Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Automobilka Audi zaplatí za podvody s emisemi 800 milionů eur

41 komentářů

Avatar - Beefcake
Beefcake
Tak je to spravne 😄
Futurista
No jo, jenže automobilce to zaplatí zákazníci...
Avatar - white label
white label
Spíš zaplatili...
Avatar - Beefcake
Beefcake
To nie je take iste. Zakaznici predtym vdaka tomu mozno prave setrili na spotrebe na ukor emisii. Takze by sa to zrovnalo 😄
Avatar - Emel
Emel
Abychom si to zasadili do kontextu: provozní zisk Audi se dlouho pohyboval nad 5mld. €, 2016 ale spadl na 3mld., loni to bylo 4,67mld €. Vzhledem k roku 2017 tedy pokuta odpovídá zisku za dva měsíce.
[odkaz]
Avatar - woody-alien
woody-alien
Kdož jsi bez viny, hoď kamenem. 😉
[odkaz]
Avatar - white label
white label
Jj, to teď bude/je velké téma (nejen u Subaru), tady je to podle mě (z hlediska bezpečnosti) větší průser, než celá DG apod.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Pre mna su skor dolzeite narazove testy a to je viac nez ok.
Naviac "At the same time, he insisted that no safety problems arose with Subaru cars as no safety standards as defined in the Road Transport Vehicles Law were violated. ".
Uplne nechapem, co je za problem so zadnymi brzdami, kotuce ako vpredu. Odhalilo by sa to na prvej STK.
A ze boxer si vypyta papat, to vsetci vedia.
Ale ta permanentna radost z jazdy za to stoji 😄
Avatar - Beefcake
Beefcake
Komu uz ma clovek verit, ked nie Japoncom. Si to trochu zlahcovali tie vystupne testy. Ocakavam ritualnu samovrazdu.
spaleny6
Takže když máš prachy, nemusíš se evidentně nějakým překročením předpisů trápit. To je dobrá zpráva ku občanům. Nesmyslné emisní limity přitvrdíme a nějakou dobu se zase budeme tvářit že je vše v pohodě. Kocourkov.
Nicco
Pro CO2 emise plati, pokud je nedokazes snizit, tak mas moznost bud ukoncit vyrobu, nebo zaplatit, ale musis to priznat, ne skryvat to jako to delal VW-Audi
Avatar - Machýrek
Machýrek
Nemci akorat nasli zpusob, jak z nich vytahnout nejaky prachy navic.
frite
zákazníkům koncernu VW. Nyní vedi proč si za výrobky koncernu platí oproti konkurenci přirážku. A za vyšší kvalitu to opravdu není. 😉
Avatar - white label
white label
Jak to víš, máš něco konkrétního od koncernu VW doma?
topten
… proc nenapisete, ze jde o naftaky ???

a kde ty penize skoncej?
pujdou na lecbu a odskodneni tem, co kvuli jedovatym a rakovinotvornym emisim naftovych motoru maji zdravotni problemy, nebo pozustalym, jejichz blizci diky naftakum zemreli ??

a jak k tomu prijdeme my, co tyhle jedy musime v provozu dychat, jezdime radove cistsimi benzinaky a stat nas za tuhle ohleduplnost k ostatnim pokutuje vyssi spotrebni dani na benzin, ktera je u nas o 1/3 vyssi nez na naftu, a napr v holandsku o 3/4 ???
Avatar - _Karel_
_Karel_
:yes: já bych byl pro, aby ty peníze aspoň z části šly na léčbu těch, co kvůli jedovatým a rakovinotvorným emisím naftových motorů mají zdravotní problémy psychického rázu.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Já bych za to koupil ostrov, tam bych tyto jedince odvezl, postavil jim tam všechno na eletriku a oni by byli spokojení. >😁
Avatar - _Karel_
_Karel_
>😒] :yes:
Nicco
Ty penize uz nikomu nepomuzou, mozna nejake ozdravne pobyty v prirode, ale kdo uz rakovinu ma,... Ale pokud by chteli skutecne resit zdravotni rizika naftovych motoru, tak tem autum odeberou povoleni jezdit a sesrotuji je. Takhle majetek vlastniku vyhral nad zdravim lidi. Zvlaste pak u nas, kde se problematika starych dieselu nijak vyrazne neresi.
Avatar - _Karel_
_Karel_
To je pěkný názor. Někdo ty auta povolil do provozu, jiný je v dobré víře koupil, a ty mu ho sebereš. Podotýkám, že se to netýká zdaleka jen koncernu VW. Co takhle kuřáky - propustit, nebo rovnou popravit? Kouří, kde se jim chce, a pasivní kouření prokazatelně vede k rakovině. Stejně jako zcela legální přísady do jídla (éčka), stejně jako bordel v pitné vodě, stejně jako komíny továren, které jsou většinou ve městech nebo na jejich krajích. Rakovina na nás číhá všude. Tomu, že někdo spočítá, kolik lidí zabily zrovna jen spaliny z aut, tomu může věřit jen prosťáček.

OT: může mě šlak trefit, když velmi poctivě třídím odpad, a pak zjistím, že ho Evropa více než polovinu posílá do Číny.Na plachetnici určitě nepluje.Omezit tyhle kraviny (typu "my vám dřevo, vy nám nábytek")by planetě pomohlo víc, než elektrifikace aut.
Nicco
Pasivni koureni se resi, zase jsou proti restarateri a kuraci. Vozidlo bylo schvaleno, ze splnuje nejake parametry, ktere VW/audi nesplnil, takze auto sesrotovat a majitele se muzou soudit s VW, ze jim prodal zmetek. Mozna by se jim dalo pomoci hromadni zalobou. Urcite nejhorsi mozny zpusob je nechat ty auta jezdit, protoze si je nekdo kopil.
Avatar - Hittman
Hittman
Majitel za to nemůže, že to koupil v dobré míře, takže těžko mu něco sebereš nebo zakážeš. To už je pěkná hovadina zavánějící totalitou.
topten
kdyz v dobre vire nekoho zapichnu, protoze jsem si myslel, ze to je masovej vrah, tak mi ta tvoje dobra vira k nicemu nebude
Avatar - Hittman
Hittman
Tak to bohužel není shodné srovnání. Člověk a věc nelze porovnávat v tomto.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Kdyby tobě přišli sebrat benzín, budeš první, kdo bude hlasitě křičet. To srovnání je megastupidní. Platím si stát. Stát řekl, že auto musí splňovat to a to, a stát přimhouřil oči, a řekl, že auto to splňuje. Pokud je něco špatně, ať si to vyřídí stát a výrobce. Chyba je u obou, mě stát na začátku procesu dal papíry a řekl - s tímhle můžeš jezdit. Není moje povinnost zřídit si laboratoř a před koupí auta zkoumat, jestli nemá nějakej software. Hození zodpovědnosti na spotřebitele by bylo jednoznačným selháním státu. Pro zopakování - pokud o sw rozeznávajících měřící cyklus ví minimálně rok před DG Svět motorů, vážně věříš, že to neví a netoleruje stát, resp. evropský úředník? Dělali to evidentně mnozí výrobci, každý trochu jinak, a evidentně za tichého souhlasu EU.
topten
kdyby nebyly v potoce ryby …
vic moc dobre karle, ze mam benziny a vus moc dobre, ze benziny s emisema problem nemaj ani v realu. a pripadnej problem je resitelnej vymenou svicek, lambda sondy, EGR, nebo katalyzatoru, coz jsou tisicove polozky. a kdyz bude to auto tak dobity, tak uz na silnici nema co delat. a I kdyz budu chudej, koupim si za nejakejch 100tis ojety relativne pekny auto, ale BENZINOVY.
vy kolenovrti nadrazujete svuj zajem nad zajem zdravi ostatnich a podle toho se k tem svym dyzlpopelnicim chovate. clovek, pro kteryho je dat za kilometr o 50hal vic se bude kroutit, kdyby mel vrazit nekolik desitek tisic do spatnych vstrikovacu, nebo DPF. a podle toho to pak vypada. kourici vraky, ktery nemuzou plnit tehdejsi normy ani nahodou a nemaj na silnici vubec co delat.
muzes kvicet jak chces, ale zdravi a zivot je nadrazeny tvymu pochybnymu "pravu" na to, aby jsi jezdil cim chces a lidem nicil zdravi, I kdyz to u nas zatim tak nevypada. ale porad verim, ze slusnost a ohleduplnost k ostatnim se vyplaci a ze I k nam to dojde driv, nez si myslime...
Avatar - Hittman
Hittman
Nemůžeš sebrat někomu něco, co si koupil za své peníze dle platných norem. To už tu bylo před pár roky.... Dnes se to pomalu vrací. Jinak za to má být potrestána automobilka a hlavně ti kriply, co to povolili do provozu, tj. neprovedli důsledně všechna měření a nechali se napálit softwarem a dále ti, co tak debilní laboratorní zkoušku vymysleli místo reálného zkoušení.
topten
panove, netvrdte me, ze ty nejsmradlavejsi naftaky, kterych je na silnici u nas dejme tomu 1/4, ze jsou vporadku podle tehdy platnych predpisu, tedy ze kdyz vyjely z fabriky, tak smrdely tak ukrutnym zpusobem, jako smrdi dnes

takze auto, ktere evidentne neplni tehdejsi limity, ktere neni technicky vporadku, ktere je precipovane, ma vytluceny DPF, spatne vstriky, nefunkcni EGR, LNT, SCR a ja nevim co jeste, tak takovyhle auto by melo byt bez nahrady sesrotovany.
a to se samozrejme tyka jak naftaku, tak benzinaku
Avatar - _Karel_
_Karel_
Takový auto nemá projít technickou. Je to ve skutečnosti hrozně jednoduchý.
topten
evidentne to tak jednoduchy neni karle, kdyz takovych aut denne potkavame spoustu a jejich emise nam vsem nici zdravi. a pritom jde kolikrat o relativne pekny auta. a s importem olitanych naftovych plecek z nemecka s euro4 a 5 bude jeste mnohem hur. jestlize se teda nic nezmeni.
a pochybuju, ze koko-Tok neco zmeni, kdyz ted zpackal zmenu zakona nebo narizeni pro STK, takze ho musej narychlo menit, protoze 90% aut by neproslo z tak prozaickeho duvodu, ze koko-Tokuv zakon nebi narizeni vyzaduje aby STK zadala typ motoru, pricemz kolikrat je oznaceni motoru naprosto nedostupne, nebo uplne chybi, protoze tam byt nemusi ...
Avatar - Hittman
Hittman
Opět: Nová vozidla koupená v EU třeba z roku 2000 nemůžeš zakázat provozovat a nebo sebrat lidem, jelikož v době prodeje plnily všechny normy a nařízení. Prostě to nejde a nebo pojďme se vrátit o 80 let dříve, to by pak podobný neomarxistický praxe prošly.
Pozn. Nebo mne zakážou či seberou televizi 20 let starou, protože prostě moc žere na dnešní dobu? Nebo za mnou přijdou a seberou mi střechu, protože je z eternitu?? Zkus se nad sebou zamyslet.
Nicco
Opet to nechapes. VW dostal poktu za to, ze tvrdil, ze plni, ale neplnil nic, tak jako i dalsi automobilky. Plnili tak akorat 15minut testovani na valcich. Tudiz auta nejsou zpusobila k provozu a musi se vratit vyrobci, ten je bud opravi, nebo vyplati zakaznika, nic jineho neni spravne.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Lenze neschopnost STK vyradit popisane auta z prevadzky nie je chyba a ani problem nejakej automobilky. Je to problem daneho statu ako dokaze vymahat plnenie svojich zakonov ci noriem.
Avatar - _Karel_
_Karel_
:yes:
Avatar - Beefcake
Beefcake
Ako sa vravi - "cui bono" ?
topten
takze potvrzujes, ze to (zbavit se tech nejsmradlavejsich naftaku) tak jednoduchy neni.
aspon u nas ne.
a to "slavime" treti vyroci dieselgate, stale jeste je ekonomicky boom, benzin a nafta jeste nedavno byly tak levny jako uz dlouho ne, takze byly dobry podminky tenhle problem resit, treba jen tim, ze by se prestalo zvyhodnovat zdaneni nafty proti benzinu.
neudelalo se vubec nic, a jestli tahle populisticko-StBacka vlada vydrzi, nebu se nic delat rjeste minimalne dalsi 3 roky. a to vypada, ze se blizi dalsi krize a SA se nachala slyest, ze v pripade sankci pro ni neni problem vysponovat cenu ropy na $200, coz by znamenalo, za budem litr tankovat za 60kc. pak na nejakou zmenu v restrikcich spalovacich motoru a zlepseni ovzdusi muzeme zapomenout. na druhou stranu by to byl obrovsky impuls na rozsireni plug-in hybridu a elektromobilu, ktery by problem s ovzdusim resil snad definitivne….
takze tech $200 za barel by civilizovanej svet nejspis nakoplo a to scela jiste lepsim smerem, nez StBak nakop prahu
Avatar - Beefcake
Beefcake
Nech si kludne spravia nejaku "ekopoliciu" s pojazdnou emisnou kontrolou.
Nemusim byt odbornik, aby som videl prakticky kazdy den brutalne dymiace auto predo mnou, co ani nahodou nemoze prejst emisnnymi a uz vobec nie "pachovymi" skuskami 😄
Odstavit na kraji cesty, odmerat, objednat na pretestovanie do 30 dni (nie na podplatenej STK) a vybavene. Neprejde ? Rozluci sa so znackami.
Nicco
Si myslis, ze kdyz si poctive, podle platnych norem, koupis kradene auto, tak ti ho policie necha jenom proto, ze si o nicem nevedel?
Avatar - Hittman
Hittman
Nové auto.
Nicco
To je uplne jedno jak stare je. Klidne ti zlodej ukradne auto z kamionu nebo tovarny (jako treba Vauxhallu v Anglii) a proda ti nove auto. Je jedno, jak stare auto nesplnuje normy/zakony.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Alebo by mala automobilka svojim zakaznikom vymenit za take co tie normy splnuju. Lenze to by tu automobilku zdaleka nestalo len 800 milionov ze ? 😄