Obamova vláda tvrdí, že díky její regulaci ušetří spotřebitelé za pohonné hmoty během životnosti nového vozu koupeného v roce 2025 v průměru 8000 dolarů.
Nesouhlas a souhlas. Menší auto znamená menší bezpečnost jenom při srážce s tvou zmiňovanou eskládou. Při nárazu do nepoddajné překážky jsou výhody velkého těžkého auta smazány, jelikož větší hmotnost = větší deformační energie, kterou musí karoserie při nárazu absorbovat. Bezpečnost by měla být chápána taky tak, jak je moje velké těžké, pro mě bezpečné auto nebezpečné vůči druhým. 3tunové SUV s žebřinovým rámem je zdánlivě bezpečné pro jeho řidiče, ale smrtící pro cokoliv jiného. Dá se tedy o něm říct, že je bezpečné?
Ano, jako teď Rezešová, ve své X5 zabila 4 lidi v puntu, hlavně že to přežila. Samozřejmě je otázka, esi by ti chudáci přežili, kdyby šla v něčem menším, ale mi se tento názor hrozně nelíbí...všichni chcípněte, hlavně, že já si nepokrčím sáčko :no:
Nárazové testy (EuroNCAP) jsou u SUV zpravidla horší (o dost horší) než u normáních osobáků (kompaktů, jak říkají v USA). Čili SUV jsou proti kompaktům nebezpečnější pro jejich vlastní posádku při srážce SUV s pevnou "stěnou" a nebezpečné pro cizí posádku při srážce SUV s kompaktem, a to nejen pro jejich velkou hmotnost, ale už jen proto, že SUV na kompakt vyjede.
A taky dodávám, že deformační síly vozu jsou při nárazu několikanásobně větší než je váha vozu, protože zpoždění je několikrát zemské zrychlení g.
U malého vozu je kumšt najít alespoň 0,5m pro nárazovou zónu, aby násobek g byl malý, kdežto u velkého vozu je to daleko snadnější. Ale u SUV se často na skladbu deformační zóny, která určuje okamžitá zpoždění, moc nehledí - prodává přeci ta neforemná krabice budící od pohledu "bezpečnost".
Všechna osobní auta nejsou kompakty. Compacts se v USA říká jen vozům nižší střední třídy.
Drtivou většinu nehod netvoří náraz do nedeformovatelní překážky (betonová zeď a pod) nýbrž do jiného auta. Při srážce full-size SUV s compactem chci 100% sedět v SUV.
Lepšími jízdními vlastnostmi normálního os. vozu (zejména nízko položeným těžištěm, ale i dalšími) lze střetu úhybným manévrem mnohdy zabránit. SUV se zpravidla převrátí - stačí mu na to málo. I tím je provozu ostatních SUV nebezpečné. I tím je nebezpečné i pro vlastní posádku.
A co až se utkají v přímém souboji 2 takto bezpečné vozítka? Já vidím tuto tzv. bezpečnost (nevím, esi je to správné slovo) opravdu jenom při srážce s miniautem.
Myslím, že kromě jiného musí stěžejní přínos přinést aerodynamika: Cx a čelní plocha. Obojí se zastavilo - Cx na 0,3, a přitom je snadné udělat 0,25, jak je třeba vidět na některých hybridech, které si tím výzazně pomáhají při balamucení veřejnosti, jak jsou při své složitosti a přídavné hmotnosti energeticky úsporné.
Druhá zásadní záležitostí bude jistě změna způsobu pohonu. Ne ústup od spalovacího motoru, ale jeho vyřazení z "trakční povinnosti", při které má malou účinnost. Bude jen dobíjet přes generátor relativně menší baterii a o trakci se postará elektrický motor/generátor. Spal. pístový motor zřejmě nahradí spal. turbínky. Viz diskuse k článku o pohonu budoucnosti.
Už jen těmito dvěma zásadními kroky je možné se přiblížit Obamovým požadavkům bez újmy na bezpečnosti.
Mě na tom štve spíš samotná regulace. Bylo by mi putna, kdyby americkej národ přišel sám na to, že chce (potřebuje) malá úsporná auta. Takovýmto regulacím vůbec nefandím 8-s
Státní regulace je socialismus. Tudíž žádné překvapení. Obama je socialista jak vyšitý. Ví přesně, co se lidem vyplatí nakupovat.... zda složitejší dražší auto a méně benzínu nebo více benzínu a levnější auto. Tudíž nařídí nasměrovat povinně konzum jedím směrem...protože ON VÍ PŘESNĚ KOLIK CO BUDE STÁT ZA 10 LET. :no::no::no:
To je zase jenom další předvolební slatanina,13 let je dost velka doba na to aby říkali či bude,za rok najdou další ložisko jako kráva a zas to bude všem jedno,stejne jako to bylo 70 letech a pak zase zacali dělat velky objemy a amici nebudou jezdit v něčem co se sere,nedávno jsem slyšel ze atmosféry se do velkých aut dávaji v Americe proto,ptz maji menší spotřebu nez to samy auto s menším objemem a turbo k tomu,tohle maji amici vychytany a budou to tak dělat i dal :-)
Mě je to celkem fuk. Kouzlo starých amerik je stejně to tam, jakmile je na tom tolik plastů, co je, tak už tomu prostě něco chybí. Takže pro radost si pořídím GTX a na ježdění do K-Martu třeba nějakej ten čtyřhrnek s větrníkem. A když bůh dá, tak někdo vymyslí vtipnou nálepku na nárazník, že za moje pomalý auto může Obama. ;-)
Myslíš maximální zrychlení? Nebo komfortní zrychlování? Není putna, esi na městkou padesátku zrychlím za 7 nebo 8 vteřin? Jediný problém bude při předjíždění na krátkých rovinkách (nebo před blížícím se autem)...tak prostě řidič s pomalým autem počká na delší no :-)
Americká norma měření spotřeby je jiná než evropská a zmenšení objemu u ní není takový "bonus" jako u té evropské. Nedávno někde proběhla zpráva a 100 milionech vyrobených motorů "small-block" od GM a tam se psalo, že třeba nejnovější motor řady small-block LS3 v Chevroletu Corvette (objem 6.2 l) má normovanou spotřebu na dálnici nižší než třeba Audi R8 nebo BMW 650i, které mají menší zdvihový objem. Ten motor má navíc menší hmotnost než všechny ty "supermoderní" menší evropské motory.
Spíše to vidím tak, že americké automobilky budou snižovat průměrné emise vyšším prodejem elektromobilů a hybridů. A vzhledem k nízkým cenám zemního břidlicového plynu v USA očekávám, že tam nastane boom CNG pohonu. Právě ty klasické velkoobjemové americké motory nemají s allternativními palivy sebemenší problém.
ono to bude vcelku jednoduche. hovori sa o znizeni spotreby benzinu, cize sa prida viac metanolu k pomeru s benzinom a bude. E85 je dost popularna a kazda americka automobilka ponuka auta na tento druh pohonu.