Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Automobilce Hyundai stoupl v prvním čtvrtletí zisk o 31 procent

Jihokorejské automobilce Hyundai Motor vzrostl v prvním čtvrtletí čistý zisk o 31 procent na 2,45 bilionu wonů (40,3 miliardy Kč).
Zpět na článek
26. 4. 2012 09:32
26. 4. 2012 09:42
26. 4. 2012 10:52
26. 4. 2012 21:20
Avatar - Johny.Rico
26. 4. 2012 09:22
Vyrábí dobrá auta za málo...
... nedivím se ani trochu.

Je třeba postavit se faktu - kvalita vzrůstá, cena prakticky ne. Diví se někdo, že se prodávají čím dál více? Já ne. Osobně jako fanda evropských aut z toho moc nemám radost, ale ceny těch našich strojů jsou směšné. Takže ať se hošíci v Korei snaží a doufám, že budem platit méně za naše výtvory... jednou :'-(
Rozbalit vlákno
9
26. 4. 2012 12:16
Re: Vyrábí dobrá auta za málo...
Souhlas. Jen moc nesdílím tu "neradost". Nevím, proč bych mě v dnešním globalizovaném světě řešit, co je evropské a co korejské. Prostě to jsou dobrá auta za super cenu a že má znáček korejské značky je de facto jedno. Navíc to jsou čistě evropská auta.
26. 4. 2012 14:47
Re: Vyrábí dobrá auta za málo...
Vidim to presne tak. Montuju sa v CZ/SK tak preco by mali byt ne-europske?
26. 4. 2012 16:41
Re: Vyrábí dobrá auta za málo...
Tak montáž je to poslední, naopak výroba evropských značek se rozšiřuje mimo ni. Spíš jde o to, že jsou to auta dělaná výhradně pro Evropu a z toho vše vyplývá - jsou vyvíjena v evropských střediscích evropskými lidmi nakoupenými z jiných evropských automobilek. Korejský je na tom v podstatě jen ten znáček. Že se to montuje v Evropě ze součástek evproských (hlavně domácích) dodavatelů je spíš už jen bonus. Nevím, nikdy jsem u sebe nepozoroval zájem, aby byly evropské značky z ekonomického hlediska úspěšné. Je mi úplně jedno, jestli si budou lidi místo Peugeotů, Oplů a spol. kupovat Kie a nevidím důvod, proč by to nemělo být jedno všem. Spíš se to nese na vlně neopodstatněného patriotismu, případně zdejších totálně odporných a nesmyslných koncerno-korejských hádkách, které zde jistý člověk vyvolal a ti méně intelektuálně vyspělí mu začli tvořit stejně zavrženíhodný protipól. Úroveň diskuzí je zde pak pochopitelně mizivá, protože jsou tvořeny převážné žvásty z jedné či druhé strany. A nejhorší na tom je, že to není nějaké krátkodobé extempore, ale zdejší standard. Zkouším to tu, ale nebude to pro mě. Ale to jsem odběhl...
26. 4. 2012 20:28
Re: Vyrábí dobrá auta za málo...
Většina dílů se dováží z Korey, takže čistě evropská auta to určitě nejsou.
26. 4. 2012 20:39
Re: Vyrábí dobrá auta za málo...
když říkáš většinadílů, myslíš:
- na váhu?
- počet součástek?
Prosím upřesni to, rád tě pak budu komentovat.
26. 4. 2012 21:07
Re: Vyrábí dobrá auta za málo...
Na hmotnost určitě ne, když ty nejtěžší díly, tedy celá karoserie, převodovky a motory, se dělají přímo v Nošovicích potažmo Žilině. >:D Nutně se tedy musí jednat o počet a vzhledem k tomu, že třeba plastové díly se taky nedělají v Korey, tak nevím, čeho tolik dováží.
26. 4. 2012 20:52
Re: Vyrábí dobrá auta za málo...
Prosím o zdroj, mám naprosto odlišné informace.
27. 4. 2012 16:04
Re: Vyrábí dobrá auta za málo...
Neplést si montáž s výrobou... to zaprve ..vetsinu dilu dodava Mobis, kde je jen montaz, temer veskere elektricke dily se tam vozi z Korey, veskere srouby jsou vyhradne z Korey a neni jich malo, prevodovkarna v Hyundai sama o sobe nic nevyrabi ale jen posklada dil ze soucastek, ktere z velke casti jsou dovezene. Karoserie se na lisovne uz dela z plechu z Korey. atd atd.. a drtiva vetsina dodavatelu at mistnich nebo dovozovych je temer vyhradne v korejskych rukou. Pokud jde o instalace technologii tak to opet je temer vyhradne made in Korea.
27. 4. 2012 18:40
Re: Vyrábí dobrá auta za málo...
Rád bych věděl, jaký má ekonomický smysl dovést hotové auto do ČR a tady ho jen smontovat. To už to rovnou mohou levně smontovat v Číně a dovést sem hotová auta. Je pravda, že samotný závod toho v pravém slova smyslu moc nevyrábí, těžko tam realizují celý výrobní proces například klikové hřídele, že by si tam sami dělali kruhové polotovary z vysoké pece, provedli zkujňovací procesy, nějak nelegovali atd., pak to nějakým lisem vytvářeli a pak ješte obráběli natož aby si dělali i vlastní šroubky. Všechny výrobní procesy jsou všude rozloženy do několika fází v různých podnicích a neexistuje na světě budova, kde by se pod jednou střechou vyrobilo od základu celé auto. Jako výrobce nějakého konečněho produktu - auta - všechno odněkud dovezeš, případně dáváš zakázky do specializovaných firem, kde jim poručíš, co pro tebe mají vyrobit. V samotném závodě se to pochopitelně hlavně dává dohromady. Podstatné ale je, že konkrétně do Nošovic putuje dle interních informací 72% dílů, které mají nějaký původ v Česku - tzn. že se s nimi v ČR něco dělo a nebyly přímo už hotové dovezeny odjinud. Konkrétně karosářské plechy se zas dováží z Německa. Tady je přímý rozpor s tím, co píšeš ty, proto tě již podruhé žádám o zdroj těchto informací, protože takhle to je úplně o ničem.
Avatar - 3_diamanty
26. 4. 2012 09:32
parada
a to je este len v rozbehu H/K :yes:

sranda este len pride :yes:

co sa tyka USA tak tam slape paradne elantra aj optima :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - kari.laz
26. 4. 2012 09:42
Re: parada
Máš koupený akcie?
Předpokládám, že podle toho, jak pořád bečíš na výší slovenských platů, asi těžko.
26. 4. 2012 21:20
Re: parada
... je zvláštní, že ve většině nových USA filmech se objeví americké auto nebo BMW, VW či Mercedes. Hyundai ???
Nebude to tak divoké. Ani v Evropě není v první desítce. Stále to bude auto pro chudé Čechy, Slováky a Řeky. Ale asi je dobře, že tady je. Alespoň si každý muže vybrat.
26. 4. 2012 10:16
Tygrova jízda na tygru
Tvorba podstatného čistého zisku je daleko pádnější argumentační klacek než počty registrovaných aut, zvlášť když roste po několik let v řadě. HKAG se famózně vyvezla na vlně krize a s pílí a trochou štěstí z ní nespadla. A tak se z mladých rváčů stávají dospělí matadoři - se všemi pro a proti. Sinusoida cyklu je samozřejmě neúprosná i pro HKAG, ale zatím hoši fest suší senko, dokud slunko svítí. Za rok dva (tři) jim může pršet na hlavy, takže tyhle zásoby z dobrých časů se šiknou. Hlavně aby se jim z toho nezatmělo a nezačali auta flákat - nepečlivost s Velosterem pro Evropu a některé další lapsy poslední doby nebyly zrovna na nástěnku.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ronault.
26. 4. 2012 10:32
Re: Tygrova jízda na tygru
:yes:
26. 4. 2012 12:07
Re: Tygrova jízda na tygru
Dlouho jsem tě neviděl, neslyšel, nečetl, tak zdravím Patriku.
Dodat není co, napsal si to trefně a hlavně správně. Nejreálnějším ukazatelem "zdravosti" je výše zisku v závislosti na počtu vyrobených/prodaných kusech. Ono je těch ekonomických/finančních ukazatelů hodně, ale H/K je skoro ve všech na špici odvětví. Např. vytíženost výrobních kapacit je u nich cca 85%. Vzhledem k tomu, že právě nic zásadního nestaví, nemají tedy ani strach z možného uzavírání v současné americko-evropské krizi. Což je pravý opak ostatních, snad kromě čínských producentů.
Vždy jsem zde tvrdil, že se u nich již musíme učit a je úplně fuk jestli bohužel nebo bohudík.
Hlavně mne mrzí, že se akcie H/K u nás nedají prakticky koupit, pouze v USA tzv. "Pink sheets", ty však nedávají právo na dividendu. Před lety jsem je chtěl koupit, dnes bych měl již více jak trojnásobek základu + solidní dividendy. :-)
26. 4. 2012 14:00
Re: Tygrova jízda na tygru
Taky tě pěkně zdravím a děkuji, i za ten přesný komentář, amen. Ano, HKAG je prototypem sloganu "štěstí přeje připraveným (a odvážným)". Chopili se krize jako příležitosti a myslím si tím výrazně zrychlili růst. Zřejmě by se i při standardním ekonomickém klimatu dopracovali na špičku, ale tohle bylo jako hupnout do kolemjedoucí tramvaje. Máš pravdu, být včas aspoň drobným akcionářem, mnu si ruce, že je mám v portfoliu. :-)
Avatar - zdravy rozum
27. 4. 2012 08:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - zdravy rozum
27. 4. 2012 08:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 4. 2012 10:25
Šokující růst a úspěch!
Tak Hyundai+Kia neskutečně šokuje: téměř pětinásobně zvýšený zisk! Neuvěřitelné! Vyvstává sžíravá otázka "proč"? Tedy asi takto, ony některé důvody a plusy pro Hyundai:

- úspěch na trzích Čína a Indie, růst v US i Evropě. Dále pak zvyšující se kvalita (např. úspěchy kvality Autobild)
- spolehlivost (např. včera jsem četl i stará i30 v jednom aktuálním motoristickém magazínu prošla podrobnými testy po několika letech provozu a výsledek velmi dobrý - výsledná známka 1,8; žádný výrazný problém ani porucha! Ani já se starou i30 po třech letech drsnějšího provozu - žádná závada, žádný problém)
- moderní fluid-design (líbí se)
- dále rozumná cenová politika (i když i zde si Hyundai brzy dovolí i vyšší ceny - viz i40)
- vzrůstající zůstatková hodnota (podle analýz Eurotaxu si jasně udrží vysokou zůstatkovou hodnotu)
- sofistikovaná reklama (+ sponzor Euro 2012)
- pětiletá záruka
- spokojenost zákazníků - majitelů
- velmi dobré motorizace a motory
- a další...

Jinak, jak známo, na světě již patří někde kolem čvrtého (pátého) místa jako největší výrobce automobilů! U nás Hyundai v prodejích např. za březen jasné první místo - dovozové (+38,10%!)... Nová i30: obrovský úspěch, zájem a objednávek požehnaně! Prostě raketový start prodejů... A pak, co mě zaujalo, je to vše v době, kdy ostatní jdou opravdu dolů... a tak uvidíme, avšak i ve druhém čtvrtletí se odhaduje pokračující úspěch: "Hyundai by si podle analytiků měl udržet silnou dynamiku díky oživování globální ekonomiky i ve druhém čtvrtletí."

Prostě obdiv a gratulace k tomu všemu: HYUNDAI! :yes: :yes: :yes:

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
26. 4. 2012 10:55
Re: Šokující růst a úspěch!
suhlas, je to parada ako im to slape a treba povedat ze zasluzene :yes:

tvrda poctiva robota sa vyplaca, nepotrebuju cenou o.jebovat , oni skutocne vyrabaju aj kvalitne aj cenovo dostupne auta, nehraju sa na imidozvky ani zase na nejake lowendy, su to poctive auta za poctive prachy ktore ludom posluzia roky a navyse maju aj pekne zaruky, ziadna minimovka aby sa zakaznika zbavili ;-)

uz niekolko ludi v mojej blizkosti si kiu alebo hyundai kupilo a zatial si ich nemozu vynachvalit a ked sme uz pritom, nehrala cena prioritnu rolu, chceli solidne auto a to dostali :yes:

inak tie odkazy si tu nemal davat to sa bude mnohym tazko rozdychavat, nedrazdi ich zbytocne ;-)

problem je ten ze mnoho ludi v novych hyundaioch ani nesedeli a dopredu tvrdia ze su to zle auta, oni si asi myslia ze je to ako ich stara felda - casy sa ale zmenili, ja som sedel v riu nedavno a v ziadnom malom aute som nemal taky perfektny pocit a to som sedel aj v pole aj fabii a starsom yarise. Skuste si poniektori co to tu kritizujete posadit sa do tych auticiek trosku to osahat a potom sem pisat vrazedne a provokativne reci, doba sa zmenila len skoda ze myslenie mnohych je stale zakomplexovane, nastastie na slovnesku nei sme taki patrioti a skodovka uz davno nie je pre nas akoze domaca znacka, casy sa menia, ludia otvorili oci,

:yes:
26. 4. 2012 11:51
Re: Šokující růst a úspěch!
:yes: přesně tak!
26. 4. 2012 11:25
Re: Šokující růst a úspěch!
tvoje auto ma za sebou 3 roky drsnejsiho provozu? jak ten drsnejsi provoz vypada? aneb snad k drsnemu provozu mozna staci, ze sam si drsny...chlap.
Avatar - 3_diamanty
26. 4. 2012 12:58
nieco pre antifandov lowendu
[odkaz]

>:D :yes:

je to sice system pre debi.lov alebo pojasene zenske ale aj takym kia vyhovie a splni kazde zelanie >:D :yes:
Rozbalit vlákno
0
26. 4. 2012 13:01
Cesi autum nerozumi
Ja si tu u nas pripadam jak v Jirikove videni, protoze Cesi si budou nadale kupovat celosvetove s*rouci se TSI cka v predrazenych Fabkach, protoze pred 25 lety meli nemene se s*rouci Skodu 105. Jakkoliv tehdejsi vyrobce byl AZNP Mlada Boleslav a soucasny je VW Group AG.

Od te doby je vsechno jinak, ceny Skodovek jsou nadprumerne v porovnani s konkurenci, cena servisnich praci prumerna, kradou se zdaleka nejcasteji, technicka kvalita je spis podprumerna a vybava jednoznacne zoufala. Pristup vyrobce dokumentuje fakt, ze v Cechach stoji Skody vic jak v zahranici. A presto je v provozu odhadem 50% aut z koncernu VW a z nich dobrych 75% Skodovky. A to je vic nez 20 let po revoluci....

Vidim svetlo na konci tunelu, Citigo uz cesti zakaznici bojkotuji. A naopak Kia a Hyundai maji rekordni rust. Takhle na ne. :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
26. 4. 2012 13:08
Re: Cesi autum nerozumi
presne tak, dobre napisane :yes:

nebyt korei - vies kolko by si dnes dal za fabiu alebo octaviu? ti skveli europania by ta tak vycucali zeby si sa nespamatal, kazdy sa tu bije do prs ze fandi europe ze fandi domacim ale sama europa nas neskutocne o.jebuje a okrada a ludia su slepi a este jej aj zatlieskaju a tym ktori sa snazia o to pomoct skutocne tak tym budu hadzat polena pod nohy a kritizovat ich.

sami sa europania okradaju a este si aj prsty do ritky pchaju vzajomne, je nam sveta zit :yes:

bravo H/K :yes: len tak dalej, zacina sa sranda na ktoru som sa roky tesil :yes:

mna najviac udivuje ta mentalita ludi vies, stretnes dedka na felde a ked mu povies ze si si kupil hyundai tak ti povie, jaj synak ta ty si hnup, ta co si si nekupil skodovku , sak t olacne dobre auto - proste kktina, ani dobre ani lacne :yes:

nastastie starci vymieraju a nova generacia je uz voci skodovke imunna a nejdu sa pos.rat z nej, dnes si mlady clovek nema problem kupit co sa mu paci, ci uz je to kia , hyndai, volvo dacia alebo ja neviem audina

skodovka ma na slovensku stvrtinu trhu, pred par rokmi mala vyze 40 percent - ze predaj skodoviek na slovensku z roka na rok klesa je dokaz ze nikto sa uz z nej nejde po.* :yes:

nic proti skode- za cias felicii to boli pohladne auta ale prekapotovany vw s logom skoda ktori nam nemci dnes serviruju mna osobne nechyta za srdce aj ked uznavam auta su to v pohode a mozno aj lepsie ako samotny vw.

este tak 5 rokov a skodovka pojde na slovensku pod 20 percent an trhu, kto neveri uveri :yes:
26. 4. 2012 14:50
Re: Cesi autum nerozumi
Robert, vystihol si to na 100%. Len s tym ze to plati aj na Slovakov...
27. 4. 2012 09:24
Re: Cesi autum nerozumi
Nad tím se asi nesmíš logicky zamýšlet. Bez ohledu na zoufalé výkřiky toho pána nad a pod tebou je to prostě tak, že škodovka je původní česká značka a logo a spoustě čechů prostě nejvíc sympatická, stejně jako italům italská auta, francouzům francouzská, němcům německá atd. Může tady vykřikovat kdo chce jak chce že korejská auta jsou v podstatě česká/slovenská auta, zakořeněný patriotismus většiny čechů stejně nezlomí. Navíc spousta lidí nové korejské tvary a pojetí ala štrůdl prostě nezkousne a já po osbním vyzkošení několika kousků bych si asi také raději připlatil za oktávku ;-) .
27. 4. 2012 11:47
Re: Cesi autum nerozumi
Ano, správně vystihuješ situaci tak, jak je, patriotismus v automobilovém průmyslu funguje. To ale nic nemění na tom, že je to tak trochu hloupost nakupovat auta podle národnosti značky.