Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Auta v USA musí do roku 2025 snížit spotřebu na polovinu

Obamova vláda tvrdí, že díky její regulaci ušetří spotřebitelé za pohonné hmoty během životnosti nového vozu koupeného v roce 2025 v průměru 8000 dolarů.
Zpět na článek
29. 8. 2012 10:27
Na úkor bezpečnosti?
Snižování velikosti a hmotnosti má za následek snížení bezpečnosti? Co je to za nesmysl?
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Barrichello
29. 8. 2012 11:03
Re: Na úkor bezpečnosti?
Ćém menší auto, tím menší bezpečnost.

Aneb zkus to narvat Smartem do MB-S klasse a pak MB-S Klasse do Smarta.

Shcválně co dopadne líp >:D
29. 8. 2012 11:24
Re: Na úkor bezpečnosti?
Nesouhlas a souhlas. Menší auto znamená menší bezpečnost jenom při srážce s tvou zmiňovanou eskládou. Při nárazu do nepoddajné překážky jsou výhody velkého těžkého auta smazány, jelikož větší hmotnost = větší deformační energie, kterou musí karoserie při nárazu absorbovat. Bezpečnost by měla být chápána taky tak, jak je moje velké těžké, pro mě bezpečné auto nebezpečné vůči druhým. 3tunové SUV s žebřinovým rámem je zdánlivě bezpečné pro jeho řidiče, ale smrtící pro cokoliv jiného. Dá se tedy o něm říct, že je bezpečné?
29. 8. 2012 11:45
Re: Na úkor bezpečnosti?
Ostatní lidi me jsou u *,hlavně ze já přežiju a jestli bude někdo na placku kvůli memu autu je mi jedno
29. 8. 2012 12:31
Re: Na úkor bezpečnosti?
Ano, jako teď Rezešová, ve své X5 zabila 4 lidi v puntu, hlavně že to přežila. Samozřejmě je otázka, esi by ti chudáci přežili, kdyby šla v něčem menším, ale mi se tento názor hrozně nelíbí...všichni chcípněte, hlavně, že já si nepokrčím sáčko :no:
Avatar - twistedTSD
29. 8. 2012 13:18
Re: Na úkor bezpečnosti?
Zvláštní přístup.
29. 8. 2012 12:07
Re: Na úkor bezpečnosti?
Nárazové testy (EuroNCAP) jsou u SUV zpravidla horší (o dost horší) než u normáních osobáků (kompaktů, jak říkají v USA). Čili SUV jsou proti kompaktům nebezpečnější pro jejich vlastní posádku při srážce SUV s pevnou "stěnou" a nebezpečné pro cizí posádku při srážce SUV s kompaktem, a to nejen pro jejich velkou hmotnost, ale už jen proto, že SUV na kompakt vyjede.

A taky dodávám, že deformační síly vozu jsou při nárazu několikanásobně větší než je váha vozu, protože zpoždění je několikrát zemské zrychlení g.

U malého vozu je kumšt najít alespoň 0,5m pro nárazovou zónu, aby násobek g byl malý, kdežto u velkého vozu je to daleko snadnější. Ale u SUV se často na skladbu deformační zóny, která určuje okamžitá zpoždění, moc nehledí - prodává přeci ta neforemná krabice budící od pohledu "bezpečnost".
29. 8. 2012 12:36
Re: Na úkor bezpečnosti?
Proto jsem napsal "zdánlivě bezpečné".
29. 8. 2012 14:07
Re: Na úkor bezpečnosti?
Já vím, proto jsem to dovysvětloval.
29. 8. 2012 14:17
Re: Na úkor bezpečnosti?
:yes:
Avatar - Lonestarstate
29. 8. 2012 19:47
Re: Na úkor bezpečnosti?
Všechna osobní auta nejsou kompakty. Compacts se v USA říká jen vozům nižší střední třídy.

Drtivou většinu nehod netvoří náraz do nedeformovatelní překážky (betonová zeď a pod) nýbrž do jiného auta. Při srážce full-size SUV s compactem chci 100% sedět v SUV.
30. 8. 2012 07:31
Re: Na úkor bezpečnosti?
Lepšími jízdními vlastnostmi normálního os. vozu (zejména nízko položeným těžištěm, ale i dalšími) lze střetu úhybným manévrem mnohdy zabránit. SUV se zpravidla převrátí - stačí mu na to málo. I tím je provozu ostatních SUV nebezpečné. I tím je nebezpečné i pro vlastní posádku.
Avatar - Barrichello
29. 8. 2012 12:20
Re: Na úkor bezpečnosti?
Dá. Je bezpečné pro tebe.

Samozřejmě když to narveš ve stovce do baráku nebo do osmsetpatnácky, je celkem fuk zda sedíš ve smartu, matizu, s kládě nebo rolllsu
Avatar - Pekelná Micinka
29. 8. 2012 12:25
Re: Na úkor bezpečnosti?
To není, když to narveš v Rollsu, stačí otrhat pár visících plechů a ještě tě v něm dovezou na hřbitov. Aneb, když už, tak se ctí. ;-) >:-[] 8-s :-)
29. 8. 2012 13:41
Re: Na úkor bezpečnosti?
A co až se utkají v přímém souboji 2 takto bezpečné vozítka? Já vidím tuto tzv. bezpečnost (nevím, esi je to správné slovo) opravdu jenom při srážce s miniautem.
29. 8. 2012 15:50
Re: Na úkor bezpečnosti?
To akorát vede k eskalaci. Hmotnost je problém, ne řešení.
29. 8. 2012 20:27
Re: Na úkor bezpečnosti?
Ano, to se vine celým (mým) diskuzním vláknem.
29. 8. 2012 20:32
Re: Na úkor bezpečnosti?
:yes: :yes: :yes:
30. 8. 2012 09:51
Re: Na úkor bezpečnosti?
:yes:
29. 8. 2012 12:32
Re: Na úkor bezpečnosti?
Myslím, že kromě jiného musí stěžejní přínos přinést aerodynamika: Cx a čelní plocha. Obojí se zastavilo - Cx na 0,3, a přitom je snadné udělat 0,25, jak je třeba vidět na některých hybridech, které si tím výzazně pomáhají při balamucení veřejnosti, jak jsou při své složitosti a přídavné hmotnosti energeticky úsporné.

Druhá zásadní záležitostí bude jistě změna způsobu pohonu. Ne ústup od spalovacího motoru, ale jeho vyřazení z "trakční povinnosti", při které má malou účinnost. Bude jen dobíjet přes generátor relativně menší baterii a o trakci se postará elektrický motor/generátor. Spal. pístový motor zřejmě nahradí spal. turbínky. Viz diskuse k článku o pohonu budoucnosti.

Už jen těmito dvěma zásadními kroky je možné se přiblížit Obamovým požadavkům bez újmy na bezpečnosti.
29. 8. 2012 15:54
Re: Na úkor bezpečnosti?
0,25 lze dosáhnout i u sedanu.
29. 8. 2012 16:47
Re: Na úkor bezpečnosti?
Samozřejmě, nerozváděl jsem to. Jen ne u SUV - nehledě už na chování vzduchu pod vozem, mezní vrstva atd.
Avatar - wladyk
29. 8. 2012 13:32
Re: Na úkor bezpečnosti?
Tak už ta ptákovina co vypotila EU přichází i do Ameriky. :no:
Avatar - Barrichello
29. 8. 2012 11:04
Obama se zbláznil
aneb konec opravdových amerik nastává. No ještě že existuje dost starejch aut který jde pořád držet při životě.
Rozbalit vlákno
14
29. 8. 2012 11:26
Re: Obama se zbláznil
Mě na tom štve spíš samotná regulace. Bylo by mi putna, kdyby americkej národ přišel sám na to, že chce (potřebuje) malá úsporná auta. Takovýmto regulacím vůbec nefandím 8-s
Avatar - Lonestarstate
29. 8. 2012 19:50
Re: Obama se zbláznil
Státní regulace je socialismus. Tudíž žádné překvapení. Obama je socialista jak vyšitý. Ví přesně, co se lidem vyplatí nakupovat.... zda složitejší dražší auto a méně benzínu nebo více benzínu a levnější auto. Tudíž nařídí nasměrovat povinně konzum jedím směrem...protože ON VÍ PŘESNĚ KOLIK CO BUDE STÁT ZA 10 LET. :no: :no: :no:
29. 8. 2012 11:52
Re: Obama se zbláznil
To je zase jenom další předvolební slatanina,13 let je dost velka doba na to aby říkali či bude,za rok najdou další ložisko jako kráva a zas to bude všem jedno,stejne jako to bylo 70 letech a pak zase zacali dělat velky objemy a amici nebudou jezdit v něčem co se sere,nedávno jsem slyšel ze atmosféry se do velkých aut dávaji v Americe proto,ptz maji menší spotřebu nez to samy auto s menším objemem a turbo k tomu,tohle maji amici vychytany a budou to tak dělat i dal :-)
Avatar - Barrichello
29. 8. 2012 12:21
Re: Obama se zbláznil
Jenže pokud je donutí zákony, začnou dělat menší piksly se 4válcy a vrchol bude oturbenená v6ka :no: :no: :no: :no:
Avatar - Pekelná Micinka
29. 8. 2012 12:28
Re: Obama se zbláznil
Mě je to celkem fuk. Kouzlo starých amerik je stejně to tam, jakmile je na tom tolik plastů, co je, tak už tomu prostě něco chybí. Takže pro radost si pořídím GTX a na ježdění do K-Martu třeba nějakej ten čtyřhrnek s větrníkem. A když bůh dá, tak někdo vymyslí vtipnou nálepku na nárazník, že za moje pomalý auto může Obama. ;-)
Avatar - Barrichello
29. 8. 2012 13:21
Re: Obama se zbláznil
>:D >:D >:D
Avatar - Lonestarstate
29. 8. 2012 19:51
Re: Obama se zbláznil
>:D za nálepku :yes: :yes: :yes:
29. 8. 2012 13:36
Re: Obama se zbláznil
Pomalý auto..americké rychlostní limity překročí suše aji to nejpomalejší ;-)
Avatar - Barrichello
29. 8. 2012 15:27
Re: Obama se zbláznil
Nejde jen o maximálku že, co třeba zrychlení...
29. 8. 2012 17:28
Re: Obama se zbláznil
Myslíš maximální zrychlení? Nebo komfortní zrychlování? Není putna, esi na městkou padesátku zrychlím za 7 nebo 8 vteřin? Jediný problém bude při předjíždění na krátkých rovinkách (nebo před blížícím se autem)...tak prostě řidič s pomalým autem počká na delší no :-)
29. 8. 2012 15:44
Re: Obama se zbláznil
Americká norma měření spotřeby je jiná než evropská a zmenšení objemu u ní není takový "bonus" jako u té evropské. Nedávno někde proběhla zpráva a 100 milionech vyrobených motorů "small-block" od GM a tam se psalo, že třeba nejnovější motor řady small-block LS3 v Chevroletu Corvette (objem 6.2 l) má normovanou spotřebu na dálnici nižší než třeba Audi R8 nebo BMW 650i, které mají menší zdvihový objem. Ten motor má navíc menší hmotnost než všechny ty "supermoderní" menší evropské motory.
Spíše to vidím tak, že americké automobilky budou snižovat průměrné emise vyšším prodejem elektromobilů a hybridů. A vzhledem k nízkým cenám zemního břidlicového plynu v USA očekávám, že tam nastane boom CNG pohonu. Právě ty klasické velkoobjemové americké motory nemají s allternativními palivy sebemenší problém.
29. 8. 2012 17:41
Re: Obama se zbláznil
ono to bude vcelku jednoduche. hovori sa o znizeni spotreby benzinu, cize sa prida viac metanolu k pomeru s benzinom a bude. E85 je dost popularna a kazda americka automobilka ponuka auta na tento druh pohonu.