Abychom si to zasadili do kontextu: provozní zisk Audi se dlouho pohyboval nad 5mld. €, 2016 ale spadl na 3mld., loni to bylo 4,67mld €. Vzhledem k roku 2017 tedy pokuta odpovídá zisku za dva měsíce.
[odkaz]
Pre mna su skor dolzeite narazove testy a to je viac nez ok.
Naviac "At the same time, he insisted that no safety problems arose with Subaru cars as no safety standards as defined in the Road Transport Vehicles Law were violated. ".
Uplne nechapem, co je za problem so zadnymi brzdami, kotuce ako vpredu. Odhalilo by sa to na prvej STK.
A ze boxer si vypyta papat, to vsetci vedia.
Ale ta permanentna radost z jazdy za to stoji :-)
Takže když máš prachy, nemusíš se evidentně nějakým překročením předpisů trápit. To je dobrá zpráva ku občanům. Nesmyslné emisní limity přitvrdíme a nějakou dobu se zase budeme tvářit že je vše v pohodě. Kocourkov.
Pro CO2 emise plati, pokud je nedokazes snizit, tak mas moznost bud ukoncit vyrobu, nebo zaplatit, ale musis to priznat, ne skryvat to jako to delal VW-Audi
a kde ty penize skoncej?
pujdou na lecbu a odskodneni tem, co kvuli jedovatym a rakovinotvornym emisim naftovych motoru maji zdravotni problemy, nebo pozustalym, jejichz blizci diky naftakum zemreli ??
a jak k tomu prijdeme my, co tyhle jedy musime v provozu dychat, jezdime radove cistsimi benzinaky a stat nas za tuhle ohleduplnost k ostatnim pokutuje vyssi spotrebni dani na benzin, ktera je u nas o 1/3 vyssi nez na naftu, a napr v holandsku o 3/4 ???
:yes: já bych byl pro, aby ty peníze aspoň z části šly na léčbu těch, co kvůli jedovatým a rakovinotvorným emisím naftových motorů mají zdravotní problémy psychického rázu.
Ty penize uz nikomu nepomuzou, mozna nejake ozdravne pobyty v prirode, ale kdo uz rakovinu ma,... Ale pokud by chteli skutecne resit zdravotni rizika naftovych motoru, tak tem autum odeberou povoleni jezdit a sesrotuji je. Takhle majetek vlastniku vyhral nad zdravim lidi. Zvlaste pak u nas, kde se problematika starych dieselu nijak vyrazne neresi.
To je pěkný názor. Někdo ty auta povolil do provozu, jiný je v dobré víře koupil, a ty mu ho sebereš. Podotýkám, že se to netýká zdaleka jen koncernu VW. Co takhle kuřáky - propustit, nebo rovnou popravit? Kouří, kde se jim chce, a pasivní kouření prokazatelně vede k rakovině. Stejně jako zcela legální přísady do jídla (éčka), stejně jako bordel v pitné vodě, stejně jako komíny továren, které jsou většinou ve městech nebo na jejich krajích. Rakovina na nás číhá všude. Tomu, že někdo spočítá, kolik lidí zabily zrovna jen spaliny z aut, tomu může věřit jen prosťáček.
OT: může mě šlak trefit, když velmi poctivě třídím odpad, a pak zjistím, že ho Evropa více než polovinu posílá do Číny.Na plachetnici určitě nepluje.Omezit tyhle kraviny (typu "my vám dřevo, vy nám nábytek")by planetě pomohlo víc, než elektrifikace aut.
Pasivni koureni se resi, zase jsou proti restarateri a kuraci. Vozidlo bylo schvaleno, ze splnuje nejake parametry, ktere VW/audi nesplnil, takze auto sesrotovat a majitele se muzou soudit s VW, ze jim prodal zmetek. Mozna by se jim dalo pomoci hromadni zalobou. Urcite nejhorsi mozny zpusob je nechat ty auta jezdit, protoze si je nekdo kopil.
Kdyby tobě přišli sebrat benzín, budeš první, kdo bude hlasitě křičet. To srovnání je megastupidní. Platím si stát. Stát řekl, že auto musí splňovat to a to, a stát přimhouřil oči, a řekl, že auto to splňuje. Pokud je něco špatně, ať si to vyřídí stát a výrobce. Chyba je u obou, mě stát na začátku procesu dal papíry a řekl - s tímhle můžeš jezdit. Není moje povinnost zřídit si laboratoř a před koupí auta zkoumat, jestli nemá nějakej software. Hození zodpovědnosti na spotřebitele by bylo jednoznačným selháním státu. Pro zopakování - pokud o sw rozeznávajících měřící cyklus ví minimálně rok před DG Svět motorů, vážně věříš, že to neví a netoleruje stát, resp. evropský úředník? Dělali to evidentně mnozí výrobci, každý trochu jinak, a evidentně za tichého souhlasu EU.
kdyby nebyly v potoce ryby …
vic moc dobre karle, ze mam benziny a vus moc dobre, ze benziny s emisema problem nemaj ani v realu. a pripadnej problem je resitelnej vymenou svicek, lambda sondy, EGR, nebo katalyzatoru, coz jsou tisicove polozky. a kdyz bude to auto tak dobity, tak uz na silnici nema co delat. a I kdyz budu chudej, koupim si za nejakejch 100tis ojety relativne pekny auto, ale BENZINOVY.
vy kolenovrti nadrazujete svuj zajem nad zajem zdravi ostatnich a podle toho se k tem svym dyzlpopelnicim chovate. clovek, pro kteryho je dat za kilometr o 50hal vic se bude kroutit, kdyby mel vrazit nekolik desitek tisic do spatnych vstrikovacu, nebo DPF. a podle toho to pak vypada. kourici vraky, ktery nemuzou plnit tehdejsi normy ani nahodou a nemaj na silnici vubec co delat.
muzes kvicet jak chces, ale zdravi a zivot je nadrazeny tvymu pochybnymu "pravu" na to, aby jsi jezdil cim chces a lidem nicil zdravi, I kdyz to u nas zatim tak nevypada. ale porad verim, ze slusnost a ohleduplnost k ostatnim se vyplaci a ze I k nam to dojde driv, nez si myslime...
Nemůžeš sebrat někomu něco, co si koupil za své peníze dle platných norem. To už tu bylo před pár roky.... Dnes se to pomalu vrací. Jinak za to má být potrestána automobilka a hlavně ti kriply, co to povolili do provozu, tj. neprovedli důsledně všechna měření a nechali se napálit softwarem a dále ti, co tak debilní laboratorní zkoušku vymysleli místo reálného zkoušení.
panove, netvrdte me, ze ty nejsmradlavejsi naftaky, kterych je na silnici u nas dejme tomu 1/4, ze jsou vporadku podle tehdy platnych predpisu, tedy ze kdyz vyjely z fabriky, tak smrdely tak ukrutnym zpusobem, jako smrdi dnes
takze auto, ktere evidentne neplni tehdejsi limity, ktere neni technicky vporadku, ktere je precipovane, ma vytluceny DPF, spatne vstriky, nefunkcni EGR, LNT, SCR a ja nevim co jeste, tak takovyhle auto by melo byt bez nahrady sesrotovany.
a to se samozrejme tyka jak naftaku, tak benzinaku
evidentne to tak jednoduchy neni karle, kdyz takovych aut denne potkavame spoustu a jejich emise nam vsem nici zdravi. a pritom jde kolikrat o relativne pekny auta. a s importem olitanych naftovych plecek z nemecka s euro4 a 5 bude jeste mnohem hur. jestlize se teda nic nezmeni.
a pochybuju, ze koko-Tok neco zmeni, kdyz ted zpackal zmenu zakona nebo narizeni pro STK, takze ho musej narychlo menit, protoze 90% aut by neproslo z tak prozaickeho duvodu, ze koko-Tokuv zakon nebi narizeni vyzaduje aby STK zadala typ motoru, pricemz kolikrat je oznaceni motoru naprosto nedostupne, nebo uplne chybi, protoze tam byt nemusi ...
Opět: Nová vozidla koupená v EU třeba z roku 2000 nemůžeš zakázat provozovat a nebo sebrat lidem, jelikož v době prodeje plnily všechny normy a nařízení. Prostě to nejde a nebo pojďme se vrátit o 80 let dříve, to by pak podobný neomarxistický praxe prošly.
Pozn. Nebo mne zakážou či seberou televizi 20 let starou, protože prostě moc žere na dnešní dobu? Nebo za mnou přijdou a seberou mi střechu, protože je z eternitu?? Zkus se nad sebou zamyslet.
Opet to nechapes. VW dostal poktu za to, ze tvrdil, ze plni, ale neplnil nic, tak jako i dalsi automobilky. Plnili tak akorat 15minut testovani na valcich. Tudiz auta nejsou zpusobila k provozu a musi se vratit vyrobci, ten je bud opravi, nebo vyplati zakaznika, nic jineho neni spravne.
Lenze neschopnost STK vyradit popisane auta z prevadzky nie je chyba a ani problem nejakej automobilky. Je to problem daneho statu ako dokaze vymahat plnenie svojich zakonov ci noriem.
takze potvrzujes, ze to (zbavit se tech nejsmradlavejsich naftaku) tak jednoduchy neni.
aspon u nas ne.
a to "slavime" treti vyroci dieselgate, stale jeste je ekonomicky boom, benzin a nafta jeste nedavno byly tak levny jako uz dlouho ne, takze byly dobry podminky tenhle problem resit, treba jen tim, ze by se prestalo zvyhodnovat zdaneni nafty proti benzinu.
neudelalo se vubec nic, a jestli tahle populisticko-StBacka vlada vydrzi, nebu se nic delat rjeste minimalne dalsi 3 roky. a to vypada, ze se blizi dalsi krize a SA se nachala slyest, ze v pripade sankci pro ni neni problem vysponovat cenu ropy na $200, coz by znamenalo, za budem litr tankovat za 60kc. pak na nejakou zmenu v restrikcich spalovacich motoru a zlepseni ovzdusi muzeme zapomenout. na druhou stranu by to byl obrovsky impuls na rozsireni plug-in hybridu a elektromobilu, ktery by problem s ovzdusim resil snad definitivne….
takze tech $200 za barel by civilizovanej svet nejspis nakoplo a to scela jiste lepsim smerem, nez StBak nakop prahu
Nech si kludne spravia nejaku "ekopoliciu" s pojazdnou emisnou kontrolou.
Nemusim byt odbornik, aby som videl prakticky kazdy den brutalne dymiace auto predo mnou, co ani nahodou nemoze prejst emisnnymi a uz vobec nie "pachovymi" skuskami :-)
Odstavit na kraji cesty, odmerat, objednat na pretestovanie do 30 dni (nie na podplatenej STK) a vybavene. Neprejde ? Rozluci sa so znackami.
To je uplne jedno jak stare je. Klidne ti zlodej ukradne auto z kamionu nebo tovarny (jako treba Vauxhallu v Anglii) a proda ti nove auto. Je jedno, jak stare auto nesplnuje normy/zakony.