Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Automobilce Hyundai stoupl v prvním čtvrtletí zisk o 31 procent

Aleš Jungmann
Diskuze (30)
Jihokorejské automobilce Hyundai Motor vzrostl v prvním čtvrtletí čistý zisk o 31 procent na 2,45 bilionu wonů (40,3 miliardy Kč).

Výsledky překonaly odhady analytiků díky vyššímu prodeji některých modelů v USA a Evropě, který vyrovnal slabší výkon na domácím trhu.

Hyundai je spolu se svojí dceřinou firmou Kia Motors pátým největším výrobcem aut na světě. Analytici dotazovaní agenturou Thomson Reuters očekávali v průměru zisk 2,07 bilionu wonů. V předchozím čtvrtletí automobilka vykázala zisk dva biliony wonů.

Akcie Hyundai tento měsíc stouply již o 13 procenta, zatímco akcie většiny konkurentů klesají. Na počátku dubna dokonce stouply na rekordních 269.500 wonů.

Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájila sériovou produkci osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních vozů u slovenské Žiliny.

Aleš Jungmann
Diskuze (30)
27. 4. 2012 18:40
Re: Vyrábí dobrá auta za málo...
Rád bych věděl, jaký má ekonomický smysl dovést hotové auto do ČR a tady ho jen smontovat. To už to rovnou mohou levně smontovat v Číně a dovést sem hotová auta. Je pravda, že samotný závod toho v pravém slova smyslu moc nevyrábí, těžko tam realizují celý výrobní proces například klikové hřídele, že by si tam sami dělali kruhové polotovary z vysoké pece, provedli zkujňovací procesy, nějak nelegovali atd., pak to nějakým lisem vytvářeli a pak ješte obráběli natož aby si dělali i vlastní šroubky. Všechny výrobní procesy jsou všude rozloženy do několika fází v různých podnicích a neexistuje na světě budova, kde by se pod jednou střechou vyrobilo od základu celé auto. Jako výrobce nějakého konečněho produktu - auta - všechno odněkud dovezeš, případně dáváš zakázky do specializovaných firem, kde jim poručíš, co pro tebe mají vyrobit. V samotném závodě se to pochopitelně hlavně dává dohromady. Podstatné ale je, že konkrétně do Nošovic putuje dle interních informací 72% dílů, které mají nějaký původ v Česku - tzn. že se s nimi v ČR něco dělo a nebyly přímo už hotové dovezeny odjinud. Konkrétně karosářské plechy se zas dováží z Německa. Tady je přímý rozpor s tím, co píšeš ty, proto tě již podruhé žádám o zdroj těchto informací, protože takhle to je úplně o ničem.
27. 4. 2012 16:04
Re: Vyrábí dobrá auta za málo...
Neplést si montáž s výrobou... to zaprve ..vetsinu dilu dodava Mobis, kde je jen montaz, temer veskere elektricke dily se tam vozi z Korey, veskere srouby jsou vyhradne z Korey a neni jich malo, prevodovkarna v Hyundai sama o sobe nic nevyrabi ale jen posklada dil ze soucastek, ktere z velke casti jsou dovezene. Karoserie se na lisovne uz dela z plechu z Korey. atd atd.. a drtiva vetsina dodavatelu at mistnich nebo dovozovych je temer vyhradne v korejskych rukou. Pokud jde o instalace technologii tak to opet je temer vyhradne made in Korea.
27. 4. 2012 11:47
Re: Cesi autum nerozumi
Ano, správně vystihuješ situaci tak, jak je, patriotismus v automobilovém průmyslu funguje. To ale nic nemění na tom, že je to tak trochu hloupost nakupovat auta podle národnosti značky.
27. 4. 2012 09:24
Re: Cesi autum nerozumi
Nad tím se asi nesmíš logicky zamýšlet. Bez ohledu na zoufalé výkřiky toho pána nad a pod tebou je to prostě tak, že škodovka je původní česká značka a logo a spoustě čechů prostě nejvíc sympatická, stejně jako italům italská auta, francouzům francouzská, němcům německá atd. Může tady vykřikovat kdo chce jak chce že korejská auta jsou v podstatě česká/slovenská auta, zakořeněný patriotismus většiny čechů stejně nezlomí. Navíc spousta lidí nové korejské tvary a pojetí ala štrůdl prostě nezkousne a já po osbním vyzkošení několika kousků bych si asi také raději připlatil za oktávku ;-) .
26. 4. 2012 21:20
Re: parada
... je zvláštní, že ve většině nových USA filmech se objeví americké auto nebo BMW, VW či Mercedes. Hyundai ???
Nebude to tak divoké. Ani v Evropě není v první desítce. Stále to bude auto pro chudé Čechy, Slováky a Řeky. Ale asi je dobře, že tady je. Alespoň si každý muže vybrat.