Pařížský autosalon se nezadržitelně – už za pět dní vám přineseme první články přímo z dějiště největší automobilové výstavy druhé poloviny roku. Připravili jsme proto aktualizovaný seznam očekávaných premiér.
Peugeot ukaze v Parizi concept urcite - fotopremiera bude 21.9. Vola sa EX1 a pokracuje v novom dizajnovom jazyku, ktory sme zaciatkom roka videli na concepre SR1. V pripade EX1 pojde o maly crossover. Auto bolo na foteni na Islande a niekto prototyp zachytil na letisku v Keflaviku, ked ho nakladali na spiatocnu cestu:
[odkaz]
Inak, tu je oficialny teaser: [odkaz]
Co sa Skody tyka, udajne pripravuje do Pariza prekvapenie. Mozno (?) concept noveho sedanu, ktory ma ist proti Loganu.
Tak to by Škodovka mala dokonalú taktiku skrývania auta, keď ho doteraz nik nevidel pri testoch a pod. Skôr myslím, že nie.
P.S. Čo je Fiesta WRC? Nástupca ST alebo niečo iné?
Mne ani tie farby nevadia. spusta zahranicnych auto-webov ma biele pozadie a cierny text. Vcelku som na to zvyknuty. A myslim, ze si nakoniec zvyknu vsetci. ;-)
Lancia? Delta 1.4 so systemom Start&Stop, Ypsilon Elle s novym motorom 1.2 a nejake akcne verzie MPV Musa. Nijaka vyznamna novinka. Ta pride az v Zeneve 2011 v podobe noveho Ypsilonu.
Vypadá to slibně. Člověk ani neví, na co se má těšit víc. Už jen sehnat Supa + 3 manažery a hurá Paříž >:-[]
Osobně se nejvíc těším na - chvilka napětí - nějaké tipy? Ano ano, 9-5kombi. Já mám prostě pro ty převlečené a předražené Vectry a Insignie slabost >:-[]
Určitě jsem taky hodně zvědavý na Pažouta 508, CLS, Apoštola, A7, Megane Gordiny, Latitude a F/L Espace a C4.
Jsem zvědavý, jak se bude budoucnost vyvíjet ve střední (mainstreamové) tříde. Je zjevná tendence u evropských výrobců dělat vozy na pomezí střední/vyšší střední, snad kromě Renaultu zatím (a Seatu >:-[] ). Nějak se mi nezdá, že by se to snažili taky napodobit, když teď uvedou Latitude a Laguna je už +/- v polovině svého cyklu. Osobně mi příjde současná Laguna absolutně dostatečná co se týče prostoru a její nafukování teda rozhodně nakloněný nejsem.
To mas vcelku jednoduche: mainstreamove znacky, ktore vo vyssej strednej triede nemaju zastupcu si budu moct dovolit zvacsovat svoje modely strednej triedy.
Premiove znacky + ta cast mainstreamu (vlastne uz len Renault), kde su aj auta vyssej strednej triedy si u strednej triedy budu muset + - zachovavat aktualnu velkost, kvoli dostatocnomeu odstupu od vacsich modelov.
Táto taktika (mať dva samostatné modely namiesto jedného spájajúceho, ako Insignia & Co.) nie je nelogická a môže to byť úspech, rovnako však to môže byť flop. Na jednej strane možno tvrdiť, že Renault má ako jediný v mainstreame (C6 je viacmenej na odchode) plnohodnotnú ponuku a zástupcu vo VST; zároveň ponúka auto strednej triedy za podstatne lepšie ceny ako konkurencia a tá nebude môcť (vzhľadom na veľkosť a i.) cenovo konkurovať. Na druhej strane ale bude Latitude hodnotený práve cez prizmu prerastených áut strednej triedy, oproti ktorým nebude mať čo naviac ponúknuť a nebude sa predávať. Tak babo raď. 8-s
tak tak, je to zamotané. Osobne si myslím, že Renault zostane u klasického delenia. Laguna zostane lift+kombi a do VST budú mocť vždy niečo europanizovat z produkcie v Koreji, prípadne od Nissanu, ktorý to budú vyrábať min. pre US trh.
Latitude zatial ponúka klasický model VST, ako sme boli zvyknutý napr. pred 10rokmi. Takže hlavne V6, ktoré prerastená stredná, okrem špičkových derivátov (+ VW aj pre normálne) modely už prakticky neponúka.
Velmi chválím tvou vzdělanost, iudexi. Jen snad pro doplnění - ano, Passat, Apoštol tvých snů. Přičemž slovo "passátní" ve významu - povedený, mistrovský, pohledný, se již natrvalo usadí v jazyce nikoliv jen mluveném, nýbrž i v nejvyšších patrech spisovného jazyka - viz. připravovaná dvacátásedmá edice slovníku cizích slov SPN 2011, kde bude mezi pojmy passant a passin včleněn právě pojem "passátní".
Historicky pak lze kořeny tohoto slova vystopovat až ke starogermánskému pokřiku rozkoše - passatisch (čti "pasatiš), užívánému v pokročilých hodinách v krčmách nevalné pověsti, ovšem při záviděníhodných utajovaných radovánkách nižší a zejména vyšší šlechty, o kterých se tu v zájmu morálky zejména přítomných diskuzních motoristických panen zdráhám veřejně psát.
On ten pojem Passátní je uživán samozřejmě i jinými národy, např. ve Slovinsku se běžně užívá jako pochvalné výjadření - Passatnuš, albánci pak znají passatnučik (milý, hezký) či maďaři passatgoroš (chutný, silný, krásný) a takhle můžeme pokračovat napříč celým kontinentem.
"Sup" ovšem neznám, osobně neužívám a užívat nehodlám.
Měl bys machrovat s jazyky, u kterých máš menší pravděpodobnost odhalení svých fabulací. Konkrétně s maďarštinou a "passatgoroš" si vedle jak ta jedle. Si zjevně jediný "Maďar" na světě, kdo tohle slovo úžívá... ;-)
Velké díky redakci za možnost reagování přes IE :yes::yes::yes:
Tak to se velmi mýlíš, opakovaně slýchám u Balatonu při nočních taborových čardáších hrubé hrdelní pokřiky (přesně tak to zní, rozhodně je na počátku zřetelně slyšet to "passat" a pak se z hrdel (oči v sloup, papriky, klobásky, housličky, no však to znáš, kuko) ozývá klokot rozkoše právě v podobě goroš nebo tak nějak, možná moroš, to nemohu v dané věci zcela vyloučit. Každopádně nyní nejde o nalezení přesné formy, nýbrž o to, že význam má ten pojem i v Maďarsku stejný - krásný, silný, ostrý, povedený. No, to jistě víš i sám.
Balaton byl prý letos za parádní ceny. No ale to nestálé počasí.... Osobně jsem byl jen u jezera které je ještě před Balatonem, když teda jedeš od Budapešti. Velencei se to jmenuje a je to supr. Půl kiláku od břehu a voda po pás >:-[]
Soused byl nedávno na rodinné oslavě v Hungarii a přivezl dobroty. Pálivé papričky :yes: , čabajku :yes::yes: , Borsody (pivo) :yes: a hlavně Kortepálinka (hruškovice) :yes::yes::yes::yes:
V říjnu tam bude nějaký klobásový festival, tak plánujeme vyrazit.
Jak tě tak čtu, tys musel dětství trávit přinejmenším v Komárně :-):yes: Jo, jo, papričky, čabajky a vůbec ty masné produky, to je parádička. Taky kapely jako Omega nebo Locomotiv GT. To se nezapomíná. A kniha Sandor Marai - Svíce dohořívají... passatisch, passatisch.
Tak je to tady. Po šesti letech fantastických prodejů, po šesti letech na trůnu středního (super)mainstreamu přichází nový Apoštol, Apoštol tvých snů, ano ano, Passat, auto, které buďto máš, nebo po něm toužíš, auto, které se dokázalo vymanit z kvalitativní třídy, auto které předefinovalo pojem SUPERMAINSTREAM.
Jen letmá odbočka pro autoprosťáčky - Pojem SUPERMAINSTREAM je kvalitativní kategorií, která vyjadřuje kvalitativní subtřídu daného segmentu. Na rozdíl od SUBPRÉMIE, která je stavem automobilkou jaksi nechtěným, trpěným, je SUPERMAINSTREAM stavem chtěným, očekávaným a automobilkou v záměrech precizně definovaným. To, že se věc zdařila v aktuální passatovské generaci, to je zřejmé právě z prodejních úspěchů.
Nyní tedy nastává nová SUPERMAINSTREAMOVÁ Epocha. Tuto epochu zahájí v měsíci říjnu 2010
" APOŠTOL II. passátní"
V epochální supermainstreamové hierarchii tak provolejme slávu APOŠTOLU prvnímu, sličnému a hold vzdejme přicházejícímu APOŠTOLU druhému, passátnímu.
Mistrovský design, mistrovská technika a mistrovská image, to vše již dnes charakterizuje přicházejícího APOŠTOLA II, passátního.
Bude (opět) krásný, bude (opět) silný, a bude (opět) vítězem. Je tvým dokonalým protipólem. Tak honem, protipóly se přece odpradávna... přitahují.
Tak na premiéru toho dvouhrnku od Fiatu se opravdu těším. :yes: Dle mého názoru pro auta jako Panda a F500 je to důstojný motor a vzhledem k zaměření například Pandy má tento motor logické opodstatnění. Jako fanda Renaultu očekávám info o Latitude, zatím mám co se týká exteriéru poněkud různé pocity, ale interiér :yes: No a Abarth nám doveze asi kladivo na Twingo RS. Jsem plný očekávání! :-)
EDIT: Málem bych vynechal Chevy! Nové Aveo se mi hrozně moc líbí a pokud si udrží úroveň bezečnosti nových modelů Chevroletu a rozumnou cenu tak má určitě šanci ukrojit kus z prodejního koláče.
Komárno ne, ale kousek dál na východ taky u maďarských hranic ;-)
Ano ano, z Maďarska jsme ještě za totáče vozili třeba Coca-Colu, sladkosti a jako dítě mě samozřejmě nejvíc zajímali hračky. Fascinoval mě i autopark - u nás samá Škodovka, tam samej Žigulák. A relativně hodně západňáckých aut.
Tajný tip na výbornou maďarskou restauraci v Praze. Bohdalec, velká křižovatka na kopci - nepůjdeš po hlavní dolů na Eden, ale vezmeš to doleva a kousek po levé straně je hotel a v něm je tenhle příjemný podnik. Majitel a šéfkuchař v jedné osobě je usazený origoš Maďar. Doporučuji haláslé, cokoliv z vepřového a samozřejmě kortepálinka. Jídlo chutná jak od babičky :yes:
EDIT: tohle je odpověd pro GTIho, bohužel mi to zase nějak blbne
Díky za tip, určitě to tam prubnu. Ještě kdyby sis tak vzpomněl na název toho hotelu, to by bylo super. Za komančů byla návštěva Budapešti něco jako návštěva ráje - tužky "pentelky", oblečení, tretry nike a puma, eLPíčka (koupil jsem tam tehdy první Sade...) prožil jsem tam opakovaně jedny z nejkrásnějších chvil svého studentského mládí. A pak ta cesta nazpět, ty poklidné silnice, samá zatáčka. Ještě vím přesně, co jsem tam v té části cesty pouštěl z přenosného kazeťáku A3 (v autech autoradia nebyla) za fláky. Mimochodem, tu "pentelku" mám na svém stole v kanceláři dodnes.
Ano, oblečení, LPčka, koncerty imperialistických kapel, na tohle vše vždy vzpomínají moji známý :-)
Kazeťák jsme taky nosili v Škodylaku 120L. Některé škodovky už ale měli rádio, to jsem jim hodně záviděl. A pod ním i takový speciální držáky na kazety :yes:
Nova generacia bola planovana na rok 2012. Cinania to urcite nestopnu. Ak, tak posunu na rok 2011.
Inak, do Volva uz vraj zacali tiect peniaze z Ciny a spustaju sa vyvojove prace na novom 5-metrovom sedane, ktory pojde proti MB S-Klasse.
Ano, samozrejme, Aj vyvoj ostava v Europe. Avizovane tri cinske zavody budu vyrabat modely urcene pre cinsky trh a okolite azijske krajiny. Plus tam bude prebiehat vyroba kompaktneho sedanu, nahradzajuceho S40, ktory bude urceny uz zrejme iba pre tamojsi trh.