S tím 2-3 válcem v ostré verzi podle mě střelili kozla. A vidět to je i na fórech mezi majiteli předchozích generací. Přitom současná 1,6 ecoboost je velmi dobrá, stačilo jít v tomto případě cestou mírné evoluce.
Presne. Ford opravoval niečo, čo nebolo pokazené. A riešenie pritom bolo jednoduché: do novej generácie dať motor z ST200 a všetko by bolo v cajku: osvedčený motor a žiadne náklady na vývoj, pritom vyšší výkon a dynamika oproti predošlej ST. A všetci by boli spokojní. Ale Ford si povedal nie...
Hlavne je jasne co to bude znamenat pro focus a pro mondeo v pristich generacich. 8-s
Do fiesty je to sice taky preslap, ale clovek to jeste nejak se sebezaprenim prezije, ale aby ve focusu v podstate vse v benzinu krom ST bylo vyhledove jen trivalec? Uff...
No veď to, v budúcej generácii v normálnej verzii dostaneš len trojvalec. Chceš luxus štrorvalca? Jedine hotheč ST či RS. A v tej ďalšej generácii možno ani to ST nebude s R4.
A rovnaký osud hrozí Mondeu. Kým doteraz bol ten R3 taký exot, ktorý je tam len kvôli cene od... a emisie od..., dá sa čakať, že nový 1,5 R3 sa dostane aj do Mondea a teda tie najbežnejšie benzíny (ktorými v minulosti boli 1,6EB, resp. 1,5EB) budú aj v strednej triede R3.
Ako pre Ford mám vcelku slabosť, ale týmito krokmi mi cestu k nemu úplne zarúbavajú a obávam sa, že Ford už nikdy nekúpim (jedine že by nový Focus RS ponechal motor a pohon a výrazne zlepšil exteriér i interiér).
ono je to troska komplikovanejsie.. :-) niekde som davnejsie cital ze najefektivnejsia velkost valca je prave 0.5...zaroven R3 je vhodnejsi na preplnovanie turbom ako R4... podla mna to je dovod preco sa vo forde rozhodli ist touto cestou..
Přesně jak píšeš. Stačilo použít verzi, kterou už měli. Jenže oni do 3 válců investovali tolik, že je teď musí nasadit, i když se zdá, že se vývoj pomalu ale jistě otáčí. Přes to přezevšechno ST verzi měli nechat pořádný motor.
S Fiestama ST se závodí, jezdí slalomy, blbne....nevěřím, že to 2-3 válec může vydržet a celé uvibrované auto s ním. Škoda. Myslím si, že půjdou i prodeje dolů, stejný názor měl dealer, s kterým jsme se bavil....jen ať to není 3 válec. Kdo má zájem, měl by jít rychle do současné verze, dokud je.
Tak ten 3 válec ladily u Ford Performance odkud je i motor pro RS, GT atd a nevím no, vypadá to že klucí vědí. Nevím kde je napsaná že pořádný motor je jen 4 nebo 6 nebo 8 atd válec. Podle mě u HH jde o to jak to jede, a jestli si motorem musí někdo řešit komplexi, tak to je na tom docela špatně. Pokud to nebude Fungovat OK, ale pokud ano, proč to řešit.
sú snaď nejaké referencie či štatistiky na tento motor? Však ho ešte pomaly ani nikto poriadne nevidel a už vieš že to nevydrži a bla bla bla. Nevšimol som si, že by mali litrové ecoboosty nejaký vážnejší problém za tie roky.
litrovy eco nebude v takomto nasadeni... to by som uplne neporovnaval, ford si je vedomi v akom nasedeni bude aj tato 1.5 no i tak sa moze vyskytnut nieco s cim neratali atd... co sa im bohuzial obcas stane aj na motoroch ako 1,6 EB
sice suhlasim, ale napr daihatsu robi oturbene 3valce uz od konca 80r a boli aj su velmi cenene a celkom slusne tunovane... je to sice v autach velkosti do akych to patri tj este mensie ako fiesta a lahsie hlavne no uvidi sa.. som zvedavy na prve dojmy
Nevím, kdo má být petrolhead, ale 1.0 EB je super. Kultivovanost na úrovni čtyřválce a opravdu tichý chod. Příjemnější než třeba 1.6 VTi. O muzejní 1.6 MPI z OI nemluvě.
nie nemas pravdu, tu nejde o riesenie komplexov tu ide o pozitok, za ktory si zaplatis relativne vela... preco by si si mal platit za ecovymysli ked si to ziada aspon 4valec ?
3valce v autach dohanaju 4 valce a 4valce za 6valce atd... ak si nechces nahanat komplexy kup si 1.0EB a bude ;-)
Nová Fiesta vypadá moc dobře, ovšem třím tří(vou)válcovým ST Ford udělal katastrofální chybu, která hrubě poškodí image dlouho budované značky Fiesta ST :'-(:-(8-s:no::no::no:
S tím se nedá než souhlasit. A jsem rád, že jsem stihl ještě současnou poctivější 1,6. Jediná šance je, že se to nebude dobře prodávat. Co jsem slyšel a četl názory majitelů ST/RS, tak jsou velmi kritické.