Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
80 Fotogalerie

Nové BMW M4 CS oficiálně: Bráška sedanu M3 CS má 550 koní a nižší hmotnost

Lukáš Volšický

V Mnichově představují novou verzi aktuálního BMW M4. Ještě sportovnější specifikace CS (Club Sport) kombinuje to nejlepší z výchozího kupé Competition xDrive a staršího sourozence, kterým je sedan M3 CS.

Když mnichovská sportovní divize BMW M před dvěma lety oslavovala 50. výročí, jedním z velkolepých dárků bylo exkluzivní BMW M4 CSL. Po dvaceti letech navázalo na tradici modelů „Coupé Sport Leichtbau“ a následně se stalo inspirací pro rychlý sedan M3 CS. A teď se v Mnichově konečně rozhodli uvést stejnou specifikaci i pro čtyřdveřové kupé. Přivítejte tak nové BMW M4 CS!

Novinka má všechny technická vylepšení, s jakými se už dříve představil i sedan M3 CS. Nové BMW M4 CS vychází z nejvyšší standardní verze M4 Competition xDrive a v portfoliu značky spadá mezi něj a vrcholnou M4 CSL s omezenou produkcí – vyrobilo se pouze 1000 kusů. Hlavními lákadly nové „M-čtyřky Club Sport“ jsou vyšší výkon, specifické nastavení podvozku a nižší hmotnost – oproti M4 Competition xDrive je o přibližně 20 kilogramů lehčí.

Dvěma turbodmychadly přeplňovaný třílitrový řadový šestiválec S58 má ve specifikaci pro CS maximální výkon 405 kW (550 koní). Ve srovnání s faceliftovaným modelem Competition to však není až takový nárůst, protože motor zesílil o pouhých 15 kW (20 koní). BMW uvádí, že vyššího výkonu dosáhlo zvýšením maximálního plnicího tlaku dvou jednokomorových turbodmychadel na 2,1 baru spolu se specifickou úpravou řídicí jednotky.

Video placeholder
THE M3 CS 2023 • Zdroj: BMW M

Vrcholný točivý moment pak zůstává na nezměněných až 650 newtonmetrech a standardem verze Club Sport je pohon všech kol M xDrive s volitelným přepínáním do režimu pohonu pouze zadních kol. Zrychlení z 0 na 100 km/h novinka zvládne za 3,4 sekundy a vyvine elektronicky omezenou maximální rychlost 302 km/h. V základní výbavě budete brzdit ocelovými brzdami a volitelně můžete sáhnout po výkonnějších karbon-keramických.

Jedinou dostupnou převodovkou pro kupé M4 CS je osmistupňový automat M Steptronic od ZF a BMW uvádí, že inženýři BMW M vyvinuli i specifické nastavení adaptivního podvozku. S technikou vycházející ze světa motorsportu navíc nová „M-čtyřka“ vyrazila na slavný německý závodní okruh Nürburgring, kde dosáhla výsledného času 7 minut a 21,989 sekund. Výchozí verze Competition jej v minulosti zvládla s horším časem 7 minut a 28,570 sekund.

BMW si pro M4 CS připravilo i specifický design s výrazným červeným rámečkem tradičních ledvinek inspirovaným vrcholným CSL, bronzovými kovanými koly a spoustou karbonových doplňků. V interiéru nechybí karbonové skořepinové sedačky ani nejmodernější architektura s prohnutým displejem kombinujícím digitální přístrojový štít s dotykovou obrazovkou infotainmentu iDrive 8.

Nové BMW M4 CS se začne vyrábět v továrně v Dingolfingu už v červenci, přičemž objednat si jej budete moci už na konci května. Na seznamu příplatků pak nechybí ani speciální M výztuha do motorového prostoru pro zvýšení torzní tuhosti. Na zveřejnění oficiální české ceny si však budeme muset ještě počkat.