Diskuse

Automobiloví vytrvalci: Tyto modely se vyráběly nejdéle ze všech

12.2.2018

Dvacet, či třicet let strávených na výrobních linkách je pro jeden model dlouhá doba. Rekordman měl ale premiéru před 82 lety...

 

  • 00 Reagovat !

    foto gil54

    gil54 12.02.  22:32

    A pořád nikdo nic.

    Tak já. Druhý díl (je to druhý díl ?), ač formálně asi i v pořádku, se minul účinkem. Téma si dva díly nezasloužilo. A po čtrnácti dnech možná i vyčpělo. :-(
  • 00 Reagovat !

    foto Xonik

    Xonik 12.02.  23:59

    No nevím

    Tvrdit že se 1203 vyrábí defacto dodnes? >:-[] Jako v Žacléři bezpochyby věnují tomuto modelu maximálmí péči, ale nic to nemění na tom že to je jen výroba ND a následné repase původních aut. Ale novou 1203 v registru nikdo po roce 1999 neviděl ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 13.02.  00:40

      « No nevím

      Ani se moc nedivím, ono takových ultraautomasochistů, kteří si by si v současné době pořídili Š 1203, asi fakt moc nebude! >:-[]
      • 20 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 13.02.  07:02

        « Re: No nevím

        Ani sa nie je čomu diviť, však to auto má 50 rokov, konštrukčne je ešte staršie a ani v dobe svojho vzniku to nebolo žiadne terno, skôr z núdze cnosť. Ale pretože skoro nič iné nebolo, slúžilo všade. Vozilo ľudí z pôrodnice, do nemocnice aj na poslednej ceste, jazdili mikrobusy, 5-miestne skrine, plechové dodávky aj valníky s plachtou alebo bez, bolo aj pár karavanov. Na zásobovanie po meste ako stvorené, mäkké pruženie a otočilo sa to skoro na mieste. Tým sa prakticky stalo domácou legendou, vzhľadom na mnohé nedostatky a chyby slúžilo obdivuhodne dlho a obdivuhodne dobre. ;-)
        • 03 Reagovat !

          foto sachs800

          sachs800 13.02.  07:21

          « Re: Re: No nevím

          To slovo obdivuhodné bych vypustil. Naopak, kolik lidí by mohlo žít, kdyby nejeli v sanitce 1203. Kolik řidičů by přežilo, kdyby v době havárie neseděli v 1203. To auto v té podobě snad nemělo ani vzniknout.
          • 31 Reagovat !

            foto traveldrive

            traveldrive 13.02.  07:38

            « Re: Re: Re: No nevím

            Koľko ľudí by dnes nežilo, keby neprišla aspoň tá tisícdvestotrojka. Koľko vodičov by prežilo, keby nesedeli v autách, v ktorých havarovali...
            Kokos, kam chodíš na také blbosti...
            Tie autá dokázali násobne viac, než sa od nich dalo čakať a to obdivuhodné skutočne je.
          • 20 Reagovat !

            foto JirkaX

            JirkaX 13.02.  07:46

            « Re: Re: Re: No nevím

            Myslíš, že kdyby seděli třeba ve VW Transporteru, tak by na tom byli lépe?
            • 10 Reagovat !

              foto Blue-Sun

              Blue Sun 13.02.  07:51

              « Re: Re: Re: Re: No nevím

              No samozřejmě... Ale už neřekl, že to musí být Transporter poslední generace. >:D
              • 01 Reagovat !

                foto KANKUNEN

                KANKUNEN 13.02.  08:10

                « Re: Re: Re: Re: Re: No nevím

                Když jsme přesedli v roce 1990 ze zánovní 1203 do postaršího Ducata, tak to byl pro nás malý zázrak.
                • 11 Reagovat !

                  foto traveldrive

                  traveldrive 13.02.  08:24

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: No nevím

                  Keď si spomenieš, že Š1203 sa už ďalej nevyvíjala, (všetky inovácie sa robili len kvôli tomu, aby sa ešte udržala vo výrobe), nemôžeš ju porovnávať s Ducatom, ktoré síce malo starší dátum výroby, ale podstatné novší dátum vzniku. Pokiaľ voči Š1203 postavíš dobového konkurenta, ten rozdiel nebol zas tak markantný.
                  Naviac, v čase vzniku a výroby Š1203 určite nikto nepredpokladal, že socializmus skončí a stará socialistická dodávka bude musieť konkurovať o pár generácií mladším šunkám zo západu. ;-)
                  • 21 Reagovat !

                    foto J-W

                    J@W 13.02.  10:21

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No nevím

                    No ona byla zastaralá už v době vzniku. V tomto případě není prostor na oslavné chvály, že se tak dlouho vyráběla.
                    • 10 Reagovat !

                      foto traveldrive

                      traveldrive 13.02.  13:53

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No nevím

                      Dlhá výroba bolo riešenie z núdze. Že auto samotné dokázalo aj so zastaralou koncepciou dlhé desaťročia robiť svoju robotu, tam je priestoru na chválu dosť a dosť. ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto Habakuk14

              Habakuk14 13.02.  08:06

              « Re: Re: Re: No nevím

              Tak beru že 1203 byla na úrovni Transporteru druhé generace, ale bohužel se dál neposunula.
              • 10 Reagovat !

                foto traveldrive

                traveldrive 13.02.  08:32

                « Re: Re: Re: Re: No nevím

                Trafil si kliniec po hlavičke. To bola jediná, žiaľ fatálna chyba. Pritom vývoj bežal, autá boli pripravené na zahájenie výroby, žiaľ, všetko sa stoplo...
                [odkaz]
                [odkaz]
                [odkaz]
                [odkaz]
                • 32 Reagovat !

                  foto KANKUNEN

                  KANKUNEN 13.02.  09:18

                  « Re: Re: Re: Re: Re: No nevím

                  Hochu, 1203 byla křáp ne jen konstrukčně, ale i provedení bylo na ubohé úrovni. Nic nefungovalo jak má. Bylo to úžasné cestování, jet 400km ve vibrujícím kravále zmrzlý jak rampouch. To že český národ je daleko šikovnější než ruský je jasné a tak Sovětský svaz nikdy nepovolil nic lepšího vyrábět.
                  • 23 Reagovat !

                    foto traveldrive

                    traveldrive 13.02.  09:54

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: No nevím

                    Tak v tomto by som sa s tebou hádal. Tie autá boli šroty, lebo ich za šroty každý považoval a tak sa k nim aj správal. Starostlivosť nulová. Ja som na nich najazdil dosť, a keď si to mal vporiadku, nebola to žiadna tragédia. Naopak, bolo to jedno z najpohodlnejších áut tej doby, napr. aj hlučnosť bola vzhľadom na motor umiestnený prakticky v interiéri nízka (stodvácky hučali viac). Jasne, zanedbané rozsypané šroty jazdili jak šroty. Ale dôvod na to, aby tieto autá jazdili po meste štyridsiatkou a mimo mesta 60, aby smrdeli a zavadzali všade kam prišli, bol iba v ľuďoch, v autách rozhodne nie.
                    • 22 Reagovat !

                      foto J-W

                      J@W 13.02.  10:23

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No nevím

                      Je vidět, že jsi ty auta nezažil, jsi úplně mimo.
                      • 11 Reagovat !

                        foto traveldrive

                        traveldrive 13.02.  13:53

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No nevím

                        Ty si iný teda... Teraz si ma fakt rozosmial.
                    • 23 Reagovat !

                      foto sachs800

                      sachs800 13.02.  10:27

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No nevím

                      To nemůžete myslet vážně... Tady není co debatovat.
                      • 10 Reagovat !

                        foto Blue-Sun

                        Blue Sun 13.02.  11:00

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No nevím

                        Proč? Vždyť má pravdu. Chování lidí k Š1203 bývalo skutečně tragické. Snad jediné, co mělo slušnou péči, byly sanitní auta. Pamatuju si, když jsem byl jako voják na povodních v roce 2002. Taky jsme tam vozili jídlo s 1203 a byla fakt mizerná. Jenže pouze proto, že se o ni nikdo nestaral. Za dva týdny jsme ji tam docela vyšperkovali a najednou to bylo celkem tiché a pohodlné auto.
                        • 23 Reagovat !

                          foto KANKUNEN

                          KANKUNEN 13.02.  12:48

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No nevím

                          Čas tvé vzpomínky hodně poznamenal. Něco jako když chlapi vzpomínají na šikanu na vojně. Taky se tomu jen směju, ale tehdy jsem se i bál.
                        • 31 Reagovat !

                          foto traveldrive

                          traveldrive 13.02.  14:00

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No nevím

                          To asi nevysvetlíš.
                          Keď začala Škodovka dodávať prvé Favority, napriek tomu, že auto bolo výrazne modernejšej a novšej konštrukcie, a výroba bola voči tej v TAZ-ke neporovnateľne dokonalejšia a kvalitnejšia, správny postup po kúpe Favorita bol rovnaký ako po kúpe Š1203 (resp. TAZ1500) - doma na špalíky, všetko povoliť, demontovať a zase postupne poskladať a podoťahovať, aby všetko sedelo tak ako má. A potom do servisu, spraviť geometriu, svetlá, doštelovať motor, atď. A hurá, auto konečne jazdilo tak, ako malo jazdiť už z fabriky.
                          Rozdiel bol v tom, že s novým Favoritom túto procedúru absolvovali mnohí - s tisícdvestotrojkou málokto.
                        • 10 Reagovat !

                          foto traveldrive

                          traveldrive 13.02.  14:18

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No nevím

                          :yes:
                      • 10 Reagovat !

                        foto traveldrive

                        traveldrive 13.02.  14:45

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No nevím

                        S niektorými naozaj nie.
                • 00 Reagovat !

                  foto Barrichello

                  Barrichello 13.02.  13:52

                  « Re: Re: Re: Re: Re: No nevím

                  tohle bylo připravené do výroby v době, kdy komunismus končil, nikdo se nechtěl do ničeho pouštět a na nic nebyly peníze. A ještě to byl společný vývoj s AZLK Moskvič >:D
                  • 10 Reagovat !

                    foto traveldrive

                    traveldrive 13.02.  14:13

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: No nevím

                    Na fotkách sú tie najnovšie modely z rokov 88-90, ale napr. Furgonet bol o dosť starší, okolo roku 1982 - to ešte o konci komunizmu nikto nevedel. Tu máš o jeden málo známy prototyp, ktorý sa vyvíjal v sedemdesiatych rokoch ako nástupca Š1203, viac, plus Devín.
                    [odkaz]
                    [odkaz]
                    Na tomto videu sú zachytené aj vzácne prototypy (biely a žltý) TAZ I a TAZ II, z ktorých vychádzal Mičíkov súkromný projekt Mibra (Mičík-Bratislava).
                    [odkaz] Vedľa modrého mikrobusu na technike Tatry 603 je červený funkčný vzor nového auta, ktoré sa v TAZ-ke vyvíjalo v spolupráci s ukrajinským Záporožcom za mojej éry, ale potom TAZ-ku za korunu sprivatizoval Majský, a vieš, ako to nakoniec dopadlo.
                    Ešte tá Mibra: [odkaz]
                    • 10 Reagovat !

                      foto miro68

                      miro68 13.02.  17:56

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No nevím

                      s Milanom Birosom som mal tu cest robit. Je to sikovny designer, ktory navrhoval aj MNA 1000. Na tu dobu bol design este pokrokovejsi ako Ford Transit a to sa nedaju porovnat podmienky, v ktorych sa pracovalo na vyvoji BAZ. Robil aj posledne upravy Skody 1203 s plastovymi naraznikmi a tiet zavodny Salamander a kolega Bauer robil na supacich dverach. A mal som cest robit aj s panom Oravcom, ktory bol pri designe Tatry 603X z Bratislavy.

                      Samozrejme, tie upravy Skody 1203 boli uz zufale a robili sa len aby sa plnili nove normy. Bohuzial moderne dodavky rady MNA 900 a 1000 sa do vyroby nedostali kvoli nedostatku financii a hlavne chybal potrebny agregat. Favoritacka 1300ka bola prilis slaba a preto ta spolupraca s Moskvicom, lebo oni motor mali, ale to nestacilo. Nakoniec sa cely projekt predal Moskvicu, aby bolo na vyplaty a klinec do rakvy zatlkol sudruh Uhrik, ktory uplne potopil vyvoj v Bratislave, pritom VW bol ochotny ho udrzat. Nakoniec niektori konstrukteri z BAZ boli aj priamo vo vyvoji VW - oddelenie dodavok a neskor v Skodovke, ale aj v Nemecku.
                      • 00 Reagovat !

                        foto traveldrive

                        traveldrive 13.02.  19:19

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No nevím

                        :yes:
                        Jeden MNA 1000 a obidve autá TAZ I a TAZ II boli dlhé roky zamknuté v sklade v trnavskom závode, tam som sa k nim dostal, na svoju dobu to boli slušne navrhnuté autá.
                        O tom poslednom, že tým hrobárom bol konkrétne Uhrík, som popravde doteraz nevedel - ale od človeka jeho typu sa to dalo čakať. Tých neprajníkov ale bolo viac...
      • 00 Reagovat !

        foto Xonik

        Xonik 13.02.  18:17

        « Re: No nevím

        No jasně, a i když se těch pár retro lidí najde, tak to co dělají není prostě výroba nového auta ale jen důkladná renovace nějakého existujícího kusu. Takhle by se do seznamu dostalo spousta aut, protože výrobců ND co by v podstatě bylo ze své produkce schopno postavit nový vůz je celkem hodně.
  • 01 Reagovat !

    foto peko

    peko 13.02.  09:50

    Toyota Corolla

    Tak jsem čekal na druhý díl a Corolla stále nikde. Jestli jsem se nepřehlédnul nebo nepochopil nějaká kritéria výběru, pak je to moje chyba. V opačném případě mi opomenutí vozu, který se vyrábí od roku 1966 a je / byl nejprodávanější na světě, přijde minimálně úsměvné.
    • 10 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 13.02.  11:00

      « Re: Toyota Corolla

      Ta Corolla se ale nevyrábí neustále v původní podobě, že? Za tu dobu má desátou generaci a s každou se měnila.
      • 10 Reagovat !

        foto peko

        peko 13.02.  11:15

        « Re: Re: Toyota Corolla

        Tak je to přesně tak jak jsem psal, nepochopil jsem to, má chyba.
        • 10 Reagovat !

          foto Arese

          Arese 13.02.  19:01

          « Re: Re: Re: Toyota Corolla

          Tak tak, u Corolly za ta desetileté zůstalo nezměněné jen to jméno. Vždyť to auto se měnilo i ze zadokolky na předokolku, nemluvě o x tém designu karoserií, x generacích motorů atd., takže udávat ho jako příklad výrobní dlouhověkosti je absolutní nonsens!
          • 01 Reagovat !

            foto traveldrive

            traveldrive 13.02.  19:21

            « Re: Re: Re: Re: Toyota Corolla

            Podobne je to aj u Golfa a niektorých ďalších modelov, tentoraz ale autori článku vyberali vcelku dobre.
            • 10 Reagovat !

              foto Arese

              Arese 13.02.  22:09

              « Re: Re: Re: Re: Re: Toyota Corolla

              Právě že vůbec ne, Golf je (na rozdíl od Corolly) od začátku až do současnosti předokolka s příčně uloženým motorem a navíc se evidentně dodnes drží proporcí a základních linií svého prapředka Mk.1. navrženého Giugiarem (zejména záď se širokým C sloupkem, poměrně malým skonem zadního skla a ostře "useknutým" zadkem). :-!
              • 01 Reagovat !

                foto traveldrive

                traveldrive 13.02.  22:26

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Toyota Corolla

                Koncepcia je jedna vec, technika zas druhá. Široký C-stĺpik je jediná markanta spoločná všetkým generáciám, ale inak sú to navzájom podobne odlišné autá ako napr. Renault19-Megane, alebo Kadett-Astra.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako babochlap. Může za to její ex Charlie Sheen?

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako…

Sexy rajda Bree Olson (32) už sice s roztahováním nohou před kamerou sekla, ale to neznamená, že by na ni…

Miliardář Paul Allen (†65) zemřel na rakovinu. S kamarádem Gatesem založil Microsoft

Miliardář Paul Allen (†65) zemřel na rakovinu. S…

Spoluzakladatel firmy Microsoft Paul Allen zemřel v pondělí ve věku 65 let. Miliardář, filantrop a hledač…

 

iSport.cz

Griezmann sestřelil Němce, Gibraltar znovu vyhrál, Wales slaví i bez Balea

Griezmann sestřelil Němce, Gibraltar znovu vyhrál,…

Fotbalisté Francie vyhráli po obratu ve šlágru dnešního programu Ligy národů nad Německem 2:1. Letošní mistři…

Ukrajina - Česko 1:0. Suverénní domácí slaví, zajistili si první místo

Ukrajina - Česko 1:0. Suverénní domácí slaví,…

Čeští fotbalisté prohráli v Charkově s Ukrajinou 0:1 a budou tak ve skupině B1 Ligy národů hrát už jen o druhé…

 

Reflex.cz

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají rodiče pré. Nebo ne?

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají…

Být vlastníkem jednoho či více kusů lidského mláděte bývá dost zápřah. Samozřejmě, že rodiče své děti milují,…

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které stvořilo slavnou automobilku

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které…

„Proč si při výrobě jízdních kol na malém městě konkurovat, když můžeme spolupracovat?“ řekli si na podzim 1895…