Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Autonomní automobilové prototypy vykazují tisíce poruch

Leadeři v oblasti vývoje bezpilotních systémů řízení aut oznamují, že testování prototypů provází velká spousta problémů.
Zpět na článek
14. 1. 2016 11:05
14. 1. 2016 11:06
14. 1. 2016 11:08
14. 1. 2016 11:45
14. 1. 2016 13:28
14. 1. 2016 14:27
14. 1. 2016 14:38
14. 1. 2016 14:36
14. 1. 2016 11:05
Slovaci
tak nasi sousede jiz maji svuj prvni fungujici Supercharger [odkaz] :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Atomas
14. 1. 2016 11:06
TESLA
Pokud Tesla prohlásí, že jejich automobily pracovaly bez vad, zatímco renomovaná konkurence přiznává stovky vad a nutností zásahů do řízení, tak nevím co si o této společnosti mám myslet. Jsou tak geniální, nebo opět lžou?
Rozbalit vlákno
2
14. 1. 2016 11:08
Re: TESLA
jde spise o to jestli vubec nejake Tesly v danem rezimu kdy je treba to hlasit provozuji, ono sice Musk stale mluvi o jejich autopilotovi, ale jak vime je to spise jen lepsi tempomat co se naucil obcas i predjizdet, ale jestli to maji jen v autech zakazniku kde to neni brano jako testovani autopilota, tak nemaj vpodstate co hlasit, protoze to hlaseni se tyka jen testovacich vozu ke kterym se zakaznici nedostanou, to ridej normalne zamestnancy danych firem co ty autopiloty vyvyjej
14. 1. 2016 23:39
Re: TESLA
Já tedy neznám systémy ostatních automobilek, taky kdo je zná když jsou tajné, ale možná je věc v tom, že Tesla to postavila nejen jako autonomní systém řízení, ale i jako systém umělé inteligence, který se sám učí z dat, která mu sbírají systémy osazené v běžně prodávaných autech. Ten software je tam běžně osazený, jen zatím není aktivovaný.
Avatar - Magister
14. 1. 2016 11:09
Dobrá zpráva
..pro ty co rádi řídí normální auta. Autonomní řízení zatím nefunguje a elektrické spotřebičům na vozovce klesají prodeje ještě dříve než se pořádně začly prodávat....

[odkaz]
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Blue Sun
14. 1. 2016 11:18
Re: Dobrá zpráva
Taky řekneš jen půl zprávy, co? Jasně, realita by se ti nehodila do skandálu...
14. 1. 2016 11:22
Re: Dobrá zpráva
neres, je to trol a tyhle posty jsou jen zamerna provokace, on zajiste vi ze je to blbost a autoforum je meka "troubu" co musej hatovat i na elektricka auticka na autodraze nebo na kalkulacku jen proto ze je chytrejsi nez oni :-)
14. 1. 2016 11:22
Re: Dobrá zpráva
autonomní řízení je slepá ulička,Z řidiče se stane pouze cestující.Nehledě na to.že takový vůz se může lehce stát cílem hackerů a proměnit ho v hromádku nepojízdného šrotu,popř. dálkově řízené torpédo...
14. 1. 2016 11:45
Re: Dobrá zpráva
Proč se teda dosud nestal cílem hackerů můj iPhone, MAC, bezpečnostní systém domu, termostaty v domě nebo kotel?

Asi proto, že nikoho nezajímám a s autem to bude obdobné...

Neříkám, že to není možné, ale pravděpodobnost je úplně stejná, jako dnes u mobilů nebo čehokoliv jiného, nebo si myslíte, že kdyby hacer nechtěl, nemohl by přehřát baterii aby vybouchla atd?

Samozřejmě chápu, že 100% není nikdy nic, ale stejně tak není nikdo z nás 100% řidič (rozuměj tomu tak, že každý má svou definici 100%ního řidiče).

Navíc zdá se mi, že všechny napadené vozidla byla vždy v blízkosti hackera (přímé viditelnosti a tak), proto si myslím, že obavy jsou na místě, ale ne zase v takové míře, v jaké to prezentují média potažmo čtenáři. ;-)

Jako vždy dodávám, že je to pouze můj názor a nechci tě tímto nijak napadat ;-)
15. 1. 2016 00:04
Re: Dobrá zpráva
Útok vůbec nemusí být osobní. Stačí, když na ten systém někdo náhodou narazí a bude si chtít hrát. Když se podívám na logy, tak jsou tam občas vidět pokusy, které jsou celkem jistě od lidí, nejspíš zkoušejících štěstí. Nemluvě o softwarové havěti, která se sama šíří. Co se týče kotle atp., tam je snad nejpravděpodobnější, že si z tebe jedou vystřelí dítě nějakého ze sousedů. Nebo přímo soused. Nebo kolega (někdo nikdy nevyroste :-) ). Mně je proti srsti nemít podobné systémy řádně izolované.
Avatar - Aoyagi
14. 1. 2016 13:36
Re: Dobrá zpráva
No jistě, slepá ulička >:D . Takové kecy mi vždycky připomenou ty lidi kdysi tvrdící, že "ty elektronické počítače jsou slepá ulička".

Já se upřímně těším, jestli někoho napadne místo bodů odebírat možnost manuálně řídit auto.
14. 1. 2016 14:20
Re: Dobrá zpráva
anebo ze cesta ve vlaku je nemozna, protoze pri rychlosti nad 36 km/h se vycerpa vzduch z vagonku a lidi se udusi? >:D >:D
Je to slepa ulice, ne ulicka. Na premisteni 80 kg cloveka je zapotrebi neceho co samo o sobe vazi pres 1000 kg. Nejlp je cestovat nalehko, vlezt do kanonu a nechat se vystrelit. Elon Musk to uz ma rozpracovano. >:D
[odkaz] a je vymalovano. Budeme svistet potrubim. 8-s
Avatar - Aoyagi
14. 1. 2016 14:41
Re: Dobrá zpráva
Hyperloop je úžasný koncept (který už se snad dokonce začal stavět), ale v pořád to je hromadná doprava se všemi výhodami a nevýhodami. Navíc fakt drahá.
Avatar - Barrichello
14. 1. 2016 11:33
to se dalo čekat
naivní sníllci co čekali že se někdy v roce 2018 budou už po cestách prohánět autonomní auta maj smůlu. Než tomu vychatjí všechny mouchy a než to pustí do reálného provozu a než to bude dostupné, minámálně 10 let. A čím déle, tím líp.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - 3_diamanty
14. 1. 2016 11:39
Re: to se dalo čekat
ako to ma vlastne cele fungovat? nasadnem do autonomneho auta doma na parkovisku a hura do tatier? alebo ako? pride mi ze z nasho parkoviska by autonomne auto nevedelo ani vyjst.... nie to este jazdit po nasich cestach .. tak neviem.... autonomne riadenie ma podla mna len iste moznosti a hranice vzhladom k pocasiu, prekazkam na ceste a roznym okolnostiam v doprave a bezpecnosti premavky ... tak neviem ... co je cielom? na bezne fungovanie mi to pride ze to vhodne tak skoro ( asi nikdy ) nebude .. mozno niekde v podniku v nejakej miestnej lokalnej infrastrukture ano ale v masovej premavke nie
14. 1. 2016 12:04
Re: to se dalo čekat
Viz moje oblíbené video na youtube :-) [odkaz]
14. 1. 2016 14:22
Re: to se dalo čekat
Ppip. Pip. Pip. Wow! >:D
14. 1. 2016 22:02
Re: to se dalo čekat
když měl zapnutý zaměřovač >:D >:-[]
14. 1. 2016 12:05
Re: to se dalo čekat
myslim ze naivku co mysleli ze to bude do 10-15 let bezna soucast aut bude minimum, bezna soucast soby tezce priplatkova vybava to mozna bude nekdy mezi 2020-2030, a az pak nastane cas kdy to bude tak nejak beznejsi a beznejsi i v levnejsich autech :-)
14. 1. 2016 12:52
Re: to se dalo čekat
"...než to pustí do reálného provozu a než to bude dostupné, minámálně 10 let. A čím déle, tím líp" OK, mozna ze tam chybi jedna nula u tech roku? >:D
Resit technikou vsechny problemy sveta? Blbost. Jak asi poresi soudruzi to moralni dilema - necekana prekazka v 80 km/h - vrazit s autem do kandelabru a zabit cestujiciho nebo vjet na chodnik do deti z materske skolky? :-!
14. 1. 2016 13:03
Re: to se dalo čekat
a neni to fuk jak se to vyresi, beznej ridic by to taky v drtive vetsine pripadu nedokazal vyresit a pokud ano tak jen diky nahode, takze to nech na tech tisicich mnohem chytrejsich inzenyrech nez jsme tu my vsichni, oni to nejak vyresej, zasu a penez na to maj haba kuk :-!
Avatar - 3_diamanty
14. 1. 2016 13:23
Re: to se dalo čekat
clovek dokaze reagovat v zlomku sekundy intuitivne.. aj logicky... ale co autonomne auto a rozne "krizovky" alebo neocakavane situacie na ceste? tu vidim problem .... velky problem ... samozrejme mozes to vidiet inak.... ja sa za svoj prihluply nemoderny ale realny pohlad nehanbim ... sfera posobenia autonomnych vozov cize tychto robotov je hodne uzkospektralna... aj z hladiska bezpecnosti ... ak sposobi ich logika na ceste pruser tak kto ponesie nasledky? a nejakych par takychto pruserov v beznej premavke by mozno dokazalo zrujnovat aj velku spolocnost ... cize aj z tohto hladiska je tu problem... ludske oko, intuiciu, predvidanie, reflexy, vnimanie toho co sa deje naokolo ( hukajuca sanitka, padajuci konar stromu ) - toto vsetko je potrebne k jazde v realnej premavke a disponuje tym len clovek nikto iny - toto strojom skratka nenahradis nikdy ... casom sa na to stejne pride... a prepac mi tu moju nemodernost... ;-)
14. 1. 2016 14:29
Re: to se dalo čekat
napis to na forum tech co se autonomnima autama zivej a vyvyjej je, treba na forech Audi, Volva, Nvidie, Tesly, Googlu, Mercedesu a dalsich asi 50 firem, tady ti nikdo na tvoje stupidni otazky neodpovi tak, aby to na tvoje dotazy hodne 5 leteho ditete co se pta maminky jak prisel na svet stejne neodpovi jinak nez spekulacema ;-)
14. 1. 2016 14:46
Re: to se dalo čekat
" tady ti nikdo na tvoje stupidni otazky neodpovi" Jeho otazky nejsou stupidni, asi ani neceka ze by na to nekdo odpovedel, jen poukazuje na neco v diskusi, ze delat autonomni vozidlo neni jednoduche (jak se na pohled zda). Je to filosof ci myslitel, tak mu neplivej do polivky, prosim. A mlcky cekej trpelive az te nekdo pozve do prodejny na zkusebni jizdu. :yes: Jinymi slovy STFU. :-)
14. 1. 2016 14:00
Re: to se dalo čekat
".. takze to nech na tech tisicich mnohem chytrejsich inzenyrech nez jsme tu my vsichni." >:D >:D A co se jim nepovede, uzivi miliony pravniku, asi tak. Ten, kdo ten SW napise a nainstaluje do autonomniho auta bude zodpovedny za cokoliv. Takze takove Dieselgate bude ve srovnani s autonomni hromadnou srazkou na dalnici jen slaby odvar. O spolehlivosti jak elektroniky tak i SW neco vim, natolik, ze slepe neverim. :-!
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
14. 1. 2016 14:27
Re: to se dalo čekat
muzes si nekde takove auto koupit? ne nemuzes, a az to koupit pujde tak to bude jiste v takovem stavu ze i sebelepsi ridic proti tomu bude pusobyt jako * co ma reflexi horsi nez slimak bez tykadel, a nez si to bude moc koupit vetsina beznych lidi nebo nez to bude soucasti bezne vybavy, tak my dva budem davno radi, ze neco takove vubec existuje, protoze jiz diky tomu Nemci co si ho nikdo nepamatuje sotva udrzime volant :-!

rresit ted na laicke urovni v diskuzich autopilota je asi stejnej nesmysl jako se dohadovat jak bude lidstvo osidlovat vesmir a zakladat si na jinych planetach kolonie >:D proste as to bude, tak to bude a nikdo z nas s tim nic nenadela :-!

a drtiva vetsina ridicu by u tech 3 variant abc neudelal nic a jela dal rovne a mozna i brzdila, takze a) by to odneslo tak 4-5 lidi, b) ten jeden a c) tak 4-5 lidi :-! jen v CR rocne zemre po srazce s autem asi 150-200 chodcu?
14. 1. 2016 14:38
Re: to se dalo čekat
Anebo tak. Vstric svetlym zitrkum! :-!

"tak my dva budem davno radi, ze neco takove vubec existuje, protoze jiz diky tomu Nemci co si ho nikdo nepamatuje sotva udrzime volant"
Volant jak volant, ja uz dneska mam problem udrzet moč, a ten Nemec co si ho uz nikdo nepamatuje - nebyl to ten Winterkorn z VW? >:D
15. 1. 2016 02:24
Re: to se dalo čekat
Zatímco člověk v krizové situaci nemá čas a bývá dost omezen v tom, co zvládne udělat, u stroje je to jiné. A pak má jeho tvůrce dilema, jak ho udělat. Protože má čas o tom přemýšlet. Je to zajímavá filosofická otázka a realita je, že se lidem typicky líbí myšlenka, že by se měla menšina obětovat pro většinu, tedy dokud se nemusí obětovat sami. :-) Obětování posádky je z mého pohledu nepřijatelné. Obětování auta je přijatelné.
14. 1. 2016 23:54
Re: to se dalo čekat
Autopilot, systémy pro vyhýbání či automatické přistávání jsou běžnou součástí letadel, a nikdo z toho vědu nedělá. Autonomní řízení je jenom o level pokročilejší systém, než dnes ovládá letadla. Zrovna hromadná srážka na dálnici je jev, který tyto systémy odstraní zcela.
15. 1. 2016 01:50
Re: to se dalo čekat
Letectví je ale úplně jiný svět s jinými podmínkami a problémy. Autopilot není složitý systém (některé jsou doslova primitivní). Přistání je z pohledu počítače jednoduchá záležitost, jediným problémem je výška nad terénem, něco, co se člověk naučí odhadovat, ale pro stroj je třeba rádiového výškoměru (a proto dokáže přistát i v nulové viditelnosti; trefit pak k terminálu/ na stojánku, když si nevidíš ani na špičku nosu, už je jiný problém). Tam se řeší spolehlivost, proto je pro tyto systémy potřeba vícero autopilotů (jsi tak nízko, že by pilot nedokázal na selhání včas zareagovat). Vyhýbání také sleduje celkem jednoduchou logiku. Spoléhá na transpondéry, tedy že se ostatní letadla sama ohlásí. A snad jen Airbusy to umí létat na autopilota (je plně integrovaný do FD).

Velkým rozdílem je, že letadla nepotřebují žádné cestičky, stačí jim vzduch, tedy se vyhýbat zemi. Je tu řízení letového provozu, které se stará o to, abyste do sebe nevrazili (to je složitější, záleží na třídě vzdušného prostoru, pravidlech atd.). A nakonec, pořád to nejsou autonomní systémy, pořád je tam pilot, který nese zodpovědnost, má všechny systémy monitorovat a je na něm řada úkonů, které palubní systémy automaticky nezvládnou.
15. 1. 2016 00:14
Re: to se dalo čekat
Software na rozdíl od člověka žádné morální dilema nemá. Ani nemá svědomí, které by ho mohlo trápit. :-)
14. 1. 2016 14:32
Re: to se dalo čekat
"a než to bude dostupné, minámálně 10 let. A čím déle, tím líp. " Aspon se decka decka necim zabavi a nebudou otravovat, eh? >:D
Avatar - Barrichello
14. 1. 2016 15:09
Re: to se dalo čekat
Ne každej z mladých chce nějaké umělé přibližovadlo na elektriku s diplejem
15. 1. 2016 10:43
Re: Tak nejak to bude vypadat
" jednoho krásného rána se při jízdě bezdůvodně aktivoval Active city stop a vozidlo zastavilo na rovném úseku čtyřproudové silnice, byl jsem v šoku, protože jsem něco podobného nečekal"

"Po ca 14 dnech se vozidlo opět zastavilo, tentokrát uprostřed křižovatky."

[odkaz]
Avatar - KANKUNEN
14. 1. 2016 11:49
Tak si to probereme, třeba světla a jejich automatické přepí
Automat akorát pozná přední světla protijedoucích aut a zadní červené světla. Řidič automaticky přepíná, když vidí kužel světel přes horizont, za zatáčkou a pozná i kamion za svodidlama. Řidič si nikdy dálkové nevypne, když na něj svíti reklama nebo halogen na unimobuňce. A to už nemluvím jaké zmatky dělá radarový tempomat, pro defenzivní jízdu v koloně to je paráda, ale jak pomateně brzdí a nebo přidává při předjíždění je fakt opruz.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - 3_diamanty
14. 1. 2016 12:00
Re: Tak si to probereme, třeba světla a jejich automatické p
presne tak...... a co uz povedzme potom take "krizovky" .... ked z nakladaku pred vodicom spadne povedzme kus dreva alebo konar alebo tehla co potom spravi autonomny voz? ..... vodic iduci v bezpecnej vzdialenosti dokaze strhnut volant a bezpecne sa prekazke vyhnut... ale ako zareaguje autonomne auto? zacne najprv 3krat pipat ze zrazu na ceste je nejaka "necakana" nekontrolovatelne sa pohybujuca prekazka? kym ju vyhodnoti co s nou ..uz mozno bude neskoro ... alebo ked skoci srnka pred auto? co spravi autonomny voz? clovek ak ma veci vo svojich rukach tak v zlomku sekundy dokaze mnohe veci "zachranit" a vyriesit a vyhnut sa komplikaciam... ale co autonomne riadenie? ... ako riesi krizovky? autonomne riadenie mi dava zmysel v nejakej lokalnej ohranicenej strukture ako su letiska, podniky, vyrobne haly ale nie v beznej masovej denno dennej doprave

okrem ineho ide ludom dnes aj o cas... doba je rychla... cas su peniaze... jazdit robotom vsade pomalicky podla jeho "oka" a jeho "rychlosti" asi moc ludom vyhovovat ked sa ponahlaju nebude ( ani firmam, nikomu ) ... radsej pojdem klasickym autom a za 2 hodky som v tatrach ako automnonym autom sa vyvazat pol dna kym vobec tento robot dorazi tam kde to chcem.... vozit sa vsade pomalicky podla tych robotickych pravidiel robota bude na bezne pouzitie hodne nepohodlne a casovo obtazujuce
14. 1. 2016 13:06
Re: Tak si to probereme, třeba světla a jejich automatické p
extremne dlouhym postem se ptas na neco, co davno resi spousta jinych asistentu ;-) obcas me pripadas jako bys prave vylezl z jeskyne a byl prekvapenej ze lidi jezdi v autech, telefony maj bez dratu a antenek a zensky nosej kratke sukne?

opravdu jsi tak hloupej jak se tvaris v postech?
Avatar - 3_diamanty
14. 1. 2016 13:13
Re: Tak si to probereme, třeba světla a jejich automatické p
vdaka nazor ;-) :yes:

kde vidis vyuzitie autonomnych aut? oblast posobenia... lokalita... pole vyuzitelnosti ... sfera posobenia... nazvi si to ako len chces.... to by ma zaujimalo viacej ale aj tak dik ok ;-)
14. 1. 2016 23:57
Re: Tak si to probereme, třeba světla a jejich automatické p
Nákladní, dodávková či taxi doprava je kandidátem na autonomní řízení jako celek.
14. 1. 2016 14:11
Re: Tak si to probereme, třeba světla a jejich automatické p
"...me pripadas jako bys prave vylezl z jeskyne.." >:D
"zensky nosej kratke sukne?" Uz zase? ;-)
Avatar - Barrichello
14. 1. 2016 22:01
Re: Tak si to probereme, třeba světla a jejich automatické p
otázka je jak dlouho >:D
14. 1. 2016 12:14
Re: Tak si to probereme, třeba světla a jejich automatické p
Tak můžeme i klidně pokračovat. Automatická převodovka, která zmatkuje a chová se naprosto nelogicky nebo z jiné branže, třeba takový robotický vysavač. Jsou to prostě jenom "hloupé" stroje a fungují jen v úzce vymezených podmínkách.
Avatar - KANKUNEN
14. 1. 2016 12:36
Re: Tak si to probereme, třeba světla a jejich automatické p
Ale zase natáčení světel je věc parádní.
Avatar - Aoyagi
14. 1. 2016 13:31
Re: Tak si to probereme, třeba světla a jejich automatické p
Tak určitě lepší, než to stupidní VAGovské rozsvěcení mlhovek.
15. 1. 2016 02:33
Re: Tak si to probereme, třeba světla a jejich automatické p
Jo, to vypadá příšerně, hlavně při parkování. A nedělá to jen Volkswagen (mně se to zarylo do paměti, když jsem viděl parkovat před autosalonem Fiatu myslím Bravo, ale vypadá to stejně špatně na každém autě).
Avatar - Aoyagi
14. 1. 2016 13:28
Poruch?
Proboha, jakých "poruch" zase? To už si děláte legraci? A bylo to 272 incidentů, kdy obsluha radši převzala řízení, ale jen "odhadem 13" z nich by skončilo kolizí. A nic z toho nebyla "porucha".
Rozbalit vlákno
2
14. 1. 2016 14:27
Re: Poruch?
"A nic z toho nebyla "porucha". " OK, tak "glitch"?
SW ktere neni schopne vydat letenku? [odkaz]
nebo ridit vydavani zavazadel na letisti? [odkaz]
Avatar - Aoyagi
14. 1. 2016 14:38
Re: Poruch?
Ani to to nemuselo být. Prostě tam byly situace, na které nebyl systém naučen... A chybami se člověk, a díky deep learningu i stroj, učí.
Avatar - jozephko
14. 1. 2016 14:15
To je absolútne v poriadku...
Je úplne samozrejmé, že každá nová technológia musí vychytať množstvo múch. Aj človek, kým sa naučí chodiť, jazdiť na bicykli alebo na aute, tak urobí množstvo chýb. A ani potom nie je neomylný. Ale iná cesta vpred neexistuje - len robiť chyby a stále sa na nich učiť.
Lenže autonómne automobily majú na rozdiel od "živých" vodičov jednu obrovskú výhodu: keď sa niečo naučí jedno auto, tak sa to prostredníctvom aktualizácie softvéru naučia aj všetky ostatné toho istého výrobcu.
Rozbalit vlákno
0
14. 1. 2016 14:36
klídek
nás to už nestihne, tak môžme len filozofovať. Dnešné decká nečumia okolo seba, ale do displeja. Im je úplne jedno ako auto jazdí a čo sa deje okolo. Ich zaujíma, čo sa deje na displeji. Sadnú do auta a chcú byť stále napojení. Ideálne tiché elko s autopilotom.
Rozbalit vlákno
0
14. 1. 2016 16:24
To NIKDY nebude fungovať ....
Myslím samozrejme bez dozoru vodiča ....

Tak ako dodnes neliatajú lietadlá bez pilotov .... tak NIKDY v bežnej prevádzke nebudú fungovať autá bez kontroly vodičov ...

A ak už má vodič kontrolovať ... tak to akosi stráca zmysel ....

Problém je v princípe fungovania. To "inteligetné" auto dokáže len to čo ho "naučia" ľudia .... nič viac. A to je neprekonateľný problém.

Môže byť už technológia vyladená na 100 % ... ale ak sa zmenia podmienky mimo "chápania" automatiky .. tak je koniec.

Stačí jednoduchý prípad. Po svahu sa spustí s veľkým hrmotom skalná lavina. I tej najblšej blondýne bude jasné, že sa zrúti na cestu a preto zabrzdí .... automat pôjde spokojne v ústrety "smrti" .... nemá to v softe : )

Samozrejme niekde na parkoviskách a špeciálne na to určených diaľniciach to môže fungovať ... tam sa minimalizujú "neštandartné" stavy ....
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Blue Sun
14. 1. 2016 16:37
Re: To NIKDY nebude fungovať ....
Lidé nikdy nebudou moci cestovat vlakem, protože rychlost přes 37 km/h by z vagónů vysála vzduch a udusila je...
14. 1. 2016 17:40
Re: To NIKDY nebude fungovať ....
Hoci automatické systémy v letectve sú už používané dlhé roky ... a vzduch je "prehľadnejší" ako cesta ... predsa nik neblúzni o čistých "automatoch".
Prečo asi ?
15. 1. 2016 02:46
Re: To NIKDY nebude fungovať ....
Protože plně autonomní systém by byla noční můra certifikovat a úřady by stejně nedovolily piloty vypustit - ne že by o to nebyl zájem, alespoň to zredukovat na jednoho. Možná kdyby se mezi dopravními piloty našlo dostatek sebevrahů toužících s sebou vzít pár stovek lidí a dařilo se jim to i přes opatření, která tomu mají zabránit, tak by se situace začala měnit.

Síla strojů je v tom, že umí pracovat konzistentně, nenudí se, neztrácí pozornost. Na rozdíl od lidí, pro které je to skoro nadlidský úkon. :-)