ale tak nemusi to byt az take zle. je vela priaznivcov Dieselov. ano auto bude tazsie a bude mat menej vykonu, cize asi neponukne to co zazihova verzia. Vsetko zalezi urcite od ceny.. neviem aky je dopyt po type-r ale mne sa ako auto celkom pozdava, a zasoferoval by som si keby bola moznost :-)
ale ja si myslim ze priaznivcov si aj vznetova verzia najde, ale vsetko zalezi od ceny..
Přesně! Jak auto nechrochtá, ani do něj nesedám. Zvlášť do těch sportovních, tam se to bez charisma pořádnýho naftožeru neobejde! Jen by si Honda měla konečně přiznat, že na to jdou špatně, že by se měli vykašlat na ty svoje trapný snahy postavit motor a radši poprosit VW, aby jim zapůjčil nějaký ze svých P(D)okladů
Uvidíme, zda se předpovědi z článku potvrdí či zda nepůjde jen o silnější běžnou verzi Civicu. Pokud ale skutečně dostane znáček Type-R, pak Honda sama zničí mezi mnoha fandy značně ceněnou pověst aut s tímto označením... :no: Připomínám, že R v daném názvu představuje Racing - otáčky a s tím související zvuk motoru v osmi tisících, lehké motory a obecně nízkou váhu, mezi předokolkami ojedinělé neutrální chování (alespoň v minulé generaci CTR) atd... Type-R byl doposud pro lidi, co si ráno k snídani místo džusu dají sklenku benzínu a vajíčka smaží na oleji...samosebou motorovém... Jak jde výše popsaná pověst Type-R dohromady s dieslovým motorem (i když bezesporu kvalitním)? Nijak... :-( Ale třeba budou u Hondy soudní a použijí název Type-D...
Tenhle názor už dnes patří do starého železa :-) viz Audiny v Le Mans..
Já v příštích 2-3 letech auto kupovat nebudu, neb ještě splácím, ale pokud, chtěl bych v tomto mít právě diesel. Mám opravdu rád sportovní svezení, nijak mi nevadí tvrdší podvozek a jsem vysazen na jedinečná auta, což type-r rozhodně jsou, ale také za rok hodně najedu, takže výkonný diesel by byl pro mě.
Pokud jde o tebou popisovanou pověst a že by ji u určité sorty lidí mohla ztratit, tak toho bych se neobával. Naopak, tím motorem mohou jen zlepšit už tak vynikající pověst Hondy mezi motoráři.. Tenhle motor může být skvostem mezi diesely a proč nedát motorový skvost do designerského skvostu? Jedině z důvodů hodně archaických a konzervativních, což se domnívám, že zákazníci pořizující současný model type-r nepochybně nejsou.
Já neřekl, že podnikám dlouhé cesty, ale že hodně najedu, což je rozdíl. Rok od roku víc a to pendluju mezi 2-3 městy. Také jsem psal, že se ho koupit nechystám, ale kdyby, tak rozhodně koukám po dieselu a něčem ostřejším. Dívám se na to jako potenciální zákazník. Byla by to velmi drahá zbytečnost splácet další auto, které by bylo jak tady všichni píšou jen o tom užít si ctr někde na okreskách.
Pochopil jsem, že vyznavači ctr by diesel nesli těžce, ale komu to vlastně vadí? Většina těchto vyznavačů ho stejně nevlastní a pokud zavedou jako ctr i diesel, pak se prodeje jistě ještě zvednou, o což pochopitelně kráčí.
Jinak k té Octavii - sice jí není moc co vytknout, ale zkrátka neoslovila ani mě a hlavně ani manželku ;-) přesto kdybych si měl vybrat, šel bych opět po dieselu a to čistě z praktických důvodů.
Ale já naopak i ve svém příspěvku zmínil, že se jistě bude jednat o kvalitní diesel a u mnoha motoristů bude charakter takového auta lépe odpovídat jejich potřebám. Ovšem já psal o tradičních vlastnostech tajpárů - a tyto typické prvky rozhodně nejdou dohromady s charakteristikou dieselu. Pokud Ti z nějakého důvodu nevyhovuje benzín (spotřeba (i když ta není tak hrozná), potřeba točit motor, „hluk“ ve vyšších otáčkách), pak koupíš silný diesel - jenom by člověk neměl čekat, že takové auto bude nosit znak Type-R, který byl proslaven vlastnostmi popírajícími možnost použití dieselu. Type-R nemá být auto, které bude vyhovovat každému, naopak od svého majitele vyžaduje určité kompromisy. Na osm litrů se dostaneš jen s mnišským sebezapřením, ve 130 na dálnici budeš točit 4 tisíce, na nekvalitním povrchu budeš poskakovat jak koza a aby to trochu jelo, budeš točit a kvedlat jak zběsilej - a to při dnešní dopravě je pro spoustu lidí nepřijatelné... Jenže pak přijde jedna víkendová projížďka, jedna pěkně zakroucená silnice a pár minut zábavy - a v tu chvíli budeš vědět, proč jsi to auto kupoval... Je pro řidiče, pro něž tyto okamžiky znamenají tolik, že jsou ochotni autu hodně prominout v jiných ohledech... :-)
Amen.Honda určitě potřebuje posílit svůj stávající diesel,vzhledem ke konkurenci,ale teda spojovat smradlavou naftu s TYPE R,to by to HONDA pěkně pohnojila...Pan Honda by se musel v hrobě obrátit,co obrátit,vylézt, a nakopat zadky těm co to vymysleli...
Ano,ano spravne.R jako Racing nebo-li zavod(nebo neco podobneho).Mozna,ze Honda jen tak nenapadne zbroji do sampionatu Wtcc.Kdyz uz Seat(a jak mu to de),tak proc ne my?Ja bych se toho tolik nebal.
P.S.Uz se jeden Civic objevil na Monze a snad boduo pokracovat.Seat ma diesel normalni,proto se opravdu mame(aspon nekdo)nac tesit. ;-)
Nevěřím tomu že by dali naftu do C Type-R. A jestli tomu dehtu zvednou otáčky tak se logicky zvedne i spotřeba, takže výhoda dehtu je fuč. Kam ten svět spěje...
Výhoda nafty není co se týče spotřeby v otáčkách, ale v lepší účinnosti spalovacího procesu (viz Mercedes a jeho disotto či jak se to jmenuje).
Ale pro mě osobně představuje CTR benzinovou legendu a jestli naftu, tak pod jiným názvem.
No, ke vzhledu Civicu by se hodily spíš baterky nebo vodík. Ale nafta vůbec, kdo bude leštit saze z těch skleněnejch mezikusů.. >:-[] Pro mě je nejkrásnější Civic z let 97 až 2001 s 1.6 vtec. Stačí přidat nějaký pěkný disky a je to démon, nejlépe v černé.
Čemu se divíte?Už i šikmoočka pochopili,že ruka trhu je neúprosná,Evropa inklinuje k naftě a pokud chtějí udržet stávající prodeje,tak musí zapomenout na tradice a pomyslné předsudky.Za pár let už tento počin nikomu divný nepřijde a nafta ve supersportech bude naprosto běžnou záležitostí.A dokonce si myslím,že Type-RD se bude docela hojně prodávat a předčí benzín. :yes:
Já osobně se divím asi tak tomuhle: Naftový motor se vyplatí na delší a poměrně klidný cesty (už jenom kvůli době zahřívání a citlivosti turba na brutální zacházení) což u sportovního náčiní, jakým CTR určitě je jaksi moc nepřipadá do úvahy :no:
Ostřejší civic s našláplou naftou? Proč, ne? V této třídě mají podobný model skoro všichni, jiná věc je označení. To co v případě dýzlové RS octavie nevadí, označení RS v jejím podání nikdy ultimativní sportovní náčiní neznamenalo, by v případě Type-R, které vždy znamenalo opravdu ostrý stroj, vadit mělo, prostě Type-R v dýzlu je z tohoto pohledu nemyslitelné. Tipnul bych, že Honda tohle auto označí jako Type-D nebo něco podobného. A pokud jde o diskusi, nafta do sporťáku ano/ne, odpověď určitě není jednoduchá, ať ve stylu, sporťák jedině s vysokootáčkovým benzínem nebo naopak, nafta je v pohodě, viz. Audi tdi Le Mans. Záleží totiž na tom, jaká nafta v jakém autě, dobře odladěný víceválcový naftový motor s příslušně naladěným výfukem může splnit i nároky na sportovní motor obecně, i když pochopitelně s trochu jiným charakterem než má motor benzinový. Druhou, pro sportovní auto podstatnou věcí, je podvozek, potažmo koncepce pohonu. Stejně-válcový dýzl je vždy těžší než benzín, pokud jej strčím do malé předokolky, musím jí tím zákonitě zhoršit jízdní vlastnosti. Proto si, principielně, můžu umět představit supersport s motorem uprostřed, který jezdí na dvanáctiválcovou naftu, aniž bych musel, při posuzování charakteru toho auta, slovo supersport nějak relativizovat. Ve třídě hatchbacků se auto se čtyřválcovým dýzlem, jakkoliv dobrým bude dát nazvat pravým hothatchem jen ztěží. Tedy v tom smyslu, že nikdy nebude schopno dostát významu slova hothatch. Takže znova, silné nafty do hatchbacků, proč ne, ale pokud možno, neplýtvejme na ně označeními jejich benzinových předloh. ;-)
Pěkně si to napsal. Ale dávat do supersportu naftu je vpodstatě zbytečný, protože rozdíl v ceně paliv je zanedbatelný, vzhledem k finančním možnostem drtivý většiny majitelů. Tu naftu tam podle mě strkaj proto, že většina lidí si tyhle hothatch pořídí jako svý jediný auto, takže má velký kilometrický proběh, jezdí i v zimě atd. Prostě hothatch je ekonomický kompromis pořizovací ceny vs. praktičnosti, jinak by si většina pořídila něco na blbnutí a něco šetrnějšího nebo prostornějšího na běžný užití. Nafta v malým autě se mi nelíbí, ale to je tak všechno, co s tím můžu dělat. :-)
Naštěstí si ještě pořád můžeš koupit benzín. :-)
Horší je, že i my se dožijem doby, kdy budou mít supersporty vnitřnosti z vysavače a řidič dvě volby zap/vyp. Pak se tu budem scházet a nostalgicky vzpomínat na doby, kdy jsme proháněli vibrující, smrdutý a rachtavý Civic type-D někde po okreskách, na doby kdy ještě člověk, když řídil, vůbec cítil, že něco řídí. ;-)
Tím si mi připoměl ten slogan co míval Ford: "Everything we do is driven by you". Tedy v ČR to bylo "Vše co děláme, řídíte vy." A já mám obavu, aby to brzy nebylo, "Vše co děláte, řídíme my".