Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW M4 CS oficiálně: Bráška sedanu M3 CS má 550 koní a nižší hmotnost

Lukáš Volšický
Diskuze (13)

V Mnichově představují novou verzi aktuálního BMW M4. Ještě sportovnější specifikace CS (Club Sport) kombinuje to nejlepší z výchozího kupé Competition xDrive a staršího sourozence, kterým je sedan M3 CS.

Když mnichovská sportovní divize BMW M před dvěma lety oslavovala 50. výročí, jedním z velkolepých dárků bylo exkluzivní BMW M4 CSL. Po dvaceti letech navázalo na tradici modelů „Coupé Sport Leichtbau“ a následně se stalo inspirací pro rychlý sedan M3 CS. A teď se v Mnichově konečně rozhodli uvést stejnou specifikaci i pro čtyřdveřové kupé. Přivítejte tak nové BMW M4 CS!

Novinka má všechny technická vylepšení, s jakými se už dříve představil i sedan M3 CS. Nové BMW M4 CS vychází z nejvyšší standardní verze M4 Competition xDrive a v portfoliu značky spadá mezi něj a vrcholnou M4 CSL s omezenou produkcí – vyrobilo se pouze 1000 kusů. Hlavními lákadly nové „M-čtyřky Club Sport“ jsou vyšší výkon, specifické nastavení podvozku a nižší hmotnost – oproti M4 Competition xDrive je o přibližně 20 kilogramů lehčí.

Dvěma turbodmychadly přeplňovaný třílitrový řadový šestiválec S58 má ve specifikaci pro CS maximální výkon 405 kW (550 koní). Ve srovnání s faceliftovaným modelem Competition to však není až takový nárůst, protože motor zesílil o pouhých 15 kW (20 koní). BMW uvádí, že vyššího výkonu dosáhlo zvýšením maximálního plnicího tlaku dvou jednokomorových turbodmychadel na 2,1 baru spolu se specifickou úpravou řídicí jednotky.

Video se připravuje ...

Vrcholný točivý moment pak zůstává na nezměněných až 650 newtonmetrech a standardem verze Club Sport je pohon všech kol M xDrive s volitelným přepínáním do režimu pohonu pouze zadních kol. Zrychlení z 0 na 100 km/h novinka zvládne za 3,4 sekundy a vyvine elektronicky omezenou maximální rychlost 302 km/h. V základní výbavě budete brzdit ocelovými brzdami a volitelně můžete sáhnout po výkonnějších karbon-keramických.

Jedinou dostupnou převodovkou pro kupé M4 CS je osmistupňový automat M Steptronic od ZF a BMW uvádí, že inženýři BMW M vyvinuli i specifické nastavení adaptivního podvozku. S technikou vycházející ze světa motorsportu navíc nová „M-čtyřka“ vyrazila na slavný německý závodní okruh Nürburgring, kde dosáhla výsledného času 7 minut a 21,989 sekund. Výchozí verze Competition jej v minulosti zvládla s horším časem 7 minut a 28,570 sekund.

BMW si pro M4 CS připravilo i specifický design s výrazným červeným rámečkem tradičních ledvinek inspirovaným vrcholným CSL, bronzovými kovanými koly a spoustou karbonových doplňků. V interiéru nechybí karbonové skořepinové sedačky ani nejmodernější architektura s prohnutým displejem kombinujícím digitální přístrojový štít s dotykovou obrazovkou infotainmentu iDrive 8.

Nové BMW M4 CS se začne vyrábět v továrně v Dingolfingu už v červenci, přičemž objednat si jej budete moci už na konci května. Na seznamu příplatků pak nechybí ani speciální M výztuha do motorového prostoru pro zvýšení torzní tuhosti. Na zveřejnění oficiální české ceny si však budeme muset ještě počkat.

Lukáš Volšický
Diskuze (13)

Doporučujeme

9. 5. 2024 21:53
Re: Nie je to málo?
No je to trochu rozdiel napr. voci AR Giulii GTAm (1520kg).
Avatar - lyon667
9. 5. 2024 16:04
Re: Cigánský provokatér má naprostou pravdu
Jenže tohle NENÍ to nejlepší, co by BMW mělo umět nabídnout. A to je ten problém.
Avatar - iudex
9. 5. 2024 15:34
Nie je to málo?
Tak ako píše kolega vyššie, pohotovostná hmotnosť CS je 1835 kg. Pre porovnanie bežné Competition (s xdrive) má 1850 kg. Takže úspora je len 15 kíl a nie 20. A to je teda dosť malá úspora, 15 kíl nepocíti nikto, hlavne je to málo v kontexte toho, čo všetko tam vymenili za karbónové a iné ľahšie materiály.
Avatar - iudex
9. 5. 2024 15:28
Re: Vaha
Odkiaľ máš ten údaj?
EDIT: máš pravdu, takto to píšu na nemeckom webe značky: https://www.bmw.de/…ml/bmw-m4-cs.bmw
Avatar - iudex
9. 5. 2024 15:20
Re: Re: Re: Cigánský provokatér má naprostou pravdu
V zásade s Tebou súhlasím, keď som zvažoval nevedel som si vybrať nejakú zaujímavú farbu, uvažoval som viacmenej ako z núdze cnosť Portimao blue, ostatné bieda. Ale práve pri M je výber parádny, Isle of Man green je jasná voľba, krásna farba, na slnku má jas aj hĺbku, pritom stále vkusná a decentná. Detto Toronto red, na živo super, o dve triedy lepšia ako fádna Melbourne red na bežnej 3er. Takže na M sa vybrať dá.