Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Auta s palivovými články trénují v Death Valley

První prototypy automobilů s palivovými články obvykle opouštěly laboratoře a testovací stavy jen když měly být vystaveny na autosalonech. Základní technické otázky již byly vyřešeny a tak je čas získávat poznatky z provozu.
Zpět na článek
23. 7. 2007 01:07
neregistrovaný "Ing. Voltsahlo"
23. 7. 2007 01:08
neregistrovaný "Ing. Voltsaahlo"
23. 7. 2007 11:23
neregistrovaný "pawelno"
23. 7. 2007 11:40
anonym
neregistrovaný "Ing. Voltsahlo"
23. 7. 2007 01:07
Základní technické otázky již byly vyřešeny - to je vtip?
"Základní technické otázky již byly vyřešeny" - to je asi vtip ze?
8-s

-predevsim energeticka efektivita takoveho pohonu naprosto nema smysl, nejdrive se musi vyrobit vodik (hybrid, plugin hybrid nebo nejlepe plny bateriovy elektromobil ma 4x vetsi efektivitu)

-FC nemaji vetsi zivotnost nez 50.000mil spis mene a to je nejdrazsi komponent cele te sarady

-podle sefa FC vyvoje u Toyoty citovana v polovine roku 2006 jsou tyto hracky stale min. 20let pred nasazenim do provozu

-neexistuje infrastruktura, "prvni vodikova ekonomika" Island ma dnes jednu opustenou cerpacku a autobusy zrusili, to bylo v tisku pred par dny

Ale chapu ze se o tom redaktorum lepe pise nez o plne elektrice. Coz je alternativa jiz davno zrala a nasaditelna okamzite, ovsem nikomu se to moc do kramu nehodi..
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Ing. Voltsaahlo"
23. 7. 2007 01:08
Základní technické otázky již byly vyřešeny - to je vtip?
"Základní technické otázky již byly vyřešeny" - to je asi vtip ze?
8-s

-predevsim energeticka efektivita takoveho pohonu naprosto nema smysl, nejdrive se musi vyrobit vodik (hybrid, plugin hybrid nebo nejlepe plny bateriovy elektromobil ma 4x vetsi efektivitu)

-FC nemaji vetsi zivotnost nez 50.000mil spis mene a to je nejdrazsi komponent cele te sarady

-podle sefa FC vyvoje u Toyoty citovana v polovine roku 2006 jsou tyto hracky stale min. 20let pred nasazenim do provozu

-neexistuje infrastruktura, "prvni vodikova ekonomika" Island ma dnes jednu opustenou cerpacku a autobusy zrusili, to bylo v tisku pred par dny

Ale chapu ze se o tom redaktorum lepe pise nez o plne elektrice. Coz je alternativa jiz davno zrala a nasaditelna okamzite, ovsem nikomu se to moc do kramu nehodi..
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Riccardo"
23. 7. 2007 08:17
Re: Základní technické otázky již byly vyřešeny - to je vtip
Ano, je to určitě spiknutí "vodíkové lobby" :-)
neregistrovaný "Tom"
24. 7. 2007 12:31
Re: Základní technické otázky již byly vyřešeny - to je vtip
ono je to cele asi malinko slozitejsi :) bateriove ani jine koncepty se tu neprosadi dokud potece z vychodu levna ropa. vsechny ostatni cesty budou drazsi a ze zacatku i daleko mene komfortni na vyuzivani. jezdit na beterky je z hlediska ucinnosti urcite lepsi alternativa nez vodik. na objem, hmotnost a dobu doplneni zasobniku energie je zase lepsi vodikovy koncept. predpokladam, ze ve vfinale zvitezi nejaky hybrid s vodikem, bateriemi a ultrakapacitorem. z kazdyho to nej a snad si zajezdime i v budoucnu :) celkem verohodne je to popsany na www.hytep.cz, doporucuju. (celkem seriozni lobby :) )
anonym
23. 7. 2007 11:52
Re: Základní technické otázky již byly vyřešeny - to je vtip
Budoucnost je hybridni. Baterie + nejaky doplnek (biopaliva, vodik apod). Zejmena proto, ze "monokultura" je vzdy spatna varianta. Cena se neodvozuje od vyrobnich nakladu, ale od poptavky. Pokud by vsechna vozidla zacala jezdit ciste na elektrinu, byla by brzo elektrina v relativne monopolnim prostredi elektrarenskych gigantu vyrazne drazsim zdrojem, nez mene efektivni vodik vyrabeny z obnovitelnych zdroju. Proto je velmi dulezite mit otevrenou cestu k vice zdrojum energie, i kdyz jsou nektere treba docasne drazsi.
neregistrovaný "pawelno"
23. 7. 2007 11:23
Palivové články
Tak předně nejsem odborník, ale něco o tom vím. Základním problémem palivových článků je membrána (tedy taková blanka), kde je na jedné straně vodík a na druhé kyslík. Nebudu popisovat princip, to je zbytečné. Ale vědcům se poměrně daří dělat jí stále z dostupnějších a levnějších materiálů. Vodík je opravdu poměrně složité vyrobit a určitě náročnější skladovat než benzín nebo naftu. Nicméně, nedávno nějaká německá universita zveřejnila studii, že hromadná výroba vodíku pro dopravu by měla být jen 2, nejhůře 3, krát dražší než výroba benzinu a nafty z ropy. Tedy tak hrozné to také není. Nehledě na to, že na pobřeží moří může síla větru vyrábět vodík dokola a dokola. Všechno je to otázka zlevňování technologie, a hlavně ceny a dostatku ropy. Technologii už dávno jsou, jen se nesměly rozvíjet a zlevňovat. Pak je tu možnost spalovacího motoru spalujícího vodík místo nafty či benzinu. Také zajímavé řešení. Odpadem je jen vodní pára a trocha (splodin z maziva, naprosto nesrovnatelné se současnými emisemi). To bych osobně viděl jako schůdnější cestu v nejbližších letech. Jak jsem psal, nejsem odborník, třeba nám to tady někdo opravdu z oboru a znalý doplní :-)
Rozbalit vlákno
1
anonym
23. 7. 2007 11:40
Re: Palivové články
Spalovaci motor na vodik spaluje vodik ve vzduchu, jehoz prevazujici soucasti je, jak znamo, dusik. Tento vzdusny dusik samozrejme v horicim vodiku take reaguje a vytvari oxidy dusiku v radove podobnem mnozstvi jako dnesni spalovaci motory. Spalovani vodiku je samozrejme cistsi varianta, ale ne uplne cista. Vodni para vystupuje skutecne jenom z palivoveho clanku.