Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Automobilky volají po sjednocení homologací v EU a USA

Některá evropská vozidla se prodávají u nás i za oceánem. Proč tedy provádět dvojí homologace?
Zpět na článek
19. 12. 2013 11:22
19. 12. 2013 12:59
19. 12. 2013 17:30
19. 12. 2013 19:03
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
19. 12. 2013 10:50
Vsetko bude
Zjednotenie pride spolocne s dohodou o volnom obchode medzi USA a EU.

Off topic: dasauto.cz zrejme zasa zmeni majitela: [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
19. 12. 2013 11:22
hm
Asi jim neštymuje small overlap test od iihs, tak by se ho potřebovali zbavit :-)
Rozbalit vlákno
2
19. 12. 2013 12:59
Re: hm
A jak by si pomohli? IIHS nemá nic společného s homologací.
19. 12. 2013 17:30
Re: hm
Oops, moje chyba, psal jsem rychleji, než jsem přemýšlel. Nějak jsem si vložil rovnítko mezi nárazové testy a homologaci :-)
19. 12. 2013 18:55
Nevidim na tom nic zlozite
zoberie sa vzdy najprisnejsia norma z US a EU a spravi spolocna. Aplikovatelne to bude len na novo vyrobene auta a je vystarane. Platnost sa da o take 4 roky aby sa automobilky stihli prisposobit.
Rozbalit vlákno
4
19. 12. 2013 20:28
Re: Nevidim na tom nic zlozite
To není jen o přísnosti. K některým věcem máme rozdílný přístup. Třeba v předpisech okolo osvětlení/ označení se lišíme. A ochota udělat kompromis nebude velká.
19. 12. 2013 22:08
Re: Nevidim na tom nic zlozite
No v konecnom dosledku je to o prisnosti. Napriklad take zadne smerove svetla. V USA su povolene aj cervene aj oranzove. Aj ked cervene postupne vymieraju. V tomto je benevolentnejsie USA, takze podla novej spolocnej normy by museli byt smerovky len oranzove.
Su to naozaj len detaily a stacilo by sa dohodnut.
Asi najvacsi problem by bol s emisnymi normami dieselov, ktore su v USA prisnejsie, resp rovnake ako pre benzin, co keby sa prebralo v EU tak by mohlo sposobit predrazenie dieselovych motorov.
20. 12. 2013 11:34
Re: Nevidim na tom nic zlozite
V takovém případě evropská více omezuje. Ale to přeci neznamená, že představuje lepší řešení. Co když jedna norma bude chtít bílé odrazky, druhá žluté odrazky? :-) I strukturou se to liší. Jak to chápu, v USA mají jeden všezahrnující předpis.

Samozřejmě, že se stačí jen dohodnout. Ale je to pomalu jako harmonizovat v EU, na které straně silnice se bude jezdit. Už vidím, jak se s Brity "jen dohodneš." >:-[] Vem si, jak dlouho v USA přechází na jednotky SI.

Pokud jde o emisní normy, liší se stát od státu. Euro6 diesely zhruba odpovídají předpisům platným v Californii (což jsou ty nejpřísnější v rámci USA). Ale formulace je dost odlišná. Navíc na harmonizaci měření emisí se pracuje nezávisle (viz WLTP).
20. 12. 2013 17:25
Re: Nevidim na tom nic zlozite
Ano ved to som napisal, ze sa zoberie ta prisnejsia norma, v podstate vsetky normy su obmedzenia.
Tie odrazky su malickost, v takychto rovnocennych pripadoch sa dohodnut stylom jeden ustupok tebe jeden mne...
Jazdenie po inej strane cesty je velky zasah do navykov, infrastruktury, potreba obrovskych investicii na prestavbu ciest, to sa neda porovnat s tymto.
Sucasne americke auta nemaju takmer nic odlisne od europskych, mam tu v USA auto a poviem ti keby, ze ho zoberiem a pouzivam v EU tak nikto nic nespozna.
Jediny rozdiel co vidim ja, je ze mi chybaju smerovky na bokoch auta.
Je to ovela viac politicky problem ako realny.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
19. 12. 2013 19:03
Trosku upresnim info v clanku
Nejde ani tak o zjednotenie pravidiel, ale o ich vzajomne uznavanie - cela debata o zone volneho obchodu medzi USA a EU bezi okolo vzajomneho uznavania noriem, nie o ich zjednotenie (zjednotenie smeroviek a brzdovych svetiel v niektorych statoch USA teraz opomenme, asymetricke svetla tiez).

Inymi slovami, ak je auto schvalene na prevadzku v USA, tak je automaticky homologovane aj v EU - nejde tu teda o zjednotenie homologizacie. V EU asymetricke svetla nikdy neprejdu, ale ide o smiesne malu modifikaciu v porovnani s nakladmi na cely schvalovaci proces.

(viac napr. tu - [odkaz] )

Az potom tu bude priestor na zjednocovanie noriem.
Rozbalit vlákno
0