Přesně tak!Fabia?Auto s motorem pro sekačky,dobré pro české Pepíky.U fabie nelze poznat,zda je to model 5let starý,nebo novinka.Dobře zaplacení novináři.Nevím,nevím jestli je např.Mazda 3 horší auto
Zajímavý. Já jezdím šestilitrovým osmiválcem, ale nenapadlo by mě urážet "české Pepíky" kvůli malým motorům. Ze zkušenosti vidím, že do motorů fabie se trefují hlavně borečci, kteří sami mají ty motůrky jen o pár deci nebo maximálně litřík větší. Lidi, co mají opravdu něco, co se dá označit slovem motor, nemají potřebu se do fabie navážet. No nic.
Mne to přijde, jako když někdo maluje model a ty plastové díly zatím zapoměl nabarvit. Tahle kombinace je zvláštní... Já jsem pro zelenou metlu, nebo tu klasickou modrou v které je prezentována :-)
Fabie se povedla abude jistě hojně prodávaná, proč by si nezasloužila být autem roku v ČR, když je primárně pro ČR vyráběna? A s tím Mondeem, je to lepší auto, než MA3 >:D A to si řikej co chceš :D:D I přes jeho váhy >:D
Fabie se povedla, nevím jak ty, ale já ji zkoušel a i když se mi více líbí Clio, tak jí nelze upřít kvality. Mazda 3 je hezká, ale je to nižší střední a navíc má omezenou nabídku motorů, Mondeo je o třídu výše, na živo působí honosně a reprezentativně až agresivně (předek) má uvnitř perfektní materiály na mainstream ( až na středový panel). Kdybych si měl vybrat, Mazdu 3 obejdu obloukem a jdu do velkého Forda :-) Podívej se někdy na ty auta mimo fotky :-)
Otestoval jsem před půl rokem velké množství aut - vybíral jsem si nové auto po staré Fabii (první generace). Fabia 3 vypadá uvnitř naprosto ohavně - kvalita plastů odpovídá zhruba lepšímu favoritu - ve 3 lidech má motor 1,2TSI opravdu velké problémy.
Dle tebe je chybou, že M3 má omezenou nabídku motorů? Mě přijde adekvátní - 1,5litr, slabší 2.0 a silnější 2.0 (kterou jsem si také koupil).
Fabia 3 se bude prodávat, několika lidem se i bude líbit, ale dobré auto to rozhodně není. Je to z nouze ctnost.
A s čím tu Fabii 3 porovnáváš? Ve své třídě je to solidní auto za slušnou cenu. S 1.2TSI auto jede solidně v rámci své třídy. Jasně, že místo Fabie 3 bych si radši vzal Mazdu 3, ale to je trochu jiná cenová a jiná třída, nemyslíš? Nemůžeš srovnávat hrušky a jablka... Ano, Fabie má uvnitř obyčejné tvrdé plasty a kvality 1. generace rozhodně nedosahuje, ale ono dnes moc aut v této tříde není lepších. Mne se nejvíc ve tříde líbí Clio, to je uvnitř hezké a z venku nevypadá tak tuctově, ale Fabie je dobré auto, nabízí solidní prostor, solidní ceny a v rozumné konfiguraci neni ani ošklivá ( viz obrázek:( )
A mazda 3? Příjemný posaz ( lehce sportovní, líbí se mi), ale ceny jsou vysoké a chybí jí absolutně turbomotor, který by ji dost pomohl v dynamice. Navíc na Golfa ani Focuse ještě trochu ztrácí v interiéru.
Drobná oprava- ceny Mazdy jsou srovnatelné s Golfem , Leonem,Focusem.
Turbomotor- jedině jako vrcholná motorizace, něco proti např.1,8TSI a 2,0TSI, jinak zcela jistě nechybí.
No, nevím jak teď, ale na jaře za tu jednapětku chtěli docela dost a dynamika je horší, než TSI. Ale vůbec je blbost srovnávat Mazdu 3 s Fabii, kdyz jsou to auta z jiné cenové i velikostní třídy :-)
Nepřeklikl, ja myslel, že diskutujem o příspěvku Demonicuse, který to srovnání dělá >:D To je jedno, my dva snad dobře víme, že B a C segment je neco jiného >:D
Pak určitě víš, že tak jako má Golf, Leon i jiné motory než TSI 63kw, má i mazda jiné motory než 1,5. Zkrátka- mimo vrchol (kde chybí MPS) si myslím, že nemá problém s motory a turbo ji určitě nechybí. ;-)
No ta nabídka by mohla být širší :-) Mne tam chybí něco mezi 2.0 a 1.5. Třeba ti řeknu takhle, že dvoulitr bych nechtěl v takovémto autě i díky pojistce, sám sice jezdím autem s tímto objemem, ale povinné ručení mám napsáno na otce, který ma hafo bonusů, protože já bych se nedoplatil. Pokud tedy od Mazdy nechci základ, už dám mimo vyšší ceny i povinné ručení, které by mne vyšlo o 3-4 tisíce za rok výše a navíc silou a dynamikou ten první dvoulitr bude na úrovni lepšího TSI či silnějšího 1.0EB. Neříkám, že je to špatné a dost lidí to preferuje, ale mne by více voněla upravená jednapětka na nějakých 90-100kw :-) Papírové hodnoty Ma3 ukazují krásná zrychlení 0-100 od nejslabší verze, jenže na delší cestování je mi příjemější právě vůz s vyšším kroutícím momentem, kdy nemusím tolik řadit :-)
Ostré verze neřeším, na ty nemám i když MPS by této povedené trojce slušelo. Zde třeba hraje ještě podstatnou roli ten Focus, který mezi ostrým HH a klasikou má ještě 1.5 134kw (ale u nás se asi ani neprodává co?).
Dobrá, každý máme nějaké priority. Povinný ručení asi může být pro někoho nevýhodou dvoulitru. Mě tedy 300,-/měs. (a to jen pro toho kdo nemá bonusy) přijde jako naprosto irelevantní, ale když to tak vidíš- nic proti ;-) . V celkovém provozování auta (palivo, pneu,servis,propad hodnoty) je to zanedbatelná částka. Na běžný ježdění je to mimořádně příjemný motor s charakteristikou turbomotoru, krásnou spotřebou bez velkých výkyvů a předpokládanou slušnou životností.
Mne by strašně zajímalo, jak by se ty motory projevily pod plynem. Vzít EB, TSI a Atmosféry, naložit jim na okruhu a pak proměřit :-) Dost by mne zajímal výsledek...
Ja věřím, že Ma3 dokáže jet za malo :-) Ale v tomto režimu by to bylo zajímavé přeměřit.
jina ty 4000 tisíce rozdílu, to jsou mé průměrné náklady na servis za rok ( olej, jen loni sem dělal brzdy, tak byly vyšší). Proto je to pro mne nezanedbatelné... :-)
...nekde jsem tyto testy uz videl ..srovnalo se EB,TSI a Skyactiv...u M3, focuse a leonu a golfu..staci jen hledat..v pruznosti vyhralo TSI a max spotrebach na okruhu jasne atmo od Mazdy..pokud se dobre pamatuji..bylo to hodne mene nez u foukanych chcipaku..jiste 25 procent dolu..zkusim to najit, jak bude chvile
Přišly mi horší výplně dveří, ale je to maličkost. Proto jsem psal, že nepatrně. V autě se mi hodně líbilo, oproti MA6, kde při pro mne dobrém posazu nedosáhnu na řadicí páku, jsem si v MA3 na nic nemohl stěžovat. A ta jednapětka na TSI ztrácí a né že ne :-)
..bez se taky s touto pretezkou kravou Mondeo od Forda 1.5 ci 2.0 EB projet ...a pak se svez 2.0 165k v M3 a uvidis , kde ten zasadni rozdil..lehkost jizdy a take v pruznost zrychlovani u beznych rychlosti... jel jsem v obou a za me u M3 jasne lepsi..hlavni duvod je zde tech cca 400kg navic u Mondea ..a ty se proste plne negativne projevily..
U tý Fabie je zase víc a víc vidět jak se šetří. Škodovka to dává celkově čím dál víc najevo. Pryč zmizely měkčené plasty, čalounění na dveřích.... na druhou stranu, když to čalounění zmizelo i u Octávky, těžko se dalo čekat, že by to u Fabie bylo jinak....
Víš mě třeba absolutně nezajímají měkčené plasty. Když ten tvar se mi líbí u auta, tak může být i z mramoru. Řešíme něco čeho se málem nedotýkáme. Plus, tvrdší plast se lépe udržuje! ------- Celkově ta Fabie je lepší než nová O III.
A mě ty plasty a čalounění zajímají, protože to je součást interiéru a v interiéru přece trávíme nejvíc času a podle toho by měl vypadat. Na mě tohle působí děsně lacině a neosobně, mám z toho interiéru pak dojem, jako by byl navrženej pro umývání zahradní hadicí.
Měkčený plasty jsou mimo jiné i praktičtější z toho důvodu, že po letech tak nepovrzávají. (U prvních Rapidů u nás v práci se dokonce rozvrzanej interier projevoval již po 10 tisících kilometrech).
V mých očích dělá Škodovka s každou generací to auto pocitově (a ono to tak bude asi i fakticky) lacinější a interéry čím dál víc strohé. Za to třeba amíci, francouzi a italové (potažmo koneckoců i ti korejci) se v tomhle snaží víc, seč jim síly stačí, a s každou generací mají interéry svých vozů o poznání hodnotnější. Škodovka to má přesně naopak. Paradoxně ale třeba mateřskej Volkswagen tímhle syndromem, netrpí, ten si tak nějak drží pořád svojí lajnu a jen jí vždy přizpůsobuje aktuálním trendům.
No já si zas myslím že ,,vypadat,, znamená ,,vidět,,. Takže to není o hmatu. Ale jako každý má jiné nároky. --------- Interiér auta i pro mě musí být kvalitní, ale já neřeším materiál ale ergonomii a montáž dílů. Francouzský vůz po pár letech vrže, ne jen palubovka, kolikrát se odlepuje i textil (vlastní zkušenosti), o tom už ani nemluvím že moderní tvary (50 hran na 5x5 cm) stárne rychleji. Když chci auto na hodně let tak rozhodně budu vybírat německé auta, i kdyby Škodovku (není jedno který), protože jsou to pro mě hodnotnější. Když mi jde o styl, tak podívám se jinam. Škodova taky má tvář jako každá jiná automobilka, taky má negativa, ale každá firma se snaží zaujmout jinak, až prodeje ukazují jestli svou práci dělají dobře anebo ne. Škodovka určitě, už dnes ví každý že dělají kvalitní auta. V budoucnosti počítám že bude ještě lepší. ............. VW syndrom: VW co se týče kvality musí být enormně přísný, tu pozici musí udržet, proto u nich materiál i kontrola jde až do výšek co už je až nezdravý. Škoda to dnes až takhle vážně brát nemusí.
Škodovka mezigeneračně v interiéru dost zlevněla. Když si projdeš Oktávky od Actvie po RS/Scout, tak jsou všude fórové výpně dveří a tvrdé plasty u kolen. Fabie už vytvrdla v 2. generaci na půl (1. byla špičková a na svou dobu nevídaná ve své třídě) a teď proměnu dokonala. VW si tohle nedovolí i když na některých místech má ten interiér trochu slabiny.
Osobně z vlastní zkušenosti mohu říct, že si špatně také nevede Ford, Mazda či mnohými opoméjení Francouzi, jako 308 či Megane ( tam si z pohledu ceny nelze stěžovat), nebo i ten Ceed. Mne třeba mrzí levnost u Seatu, protože takový Leon je z exteriéru opravdu povedené auto.
Fabie III má tvrdé plasty, ale v porovnání s konkurencí ve třídě to není nic strašného, nejvíce mi u ní vadí totálně zapadlá řadicí páka..... jezdit s tim bych nechtěl, nebo bych dlooouho odolával a hledal správné nastavení sedačky. Jak jsem psal výše, za mne v B segmentu vede Clio, je akorát velké, vypadá atraktivně a unvitř je i hezky zpracováno. Velmi mne zklamala i20, která přes měkčenou palubku (to je také jediné měkčené) vypadá jako o 100 tisíc levnější auto, než Fabie (podotknu, že obě střední výbavy porovnávám).
Mne tvrdé plasty u Fabie neuráží, je to auto do 300-350 tisíc ( to se bude nejvíce prodávat), ale u Octavie Scout za 1 milion, to je s prominutím ostuda....
Nevím co ti pořád vadí na tom Leonu, uživatelsky je super, jediné co by jsem mu vytkl je materiál výplní dveří.
Něco jiného je jít do autosalonu posadit se, omakávat plasty a něco jiného s tím autem denně jezdit.
Leon je z trojice koncernových sourozenců nejhorší a právě ty výplně... jinak se mi to auto líbí moc :-) Seaty mam rád, měl sem ho... vím, že se dá zvyknout, ale objektivně nemohu zavřít oči, když to třeba Golf umí lépe :-) Taky se mi nelíbí extra inteér Kugy, kterou máme doma, objektivně vím, že je slabší ten středový panel, ale dá se na to zvyknout :-)
Z koncernový sourozenců se mi zdá v plno věcech nej právě Leon.
Má nejlepší : výhled hlavně přes A sloupky, čitelnost budíků, vzhled, tuhost karoserie, umístění displeje, cenu, výběr motorů, led světla a nejmíň se krade. Jestli někomu vadí ty výplně dveří, může si je nechat upravit čalouníkem. Pochopitelně za svými bratry v některých věcech naopak zaostává.
Jasně Clio ktere zřejmě chtěně všude prosazuješ ma jeden z nejhoršich interieru v třidě a to nejen vzhledově. Nejde jen o materialy ale i zpracovani ktere je naopak u FIII dost chvalene.
A zkoušel si ho? Uvnitř je také velmi dobře zpracováno má i mekcene plasty a prosazují ho proto ze se mi Libi a z aut b segmentu bych si ho vybral. Ty holt slepe hájis jenom Koncern... to je jako s tim tsi kdy tvrdis ze ten problém neměly. ....
Kdo Clio kritizuje? Všude jsem četl, jak Clio udělalo obrovský pokrok v interiéru, jakožto všichni další a další Renaulti co přichází po něm ( i Captur je za to chválen, má ho skoro totožný, nebo i Twnigo). Uvnitř Fabie to není špatné, ale cítíš z toho levnost na sto honů... nezlob se na mne, ale je to tak.. řadicí páka i ve vyšších výbavách je gumová, všude bakelit.... jo, jde to i hůř.. .třeba i 20 :-( Clio ale rozhodně na chvost nepatří
Nevadí mi to u auta za 300 tisíc jako je Fabie, ale v Cliu se cítím lépe, nemá fórové výplně dveří ( i když tady Fabie oproti některým jiným modelům Škodovky alespoň dává kontra v podobě opěrky obšité textilem, nevim, proč to nemá i v zadu...). Clio má nevyhýhodu v lesklých plochách z tvrdého plastu, které se umažou... jenže tohle má i ta Fabie v této generaci, viz ten pás přes palubní desku...
Chápu, že máš s tímhle problém, ale nečti jen testy a běž se na ta auta podívat, Renault není top, ale udělal velky kus práce a hůře na tom není.... jo, Polo je Polo....
Ja v Cliu seděl a už několikrat se to zde probiralo. Chvalu na interier Clia neni slyšet ani od fanoušku Renaultu a to už je co řict když si to přiznaji.
Takže tak, každý bere podle svého gusta. Mě když třeba líbí Alfa, tak nebudu řešit kolik vydrží. Jiní zas chtějí auto který jede i když má 12 let, zase jiní kupují styl a neřeší že za 6 let už je v davu nerozeznáš, kupují dnes. Já třeba seru na to co je tady zvykem, že Škodovka je nej, je domácí,já Škodovku uznávám, stejně kupuji BMW, protože se mi to líbí nejvíce.
Člověk se má řídit-žít svými pocity a ne podle toho co je zvykem ve svém okolí. Já musím žít svůj život, nikdo za mě ten můj nevyřeší. Pokud rádi jezdíte, kupte si auto který se vám líbí, nedělejte zbytečně kompromisy, neřešte co vám poradit kámoš, od tradice jsou kuchařky.
A tu je kamen úrazu: ja sa riadim rozumom, pričom som tu napadány ludmi, ktorí sa riadia pocitmi. Ako priklad uvediem skusenosti niektorych, ktorí hovorili, že podla nich (ich pocitom) ide Fabie 3 s litrovym motorom 130 kopec nekopec.
Jinak- ty měkčené plasty v té době zmizeli proto, protože ani konkurence je neměla. To že dnes zase vytahují má důvod, ale to neznamená že je to lepší.
Plasty zmizely...neprzněte tolik tu češtinu. Jinak měkčenej plast na vršku palubky nikoho nemusí zajímat. Má být tam, kde se dotýkáme třeba koleny, nebo opíráme ruce.
A tam je právě nemá třeba ani B8 Passat ;-\ Za tohle mam rád Ford, kde alespoň mé MK IV to tam má ( jo a taky si obhájim vlastní garáž :D). Myslím, že MK V to už má také tvrdší, ale ted si nevzpomenu >:-[]
Superb, Oktávka, Rapid i Fabie to mají také tvrdé..
Keď sa na to neodhodlajú v redakcii, ja sa pokúsim. Je to auto roku v ČR, je vyrobené u Vás a je primárne určené pre Českého zákazníka. Aj keď si myslím, že v nominovaných sú ďaleko lepšie autá, Fabia je hádam jediná dostupná širokému spektru zákazníkov, vzhľadom na kúpyschopnosť. Na novú Mazdu, Mondeo či MB-C proste väčšina populácie nemá ani náhodou.
Kdybych si měl jedno z nich vybrat pro sebe, je to Mondeo či Passat v kombiku. Ale i přesto objektivně to patří nové Fabii, která bude u nás prodejním hitem :-)
No ale za vůz roku se malá auta volí poměrně často... to není miss. Naopak třeba supersporty uspějí zcela výjimečně. Co si tak namátkou vzpomínám tak jen Clio vyhrálo evropské auto roku dvakrát...
Zajímá vůbec někoho ve světě nebo v Evropě co zde máme za auto roku ? Já si myslím, že stejně většina lidí ani neví kde ČR leží a že Krkonoše jsou Praha 28 od pátku do neděle.
Český zákazník už má jasno přes 50 let. Anketa je mu jedno. Jen budoucí škodovky budou mít na okně samolepku, že jsou autem roku v ČRa Fabie tady v testech rozseká kde koho.
Když zde uvedu svoji pravdu tak jsem primitiv. Zajímavá myšlenka. Podívej se já nejsem člověk, kterej maže med někomu kolem huby a řeknu co si myslím. jestli chceš opěvovaná slovíčka a věty tak musíš za plakátovým chlapcem jménem GTI, který ani neví, že na suchém asfaltu brzdí lépe auto bez ABS než s ABS. To že to nejde pod nos " Gilgitovi" mě ale vůbec n.e.s.e.r.e.
Chápu, že to nechápeš, když řeknu svoji pravdu o tom je celá tato diskuze, ale třeba to někdy pochopíš. Každý má svoji pravdu. Důkaz, že to jsou jelita je v jejich článcích a v jejich plátcích, v jejich chybách v článcích, v jejich omlouváních se za tyto chyby v diskuzích. Já kdybych ve svém současném zaměstnání udělat tolik chyb i když půlku těch článků obšlehnou od konkurence nebo ze zahraničních webů, které neumějí ani přeložit, tak mám po premiích a časem mě zaměstnavatel vyrazí.
Zajtra napis Sergiovi, ze co to mal Di MonteZemollo za inzinierov v tom Ferrari, ktori sa roky piplali s vyladenim ABS a ESP tak, ze to s ABS na suchu brzdi lepsie. :-!
Mozno ta zamestna do svojho vyvojoveho tymu a nebudes mat cas tu pisat taketo dristy. 8-s
Pokud chci někoho přesvědčit, že ABS je i na suchu lepší, pak argument, že Ferrari se to po několikaleté práci inženýrů povedlo, mi nepřijde moc přesvědčivý.
To je tak leda důkaz, že když se světová špička (Ferrari, F1) hodně snaží, nakonec to dokáže.
sorry, naschval som tam uviedol tu svetovu spicku, keby mal chalan zaujem, zistil by si, ze ako moc sa s tym vyhrali a ake pokroky dosiahli. To, ze po ich vzore to potom ladili vsetci a dosiahli podobne vysledky, je uz len podruzny efekt. ;-)
Zaměňuješ příčinu a následek. Nejsi primitiv proto co tu píšeš, ale naopak, ty příspěvky jsou příznakem duševního bohatství... :-)
Na suchu jsem opakovaně zkoušel brzdění 160-0 s ABS i bez (se stejným autem) a můžu ti říct, že po této zkušenosti nemám o přínosu ABS pochyb... ani na suchu. Pokud by to někoho zajímalo, napíšu víc.
No, neházel bych všechny do jednoho pytle. Já si třeba pana Vaculíka nebo i Běhala vážím, protože vždycky mají co říci a velice objektivně. A to je vůbec osobně neznám.
P.s. doporučoval bych Ti - podívej se nejdříve do zrcadla, třeba tam to jelito taky uvidíš :no:
Ne že by Fabia nezasloužila, ale podle tabulek vypadá že lidi koukají po větších (až 4 z pěti jsou z vyšší kategorie), ale za vítěze zvolili malou. Tak jak to je? Fakt je to vítěz, anebo je to jen ze solidarity?
Pro mě je to super auto, jen jsem zvědavý či opravdu to bylo z přesvědčení anebo jen reklama. Fabia má super podvozek, dobré tvary, kvalita z toho srší (co rozhodně nemůže říct žádný OJETÝ francouz ). Pro mě nevyhovující, na dálky neberu malé auta, ale ve své třídě je to super vůz.
Jo >:D Ty seš teda jasnej.... nová Fabie vs ojetý Francouz :D:D:D:D
Dost by ses divil, jak francouzi šli nahoru s kvalitou výroby... kdybys tohle napsal v časech Fabie 1. generace, kdy byla opravdu sršící kvalitou v interiéru.. ale né na tu chudinku s interiérem z čínské hračky.... >:D pobavils
Fabie III je kvalitní auto a patří k tomu lepšímu co ve své tříde lze koupit, ale interiér je hodně levný... naštěstí to dotahuje skvělým volantem a sedačkami. Fabie umí nabídnout dost, ale nedělej z ní modlu.... p.s. viděls ji na živo?
já to auto dělám, tak tady nevyskakuj. Dělám málem 15 let v branži, plus vystřídal jsem i německé i francouzské auta, o autech něco vím, spíše vy potřebujete poradit než já. Já tady jen strávím nějaký čas ale poradit rozhodně nepotřebuji.
Tak aby sis neobhájil kdyz montujes:) A to by neobstala v porovnani s novými Francouzem? Že ji stavis proti ojetine? Já si nemyslím že fabka je zas tak spatna i když ty plasty...:))))
Pokud dobře vím tak ty plasty jsou udělány tak aby nevypadali že jsou tvrdé. To se jen tak nevidí! Jiní automobilky zas dávají tam obyč stříbrné plasty (Ford) které vypadají na hračku anebo lak z klavíru, atd. takže jako Fabka pořád dobrá. A konečně aspoň vypadá, ne jak ta 2. generace. Ke Škodovkám nemám bližší vztah, já na všechny auta dívám rovnýma očima (třeba kolikrát se mi stalo že jsem obhajoval i30 před Oktaviou III, řekl jsem Hyundaie nikdo nebrzdí, je lepší než ta Oktávka ale stejně jsem byl ten nepopulární. Tak jo, tak kupujte Škodovky :-) Svůj nick nemám z důvodu že tahle firma je pro mě jedničkou, jen to jen první auto na který si vzpomenu z naší rodiny. To vše. Co se týče francouzů, tak ten který jsme měli s tím jsem byl na výsost spokojený (i když jedna porucha za druhým--ale menší), celkově oni umí udělat auto který krásně vypadá ale při jezdění člověk zjistí jak (vetšina) zaostávají za něčím čemu se říká kvalita. Třeba s Cactusem stačí jen malinko do kopce s automatem na parkování a smrdí auto od spojky. Tohle není na fotkách. Není na fotkách ani to že automat neví co chce. atd. Jako u Fabie mám hledat negativa? Sorry ale ve své třídě je to hodně dobrý auto.
Často se do top 5 dostanou různá auta z různých pohnutek, velká a drahá auta se na vrchol dostanou spíš výjimečně... F-Type se dostal do Top 5 a už u toho byla znát troška kontroverze (mně osobně se to líbilo, to auto chytlo i porotce tolik, že na chvíli zapomněli na tabulky... ale ne úplně). Nevolí se přece nejlepší auto...
Tak sleduji už dost dlouho dobu Car of the Year, a podobné, jedno je jistý, dnes to už není o tom který je nejlepší. Čtu i zahraniční články, novináři častěji vyjádřili v tom smyslu že dnes je to jen marketing, vodítko ale určitě ne. Nedávno pomohl Peugeotu, jasně, dejme tomu zaslouženě. Já spoluúčast velkých vozů v těch soutěžích nevnímám pozitivně ne jen z hlediska cen, ale hlavně, žijeme v době kdy každá firma chce optimalizovat výrobu, kdy léta hlasitě vykřikují ,,dobrý kus za ty peníze,, , kdy emise je i nad sluncem, a pak když přijde na to tak válí limuzíny a pod. Je to mimo logiky, podle logiky Skodovka už by měla vyhrát minimálně jednou, třeba F1, který ještě i dnes jede a drží pohromadě víc než dobře.
Já znám novináře ze zahraničí, který má rád právě ty německé, strohé ale kvalitní a stejně tu Fabii nedal ani do své osmičky. (on má právo hlasovat i na Evr. auto roku). Tahle Fabie je krokem vpřed, takže já ho vůbec nechápu. V Čechách asi objektivní obraz o Škodovkách nebude nikdy, minimálně na Passata nemá, ale v tom souhlasím že třeba preferovat menší auta, masové, ne něco na který má málokdo.
No ne, počkej, jak "už moc malých"? Nad Fabií už jsou kompakty a ty snad nikdo za menší auta nepovažuje, ne? Aspoň já mám tedy kompakty zafixované jako ten střed... a střední střídu jako velká auta... :-) . Fabia je i v kombíku a je jedna z největších z těch menších. To jsem se do toho hezky zamotal, co? >:D
Už jsem tu někde zmiňoval, že jen Clio vyhrálo evropské auto roku dvakrát, jinak taky Punto, Yaris, Micra, Polo... a asi i další.
Otázne je, či si to naozaj myslí alebo tak nejak si to myslieť musí. Je mi v podstate celá anketa ukradnutá, väčšiu váhu majú pre mňa výsledky laickej verejnosti. Vlastnícke vzťahy v médiách sú veľmi citlivá záležitosť a priznávam, že do toho moc nevidím, ale trúfam si tvrdiť, že minimálne auto.cz ak nie všetky motoristické projekty vrámci skupiny CNC sú Škodou platené. To sa už dostávame k novinárskej etikete, kedy redaktora pozve povedzme Škoda na testovanie nejakej novinky, preplatí mu letenky, luxusný hotel s výbornou stravou a čaká čo redaktor o novom aute napíše. Netvrdím, že zlú kritiku nesmie písať, no môže sa stať, že nabudúce ho Škoda na podobnú akciu už nepozve...
Možno je to celé inak, ale ja mám o tom takúto predstavu. Potom vyznievajú dosť vtipne vety od redaktorov typu "...z dôveryhodného zdroja vieme, že Fabia Monte Carlo bude vyzerať tak a tak." alebo "Vďaka nadštandardným vzťahom s automobilkou sme mali možno nový model otestovať ako prví."
Zas to nesmie byť nápadné. >:D Ale nie, myslel som to teraz skôr tak všeobecne ako vzťah média a automobilky. Z finalistov ankety by som volil tiež Fabiu.
Jo, všeobecně asi není lehký po "chlebíčcích a hotelu" napsat kritické hodnocení.
Když jsem v posledním autosalonu na primě viděl Pepu, jak sepsul BMW X4, čekám, že mu už další auto nepůjčí. >:-[]
Za veřejnost mluví počet prodaných aut. Třeba se podívat, porovnávat s minulostí (brát ohled na to, jestli ten typ je na konci svého života (lidi nemusí kupovat, možná už čekají na nový)------- anebo jen začíná) a hned víme co si lidi myslí. Není potřeba žádná jiná anketa (max. na detaily co se líbí na tom autě-co ne)
Jo pardon, tady nejde o pecku roku, tady jde o nudnou šeď, tak to pak jó :-)
Ale stejně mi vrtá hlavou, že se vedle sebe posadí hromada lidí, kteří asi o autech něco vědí - a výsledkem je Fabia. Je to v pohodě autíčko, o to se přít nebudu, ale fakt jste se shodli, že to je to nejlepší? Auto roku? To jakože když se zajdu zeptat specialistů "co byste mi doporučili za auto", řeknou mi "Hele, zapomeň na Passata, Mondeo Céčko nebo i8. Ber Fabii." (snad to neřeknou jednohlasně). Jsem jednoduchej kluk a nechápu to. :-!
Ošklivější auto s motorem pro sekačky asi muselo zvítězit........,co takhle Mazda 3???To je auto vzhledově,technicky dokonalé.Fabii leda tak.jako třetí auto ,ale za třetinovou cenu.Hnus!!!!!!!!!!!!!!!!
Viem že sa autám rozumieš a vieš to aj lepšie zdôvodniť. Tak ešte raz v čom konkrétne plácá? V tom, že Mazda 3 mala vyhrať? To je ono? Veď práve to je ten odlišný názor. A ja s ním súhlasím... Mazda priniesla rozhodne viac inovácií do automobilového segmentu a je to pre mňa oveľa zaujímavejšie auto ako Fabia.
Taky si myslím, že Fabia nic zvláštního nepřinesla, je jen lepší než nepříliš povedený předchůdce. Já bych jako vítěze radší viděl Céčko. Ale jsme v čechách a na Škodovku si potrpíme.
Nevím. Ale nelíbí se mi "politicky korektní" rozhodování.Pokud je Škoda nejlepší, ať vyhraje. Ale ne proto, že je to Škoda. A pokud je nejlepší drahá prémiovka, ať vyhraje!
Myslím si, že v rozhodování je spousta jiných vlivů, než jen výběr objektivně nejlepšího.
V tom případě tedy Mercedes-Benz 450S, 1974 ;-) . Kdybys to bral optikou místních ultras, musel by sis myslet, že prémie 40 let nevyrobila pořádné auto :-) .
To je úspěch :yes:
Ale na tom, co jsem napsal, to nic nemění. Je pro mě velmi překvapující, že loni nevyhrála oktávka. Určitě si nemyslíš, že logo škodovky na kapotě nehraje v naší anketě významnou roli?
Myslím, že značka může hrát roli - na obě strany. Někteří mohou cítit povinnost Škodovku zvolit, jiní naopak nezvolit. Nevěřím ale, že by za tím bylo nějaké "spiknutí" nebo třeba uplácení.
Loni jsem fandil Mazdě 6, protože jsem ji bral jako nejvíce inovativní auto a pro mě osobně je to důležité kritérium (můžeš projít starší diskuse). Octavia recykluje techniku, která už předtím byla v Golfu... ale recykluje ji hodně dobře, o tom nakonec svědčí i evropské prodeje... a pokud by ten titul Octavia získala, nedalo by se proti tomu ani z dnešního pohledu nic říct. Tahle "zkouška časem" je docela zajímavá...
Letos už trojku tak inovativně nevidím, je to technika z šestky v menším balení. Možná i proto vyhrála Fabia... sice je ve své třídě slabším hráčem než Octavia v té své, ale neměla tak silného konkurenta.
Někdo to taky může brát tak, že nedá hlas Mazdě dva roky po sobě... možná nebýt šestky, mohla být letos Mazda 3 první nebo druhá... nevím, lidem do hlavy nevidím, ale s výsledky celkem nemám problém.
Ale já přece nepláču, že nevyhrála trojka. A rozhodně nemluvím o uplácení. Naprosto s tebou souhlasím s kritériem "inovativní". Tyhle "soutěže" jsou natolik neměřitelné, že jakýkoliv výsledek se dá zpochybnit. Já třeba nemám pocit, že fabia je o tolik lepší, jak by to mělo plynout z drtivého bodového vítězství. Nebrečím, nikoho neobviňuju, ale když se o tom bavíme- já v tom vidím zásadní vliv loga.
Kdyby mělo logo tak zásadní vliv, pak by musela Octavia loni vyhrát... Rapid se 2013 nedostal ani do finále.
Reportéři auto.cz loni zveřejnili své hlasování i se zdůvodněním ([odkaz] ), tak třeba se toho dočkáme i letos... já si z toho odnesl prostě to, že jsou to statisticky zprůměrované názory několika lidí, nic víc.
Plácá v tom co psal o Fabii - Fabia je celkem standardní auto, se standardními motory za standardní cenu. Řeči o motorech ze sekačky a o tom že by měla stát třetinu bych mohl od někoho s nadhledem brát jako nadsázku, ale tady se připojuju k názoru, že je to plácání.
PS: ten původní příspěvek taky není vůči jinému názoru právě vstřícný ;-)
Za spôsob vyjadrovania iných ľudí nezodpovedám ale s hlavnou myšlienkou, t.j. že Mazda 3 mohla vyhrať anketu súhlasím... povedal to dosť agresívne ale povedal vlastne to čo si myslím aj ja... Motory z kosačky si vysvetľujem tak, že aj keď v mnohých veciam sa Fabia zlepšila, tak motory sú práve jej kameňom úrazu... ponúka prakticky horšie motory ako predchádzajúca generácia... samozrejme okrem vylepšeného TSI. To že by mala stáť tretinu je tak isto len zveličená narážka na to, že za to čo ponúka je drahá s čím takisto súhlasím...
To byl takový nepovedený pokus o vtip... v místní zákopové válce se souhlas s někým z "opačného tábora" bere jako zrada, tak že bychom změnili identitu, abychom unikli této potupě >:D ... a změna nicku je oblíbený způsob a žhavé téma.
...k jeho charakteru však nepatří až příliš měkký podvozek ...
No jasně, to každý ví že k charakteru manažerského auta střední třídy patří být tvrdý jak prkno a užívat si každou spáru. Passat nastavuje měřítka, že..
Někdy ta snaha v každém článku okonpout jednoho a vyzdvihnout druhého skoro řve..
Mondeo sem ještě nejel, ale psali to i o Focusu, ten sem projel a žádná houpačka se nekoná, je to jedno z nejlépe jezdících aut své třídy a to standartně.
Passata sem jel jen s DCC a jak sem řekl už minule... Passat s DCC jezdí, jako Mondeo MK IV... což je pro něj sakra dobrá vizitka :-)
Vážně někdo věří tomu, že Fabie je lepší jak Passat nebo MB C?
M3 má problém s přilnavostí - doteď ve všech testech byl právě podvozek vynášen do nebes. Komu je tento článek a cela anketa postavená na tělo at si každý udělá závěr sám...
ale to přece není o tom, zda je fabie lepší, jak ostatní. Tam se berou v úvahu další kriteria.
Tedy jednak, jak automobilka trefila cílovou skupinu zákazníků daným modelem, cena, užitná hodnota a vůbec vše, co to auto k poměru své ceny, designu a určení nabízí. A to prostě fabie má nejlepší.
myslím, že ta anketa není postavena tak, které auto je lepší než to druhé.
Kdybychom vybírali nejlepší manažarské auto, tak samozřejmě fabie si proti passatu neškrtne. Ale tady se vybírá auto co ko komplexnosti.
Hele fretko, tohle není fotbalový zápas. Je jasné, že se nesrovnávají třeba výkony motorů v C-Klasse a Fabii. Teda většině je to jasné. Je to spíš něco jako "sportovec roku".
Myslím, že to bylo myšleno v absolutním měřítku. Tedy, Fabia nemůže být lepší než MB C. Ale ve své kategorii může být Fabia lepší než MB C ve své kategorii.
Čímž netvrdím, že je, ale určitě může.
Tady nejde o fotbalový zápas. Místo fotbalového zápasu si tam dosaď třeba holky na soutěži miss, tam taky nerozhoduje to, které auto má papírově nejlepší proporce, ale prostě, které jim z toho výběru přišlo nejlepší :-)
presne tak, kdybychom vybirali auto roku kazde dane kategorie, tak by asi Fabia byla jednicka ve sve kategorii. sorry ale to neni tak jak je prezentovano.... zde je proste postavena Fabie proti vsem ostatnim tridam a tam ja rikam: ne Fabie fakt nepatri pred zadne z tech nasledujicich aut v top 5.
Dalsi zajimavost, 1-3 jen vycet pozitiv a najednou 4-5 vycet chyb - zajimave. Asi Mazda a Ford nezve pany redaktory na placene vylety do Spanelska....
Proto tvrdim, ze cela anketa je proste dalsim z reklamnich nastroju a tudiz to ma pramalou hodnotu.
Kazdy podle sveho rozumu a penezenky ;-)
..kdepak jsi vycetl, ze ma Mazda 3 problem s prilnavosti?! Jel jsi nekdy tim vozem?!
..uz je tu v Cechach mnoho desitek ci stovek kusu v pohybu a nikdo s kluku si na klubu nestezoval..ani jinde si na nic nestezoval...to spise naopak a to musime vzit v potaz i to lacinejsi obuti, ktere je na voze obuto primo z fabriky.. na trhu jsou jiste mnohem kvaltinejsi pneu
"... a na chuť nemusíte přijít ani interiéru." To si snad děláte srandu že? Interiér Mazdy 3 strčí jiné do kapsy. Takový Seat by mohl závidět
[odkaz]
vs
[odkaz]
no ma sve mouchy (loketni operka katastrofa, provazanost denniho poctadla km, spotreby a info system hruza, zamceni ovladani oken ti zamce I tlacitka ridice atd) za mne Golf ma interior urcite odladenejsi
Pravě proto že je ve stylu A3 stejně jako Leon a to se mi osobně opravdu nelibi. U M3 ještě k tomu ty "sportovni" budiky přesněji budik a trčici tabelt. U Leona jsou naopak budiky pro mě velmi libive. Každopadně v interieru M3 bych dokazal "žit" a navic je v mem oku diky jizdnimu projevu.
Tak mě se int. Leonu nelíbí stavbou vůbec. Moc podobnosti nevidím. Tablet je asi všeobecně (i u MB) kontroverzní, mě se líbí a funkčně naprosto vyhovuje. Ale chápu, že každému se líbit nemusí.
Když to budu brat podrobněji tak střed palubky se mi u M3 docela libi tam naopak u mě neboduje Leon. Navic u Leona je teměř nutnost vyšši vybavovy stupeň nejlepe FR. Style jsem ještě neviděl ale Basis a Reference z těch třišti opravdu lacinnost. M3 na mě pusobi hodnotněji i v zakladu.
ono to asi nebude nahoda...... tych uspechov este bude viac
[odkaz]
som zvedavy aj na vysledky slovenskej ankety... fabia je u nas medzi finalistami len konecne vysledky akosi este neviem najst ( asi este nie su zverejnene ) .......dovolim si tvrdit ze aj u nas to fabia vyhra.... uvidime
I mě by moc zajímalo, kde na to Honza Mička přišel a bylo by super, kdyby to ozřejmil.
Při zdejším testování trojek na to evidentně nepřišli (nebo se o to nepodělili?), takže jiný zdroj?
Jinak je pravda, že trojka je z výroby obutá do pneu s názvem "nano" což si vysvětluji jako pneu pro úsporu paliva.Zřejmě tedy maximální přilnavost není prvotní požadovanou vlastností. Přesto- pokud by někdo v testech pocítil problém s přilnavostí, čekal bych, že se o to podělí. V českých testech jsem si toho nevšiml.
Zaznamenal jsem nějaké odkazy na německé testy s brzdnou drahou a vyhýbacím manévrem, kde 3 zrovna nezářila... ale nedělám z toho žádné definitivní závěry.
Když jsou v tom někteří (respektive, v uvedeném testu snad všichni) lepší, tak se to problém s přilnavostí nazvat dá... a hlavně, vzhledem k zaměření M3 bych čekal umístění na opačném konci žebříčku.
Ale jak už jsem říkal... je to jen číslo v jednom testu... beru na vědomí, ale závěry z toho nedělám.
No po prečítaní tej vety som si rýchlo preletel všetky česko-slovenské testy M3, ale nikde som o tom nenašiel ani zmienku. Ale je pravda, že zahraničné testy takmer vôbec nečítam. Nevedel by si mi tu prosím ťa ešte raz hodiť link na ten, čo si spomínal, celkom ma to zaujíma. :-)
.jasne..ale to tyto testy stejne nikdy nebudou zcela objektivni a vsichni sand vime proc..protoze ty auta nikdy nemaji stejne obuti /coz by se dalo sjednotit/ale take protoze kazde auto ma jinou velikost kol i obuti...
Testuje se prostě to obutí, se kterým to auto koupíš, respektive s jakým ho výrobce dodal k testu. Můžeš si dát na auto lepší obutí nebo klidně i lepší destičky... ale spousta lidí jezdí na původních gumách třeba pět let... kdybych koupil nové auto na nějakých ekogumách, taky by se mi nechtělo je hned přezouvat.
Byl to i nějka test od amerikanu....nicmeně jedničkovy Focus taky nebyl nejrychlejši. Nejde jen o rychlost ale celkovy pocit z jizdy. To že M3 neni nejrychlejši ještě neznamena že neni auto pro ty kteři radi řidi.
Teda já nevím, ale protože se mi Fábka docela líbila, vyrazil jsem do autosalonu aspoň se posadit. No měřím 187cm, ale jsem hubenej, takže se skládám jako pavouk, přesto když jsem si nastavil sedačku podle sebe, skoro jsem si za sebe nesedl. Takhle si teda prostorový zázrak nepředstavuju.
A že vyhrála? Tak to vůbec nekomentuju, tyhle ankety jsou o velkém H...Ě.
Víťaz je správny, ak postaví škoda dobré nové auto (fabka3 je), tak nevidím žiadny dôvod prečo by nemala vyhrať autočr. Samozrejme, že vyhrala aj vďaka tomu, že je česká a to je úplne ok. Keď sú hokejové MS, tak chcete aby vyhrali rusi? Víťazná 5 je tiež ok.
Nic ve zlém, ale veškeré ankety v ČR vyhrávají automobily Škoda. Navrhuji doživotně udělit všechny tituly vozům škoda. Šmejd se nažere a auto zůstane celý. Dejte na Fabii černá kola a bude to hnus.Veškerý design škoda je silně závisly na kolech/discích.Dejte na Rapida 18" pěkná kola a je to A3, dehte tam černé disky a je to hnus.