Novinky
Ty musíš byť veľmi znalý problematiky a dozaista si vlastnil mnoho " prechipovaných " áut. >😁
Rozhodně nejsem znalý problematiky, mne postačí vědět, že např. motory 1,9 TDI 66 kW a 81 kW se nelišily jen ve výkonu, ale i v konstrukci. Tak je to ostatně i u všech současných verzí 1,6 TDI.
A pak mi taky stačí zdravý selský rozum, když jedu za takhle "vytuněným" autem, od Fordů až po škodovky, když za těmi jejich závodními auty není vidět... :no😒br />
Takže prosím, nenavážej se do mne.
A pak mi taky stačí zdravý selský rozum, když jedu za takhle "vytuněným" autem, od Fordů až po škodovky, když za těmi jejich závodními auty není vidět... :no😒br />
Takže prosím, nenavážej se do mne.
neviem ale mne sa zda ze medzi tymi dvoma motormi bolo len ine turbo. Je to pravda alebo sa mylim?
Jen do roku 2001. Od roku 2001 měly turbo stejné. Takže rozdíl byl víceméně jen v softwaru a možná ve vstřikovačích.
já myslím že těch úprav bylo víc - jiné turbo, jiné sání, jiná elektronika - čidla a jiná řídící jednotka, ale na tom základním železe nějaká zásadní změna nebyla - prostě změny, které se nikomu doma v garáži měnit nevyplatí, ale určitě by to šlo řešit jen změnou mapy v řídící jednotce, ale to by silnější verzi nikdo nekupoval 😄
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Nevím jak ostatní auta, ale u mého, když dojde močovina, tak nenastartuji. Proto mi palubák řve při každém startu, když zbývá posledních 1000km s močovinou.
A přiznám se, že nevím, proč to obcházet. Plná nádržka mě stojí 250,- Kč a vydrží na cca. 20000 km. Takže ta práce to někde obcházet vyjde výrazně dráž...
A přiznám se, že nevím, proč to obcházet. Plná nádržka mě stojí 250,- Kč a vydrží na cca. 20000 km. Takže ta práce to někde obcházet vyjde výrazně dráž...
Má asi na mysli auta, která jdou nastartovat, i když systém nefunguje.
A která to jsou? Neznám všechny auta/tahače, co jezdí s močovinou, ale co jsem těch pár typů poznal, tak žádný z nich nelze nastartovat bez močoviny...
Tahače mě moc nezajímají, ale nedávno tu o tom něco psal a z toho vyplývalo, že u nějakých starších to šlo. A myslím, že i říkal, že u dnešních to už nejde.
Některé firmy zabývající se odstraňováním filtrů začaly nabízet i "vypnutí" Adblue (močoviny). Je to víceméně softwarová záležitost. Jak je to rozšířené, těžko říct. Na rozdíl od kouře to není vidět a pokud autu funguje katalyzátor, tak ke NOx málo a při měření emisí to není šance zjistit.
Vseobecne je uroven STK vsude na zapad od hranic CR na urovni skutecnych kontrol a nejde o rusky model "zaplat mne a projedes se vsim" (cest vyjimkam). Nejde vubec jenom o Britanii a vubec ne jenom o DPF filtry.
Podobne clanky jsou zajimave, ale jde jenom o maly detail vytrzeny z celku. Princip reseni problemu je nasnade. Pokud ale soucasny system vetsine verejnosti vyhovuje, tak proc by se melo neco menit. Nadavat na podobne pripady je pak casto pokrytectvim, staci si sahnout do svedomi
Podobne clanky jsou zajimave, ale jde jenom o maly detail vytrzeny z celku. Princip reseni problemu je nasnade. Pokud ale soucasny system vetsine verejnosti vyhovuje, tak proc by se melo neco menit. Nadavat na podobne pripady je pak casto pokrytectvim, staci si sahnout do svedomi
Pred polrokom sa slovenske ministerstvo vyjadrilo, ze sa pytali v Bruseli, ako riesit odstranenie DPF a ziadnu odpoved nedostali. Uniu bohuzial zaujima iba CO2.
... no jo, zdraví nikoho nezajímá. Nenasytné tlusťochy z Bruselu a podobná individua hledí jen na povolenky, granty a výpalné pro environmentalisty, naivní ovce, co jdou nějak zmanipulovat (lidé, kteří rádi protestují, a děti a mladé), reklamu a tak podobně. Nebojte, Evropané, problém jménem spalovací motory se daří s úspěchem likvidovat... Ano, ovšem ne přirozeným, nýbrž násilným. A automobilkám do jisté míry zhoršení kvality jejich aut bohužel nevadí. U BMW to ale došlo tak daleko, že kancléřce podstrčili drobný úplatek, a tito šmejdi hned začali bonzovat. Trochu jako v Doktoru Kazisvětovi, kde se příbuzný domnělého nebožtíka místy pomoci všemožně snažil uložit radu zpět do rakve, aby získal tučné dědictví. Odporný to byznys. Můžete mě dislikovat, ale na tom, že nechci, aby nám tihle lidé dál vládli, to nic nezmění.
Setri si extremni vykyvy sveho EKG na dulezitejsi veci- viz moje odpoved na prispevek, na ktery reagujes. Pokud by byly STK i v CR provadeny podle uz existujicich norem EU, nemusel by ses takhle rozcilovat. Chyba je jinde.
V tom máš pravdu. Když se člověk podívá, za co všechno tě mohou vykázat z STK, ale vykuchané „dehtovače“ podobnými kontrolami projdou, tak je to k zlosti. Já jsem v případě přípustnosti demontáže filtrů dost nekompromisní. Nechci, aby mi do ksichtu kouřilo zbytečně moc těchto... no, jemných sazí. Lidé se vymlouvají, že jsou filtry drahé, ale kdo je sakra nutí vlastnit takové auto? Když na to nemají, ať jezdí v jiném. Jen jsem si nemohl nepostěžovat na ty, co stojí za většinou podobných dřívějších, současných i budoucích problémů.
Na STK se prece musi odpovidajicim zpusobem merit emise. Vuz s motorem vyrobenym pro pouziti s DPF bez filtru danou emisni normu nesplnuje. U nas (L) maji treba technikove pristup k udajum primo na "lince" technicke kontroly- vi, co ma dany vuz (znacka, typ, motorizace, r.vyroby) splnovat. V pripade jakychkoli pochybnosti vas odstavi bokem na specialni kontrolu, kde se vsechno proklepne daleko dukladneji. Vse je pod dohledem kamer dokonce s on-line provozem a archivaci, prosazuje se nejenom kolektivni (firemni), ale i osobni zodpovednost konkretniho technika. STK neprobiha v omlacene garazi v kdejake zapadle vesnicce na kraji sveta, ale v nekolika malo modernich centrech. Odhaleni odstraneni DPF je hracka, bohuzel neprojdou ani uplne zanedbatelne kravinky, co nemaji vliv vubec na nic- jenom proste neodpovidaji seriovemu stavu vozu nebo predpisum. Obcas to hranici az s buzeraci- jednou jsem neprosel treba diky tomu, ze ramecek moji SPZ mel dokola bilou linku misto predepsane zlute >😒]
BTW STK tu probiha u noveho vozu poprve po cca 3,5 letech a potom 1x rocne.
BTW STK tu probiha u noveho vozu poprve po cca 3,5 letech a potom 1x rocne.
Nikoliv. Emise se měří mimo STK. A zatímco STK jsou víceméně pod dohledem, musí mít licenci atd., tak dílen na měření emisí je několikanásobně víc a nikdo je nekontroluje. Já jsem byl na jaře na emisích a technik nejevil zájem něco měřit, vzal prachy, vystavil protokol, nakepil znánku a nazdar. Pak jsem jel na STK a tam to bylo jiné kafe.
Neziju uz dlouho v CR, tak o tomhle nevim. U nas prave probiha mereni emisi v arealu STK, a to pri vjezdu na samotnou kontrolu. Kdo neprojede emisemi, neni ani pripusteny na naslednou STK- a hlavne mu seberou TP do doby, nez uvede vozidlo do stavu, kdy bude schopne provozu. Tedy nez projde emisemi. Takhle je to ale snad vsude krome CR, pozoruju.
Ze by to bylo na STK "jine kafe" bude taky zalezet na tom kde. Pri pohledu na ty jezdici rezave vraky, kde pri nouzovem extremnim brzdeni mozna odpadne pulka auta.. Znam dost pripadu, kdy maji lidi prekopana auta- jine motory, turba tam, kde nikdy nebyla, kompresory, prekopane interiery a exteriery, odstranene katalyzatory a takhle by slo pokracovat jeste dlouho. Nektere vozy jsou upraveny profesionalne a jejich uroven casto predci i tovarni stav- kazdopadne by obecne zadny takovy vuz spravne STK projit nikdy nemel. A co si budeme povidat- kolik automobilu jezdi po CR s platnym TP, aniz by STK vubec fyzicky proslo.
Ze by to bylo na STK "jine kafe" bude taky zalezet na tom kde. Pri pohledu na ty jezdici rezave vraky, kde pri nouzovem extremnim brzdeni mozna odpadne pulka auta.. Znam dost pripadu, kdy maji lidi prekopana auta- jine motory, turba tam, kde nikdy nebyla, kompresory, prekopane interiery a exteriery, odstranene katalyzatory a takhle by slo pokracovat jeste dlouho. Nektere vozy jsou upraveny profesionalne a jejich uroven casto predci i tovarni stav- kazdopadne by obecne zadny takovy vuz spravne STK projit nikdy nemel. A co si budeme povidat- kolik automobilu jezdi po CR s platnym TP, aniz by STK vubec fyzicky proslo.
Najprv clenske staty vysoko zdanili paliva a ludia zacali kupovat diesle s nizsou spotrebou, ktore ale potrebuju EGR, DPF, SCR, bez nich sa po nasich mestach ani neda prechadzat pesi. Neskor Unia zaviedla CO2 pravidla, co sposobilo zavedenie priamostrekovych turbobenzinov, ktore maju vyssie pevne castice ako atmosfericke benziny a v Euro 8 dostanu DPF.
Americania sa tomu iba smeju. Maju bezstarostny zivot, ciste ovzdusie a naozajstne motory.
Americania sa tomu iba smeju. Maju bezstarostny zivot, ciste ovzdusie a naozajstne motory.
A smějí se i globální harmonizaci norem?
Ano, lebo nepotrebuju jazdit na naftu ani na priamovstrekovy benzin. Ich klasickym atmosferam staci pasivny katalyzator.
Ukazovat tady Amričany jako ukázku ekologů, je buď neznalost faktů, či jen osobní blbost. :-!
ANo? Tak mi povedz, v com je EU situacia lepsia ako v USA? Ze nemaju diesle a priamovstrekove benziny? Ze nemaju k.u.rvitka v aute ako vstreky dpf dvojhmota turba? Alebo v tom ze 50% ceny co platis na cerpacke ide statu, kde sa tie prachy rozkradnu? A este v CR a SR tu jazdime po tankodrome? Skus si niekedy kusnut do palca a nepisat o niecom o com nemas ani paru. Bol si uz v USA? Ak nie, tak ti palec na mape a pas v ruke nepomoze k tomu aby si pochopil ten svet.
Američani především se-rou na všechny a všechno, je to jedna z mála zemí, která neratifikovala Kjótský protokol, který by účinně omezil právě ony sra-čky z komínů, které se na produkci skleníkových plynů podílejí mnohem (ale mnohem) větším procentem, než nějaké emise z výfuků aut. Najít si největší producenty skleníkových plynů snad zvládneš sám, asi ti nebudu muset naznačovat, ze které země převážně pocházejí.
Pro třísky nevidíš les. :-!
Pro třísky nevidíš les. :-!
pokud vím, tak Amerika měla vždy přísnější emisní limity než Evropa, přesto jsou někde jinde
Jak na co, jak na co...
Je to spíš názorná ukázka země, která žije na úkor jiných, v ničem se neomezuje a její spotřeba snad úplně všeho je násobně větší, než kohokoliv jiného. Plýtvají vším, berou si ode všech, bez ptaní.
Je to spíš názorná ukázka země, která žije na úkor jiných, v ničem se neomezuje a její spotřeba snad úplně všeho je násobně větší, než kohokoliv jiného. Plýtvají vším, berou si ode všech, bez ptaní.
to su take vseobecne kecy blaa blaa blaa, zli americani zli zli zli.. Amerika su aj obycajni ludia, taki ako si ty alebo ja. A druha vec je, ze tu piseme o autach a emisiach z aut a nie z kominov. Vies mimo toho ze 10 najvacsich lodi sveta robi viac emisii ako 750milionov aut? A vies ze vsetky su registrovane v somalku? Aj oni ziju na ukor inych? Problem je celosvetovy a nie v zlych americanoch. To co si predviedol su reci z dedinskych hospod.
Obecný kecy si tu napsal leda tak ty, jak jsou ti Američani hodní a velcí ekologové.
Já ti dal přesné argumenty, pokud nejsi zadubený, doheldáš si to a budeš mi muset dát, bohužel, za pravdu.
Je úplně jedno, z čeho znečištění pochází, protože tvý plíce si nevybíraj. :-!
Já ti dal přesné argumenty, pokud nejsi zadubený, doheldáš si to a budeš mi muset dát, bohužel, za pravdu.
Je úplně jedno, z čeho znečištění pochází, protože tvý plíce si nevybíraj. :-!
dal si mi presne argumenty a v tej istej vete mi napises ze si ich mam dohladat? Tak co si mi dal teda? Ty si fakt riadny kus ***a alebo len to len tak dobre hras? 8-s
Dal jsem ti odkaz na Kjótský protokol, přečti si ho.
Seznam největších znečišťovatelů planety si také snadno dohledáš (USA je druhé). Jistě, ale tohle se ti nehodí do krámu, takže tyto argumenty nebereš.
A od tebe jsem neviděl ANI JEDEN argument, jen planý kecy.
Tak kdo je tu ***?
8-s :no:
Seznam největších znečišťovatelů planety si také snadno dohledáš (USA je druhé). Jistě, ale tohle se ti nehodí do krámu, takže tyto argumenty nebereš.
A od tebe jsem neviděl ANI JEDEN argument, jen planý kecy.
Tak kdo je tu ***?
8-s :no:
Já když jsem zjistil, že tam tahle blbost bude, tak jsem si radši koupil benzín. Kamarád má v práci tranzita, musí jezdit jen po městě, protože má takovou práci a už mu ho měnili dvakrát na záruku, jenže teď záruka skončila, takže příště už za svoje.
Pánové... já mám 1.6 HDI 80kW s FAPem a zhruba od 140 000 km mám výfuk černý. Aktuálně mám na tacho 213 000 a zatím mi auto nedalo žádným způsobem vědět, že by se dožadovalo výměny nebo servisu. Přitom už nějakou dobu když jedu klidnou jízdou a poté na to šlápnou, tak v zrcátkách vidím zřetelnou kouřovou stopu. Kdo mi tedy chcte tvrdit, že auto s FAPem nemůže kouřit..?
Evidentně FAP někdo odstranil ještě dřív, než jsi auto koupil 😉
Neodstranil, poněvadž jeho přítomnost jsem si mohl ověřit na vlastní oči, když jsem měnil turbo...
No jo, ale na vlastní oči vidíš jenom kovový obal filtru, nikoliv filtr. Když se odstraňuje filtr, tak se pak obal zase zavaří a dává zpět na své místo.
Když říkám na vlastní oči, mám na mysli že jsem měl "baňku" s filtrem rozdělanou... Opravdu tam je.
Existují i další vysvětlení. Než se rozmohlo "profesionální" odstraňování filtrů, tak se to řešilo tak, že se ucpaným filtrem uvnitř provrtaly malé dírky. Velké tak, aby plyny mohly procházet, ale ne tak velké, aby to poznal senzor diference tlaků. Jiné vysvětletní, proč auto s filtrem kouří tak, že to vidíš ve zpětném zrcátku, mě nenapadá.
O tom také vím... ale filtr byl na pohled nepoškozený, jeden "chlívek" jako druhý... škoda že jsem to nevyfotil... Jinak když jsem měl v létě auto na diagnostice tak hlásila 60% zaplnění... Jezdím do práce každý den 16km tam a zpět a na oběd do města 4km... motor tedy prakticky pořád studený. Občas nějaká delší trasa... měsíčně to vychází tak na 1500km. Zajímalo by mě, jak by se tedy zachovali příslušné orgány, kdyby viděli moje auto kouřit a přitom nezjistili žádnou úpravu FAPu...
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
😲 Na tu věc bych nesáhl, ani kdyby mi za to měli platit.
To jako proč? Kdo se bojí serev síni 😉
Bez ochrany? Nemusím mít všechno. Mně stačí, že to dýchám na ulici.
Když to bereš takhle... chudáci kominíci. Ostatně divím se že tuto profesi EU nezakázala, případně nevydala nařízení, které by donutilo navlíknout kominíka do protichemického obleku a po dokončení úkonu musel projít detoxikační sprchou... >😁
No a co potom chudáci automechanici. 😉
Pro výměnu DPF jsou také předepsané ochranné pomůcky. Ale někomu možná nevadí ignorování bezpečnosti práce. Zahradník také nosí ochranu sluchu, když pracuje s motorizovanou technikou.
Tak samozřejmě... na všechno existují předpisy. Některé jsou nutné, některé jsou ovšem buď zbytečné, komplikované nebo v praxi těžko proveditelné. Nicméně zpět k filtru... nemyslím si že by manipulace s ním byla o něco nebezpečnější než manipulace se starým výfukem plným sazí. Zkrátka chci říct že v tomto případě není třeba přehánět. Nikdo přece neříká že filtr budu olizovat nebo záměrně vyklepávat saze do pusy... Obecně k ekologii a produkci emisí říkám to, že jeden požár lesa vydá za miliony aut... Například požáry v Austrálii viditelné na satelitních snímkách z vesmíru... co pak mají říkat lidi žijící v té oblasti? A ono nemusíme chodit daleko. Když vyhlásí na Ostravsku smogovou situaci, tak v tom přístroji na měření znečistění jsou filtry černé jak bota.... Proti tomu 5 minut manipulace s FAPem je dětská slavnost.
Samozřejmě, že to můžeš udělat opatrně. A také je velký rozdíl, jestli to děláš několikrát denně, každý den, nebo jestli to uděláš jednou. Já zkrátka ochranné pomůcky používám. I doma. Naprosto automaticky. Nehody se stávají. Manipuluji s relativně velkým množstvím nebezpečných věcí. Takže to nepodceňuji. Na tohle jsem byl vždy háklivý. Ať jde o nebezpečná zvířata, nebo chemikálie.
A co myslíš, že mají za speciální pomůcky? Respirátor eventuelně vůbec nic. Navíc jsou to normální saze, který nejsou nebezpečný tím že jsou nahromadě ale tím, že jsou jemně rozpýlené ve vzduchu, když fučí z výfuku. Zase s toho nedělej kdovíjak jedovatou záležitost. Není to jaderný odpad.
Záleží, o jakých sazích se bavíme. Ty z uhelné elektrárny radioaktivní budou. Uhlí totiž běžně obsahuje radioaktivní materiál (uran, thorium atd.). A i když si budeš počínat šikovně, nějaké množství sazí rozvíříš a vdechneš.
Čoveče jak ty vůbec můžeš v současným znečištěným světě existovat když se tak úzkostlivě bojíš sazí při manipulaci s DPF. Ne že bych ho šel teda rozmontovávat, ale rozhodně bych se ho nebál jak čert kříže.
Znečištění prostředí těžko ovlivním. Ale rozhodně z něho nadšený nejsem. Ty jsi sem zatáhl mechaniky. Tam si opravdu myslím, že i to malé množství může být z dlouhodobého hlediska nebezpečné. Že to neudělám já? Proč bych měl? Svou porci rizika si radši vybírám ve sportu a jiných koníčcích. Nemám potřebu si dál podlamovat zdraví.
A neměl by snad nosit nějakou ochranu? Stejně jako ji nosí třeba dělníci na stavbách. Nepotřebuješ na to zrovna vzduchotěsný protichemický oblek.
S tím oblekem samozřejmě přeháním, nicméně víme čeho je unie schopná... Například nechápu proč mi zakazuje darování semene sousedce >😁
Jo, to je dobrý (rozuměj naprosto na palici) fór. Předpokládám, že myslíš semena rostlin pro účely pěstování.
Dobrý příklad. Naštěstí ještě máme natolik dostatečnou svobodu, že leckterý nařízení můžeme ignorovat, protože jsou v praxi nevymahatelná tudíž k ničemu.
Jsou těžko vymahatelná, dokud máš jen malou zahrádku. Ale na drobné zemědělce si došlápnout můžou.
To je pravda, ale naštěstí Češi jsou mistři improvizace, což jim dává před ***skýma nařízeníma z EU náskok. Mě osobně nějaký nařízení EU vůbec netrápí. Jediný co pěstuju je pár kytek na okně. I když teď jsem dal kolegyni z práce odnož z banánovníku, tak jsem možná zločinec ani o tom nevím >😁
Mně to vadí. Ať už z principu, nebo protože hodně nakupuji od drobných zemědělců. Nemám žádný zájem na tom něco měnit. A časem bych chtěl sám pěstovat. Soběstačnost považuji za důležitou.
Mě to vadí taky už jen z principu, ale s debilním nařízením těžko něco uděláš. Maximálně se ho naučit obcházet. Pokud si to něco budeš pěstovat sám pro sebe tak ti každej může vlízt na záda. Taky máme skleník a pěstujem si tam zeleninu. EU ať se staví třeba na hlavu. Souhlasím s tebou soběstačnost zejména ta potravinová je důležitá.
nemáš pravdu, v súčasnom zmaestnaní máme niekoľko naftákov s s filtrom a nietkoré z nich dymia ako staré autobusy >😁 .Reč je o 2-3 ročných autách
Četl jsi co jsem psal pořádně? Já právě narážím na to, že spousta lidí a odborných článků říká jak je FAP všemocný, a že nemůže kouřit a že ten co si o ho odstraní tak zatěžuje ovzduší kouřem a přitom moje auto ho má a kouří taky... to co píšeš ty to jen potvrzuje.
---------------------
Pardon, moje chyba... špatně vidím. Ty jsi reagoval na Tyccona...
---------------------
Pardon, moje chyba... špatně vidím. Ty jsi reagoval na Tyccona...
To je tedy opravdu divné, hlavně u relativně nových aut. To jsem ještě neviděl. Že by už z výroby byly kanálky filtru vadné a pevné částice propouštěly ?
Otcův 207 1,6 HDI (viz recenze na MACZ) taky udělá oblak kouře, když se pořádně přišlápne, ale ne vždy, většinou po dlouhém popojíždění. A to jsme auto koupili jako roční přímo od Peugeotu s 20t km, takže tam rozhodně upravováno nebylo.
Aha, to celkem dává smysl. Hrodmadíš částice při dlouhé pomalé jízdě (= malá rychlost výfukových plynů) a jakmile na to pořádně šlápneš (= velká rychlost výfukových plynů), některé z dříve zachycených vyletí ven.
Je pravdou, že na tohle se při homologaci nepřijde, protože v měřícím cyklu NEDC není žádná pasáž, kdy by se na to pořádně šláplo. Trochu to připomíná některé benzínové motory, které chladí turbo nebo katalyzátor bohatou směsí.
Je pravdou, že na tohle se při homologaci nepřijde, protože v měřícím cyklu NEDC není žádná pasáž, kdy by se na to pořádně šláplo. Trochu to připomíná některé benzínové motory, které chladí turbo nebo katalyzátor bohatou směsí.
asysy, fajka s FAP, a kolko ti to zerie s tym ciernym vyfukom? Uz si pripravujes prachy, aby si presiel cez STK?
No na STK jsem byl loni a prošel bez problémů... spotřebu při zmiňovaném jízdním stylu mám aktuálně 6,5 litru. Když jedu "dálky" tak kolem 4,5 - 5... domnívám se že je to v normě...
Keď som bol s mojím dieslom prvý krát na STK, technik stále nemohol namerať dobré hodnoty. Skúšal to asi 15-krát - až sa to napokon podarilo >😁 .
Až keď som z STK-ky odišiel, podľa palubného počítača som zistil, že motor práve regeneroval filter - teda spaľoval uložený bordel. Takže bez toho filtra musia diesle splniť emisné limity "ľavou zadnou".
Až keď som z STK-ky odišiel, podľa palubného počítača som zistil, že motor práve regeneroval filter - teda spaľoval uložený bordel. Takže bez toho filtra musia diesle splniť emisné limity "ľavou zadnou".
DPF filtry čekají za 3 roky i všechna nová benzínová auta :-!
Benzínové motory jsou stále v něčem zastaralé... :no:
Benzínové motory jsou stále v něčem zastaralé... :no:
Aby to nebylo místo DPF GPF... 😉
Ano! Není nad to vylepšit benzínové motory EGR ventilem, obdobou DPF filtru a jiné podobné vychytávky >😁 Bez nich ten motor vůbec nefungoval!!! >😁 >😁 >😁
EGR ventil existoval dávno před zavedením DPF. A moderní diesely mají většinou oboje. U benzíňáků se jde oběma věcem vyhnout, pokud se motoráři snaží.
Pane Ádo, ty jsi dobrá hlava v mozku mají ořechy - Hmmmm, Ty jsi opravdu pamětník :yes: .
Na to se nedá zapomenout. Jo, a pokud by Ti někdo dnes nevěřil tu cenu, jsem tu, abych to potvrdil.
Zrovna tuhle jsem si říkal - před revolucí smrděli Trabantíci, dneska zas nafťáci, nejvíce friťáci.
Na to se nedá zapomenout. Jo, a pokud by Ti někdo dnes nevěřil tu cenu, jsem tu, abych to potvrdil.
Zrovna tuhle jsem si říkal - před revolucí smrděli Trabantíci, dneska zas nafťáci, nejvíce friťáci.
"...Systém čistí výfukové plyny od rakovinotvorných oxidů..."
Pozeram ze v redakcii mate fakt "odbornikov" na spalovacie motory! Este zeby nam vysvetlili, ako DPF moze cistit vyfukove plyny od "OXIDOV"? Co s nimi robi? Rozklada na atomy?
Poviem vam uzasnu "novinku": DPF nefiltruje z vyfukovych plynov (cit.) "rakovinotvorne oxidy", ale pevne castice. Prevazne sadze, ale v mensej miere aj aerosoly, t.j. koloidy, sulfaty, silikaty, atd. Kazdopadne ide o PEVNE castice, nie plyny! Rozhodne nefiltruje oxidy uhlika ani dusika...
Pozeram ze v redakcii mate fakt "odbornikov" na spalovacie motory! Este zeby nam vysvetlili, ako DPF moze cistit vyfukove plyny od "OXIDOV"? Co s nimi robi? Rozklada na atomy?
Poviem vam uzasnu "novinku": DPF nefiltruje z vyfukovych plynov (cit.) "rakovinotvorne oxidy", ale pevne castice. Prevazne sadze, ale v mensej miere aj aerosoly, t.j. koloidy, sulfaty, silikaty, atd. Kazdopadne ide o PEVNE castice, nie plyny! Rozhodne nefiltruje oxidy uhlika ani dusika...
DPF ma mozno nieco do seba, ale aj tak to nie je ziadna vyhra, kupil som si diesel s DPF, tento rok 5 rocny, som pevne rozhodnuty ze pokial sa zacne drbat ide prec. Vedel som co kupujem chcel som vacsie rodinne auto, zial na trhu iba diesle, a VW som nechcel to ma kazdy.
Dovod😒br /> Lahko, pokial nebude DPF dostupny ako nahradny diel a v prijatelnej cene, ani nebudem riesit jeho vymenu, ale ho dam prec, je sice pravda ze DPF sa da zohnat za 500Ecka, ale podla niektorych vyrobcov ma DPF vydrzat tolko co motor, vsetci vsak vieme aka je realita.
na DPF nevidim nic ekologicke, je to len skor krmenie mas, ze aky je DPF super vynalez. Nie je nic ekologicke ked sa zvysuje spotreba diesla o liter a pocas regeneracie z 6-7 litrov na 10-15litrov, taktiez pocas regeneracie to uz nie je vobec sranda, 600C bomba pod *.
Vyroba tejto drahej srandy tiez nieco stoji, tak ako tu bolo spominane.
Ano je jasne ze diesel produkuje ovela viac bordelu ako benzin, len to sposobene tym ze nafta je uz taka, ale fakt ze vacsina dieslov su priamovstrekove, ale uz aj nove TSI, SIDI, GDI maju tento problem a produkuju pevne castice pri nizsich otackach, zase pozor DPF zachyti s spali castice ale este na mensie 😉
Minule som nasiel chlapika na ford.sk ktory ma 2.0TDCI r.v.2010 robil STK ked bolo auto nove s DPF a potom bez, hravo splnil Euro5 normy aj bez DPF., to mal tak max 30%s povolenej hodnoty.
Tu nejde o to ze kto nema na opravu auto nech si ho nekupuje, ale o to ci ma realny vyznam.
Co z toho ze my sa tu poserieme a budeme mat o chvilku Euro 6.2, ked na Ukrajine jazdia na olej po hranolkach.
Bud sa celoplosne dohodnu krajiny ze idu uplatnit Euro 3-4 a nie sposobom vykryvania produkcie exhalatov, ta na vychode maju Euro 0 tam my dame Euro 10.
Ked sa to tak zoberie kuchunie DPF nie je vobec jednoducha vec, a kazdy kto sa venuje kuchaniu DPF to vie, tie "zazracne" vyplachy DPF vapkou, pripravkami vam uz zadrbane DPF nezachrania.
Dufam, ze ked sa dostanu do turbo-priamovstrekovych benzinov DPF, mozno ich cena podstatne klesne. pozrite si DPF pre Honda CRV 2.2 diesel nejak 4000ecka 😁, Kia tiez nieco podobne.
Pokial raz mam diesel a ma splnat Euro4 a splnim ho na emisnej aj bez DPF, aky je tu vlastne problem, splnil som normu bodka.
A to ze sa EU vyhraza ze zakaze dodatocne upravy vozidiel mimo vyroby, to si este pockame.
Radsej by som siel do buducna na CNG/LPG, ale ponuka je biedna a motory nie su extra na LPG uz stavane, lacne materialy, sedla a podobne.
Uvidime co buducnost prinesie, DPF zatial necham pokial bude fungovat tak ako ma.
Dovod😒br /> Lahko, pokial nebude DPF dostupny ako nahradny diel a v prijatelnej cene, ani nebudem riesit jeho vymenu, ale ho dam prec, je sice pravda ze DPF sa da zohnat za 500Ecka, ale podla niektorych vyrobcov ma DPF vydrzat tolko co motor, vsetci vsak vieme aka je realita.
na DPF nevidim nic ekologicke, je to len skor krmenie mas, ze aky je DPF super vynalez. Nie je nic ekologicke ked sa zvysuje spotreba diesla o liter a pocas regeneracie z 6-7 litrov na 10-15litrov, taktiez pocas regeneracie to uz nie je vobec sranda, 600C bomba pod *.
Vyroba tejto drahej srandy tiez nieco stoji, tak ako tu bolo spominane.
Ano je jasne ze diesel produkuje ovela viac bordelu ako benzin, len to sposobene tym ze nafta je uz taka, ale fakt ze vacsina dieslov su priamovstrekove, ale uz aj nove TSI, SIDI, GDI maju tento problem a produkuju pevne castice pri nizsich otackach, zase pozor DPF zachyti s spali castice ale este na mensie 😉
Minule som nasiel chlapika na ford.sk ktory ma 2.0TDCI r.v.2010 robil STK ked bolo auto nove s DPF a potom bez, hravo splnil Euro5 normy aj bez DPF., to mal tak max 30%s povolenej hodnoty.
Tu nejde o to ze kto nema na opravu auto nech si ho nekupuje, ale o to ci ma realny vyznam.
Co z toho ze my sa tu poserieme a budeme mat o chvilku Euro 6.2, ked na Ukrajine jazdia na olej po hranolkach.
Bud sa celoplosne dohodnu krajiny ze idu uplatnit Euro 3-4 a nie sposobom vykryvania produkcie exhalatov, ta na vychode maju Euro 0 tam my dame Euro 10.
Ked sa to tak zoberie kuchunie DPF nie je vobec jednoducha vec, a kazdy kto sa venuje kuchaniu DPF to vie, tie "zazracne" vyplachy DPF vapkou, pripravkami vam uz zadrbane DPF nezachrania.
Dufam, ze ked sa dostanu do turbo-priamovstrekovych benzinov DPF, mozno ich cena podstatne klesne. pozrite si DPF pre Honda CRV 2.2 diesel nejak 4000ecka 😁, Kia tiez nieco podobne.
Pokial raz mam diesel a ma splnat Euro4 a splnim ho na emisnej aj bez DPF, aky je tu vlastne problem, splnil som normu bodka.
A to ze sa EU vyhraza ze zakaze dodatocne upravy vozidiel mimo vyroby, to si este pockame.
Radsej by som siel do buducna na CNG/LPG, ale ponuka je biedna a motory nie su extra na LPG uz stavane, lacne materialy, sedla a podobne.
Uvidime co buducnost prinesie, DPF zatial necham pokial bude fungovat tak ako ma.
co sa tyka emisnej, u nas pouzivane meracie zariadenia meraju na desatiny, ale filtre vypustaju radovo v stotinach az tisicinach, ak sa odstrani filter stale je tato hodnota mensia ako je shopne meracie zariadenie namerat/rozlisit....
staci pockat kym si kupia nove meracie zariadenia (ktore budu musiet kupit) ktore su niekolko radov presnejsie a len potom nastanu problemy >😁
staci pockat kym si kupia nove meracie zariadenia (ktore budu musiet kupit) ktore su niekolko radov presnejsie a len potom nastanu problemy >😁
nemyslim si 😊, ale pome na prakticku rovinu😒br />
Poslednú STK a EK som mal v 05/2010, takže som bol zvedavý, ako to bude a či prejdem na EK bez DPF... Pre informáciu, na EK 05/2010 mi boli namerané tieto hodnoty: dymivosť - 0,0 (1,1 povolené), rozptyl hodnôt dymivosti - 0,02 (0,5 povolené)
V 04/2012 som bol na EK, predtým som sa previezol do diaľnici, zohriať motor a nechať vyfúkať motor. Ako som čakal na STK, motor mi skoro úplne vychladol. Na protokole som mal tieto údaje: dymivosť - 0,4 (1,1 povolené), rozptyl hodnôt dymivosti - 0,22 (0,5 povolené) Zatiaľ som spokojný, olej si drží svoju hladinu, spotreba sa upravila a nemusím meniť olej mimo serv. intervalu.
takze kamarat prepac, ale pristrojom to nebude, ale ako vravim, pokial je nastavena nejaka pripustna hodnota, ktoru musi mat diesel pre svoju Euro-normu a splnis ju, nie je o com.
Chod strasit male deti >😁
V 04/2012 som bol na EK, predtým som sa previezol do diaľnici, zohriať motor a nechať vyfúkať motor. Ako som čakal na STK, motor mi skoro úplne vychladol. Na protokole som mal tieto údaje: dymivosť - 0,4 (1,1 povolené), rozptyl hodnôt dymivosti - 0,22 (0,5 povolené) Zatiaľ som spokojný, olej si drží svoju hladinu, spotreba sa upravila a nemusím meniť olej mimo serv. intervalu.
takze kamarat prepac, ale pristrojom to nebude, ale ako vravim, pokial je nastavena nejaka pripustna hodnota, ktoru musi mat diesel pre svoju Euro-normu a splnis ju, nie je o com.
Chod strasit male deti >😁
Zdravím, nechápu lidi, co si nechají odstranit filtr, ucpání filtru je vždycky následek krátkých jízd nebo problém někde na motoru, jako jsou čidla atd. Tím chci říct, že by se měla hledat příčina problému s dpf a né ho nechat hned odstranit. Navíc existují šetrné metody na jeho čištění. Navíc auto bez filtru více kouří a jeho částice,díky systému common-rail, kde se palivo rozprašuje, jsou jemnější a místo aby zůstávali na sliznicích, tak se dostávají, až do plic a
vzniká rakovina. A vyznavači chiptuningu si nechávají zvyšovat výkon,max. krouťák chtějí už od 1000 otáček, a pak se diví, že se jim to ucpává, protože tam je největší kouřivost. Sám mám auto s dpf a jezdím bez problému.
vzniká rakovina. A vyznavači chiptuningu si nechávají zvyšovat výkon,max. krouťák chtějí už od 1000 otáček, a pak se diví, že se jim to ucpává, protože tam je největší kouřivost. Sám mám auto s dpf a jezdím bez problému.
... na "traktoroch" by som povinne zavrel do podzemnych garazi. A najlepsie aj so svojimi detmi. A tam nech si na mitingu "- DPF 2013" vysvetluju a demonstruju svoje argumenty.
ja by som ta posadil na DPF pocas regeneracie, aby si citil na silu na zadku.
Len aby ste sa s tej rakoviny nepo...li >😁 >😁 >😁
Dufam ze chodis po vonku v rukavickach a plynovou maskou.
Tu mas ty google e😜ert:
Spomínané pevné castice (PM), ktoré produkuje dieselový motor sú síce karcinogénne, ale nie sú v ovzduší osamotené. Karcinogénne sú v podstate takmer všetky pevné casti správnej velkosti a chemického zloženia. Inými slovami, zdravotné riziko predstavuje dýchanie prachových castíc pochádzajúcich z elektrární, cementární, prachu z rôznych skládok, ci pôdneho prachu plného “zdravých” insekticídych postrekov atd.
O týchto PM sa ale hovorí daleko menej, kedže v súcasnosti je pre mnohých a nielen zelených aktivistov nepriatelom císlo jedna automobil.
[odkaz]
Len aby ste sa s tej rakoviny nepo...li >😁 >😁 >😁
Dufam ze chodis po vonku v rukavickach a plynovou maskou.
Tu mas ty google e😜ert:
Spomínané pevné castice (PM), ktoré produkuje dieselový motor sú síce karcinogénne, ale nie sú v ovzduší osamotené. Karcinogénne sú v podstate takmer všetky pevné casti správnej velkosti a chemického zloženia. Inými slovami, zdravotné riziko predstavuje dýchanie prachových castíc pochádzajúcich z elektrární, cementární, prachu z rôznych skládok, ci pôdneho prachu plného “zdravých” insekticídych postrekov atd.
O týchto PM sa ale hovorí daleko menej, kedže v súcasnosti je pre mnohých a nielen zelených aktivistov nepriatelom císlo jedna automobil.
[odkaz]
Co je toto za eufemizmus redakcie?!
Mali ste jasne napisat, ze uvedene praktiky tvrdo odsudzujete!
Mali ste jasne napisat, ze uvedene praktiky tvrdo odsudzujete!
Osobně vůbec nechápu proč si lidé odstraňují DPF a nechají chipovat svá vozidla. Mám dieselový motor již delší dobu a žádný problém s DPF nemám.
Co se týče chiptuningu, když chci silnější motor, tak si hold musím připlatit u automobilky. Ten inženýr, co ten motor vymýšlel ví nejlíp, jak ten motor naladit. A mnozí si Bohužel myslí, že jsou chytřejší než oni, když dokážou z 1,9 TDI 66 kW vyhnat třeba 110 kW.
;-\
:-! 8-s >😒] :-! 8-s >😒] :-! 8-s >😒] :-! 8-s >😒] :-! 8-s >😒]
Pokial s autom normalne zaobchadzas, tak sanca, ze budes riesit filter je miziva
😉
Ja ked kupujem auto, v prvom rade idem na forum a citam a citam a citam, co tam zvykne odchadzat. Nikdy nekupujem auto, co sa prave zacalo vyrabat, nikdy nekupujem novy motor, o ktorom bezni mechanici ani nepoculi. Lenze takych ako ja a mozno aj ty je dost malo. Nie kazdy ma k autam vztah. Ked mi niekedy niektory znamy povie, ze chce auto a zacne mi davat typy co sa mu paci tak placem na zemi od smiechu. Ludia su proste ludia a len malo z nich je zbehlych v autach. Problem je ale inde. V automobilkach. Nedostatocna informovanost. A to ielen vodicov v predajni ale aj vodicov pocas jazdy. Kolko aut am skutocne kontrolku, ktora ukazuje proces vypalovania DPF? Alebo stupen zaplnenia? Samozrejme minimum, lebo niekomu zjavne ten drahy servis vyhovuje. A aby jedno DPF stalo 10 a druhe 60 tisic... Skor miesto kritiky ludi, co si kupuju opicu a nemaju na banany sa sutredme na to ako nas automobilky osieraju na kazdom kroku. A ako EU normy zase osieraju automobilky.
Osobně si myslím, že jsou pevné částice pro člověka nebezpečné (pevným částicím je připisováno více než milion mrtvých každý rok). Je to něco, co nás přímo ohrožuje. Oteplování, znečištění vod atd. je spíš dlouhodobý problém.
Ve filtru vzniká hlavně CO2. Ale samozřejmě to není všechno, nic není dokonalé. Nedávno jsem to tu trochu víc rozepisoval a nechce se mi do toho znovu. Ano, je to aktivně zkoumané téma, co se přesně děje při regeneraci (tedy co skutečně z výfuku vylétne). Katalyzátory u aut s benzínovým motorem nejsou zase tak odlišné (co do potřeby drahých kovů, vedlejších produktů atp.).
U stravování to není tak jednoduché. Navíc si to dělá člověk sám sobě. Podle toho, co si pod tím představíš, to může být klidně většina mrtvých.
Z hlediska znečištění prostředí mají pevné částice největší vliv na naše zdraví. Samozřejmě to není práce výlučně automobilů. Jestli se více lidí zabije v autech, letadlech, nebo pitím alkoholu, na tom nic nezmění.
Kdo koupí diesel na delší trasy, tak si myslím, že procento problémů bude mizivé.
Navíc pokud člověk není hloupý, nechá vždy vypalovací proces DPF doběhnout.
Co se týče Chiptuningu, tak asi tedy většinou narážím na nekvalitní práci. Já osobně bych čipování obecně zakázal.
Také bych uvítal, kdyby můj motor měl větší výkon, ale bohužel příplatek 60 klacků na mne bylo trochu moc. Taky bych to mohl vobčůrat čipem, ale proč? Abych si za chvíli ucpal DPF, zničil si automatickou převodovku, zakarbonoval turbo? Díky, ten rozdíl ve spotřebě a výkonu mi za to nestojí...
Proč? Chceš také zakázat mluvení a psaní? Problém přeci není v tom, že někdo upraví software. Může klidně odvést dobrou práci. Problém je v tom, jak se (ne)kontrolují auta, která někdo chce provozovat na pozemních komunikacích.
A jak tento zakaz chcete kontrolovat? I na te STK to treba dle emisi vubec neodhali (overeno osobne na 4 benzinovych autech, kdy jsem se ptal na jakekoliv anomalie).
A co treba chiptuning, kdy si SW nahrajete dle potreby tam a zpet doslova behem par minut?
Příplatek 60tisíc byl pro tebe hodně, ale o kolik si myslíš, že je výrobní cena silnějšího motoru u stejného základu vyšší??? Jiné tubo asi nebude o 60tisíc dražší, ale pokud by sis takovou úpravu na silnější verzi měl udělat doma sám výměnou dílů, asi by se ti to nevyplatilo a proto to výrobce řeší konstrukčními změnami - aby to nebylo tak jednoduché.
Jezdíš-li ale hodně a dálky, tak by se právě tobě ten čip vyplatil, ale musel by si chovat rozumně a nekoupit pochybnou úpravu za 3000, ale zainvestovat třeba 10000 do úpravy na míru, kdy ti software upraví přesně tak, jak to nejlépe vyhovuje tvému jízdnímu režimu. Taková úprava je navíc se zárukou, poškození DPF, turba nebo převodovky nehrozí. proč myslíš, že dneska ve velkém čipují nové kamiony, nebo traktory - protože firma co provozuje kamion třeba na nějaké kopcovité trase, nebo traktor na horách, posunutím kroutícího momentu o 200 otáček jinam nemusí podřazovat a ušetří velké peníze na spotřebě i čase. Bude-li jezdit především na rovině s lehkým nákladem, upraví se mapa zase trochu jinak - ale o tom je čiptuning - o přizpůsobení konkrétním požadavkům.
Druha vec je ta octavka. Ak jazdi 150km denne na nozkych otackach na spotrebu a podtaca motor tak taky motor bema sancu spravit regeneraciu. Ako som uz pisal, idealne ist vzdy v otackach 2000 a mas pokoj. Spotreba je tiez ok. Jazdit v zbytocne nizkych otackach sa pei dpf nevyplaca a v konecn dosledku sa vyrazne predrazi.
Jinak taky mam (i) diesela jeste bez dpf a egr se musel nechat parkrat vycistit.
Namatkou muzu zminit legislativu, ktera regiluje emise (a tudiz spotrebu). Motor take musi byt v urcitem souladu s vykonovou paletou jinych nabizenych motoru nebo modelu automobilky. Nekde jsou zase od papiroveho vykonu odvozeny ruzne dane a poplatky.
Takze ve finale je vykon motoru kombinaci mnoha ruznych faktoru a rozhodne vzdy neplati, ze jde o "nejlepsi" naladeni. Casto je treba vykon limitovan i tim, co na motor navesim (spojka, prevodovka ...) a motor je pak zamerne pridusen.
U motoru to tak není u každého ale u některých motorů to tak je. Např to 1,2 TSI.