Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autem roku 2015 v České republice se stala Škoda Fabia!

Jan Mička Jan Mička 21. 1. 2015
6
250
Zobrazit náhledy (6)
Škoda Yeti
Anketa Auto roku 2015 v České republice má svého vítěze. Pětici finálových vozů s velkým náskokem ovládla Škoda Fabia.

Letošní ročník ankety Auto roku v České republice byl v pořadí již jednadvacátý. Také loni se ve finálové pětici objevily automobilky Škoda, Mazda a Mercedes-Benz, letos je však ještě doplnil Volkswagen Passat a Ford Mondeo. Celé klání bylo napínavé až do samotného konce.

I v letošním roce se pořádání ankety ujal Klub motoristických novinářů ve spolupráci s Klubem motoristických publicistů, Svazem dovozců automobilů a Sdružením automobilového průmyslu. O vítězi rozhodovala porota dvaačtyřiceti motoristických žurnalistů, kteří měli na výběr z plejády 31 automobilů. Do užšího výběru se dostalo pět vozů, mezi které musel každý z porotců rozdělit 25 bodů. Každému z finálových vozů se však mohlo udělit maximálně deset bodů.

Redakci Auto.cz v anketě Auto roku 2015 reprezentovali Tomáš Dusil a Jan Mička.

Výsledky ankety Auto roku 2015 v ČR
Poř.ModelPočet bodů
1.Škoda Fabia317
2.Volkswagen Passat244
3.Mercedes-Benz C195
4.Mazda 3167
5.Ford Mondeo102

1. místo: Škoda Fabia - 317 bodů

Třetí generace mladoboleslavského hatchbacku sází hodně na komfort, moderní motory plní emisní normu Euro 6 a karoserie je nyní již proporčně vyvážená. Od poloviny ledna se Fabia nabízí také s karoserií kombi, která je ve srovnání s hatchbackem pouze o 10.000 korun vyšší.

Škoda si nejcennější český titul odnesla po pěti letech. Naposledy se Autem roku stal model Yeti.


2. místo: Volkswagen Passat - 244 bodů

Osmá generace manažerského Volkswagenu se trochu podobá předchozímu Passatu CC, vůz je ale zcela nový. Základ tvoří čtrnáctistovka TSI s výkonem 92 kW, vrchol představuje dvoulitrové Bi-TDi s výkonem 176 kW, pohonem všech kol a převodovkou DSG.


3. místo: Mercedes-Benz C - 195 bodů

Stuttgartský sedan střední třídy nám v nedávném testu dal jasně najevo, že maximální příplatková výbava auto nedělá. Potřeba nakonec nebyl ani turbodiesel – zážehová verze C 200 totiž umí jezdit prakticky za totéž, co C 220 Bluetec. Kultura manuální šestistupňové převodovky se hodně zlepšila a chybu rozhodně neuděláte volbou dvoustupňových tlumičů.


4. místo: Mazda 3 - 167 bodů

Loni Mazda triumfovala s modelem 6, ale letos to na vítězství nestačilo. Model 3 je po stránce pohonných jednotek a jízdních vlastností vynikající, občas mu však dělá problém udržení přilnavosti a na chuť nemusíte přijít ani interiéru. Celkově se však Mazda 3 řadí na špičku svého segmentu.


5. místo: Ford Mondeo - 102 bodů

Velká prodleva mezi oficiálním představením nového Mondea a dodáním prvních vozů českým zákazníkům možná hrála ve výsledku klíčovou roli. Po stránce bezpečnostních systémů je vůz velmi vyspělý, k jeho charakteru však nepatří až příliš měkký podvozek a zmatené reakce automatické převodovky ve spojení s dvoulitrovým turbodieslem.


Udělovaly se i další ceny, pojďme se na ně tedy podívat:

Cena za technickou inovaci roku: Laserové světlomety BMW i8

Zelené auto roku: Škoda Octavia G-Tec

Šek na 500.000 Kč na koupi jednoho z vozů nakonec vyhrál pan Jiří Maděra z Kladna, jaký vůz si však koupí, neřekl.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - rimow11
auto
rimow11
| 23. 1. 2015
Hehe :-) :no:
Chachá
steny007
| 23. 1. 2015
Tohle už někteří nepřežijou, cha chá. A ti co přežili tu už zase brečej, jasně novináři jsou uplacený, what car jakbysmet ... >:D
nesmyslná anketa
michalpneu
| 22. 1. 2015
Tady nejde o fotbalový zápas. Místo fotbalového zápasu si tam dosaď třeba holky na soutěži miss, tam taky nerozhoduje to, které auto má papírově nejlepší proporce, ale prostě, které jim z toho výběru přišlo nejlepší :-)
První pětka
xxxxxx
| 22. 1. 2015
Pokud dobře vím tak ty plasty jsou udělány tak aby nevypadali že jsou tvrdé. To se jen tak nevidí! Jiní automobilky zas dávají tam obyč stříbrné plasty (Ford) které vypadají na hračku anebo lak z klavíru, atd. takže jako Fabka pořád dobrá. A konečně aspoň vypadá, ne jak ta 2. generace. Ke Škodovkám nemám bližší vztah, já na všechny auta dívám rovnýma očima (třeba kolikrát se mi stalo že jsem obhajoval i30 před Oktaviou III, řekl jsem Hyundaie nikdo nebrzdí, je lepší než ta Oktávka ale stejně jsem byl ten nepopulární. Tak jo, tak kupujte Škodovky :-) Svůj nick nemám z důvodu že tahle firma je pro mě jedničkou, jen to jen první auto na který si vzpomenu z naší rodiny. To vše. Co se týče francouzů, tak ten který jsme měli s tím jsem byl na výsost spokojený (i když jedna porucha za druhým--ale menší), celkově oni umí udělat auto který krásně vypadá ale při jezdění člověk zjistí jak (vetšina) zaostávají za něčím čemu se říká kvalita. Třeba s Cactusem stačí jen malinko do kopce s automatem na parkování a smrdí auto od spojky. Tohle není na fotkách. Není na fotkách ani to že automat neví co chce. atd. Jako u Fabie mám hledat negativa? Sorry ale ve své třídě je to hodně dobrý auto.
Avatar - miromen
Fuj!
miromen
| 22. 1. 2015
Ja v Cliu seděl a už několikrat se to zde probiralo. Chvalu na interier Clia neni slyšet ani od fanoušku Renaultu a to už je co řict když si to přiznaji.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku