Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Paříž 2010: Přehled novinek od A do Z (aktualizováno)

Diskuze (46)
Pařížský autosalon se nezadržitelně – už za pět dní vám přineseme první články přímo z dějiště největší automobilové výstavy druhé poloviny roku. Připravili jsme proto aktualizovaný seznam očekávaných premiér.

Zatím jsme na stránkách Auto.cz shromáždili informace o více než stovce novinek, které dorazí do Paříže. Jedná se o zcela nové modely a koncepty, nové generace i rozšíření nabídky motorizací u některých modelů. Tento seznam stále není konečný – během posledního týdne přibyla celá novinek, které jsme do seznamu doplnili. Je také skoro jisté, že si automobilky ještě nějaké ty novinky schovávají pro odhalení na poslední chvíli.

Abarth

Sportovní značka koncernu Fiat otevírá náš letošní přehled. Její obě premiéry nesou označení SS, neboli po italsku Esseesse. Větší Abarth Punto Evo SS s motorem 1,4 Turbo MultiAir bude mít výkon zvýšený ze 120 na 132 kW a maximum točivého momentu z 250 na 280 Nm. Standardem je šestistupňová manuální převodovka.

Kabriolet Abarth 500C SS dostane motor 1,4 16v T-Jet posílený ze 103 na 117 kW. Točivý moment vzroste z 206 na 230 Nm. Jedinou volbou mezi převodovkami je, stejně jako u standardní specifikace Abarth 500C, pětistupňová robotizovaná Abarth Competizione s možností řazení pod volantem.

Alfa Romeo

Alfa Romeo velké novinky pro pařížský autosalon nechystá. Italové do Francie přivezou nové motorizace pro všechny své modely – novinky jsou čtyři a pokrývají všechny modelové řady, které zbývají po ukončení výroby kupé GT a dvojice Brera/Spider.

Stěžejní je dlouho ohlašované nasazení dvouspojkové převodovky TCT v modelu Giulietta. Bude se dodávat s motorem 1,4 MultiAir, stejně jako v případě menšího MiTa, které s dvouspojkové převodovky dočkalo už v průběhu léta. Zároveň v nabídce Giulietty přibude třetí dieselový motor – 2,0 JTDM o výkonu 100 kW vyplní mezeru mezi 1,6 JTDM (77 kW) a silnějším 2,0 JTDM (125 kW).

Nového vznětového dvoulitru, tentokrát o výkonu 100 kW, se dočká model 159. Moderní 2,0 JTDM nahradí dvojici starších 1,9 JTDM, které splňují jen normu Euro 4.

Nejmenší MiTo rozšíří řady úsporných aut s novou verzí motoru 1,3 JTDM-2 Eco Start&Stop o výkonu 70 kW, která v kombinovaném cyklu spotřebuje 4,0 l/100 km.

Audi

U Audi se chystá celá plejáda novinek. Tou nejdůležitější nejen mezi Audi, ale na celém pařížském autosalonu, bude luxusní liftback A7 Sportback. Nová modelová řada bude tvořit mezistupeň mezi sedany A6 a A8, dostane techniku budoucí generace řady A6 a s délkou těsně pod 5 metrů se zařadí na rozmezí vyšší střední třídy a luxusního segmentu. Nejbližšími konkurenty bude Porsche Panamera a BMW 5 GT. Další nová Audi stanou na vrcholu nabídky jednotlivých modelových řad. Nejmenším z nich bude A1 1,4 TFSI/136 kW. Malý hot-hatch z Ingolstadtu dostane techniku sdílenou s VW Polo GTI (a částečně také Škodou Fabia RS), což znamená motor 1,4 TFSI, převodovku DSG a pohon předních kol. Pro účely malého Audi je výkon dvakrát přeplňovaného motoru zvýšen o 4 kW.

Pod názvem RS3 se zřejmě skrývá A3 s pětiválcovým motorem z TT RS. Oba modely mají shodnou podvozkovou platformu, 2,5litrový přeplňovaný pětiválec o výkonu 250 kW navíc zajistí RS3 dostatečný odstup od S3 s 2,0 TFSI (195 kW). Oficiálně ale zatím tento model potvrzen nebyl.

Pro segment střední třídy se novinky neočekávají, v Paříži se ovšem ukáže Audi R8 GT – sportovní Audi s výkonem zvýšeným na 412 kW (560 k), hmotností sníženou o 100 kg na 1525 kg a plánovanou sérií jen 333 kusů. Pravděpodobný je také debut nové generace vysokovýkonné limuzíny S8, která nabídne alternativu k A8 6,3 W12 (368 kW), jejíž evropská premiéra se chystá také do Paříže.

Bentley

V Bentley připravili nový Continental GT. Modelový rok 2011, který je důkladným faceliftem, dostal příď ve stylu většího Mulsanne, silnější základní dvanáctiválcový motor (423 kW/+12 kW, 700 Nm/+50 Nm) schopný spalovat E85, upravenou převodovku a pohon všech kol s rozdělením točivého momentu 40:60 místo dosavadních 50:50. Vedle 6,0 W12 se představí také zatím blíže nespecifikovaný 4,0 V8 – ten však zamíří k zákazníkům až během roku 2011.

BMW

Z Mnichova (resp. amerického Spartanburgu) přijíždí nová generace BMW X3, řada F25. Prostřední z bavorských SAV na délku povyrostlo o 81 mm na 4648 mm, vyplňuje tak téměř dokonale mezeru mezi X1 a X5. Zná už i své české ceny, které začínají na 1,063 milionu korun. Zpočátku budou k dispozici jen motory xDrive20d a xDrive35i.

Německý tisk považuje téměř za jistou také výstavní premiéru řady 1 M Coupé. Nejmenší z eMkových BMW dostane agresivnější styling a vyšší výkon než kupé 135i. Pojmenování modelu sleduje tradici nastolenou Z4 M, ve které pokračují X5 M a X6 M. Označení M1 je podle automobilky příliš spojeno s legendárním supersportem z přelomu 70tých a 80tých let, aby jej bylo možné použít u zcela jiného typu auta. Pařížská premiéra není jistá, auto se ale podle dřívějších oficiálních informací představí ještě letos a do prodeje se dostane v 1. pololetí roku 2011.

Mezi dalšími novinkami na expozici BMW by se mohl objevit koncept naznačující podobu nové generace řady 6, která přijde na trh v roce 2011.

Bugatti

Pokud se Bugatti zúčastní domácího autosalonu, jistě si nenechá ujít možnost představit Veyron 16.4 Super Sport, nové nejrychlejší auto světa. Na seznamu vystavovatelů ovšem tato značka nefiguruje a její absence by nebyla velkým překvapením, Bugatti dává často před velkými autosalony přednost menším akcím zaměřeným na bohatou klientelu.

Cadillac

Americký Cadillac zahajuje novou éru působení na evropském trhu. Zatím jej bude zastupovat 40 prodejců, kteří nabídnou modely CTS ve třech karosářských verzích, SRX a Escalade hybrid. Novinkou je CTS-V Coupe představené už v lednu v Detroitu, na pařížském autosalonu oslaví evropskou premiéru.

Citroën

V hlavní roli bude u Citroënu dvojitá premiéra nových modelů nižší střední třídy. Druhá generace modelu C4 bude určena širšímu okruhu zákazníků. Dostane dynamičtější design a zatím jedinou nabízenou karoserií bude pětidveřový hatchback.

Stylovější alternativou bude DS4. Po vzoru menší DS3 nabídne luxusnější a atraktivnější kabát s dynamičtějším designem. Na rozdíl od DS3 ale půjde o pětidveřové auto, tak jako u C4.

Zároveň s novou generací C4 podstupuje MPV C4 Picasso a Grand C4 Picasso facelift. Hlavním rozpoznávacím znakem budou diody pro denní svícení.

Nejmenší z nové řady DS se dočká hned dvou nových variant. DS3 Racing je limitovanou sérií hot-hatche, který si bere na mušku například Abarth Punto Evo, Mini Cooper S nebo VW Polo GTI. Závodním derivátem je DS3 R3 určený pro klientské týmy ve stejnojmenné kategorii rallyových závodů.

Citroën zřejmě chystá také koncept, který odhalí podobu největšího ze stylových modelů – DS5.

Dacia

U značky Dacia zatím nejsou známy žádné novinky.

Ferrari

Nové Ferrari 458 Challenge budeme od příštího roku vídat v závodech Ferrari Challenge. Paříž je místem první veřejné prezentace tohoto závodního auta.

Supervýkonné kupé 599 GTO naopak můžete potkat s trochou štěstí přímo na českých silnicích už nyní – do České republiky totiž zamířily už alespoň dva kusy. Paříž ale bude místem, kde se novinka na evropské půdě teprve ukáže v plné parádě, zatím byla vystavena jen na autosalonu v Pekingu. Chystá se také premiéra zelené verze modelu California. Systém start-stop už Ferrari do Californie dodává, hybridy se zase v Maranellu netěší velké přízni. Uvidíme, jak tedy chce Ferrari snížit spotřebu svého nejmenšího modelu.

Fiat

Fiat má v zásobě řadu méně významných novinek. Druhou premiéru si odbude 500 TwinAir poháněný dvouválcovým přeplňovaným motorem, který byl představen už na jaře v Ženevě. Až pařížský autosalon ale předchází zahájení prodeje.

Pod kapotu Brava míří motor 1,4 Turbo MultiAir. Užitkové Doblò dostane turbodiesel 1,6 MultiJet o výkonu 66 kW s robotizovanou převodovkou a dvojice Fiorino a Qubo přechází na nový 1,3 MultiJet II (55 a 70 kW).

Fisker

Fisker Karma se na světových autosalonu pravidelně objevuje už delší dobu. V Paříži bude k vidění jeho produkční verze, která již není prototypem ale výrobkem smluvního partnera Valmet.

Ford

Ford přiveze faceliftované Mondeo. Designové změny jsou inspirovány jarním faceliftem S-Maxu – Mondeo dostane výrazněji tvarovaný přední nárazník a pás světelných diod pro denní svícení. Nové jsou motory 2,0 SCTi EcoBoost o výkonu 176 kW a 2,2 TDCi Duratorq se 147 kW a 420 Nm. Po faceliftu nabídku obohatí také menší přeplňovaný 1,6 EcoBoost.

Zatím nejsilnější dvoulitr EcoBoost s výkonem 176 kW je také novinkou pod kapotou MPV S-Max.

Opět se předvede také Focus 3. generace ve verzích hacthback, kombi a sedan a nová MPV C-Max a Grand C-Max s novými motory 1,6 EcoBoost. Dvojice MPV po pařížském autosalonu již zamíří do prodeje.

Zatím ve fázi konceptu je nový Focus ST. Také pod jeho kapotou bije motor EcoBoost – konkrétně nejvýkonnější čtyřválcová verze 2,0 SCTi EcoBoost naladěná na výkon 184 kW (250 koní).

Honda

Řady automobilů spojující spalovací motor a elektromotor rozšíří Honda Jazz Hybrid. Pohon IMA kombinující motor 1,3 i-VTEC, elektromotor a převodovku CVT je odvozen od hybridního modelu Insight.

Hyundai

Hyundai má v zásobě celou plejádu novinek. Tou nejdůležitější je kompaktní MPV ix20, nástupce modelu Matrix, technicky spřízněný s Kiou Venga, vedle které se bude také v severomoravských Nošovicích vyrábět.

Další premiérou je facelift i10. Malý městský Hyundai dostane motory vyhovující normě Euro 5 a modernější design s šestiúhelníkovou maskou chladiče.

Kromě toho má Hyundai připravený nový model střední třídy i40 cw, který je nástupcem Sonaty, studii Veloster a dvojici produkčních modelů s pohonem zadních kol: Genesis Coupe a limuzínu Equus.

Chevrolet

Chevrolet bude mít v Paříži hned čtyři světové premiéry. Nové Aveo jde ve stopách Sparku, představuje tedy mnohem dynamičtější a hodnotnější design, než tomu bylo u předchůdce.

Cruze hatchback je dlouho očekávanou novinkou, která doplní prodejně úspěšný sedan nižší střední třídy. K zákazníkům se dostane v polovině roku 2011, více než dva roky po sedanu.

Kompaktní MPV Orlando se představí ve své sériové podobě. Zamíří do velmi žádaného segmentu, kde operuje například Citroën C4 Picasso, Renault Scénic nebo VW Touran.

Faceliftem projde SUV Captiva, které ponese agresivnější design přídě.

Tím nejsou novinky korejsko-americké automobilky zdaleka vyčerpány. V průběhu příštího roku se na trh dostane dalších 7 nových modelů.

Infiniti

Prémiová divize Nissanu soustředila důležité novinky do první poloviny roku – dieselové FX30d a EX30d, stejně jako nový sedan vyšší střední třídy M37 jsou už v prodeji a dieselová verze vlajkové lodi M30d zamíří k zákazníkům hned po pařížském autosalonu. Hlavní pozornost bude zřejmě patřit hybridnímu M35h, není ani vyloučena evropská premiéra modelu G25 jako slabší a levnější alternativy k G37.

Jaguar

Jaguar přiveze dva koncepty. XJ75 Platinum je oficiálně připomínkou 75. výročí založení automobilky, zřejmě se ale zároveň jedná o předobraz nového XJR.

Druhá designová studie naznačí podobu budoucí generace sportovního XK, která přijde v roce 2012.

Jeep

Nový Jeep Grand Cherokee míří na evropské trhy. Na klasickou off-roadovou řadu Wrangler čeká facelift.

Kia

Kia Optima je nástupcem modelu Magentis. Nový zástupce ve střední třídě přináší atraktivní design navržený přímo v Evropě pod vedením Petera Schreyera. Potvrzeny již byly motory 2,0 D-CVVT (120 kW) a 1,7 CRDi (85 kW). Prodej v Evropě bude zahájen na jaře 2011.

Elektromobilní budoucnost demonstruje Kia na konceptu POP.

Lamborgini

Lamborghini láká na nový model, s nejvyšší pravděpodobností se jedná o nástupce dvanáctiválcového Murciélaga, který se ukáže ve formě konceptu, nebo jako produkční verze.

Land Rover

Range Rover Evoque je nejdůležitější novinkou terénního specialisty na několik nejbližších let. Automobilka už odhalila jeho třídveřovou verzi, špionážní snímky ale dokládají, že Land Rover finišuje také vývoj pětidveřového Evoque. Chystají se verze s pohonem 4x4 i pouze přední poháněnou nápravou.

Z Británie na silnice i do terénu vyšlo také facelift pro Freelander. Při modernizaci se rozšíří nabídka turbodieselů na TD4 (110 kW), SD4 (140 kW) a později i eD4 (110 kW, přední pohon).

Evoque a modernizovaný Freelander eD4 budou vůbec prvními Land Rovery bez pohonu 4x4.

Lexus

Lexus se soustřeďuje hlavně na kompaktní hatchback CT 200h. První prezentace proběhla na jaře v Ženevě, nyní je v plánu ostrá premiéra, po které novinka zamíří k zákazníkům.

Modernizace řady IS je symbolizována především novým základním turbodieselem IS 200d, změny se ale týkají všech nabízených verzí, včetně vrcholného IS-F.

Ze světa snů zamíří na pařížské výstaviště limitovaná 50kusová edice LF-A Nürburgring s novým aerodynamickým paketem.

Lotus

Lotus slibuje celkem čtyři novinky. Mezi nimi figurují silnější Evora S a Evora IPS s robotizovanou převodovkou. Premiéra letos v Paříži, ale zahájení prodeje až v roce 2014 čeká velké kupé Lotus Elite s pětilitrovým osmiválcovým motorem a volitelně systémem KERS.

Mazda

Hirošimská automobilka nabídne průběžné inovace svého portfolia. Nejdůležitější novinkou je facelift Mazdy2, kterému sekunduje premiéra nového turbodieselu 1,6 MZ-CD o výkonu 85 kW. Je určen pro modely Mazda5, kde bude zatím jediným vznětovým motorem (dosud se nová generace nabízela jen se zážehovými), a pro Mazdu3, kde nahradí starší 1,6 MZ-CD o výkonu 80 kW.

Pohled do budoucnosti nabídne koncept Shinari, předobraz dalšího směřování firemního designu.

Mercedes-Benz

Tradičně široké spektrum premiér chystá Mercedes-Benz. Hlavní hvězdou obrazně i doslova bude nová generace třídy CLS. Novinka dále rozvíjí filozofii čtyřdveřových kupé, se kterou se Mercedes úspěšně prosadil na trhu už u první generace. CLS ale na rozdíl od německých konkurentů zůstane věrné konvenčnímu tříprostorovému uspořádání karoserie s odděleným zavazadlovým prostorem. Nabídka motorů bude zahrnovat zážehový i vznětový šestiválec, zážehový osmiválec a nově i vznětový čtyřválec 250 CDI se dvěma turbodmychadly.

Vedle CLS bude debutovat faceliftované kupé CL s novými motory. CL 500 dostane nový motor 4,6 V8 Biturbo BlueDirect o výkonu 320 kW. Modernizace a zvýšení výkonu z 450 na 463 kW čekají na dvanáctiválcové CL 65 AMG a nový motor 5,5 V8 Biturbo s výkonem 394 kW je připraven pro CL 63 AMG.

Ze stejného soudku jsou novinky pod kapotou třídy S – konkrétně modernizované S 65 AMG a nové S 63 AMG s přeplňovaným motorem. Třída S ale také dostane nový turbodiesel, konkrétně S 350 BlueTEC. Při modernizaci posílil vznětový šestiválec ze 173 na 190 kW a splňuje emisní normu Euro 6.

Pozornost v případě třídy S se ale bude soustředit také na přelomový S 250 CDI – vůbec první čtyřválcový motor v luxusním segmentu (2,1 litru, 150 kW).

Mercedes má v zásobě také facelift třídy R a dvojice modelů Viano a Vito.

Mini

Mini s karoserií hatchback, Cabrio a Clubman dostane nové turbodiesely o objemu 1,6 litru – ve verzi One D s výkonem 66 kW a Cooper D s 82 kW. Jarní novinka Countryman se představí v závodní verzi pro šampionát WRC.

Mitsubishi

Novou éru elektromobilů chce Mitsubishi odstartovat s i-MiEV. Auto, které bylo nesčetněkrát prezentováno jako prototyp, se představí v produkční verzi pro evropské trhy. K zákazníkům se dostane začátkem roku 2011.

Nových turbodieselů se dočkají dva klíčové modely. SUV Outlander dostane 2,2 DI-D o výkonu 130 kW, hatchback Lancer Sportback bude mít 1,8 DI-D se 110 kW, představený už v crossoveru ASX. V obou případech se jedná o vlastní konstrukci, první turbodiesel pro osobní automobily s variabilním časováním ventilů.

Morgan

V předprodukční fázi se nachází Morgan EvaGT. Nový model bude nositelem nových konstrukčních principů. Nahradí osmiválcové typy Aero 8 a AeroMax, se šestiválcovým motorem 3,0 TwinPower Turbo od BMW dosáhne kombinované spotřeby jen 7 l/100 km.

Nissan

Nissan nabídne již známé novinky: čtvrtou generaci městského mini Micra, elektromobil Leaf a modernizovaný X-Trail. Všechny novinky zamíří krátce po skončení autosalonu k prvním evropským zákazníkům.

Vedle nich bude na návštěvníky autosalonu čekal koncept Townpad, který je vizí kompaktního MPV s elektrickým pohonem.

Opel

Generační obměna v nižší střední třídě u Opelu pokračuje novým kombi Astra ST. Třídveřová Astra se představí zatím jen jako koncept GTC Paris, který se bude podobat více sportovně střiženým modelům jako je VW Scirocco nebo Renault Mégane Coupé.

Rozšíří se také nabídka úsporných verzí ecoFLEX, Meriva dostane další verze vznětových motorů a zřejmě se chystá také facelift pro SUV Antara, které je sesterským modelem Chevroletu Captiva.

Peugeot

Nástupcem řad 407 a 607 bude Peugeot 508. Ve stejný čas se představí sedan i kombi 508 SW, obě karosářské verze se začnou také souběžně prodávat. Čeká je nelehký úkol zastupovat Peugeot ve vodách střední i vyšší střední třídy, francouzská automobilka tedy dotáhla do nejryzejší podoby koncepci, kterou naznačily už Ford Mondeo a Opel Insignia.

Elektromobil i0n je sesterským modelem Mitsubishi i-MiEV. Elektromotor má také crossover 3008 HYbrid4 – zde pohání zadní kola jako asistence vznětovému motoru 2,0 HDi (120 kW). Hybrid je schopen i čistě elektrické jízdy a dosáhne kombinované spotřeby 3,8 l/100 km.

Z říše konceptů přiveze Peugeot elektromobil EX1 – sportovní prototyp s karbonovou karoserií, který si už před oficiálním představením připsal několik rychlostních rekordů.

Porsche

Porsche v Paříži předvede v premiéře nejrychlejší produkční automobil v historii značky – 911 GT2 RS, auto rychlejší než všechny dosavadní 911 i než supersport Carrera GT.

Tím ale řada 911 pro tento podzim neřekla poslední slovo. Představí se také atmosférická 911 GTS s motorem o výkonu 300 kW a reinkarnaci zažije jméno 911 Speedster v podobě limitované edice. Tím se život aktuální generace 997 pomalu blíží ke konci, příští rok by se už mohl představit nástupce s kódem 991.

Renault

Renault naplno využije domácího prostředí. Novou vlajkovou lodí se stane klasický sedan vyšší střední třídy Latitude, který představuje zásadní odklon od koncepce, který Renault v tomto segmentu po desetiletí prosazoval.

Facelift Laguny s firemním označením Phase 2 přinese po třech letech designové retuše odvozené od novějších modelů a řízení všech kol 4Control pro motor 2,0 dCi ve verzích 96 a 110 kW.

Dalším z celé plejády konceptů Renaultů s elektrickým konceptem je designová studie sportovního auta DeZir. Ze sportovního soudku je také třetí z novodobých Gordini – nový Mégane RS Gordini.

Připravuje se zřejmě i facelift velkého MPV Espace, k této novince ale zatím nejsou dostupné žádné oficiální informace.

Rolls-Royce

Britský specialista na luxusní vozy bude prezentovat možnosti individualizačního programu Bespoke.

Saab

Designové retuše na poslední roky života Saabu 9-3 jsou spojeny s modernizací motorové palety. Turbodiesely bude nově zastupovat spektrum dvojitě přeplňovaných agregátů o objemu 1,9 litru – jedná se o verze s 88, 118 a 132 kW. Společně s tím přichází lepší aerodynamika a nižší kombinovaná spotřeba.

Vedle toho má Saab připraven prototyp elektromobilu 9-3 ePower. Zpočátku bude dostupný jen ve Švédsku formou pronájmu testovací flotily, na které se bude pozorovat chování pohonu v reálných situacích.

Paříž by měla být také svědkem premiéry nového kombi 9-5 SportCombi. Naopak premiéra SUV 9-4X byla již oficiálně potvrzena na listopadový autosalon v Los Angeles, v Evropě se jej tedy dočkáme asi až na jaře v Ženevě.

SEAT

SEAT uvede jako novinku lehký facelift pro Exeo, který spočívá především v instalaci diodových zadních světel a nových sedadel v interiéru. Dále se ukáží jarní novinky – koncept IBE a nové MPV Alhambra, které míří do prodeje až nyní.

Smart

Smart s jedinou modelovou řadou nemá velký prostor pro pravidelný přísun novinek. Pro modelový rok 2011 však přichází facelift ForTwo, který znamená kosmetické úpravy designu, světelné diody pro denní svícení, sníženou spotřebu zážehových motorů i vznětového 0,8 cdi a také vyšší výkon pro verzi Brabus.

Ssang Yong

Nejmenší korejská automobilka o sobě dává opět vědět. Poté, co úspěšně překonala stav bankrotu, pouští se opět do Evropy. Nejprve s modelem Super Rexton, další z řady konceptů C200 zase naznačí podobu ideového nástupce menšího SUV Korando.

Subaru

Také u Subaru nemáme zatím k dispozici informace o nových modelech. Vše se bude zřejmě točit kolem nového čtyřválce boxer

Suzuki

Suzuki přinese novou generaci modelu Swift. Designová evoluce skrývá novou techniku, větší vnější rozměry a nový motor 1,2 16V. Chystá se i verze s pohonem 4x4, která je v daném segmentu unikátní volbou.

Škoda

Mladoboleslavská automobilka se chystá na výstavní premiéru druhé generace úsporných modelů GreenLine. Ta bude zahrnovat všechny dosud nabízené verze, které dostanou nové common-railové motory 1,2 TDI nebo 1,6 TDI. Novinkou bude model Yeti GreenLine.

Toyota

Návrat Toyoty do segmentu malých MPV představuje Toyota Verso-S. Malé MPV s délkou kolem 4 metrů je nepřímým nástupcem Yarisu Verso, který se vyráběl v letech 1999 až 2005 (mezitím se jen v Japonsku prodával model Ractis, Verso-S je jeho druhou generací).

Modelový rok 2011 znamená pro mikroauto iQ nový interiér. Toyota dále ukáže Prius Plug-in Hybrid a koncept budoucího malého full hybridu FT-CH.

Volkswagen

Volkswagen má připraven nový Passat – radikální facelift či novou generaci. Představí se sedan i kombi s tradičním názvem Variant. Evropskou premiéru si odbude nová Jetta, která představuje větší odklon od výchozího hatchbacku Golf, a faceliftovaný Phaeton.

Volvo

Nové kombi od Volva nese název V60. Bude mít dynamičtější charakter, stejně jako výchozí sedan S60. Od něj je také převzata technika, tedy nové motory T3, T4, T5, T6, D3 a D5 nebo adaptivní tlumiče FOUR-C.

Další novinkou je paket R-Design pro S60 a V60, který zahrnuje úpravy vzhledu i podvozku.

Diskuze (46)
24. 9. 2010 16:45
Superb combi SCOUT?
Nemal mat nahodou teraz premieru?! ;-)
24. 9. 2010 15:26
Re: toyota fr-s (ft86)
No vypadá to asi takto:odkaz:[odkaz] :-|
21. 9. 2010 21:38
toyota fr-s (ft86)
Hodlá Toyota tohle auto již předvést, nebo to nechá na příští rok?
17. 9. 2010 13:53
Re: Male doplnenie
Toto je fórum o VW. >:D :no:
17. 9. 2010 13:14
Re: Hungaria
si blízko, blízko, ešte pár km na východ - Rimasombat ;-)

Értek magyarul :-)