budu olizovat nebo záměrně vyklepávat saze do pusy... Obecně k ekologii a produkci emisí říkám to, že jeden požár lesa vydá za miliony aut... Například požáry v Austrálii viditelné na satelitních snímkách z vesmíru... co pak mají říkat lidi žijící v té oblasti? A ono nemusíme chodit daleko. Když vyhlásí na Ostravsku smogovou situaci, tak v tom přístroji na měření znečistění jsou filtry černé jak bota.... Proti tomu 5 minut manipulace s FAPem je dětská slavnost.
9. 12. 2013 12:44
Re: Kouří i s FAP
Samozřejmě, že to můžeš udělat opatrně. A také je velký rozdíl, jestli to děláš několikrát denně, každý den, nebo jestli to uděláš jednou. Já zkrátka ochranné pomůcky používám. I doma. Naprosto automaticky. Nehody se stávají. Manipuluji s relativně velkým množstvím nebezpečných věcí. Takže to nepodceňuji. Na tohle jsem byl vždy háklivý. Ať jde o nebezpečná zvířata, nebo chemikálie.
9. 12. 2013 13:35
Re: Kouří i s FAP
A co myslíš, že mají za speciální pomůcky? Respirátor eventuelně vůbec nic. Navíc jsou to normální saze, který nejsou nebezpečný tím že jsou nahromadě ale tím, že jsou jemně rozpýlené ve vzduchu, když fučí z výfuku. Zase s toho nedělej kdovíjak jedovatou záležitost. Není to jaderný odpad.
9. 12. 2013 14:01
Re: Kouří i s FAP
Záleží, o jakých sazích se bavíme. Ty z uhelné elektrárny radioaktivní budou. Uhlí totiž běžně obsahuje radioaktivní materiál (uran, thorium atd.). A i když si budeš počínat šikovně, nějaké množství sazí rozvíříš a vdechneš.
9. 12. 2013 15:41
Re: Kouří i s FAP
Čoveče jak ty vůbec můžeš v současným znečištěným světě existovat když se tak úzkostlivě bojíš sazí při manipulaci s DPF. Ne že bych ho šel teda rozmontovávat, ale rozhodně bych se ho nebál jak čert kříže.
9. 12. 2013 16:39
Re: Kouří i s FAP
Znečištění prostředí těžko ovlivním. Ale rozhodně z něho nadšený nejsem. Ty jsi sem zatáhl mechaniky. Tam si opravdu myslím, že i to malé množství může být z dlouhodobého hlediska nebezpečné. Že to neudělám já? Proč bych měl? Svou porci rizika si radši vybírám ve sportu a jiných koníčcích. Nemám potřebu si dál podlamovat zdraví.
9. 12. 2013 12:25
Re: Kouří i s FAP
A neměl by snad nosit nějakou ochranu? Stejně jako ji nosí třeba dělníci na stavbách. Nepotřebuješ na to zrovna vzduchotěsný protichemický oblek.
9. 12. 2013 12:35
Re: Kouří i s FAP
S tím oblekem samozřejmě přeháním, nicméně víme čeho je unie schopná... Například nechápu proč mi zakazuje darování semene sousedce >:D
9. 12. 2013 12:37
Re: Kouří i s FAP
Jo, to je dobrý (rozuměj naprosto na palici) fór. Předpokládám, že myslíš semena rostlin pro účely pěstování.
9. 12. 2013 12:39
Re: Kouří i s FAP
Pochopitelně... >:D
9. 12. 2013 13:40
Re: Kouří i s FAP
Dobrý příklad. Naštěstí ještě máme natolik dostatečnou svobodu, že leckterý nařízení můžeme ignorovat, protože jsou v praxi nevymahatelná tudíž k ničemu.
9. 12. 2013 14:10
Re: Kouří i s FAP
Jsou těžko vymahatelná, dokud máš jen malou zahrádku. Ale na drobné zemědělce si došlápnout můžou.
9. 12. 2013 15:44
Re: Kouří i s FAP
To je pravda, ale naštěstí Češi jsou mistři improvizace, což jim dává před idiotskýma nařízeníma z EU náskok. Mě osobně nějaký nařízení EU vůbec netrápí. Jediný co pěstuju je pár kytek na okně. I když teď jsem dal kolegyni z práce odnož z banánovníku, tak jsem možná zločinec ani o tom nevím >:D
9. 12. 2013 16:47
Re: Kouří i s FAP
Mně to vadí. Ať už z principu, nebo protože hodně nakupuji od drobných zemědělců. Nemám žádný zájem na tom něco měnit. A časem bych chtěl sám pěstovat. Soběstačnost považuji za důležitou.
9. 12. 2013 21:56
Re: Kouří i s FAP
Mě to vadí taky už jen z principu, ale s debilním nařízením těžko něco uděláš. Maximálně se ho naučit obcházet. Pokud si to něco budeš pěstovat sám pro sebe tak ti každej může vlízt na záda. Taky máme skleník a pěstujem si tam zeleninu. EU ať se staví třeba na hlavu. Souhlasím s tebou soběstačnost zejména ta potravinová je důležitá.
9. 12. 2013 11:59
Re: Kouří i s FAP
Jak bez ochrany? co myslíš, že tam na tebe vybafne?
8. 12. 2013 22:31
Re: Kouří i s FAP
nemáš pravdu, v súčasnom zmaestnaní máme niekoľko naftákov s s filtrom a nietkoré z nich dymia ako staré autobusy >:D .Reč je o 2-3 ročných autách
8. 12. 2013 22:40
Re: Kouří i s FAP
Četl jsi co jsem psal pořádně? Já právě narážím na to, že spousta lidí a odborných článků říká jak je FAP všemocný, a že nemůže kouřit a že ten co si o ho odstraní tak zatěžuje ovzduší kouřem a přitom moje auto ho má a kouří taky... to co píšeš ty to jen potvrzuje.
---------------------
Pardon, moje chyba... špatně vidím. Ty jsi reagoval na Tyccona...
9. 12. 2013 06:34
Re: Kouří i s FAP
Já jsem netrvdil, že FAP odstraní všechno. On odstraňuje ty největší částice, které jdou okem vidět. Ty nejmenší a nejnebezpečnější, které vidět nejdou, ty moc nezachycuje. Takže ekologický přínos je diskutabilní.
9. 12. 2013 06:31
Re: Kouří i s FAP
To je tedy opravdu divné, hlavně u relativně nových aut. To jsem ještě neviděl. Že by už z výroby byly kanálky filtru vadné a pevné částice propouštěly ?
Avatar - Ronault.
9. 12. 2013 17:40
Re: Kouří i s FAP
Otcův 207 1,6 HDI (viz recenze na MACZ) taky udělá oblak kouře, když se pořádně přišlápne, ale ne vždy, většinou po dlouhém popojíždění. A to jsme auto koupili jako roční přímo od Peugeotu s 20t km, takže tam rozhodně upravováno nebylo.
10. 12. 2013 06:24
Re: Kouří i s FAP
Aha, to celkem dává smysl. Hrodmadíš částice při dlouhé pomalé jízdě (= malá rychlost výfukových plynů) a jakmile na to pořádně šlápneš (= velká rychlost výfukových plynů), některé z dříve zachycených vyletí ven.
Je pravdou, že na tohle se při homologaci nepřijde, protože v měřícím cyklu NEDC není žádná pasáž, kdy by se na to pořádně šláplo. Trochu to připomíná některé benzínové motory, které chladí turbo nebo katalyzátor bohatou směsí.
9. 12. 2013 19:47
Re: Kouří i s FAP
divne to nie je, to je realita. Faktom je, ze tych dymiacich je vyrazne menej, resp. len par kusov. V dobe normy EU III dymili vsetky naftaky, uz ked boli na vyrobnej linke, teraz ich je len zlomok ;-)
10. 12. 2013 06:19
Re: Kouří i s FAP
Takže některá auta s tím samým motorem a FAPem kouří a jiná ne ?
8. 12. 2013 21:58
Re: Kouří i s FAP
asysy, fajka s FAP, a kolko ti to zerie s tym ciernym vyfukom? Uz si pripravujes prachy, aby si presiel cez STK?
8. 12. 2013 22:00
Re: Kouří i s FAP
No na STK jsem byl loni a prošel bez problémů... spotřebu při zmiňovaném jízdním stylu mám aktuálně 6,5 litru. Když jedu "dálky" tak kolem 4,5 - 5... domnívám se že je to v normě...
9. 12. 2013 06:36
Re: Kouří i s FAP
Měřením emisí projde v pohodě, protože diesely kouří při zátěži, zatímco emise se měří při běhu naprázdno.
Avatar - jozephko
8. 12. 2013 21:42
Ja som prešiel emisnou kontrolou počas regenerácie DPF filtr
Keď som bol s mojím dieslom prvý krát na STK, technik stále nemohol namerať dobré hodnoty. Skúšal to asi 15-krát - až sa to napokon podarilo >:D .
Až keď som z STK-ky odišiel, podľa palubného počítača som zistil, že motor práve regeneroval filter - teda spaľoval uložený bordel. Takže bez toho filtra musia diesle splniť emisné limity "ľavou zadnou".
Rozbalit vlákno
1
9. 12. 2013 09:50
Re: Ja som prešiel emisnou kontrolou počas regenerácie DPF f
A jsi si jistý, že DPF funguje tak, že ve chvíli kdy probíhá regenerace tak se dosud nashormážděný bordel prostě spálí, bez ohledu na to co půjde výfukem ven? ;-)
Avatar - Stejsn
8. 12. 2013 22:17
Auta bez DPF technickou projdou i v Británii,
titulek je zavádějící.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
8. 12. 2013 22:51
DPF filtry
DPF filtry čekají za 3 roky i všechna nová benzínová auta :-!

Benzínové motory jsou stále v něčem zastaralé... :no:
Rozbalit vlákno
11
8. 12. 2013 23:19
Re: DPF filtry
Všechna? Snad jen ty s přímým vstřikem, ne?
Avatar - šmoula nešika
8. 12. 2013 23:24
Re: DPF filtry
Aby to nebylo místo DPF GPF... ;-)
Avatar - white label
9. 12. 2013 00:27
Re: DPF filtry
Třeba Ada už jako přání pro nadcházející rok nerozesílá tradiční PéeFka, ale DéPéeFka ("DPF 2014"), on je "popřeDu Prostě ve Fšem". ;-)
Avatar - šmoula nešika
9. 12. 2013 20:58
Re: DPF filtry
>:D :yes: Škoda, že na diesely moc nejsem, byl by to pěkný název silvestrovského blogu - DPF 2014. :-)
8. 12. 2013 23:58
Re: DPF filtry
Ano! Není nad to vylepšit benzínové motory EGR ventilem, obdobou DPF filtru a jiné podobné vychytávky >:D Bez nich ten motor vůbec nefungoval!!! >:D >:D >:D
9. 12. 2013 06:38
Re: DPF filtry
EGR ventil existoval dávno před zavedením DPF. A moderní diesely mají většinou oboje. U benzíňáků se jde oběma věcem vyhnout, pokud se motoráři snaží.
9. 12. 2013 17:44
Re: DPF filtry
To já vím jen jsem chtěl napsat nějakou další eko blbost která je na autech spíše k ničemu než něčemu. U benzínového motoru nemá egr ani dpf jiný smysl než eko.
9. 12. 2013 17:53
Re: DPF filtry
Tak přesně :yes: , ale benzinová auta nebude mít problémy při měření emisí :-)
9. 12. 2013 17:56
Re: DPF filtry
Pane Ádo, ty jsi dobrá hlava v mozku mají ořechy - Hmmmm, Ty jsi opravdu pamětník :yes: .

Na to se nedá zapomenout. Jo, a pokud by Ti někdo dnes nevěřil tu cenu, jsem tu, abych to potvrdil.
Zrovna tuhle jsem si říkal - před revolucí smrděli Trabantíci, dneska zas nafťáci, nejvíce friťáci.
Avatar - Ronault.
9. 12. 2013 20:23
Re: DPF filtry
A Irvin, ten smrdí až za roh.
10. 12. 2013 15:49
Re: DPF filtry
A Ronault, ano muselo být jasné úplně každému smrdí. A jak to smrdí? Je tam umyvadlo zápach zo sifónu, kup si víc čistič sifonů, to si všechno koupit, ale umět si to :yes: .
9. 12. 2013 09:48
To fakt?
"...Systém čistí výfukové plyny od rakovinotvorných oxidů..."

Pozeram ze v redakcii mate fakt "odbornikov" na spalovacie motory! Este zeby nam vysvetlili, ako DPF moze cistit vyfukove plyny od "OXIDOV"? Co s nimi robi? Rozklada na atomy?

Poviem vam uzasnu "novinku": DPF nefiltruje z vyfukovych plynov (cit.) "rakovinotvorne oxidy", ale pevne castice. Prevazne sadze, ale v mensej miere aj aerosoly, t.j. koloidy, sulfaty, silikaty, atd. Kazdopadne ide o PEVNE castice, nie plyny! Rozhodne nefiltruje oxidy uhlika ani dusika...
Rozbalit vlákno
0
9. 12. 2013 09:52
DPF dve strany mince
DPF ma mozno nieco do seba, ale aj tak to nie je ziadna vyhra, kupil som si diesel s DPF, tento rok 5 rocny, som pevne rozhodnuty ze pokial sa zacne drbat ide prec. Vedel som co kupujem chcel som vacsie rodinne auto, zial na trhu iba diesle, a VW som nechcel to ma kazdy.
Dovod:
Lahko, pokial nebude DPF dostupny ako nahradny diel a v prijatelnej cene, ani nebudem riesit jeho vymenu, ale ho dam prec, je sice pravda ze DPF sa da zohnat za 500Ecka, ale podla niektorych vyrobcov ma DPF vydrzat tolko co motor, vsetci vsak vieme aka je realita.

na DPF nevidim nic ekologicke, je to len skor krmenie mas, ze aky je DPF super vynalez. Nie je nic ekologicke ked sa zvysuje spotreba diesla o liter a pocas regeneracie z 6-7 litrov na 10-15litrov, taktiez pocas regeneracie to uz nie je vobec sranda, 600C bomba pod *.

Vyroba tejto drahej srandy tiez nieco stoji, tak ako tu bolo spominane.

Ano je jasne ze diesel produkuje ovela viac bordelu ako benzin, len to sposobene tym ze nafta je uz taka, ale fakt ze vacsina dieslov su priamovstrekove, ale uz aj nove TSI, SIDI, GDI maju tento problem a produkuju pevne castice pri nizsich otackach, zase pozor DPF zachyti s spali castice ale este na mensie ;)

Minule som nasiel chlapika na ford.sk ktory ma 2.0TDCI r.v.2010 robil STK ked bolo auto nove s DPF a potom bez, hravo splnil Euro5 normy aj bez DPF., to mal tak max 30%s povolenej hodnoty.

Tu nejde o to ze kto nema na opravu auto nech si ho nekupuje, ale o to ci ma realny vyznam.
Co z toho ze my sa tu poserieme a budeme mat o chvilku Euro 6.2, ked na Ukrajine jazdia na olej po hranolkach.

Bud sa celoplosne dohodnu krajiny ze idu uplatnit Euro 3-4 a nie sposobom vykryvania produkcie exhalatov, ta na vychode maju Euro 0 tam my dame Euro 10.

Ked sa to tak zoberie kuchunie DPF nie je vobec jednoducha vec, a kazdy kto sa venuje kuchaniu DPF to vie, tie "zazracne" vyplachy DPF vapkou, pripravkami vam uz zadrbane DPF nezachrania.

Dufam, ze ked sa dostanu do turbo-priamovstrekovych benzinov DPF, mozno ich cena podstatne klesne. pozrite si DPF pre Honda CRV 2.2 diesel nejak 4000ecka :D, Kia tiez nieco podobne.

Pokial raz mam diesel a ma splnat Euro4 a splnim ho na emisnej aj bez DPF, aky je tu vlastne problem, splnil som normu bodka.

A to ze sa EU vyhraza ze zakaze dodatocne upravy vozidiel mimo vyroby, to si este pockame.

Radsej by som siel do buducna na CNG/LPG, ale ponuka je biedna a motory nie su extra na LPG uz stavane, lacne materialy, sedla a podobne.

Uvidime co buducnost prinesie, DPF zatial necham pokial bude fungovat tak ako ma.
Rozbalit vlákno
2
9. 12. 2013 11:25
Re: DPF dve strany mince
co sa tyka emisnej, u nas pouzivane meracie zariadenia meraju na desatiny, ale filtre vypustaju radovo v stotinach az tisicinach, ak sa odstrani filter stale je tato hodnota mensia ako je shopne meracie zariadenie namerat/rozlisit....
staci pockat kym si kupia nove meracie zariadenia (ktore budu musiet kupit) ktore su niekolko radov presnejsie a len potom nastanu problemy >:D
9. 12. 2013 14:27
Re: DPF dve strany mince
nemyslim si :), ale pome na prakticku rovinu:
Poslednú STK a EK som mal v 05/2010, takže som bol zvedavý, ako to bude a či prejdem na EK bez DPF... Pre informáciu, na EK 05/2010 mi boli namerané tieto hodnoty: dymivosť - 0,0 (1,1 povolené), rozptyl hodnôt dymivosti - 0,02 (0,5 povolené)
V 04/2012 som bol na EK, predtým som sa previezol do diaľnici, zohriať motor a nechať vyfúkať motor. Ako som čakal na STK, motor mi skoro úplne vychladol. Na protokole som mal tieto údaje: dymivosť - 0,4 (1,1 povolené), rozptyl hodnôt dymivosti - 0,22 (0,5 povolené) Zatiaľ som spokojný, olej si drží svoju hladinu, spotreba sa upravila a nemusím meniť olej mimo serv. intervalu.

takze kamarat prepac, ale pristrojom to nebude, ale ako vravim, pokial je nastavena nejaka pripustna hodnota, ktoru musi mat diesel pre svoju Euro-normu a splnis ju, nie je o com.

Chod strasit male deti >:D
9. 12. 2013 18:07
Odstranění DPF
Zdravím, nechápu lidi, co si nechají odstranit filtr, ucpání filtru je vždycky následek krátkých jízd nebo problém někde na motoru, jako jsou čidla atd. Tím chci říct, že by se měla hledat příčina problému s dpf a né ho nechat hned odstranit. Navíc existují šetrné metody na jeho čištění. Navíc auto bez filtru více kouří a jeho částice,díky systému common-rail, kde se palivo rozprašuje, jsou jemnější a místo aby zůstávali na sliznicích, tak se dostávají, až do plic a
vzniká rakovina. A vyznavači chiptuningu si nechávají zvyšovat výkon,max. krouťák chtějí už od 1000 otáček, a pak se diví, že se jim to ucpává, protože tam je největší kouřivost. Sám mám auto s dpf a jezdím bez problému.
Rozbalit vlákno
0
9. 12. 2013 21:52
Vsetkych tych "vykuchanych" pajacov ...
... na "traktoroch" by som povinne zavrel do podzemnych garazi. A najlepsie aj so svojimi detmi. A tam nech si na mitingu "- DPF 2013" vysvetluju a demonstruju svoje argumenty.
Rozbalit vlákno
1
9. 12. 2013 21:54
Re: Vsetkych tych "vykuchanych" pajacov ...
ja by som ta posadil na DPF pocas regeneracie, aby si citil na silu na zadku.
Len aby ste sa s tej rakoviny nepo...li >:D >:D >:D
Dufam ze chodis po vonku v rukavickach a plynovou maskou.

Tu mas ty google expert:
Spomínané pevné castice (PM), ktoré produkuje dieselový motor sú síce karcinogénne, ale nie sú v ovzduší osamotené. Karcinogénne sú v podstate takmer všetky pevné casti správnej velkosti a chemického zloženia. Inými slovami, zdravotné riziko predstavuje dýchanie prachových castíc pochádzajúcich z elektrární, cementární, prachu z rôznych skládok, ci pôdneho prachu plného “zdravých” insekticídych postrekov atd.

O týchto PM sa ale hovorí daleko menej, kedže v súcasnosti je pre mnohých a nielen zelených aktivistov nepriatelom císlo jedna automobil.

[odkaz]
22. 2. 2015 08:56
"Osobně se k podobným praktikám nepřikláníme."
Co je toto za eufemizmus redakcie?!
Mali ste jasne napisat, ze uvedene praktiky tvrdo odsudzujete!
Rozbalit vlákno
0