Veľmi sa mi pozdáva aktuálne smerovanie Porsche. Viem si predstaviť (keďže nie som s tých najmajetnejších), že na taký hybridný Pajun by sa neskôr naškrabať dalo a dovolím si už teraz tvrdiť, že to bude najlepšie vozenie vo svojej triede, navyše použiteľné aj na také to rodinnejšie zameranie...
Porsche = :yes::yes::yes:
(teším sa na prvé spy fotky, štúdie a nákresy...)
Tak značka Porsche už dávno přišla o svou pověst vyjímečnosti a stává se z ní masovka. Jestli je to dobře nebo ne ukáže čas. Každopádně mezi prémiovkami z řad BMW, MB, Audi, Jaguar, Lexus to bude mít hodně těžké. Na to auto jsem zvědavý..
Tak teď jsi urazil ty, co investovali do Porsche od 50. do 90. let. Všichni ti šli do vyjímečné sportovní značky a kupovali sporťáky na nejvyšší úrovni, které byly i velmi úspěšné v nejrůznějších závodech cestovních vozů. Byly doby, kdy se Porschi říkalo německé Ferarri. Ale to už je dávno a nejspíše navždy pryč.
Které (silniční) Porsche bylo "německým Ferrari"? 356 i 911 byly vždy dobrý absolutně dražší a zároveň relativně dostupný sportovní vůz. Od 90tých let se 911 posouvá sice výš do segmentu GT, ale to zase kompenzuje existence Boxsteru a Caymana.
Porsche nikdy nehonil image ve smyslu velké exklusivity, řízeně malého objemu produkce apod. Šlo prostě o to dělat čárky, čemuž nejdřív pomáhal marketing v podobě závodních úspěchů a pozdději čím dál víc propracovaná prodejní strategie (tzn. i dnes "příplatky za všechno")
Na poměry automobilky nepatrné počty kusů. Stejně tak Carrera GT. Ty opravdu hvězdé automobilky dělají "jen" vyjímečné vozy. Porsche je nadstupeň sportovním autům z běžné produkce, ale zároveň stále dostupnější, než nejvyšší liga. Toto také logicky zařazuje jeho "nesportovní" modely na nejvyšší stupně prémie.
GT2 RS i GT3 suprové sprťáky. U toho možná měli zůstat a majitele těchto aut, včetně 959, Carrery GT musí štvát, že dělají dieselové SUV a spol. Ale jinak tu nechcu být pasován mezi příznivce Porsche. Spíše sportovních aut. Porsche je a bude rozšlápnutý VW Brouk.
Zrovna GT2 RS ukazuje, že majitelům těchto aut je to uplně jedno. Kdyby nebylo, neprodalo by se za tu cenu ani jedno, protože jsou i další výborné možnosti.
Pamrd.... >:D >:D >:D no uvidíme, každopádně to bude další z dalších NePoršů..... Teď ještě kombík fdizlu. Určitě to jsou, Panamera a Cayenne, parádní vozy, ale už to není Porsche, to pravé Porsche, ale jen další derivát trhu, který není ničím výjimečný. za mě s ohledem k tradici :no::no::no::no:
Ty děláš, jak kdyby pravověrný příznivec sporťáků v minulosti bral jen 911, protože automobilka dělala jen 911, resp, jen sportovní kupé. Je třeba si uvědomit, že příznivce sporťáku, chce sporťák. Podle téhle logiky by se neprodal jediný kus od Lamborghini (traktoristi), SLS, M MBW, RS Audi, STi, EVO, GT-R, přísně vzato, třeba i Enzo, nebo 599GTO, protože vedle nich FF, nebo i California také nejsou "dost" Ferrari.
V podstatě by ti zbyli Pagani, Bugatti, Aston Martin, Caterham, Ariel atd....
Nedělám. Já myslím, že je škoda, že značku Porsche už nosí i limuzíny, SUV a zanedlouho i městská elektrická vozítka určitě. Porsche mělo základnu svých věrných zákazníků a těm se asi vývoj moc nezamlouvá. Tak jsem to myslel. Jinak je mi to celkem u *. A btw. Ferarri FF je hrozné :-).
Za 15-20 let Porsche bude stredne velka produkce ruznych luxusnich aut se sportovnim charekterem neco jako znacka o krapanek nad dnesnim Audi.
Proc ne... o nejakych tradicich nema smysl hovorit ... to bychom mohli zacit, ze nej fotd je jen jeden T-model Ford a nic semu nepriblizi... a tak bych mohl ric a ostatnich znacek.
A prvni Porsche ma mit poradnej motor z VW brouka, ze jako Porsche 64.
Tak mi připádá, že počiny Porsche jsou geniální. GAZíkové Porsche má druhou generaci a 911ka neztratila ze svého jména. Z Porsche se stává nadprémiová značka a BMW a Mercedes nemají jak zareagovat.
Mercedes i BMW mají 100x více prodaných aut a téměř celou síť pokrytou. BMW i motorky, Mercedes náklaďáky a autobusy. Od sporťáků přes limuzíny po městská auta (MB - od Maybachu po SMart). Tak nevím jak by měli reagovat.
Myslím, že chápu jak to myslel, image BMW a M-B je trochu jiná než u Porsche. Tj. jakýkoliv AMG nebo M model bude konkurovat Porsche jen papírově a kdesi v testech novinářů...fakticky však konkurencí nejsou. ;-)
Takto ano...to platilo dokud ale vyráběli sporťáky a supersporťáky. Teď už dělají i naftová SUV a hybridy a spol., takže o pověst jakési vyjímečnosti a odlišnosti od masové produkce padá. Postupně, ale padá. Stejně jako u Jaguaru, který je tak trochu odstrčený...i když pro mě má své kouzlo pořád.
To platí zatím, hlavně díky image. Kvalitativně už ovšem v konkrétních segmentech konkurenty jsou. A tím jak budou sestupovat v segmentech stále "níž", si budou konkurovat stále víc. Co to přinese, uvidíme. Časem se můžeme dočkat Porsche jako klasické široce rozkročené premie s 1M prodaných aut, nebo se v tom začne plácat jako Jaguar, nebo si udží stávající "nadpremiovou" pozici. Každopádně, je tento přerod značky velmi zajímavé sledovat.
Nechci nikoho shazovat ani provokovat, ale kolik z vás co tu pomlouváte Panameru mělo možnost ji vyzkoušet? Mám všeobecně Porsche rád, ale Panamera mi nesedla, je mi prostě velká. Představoval bych si ji o něco menší, a třeba právě "Pajun" by byla zajímavější volba.
Nicméně si také myslím, že by mělo být Porsche opatrnější co se chrlení nových modelů týče. Je vidět, že hlavní slovo získává Volkswagen.