Proč hezčí, to už je otázka vkusu. Mě přijde hezký minimálně stejně, ale je jiný... je to jako posuzovat dvě krásné baby, ale přeci bude každá trochu jinak hezká :-)
Už za jedenáct měsíců mi končí pronájem Mondea. Ford se nikam moc neposouvá... Superb či VW není nic pro mé oko (páč nemám rád uniformy)...a tohle stojí za úvahu i jako sedan i jako kombi.
No, nové Mondeo si vychytal v plínkách, tak si musíš holt ještě chvíli počkat, nebo vzít třeba Fokuse, takové RS? Co? >:D Nebo Mustang, ten lze taky na operák >:D
Insignie vypadá dobře, jsem na ni zvědav, mě se nachýlili kilometry k 250 tisícům, sice auto pořád slouží dobře, ale už začínám také po něčem šilhat. Jelikož řeším bydlení, tak na nové rozhodně neni, ojeté Mondeo IV další nechci, zvlášť když to moje slouží dobře a MK V je pořád ještě drahé. Zalíbilo se mi ale hodně Volvo V60 před fl, tak 5tileté a s nižším nájezdem >:D Nejspíš ale dám olej, možná už nějaké podvozkové díly budou stát za výměnu po té porci km a budu vesele jezdit dál, rád ,že funguje >:D
přece si nemyslíš, že ten operák je za mý prachy :-) za svoje kupuju jen Mazdy... A tvůj postup - nejprve bydlení a pak auto schvaluju! Páč kdo to dělá obráceně, tak nakonec se může stát, že bude muset v tom autě i bydlet :-)
Ty woe, kdyby se mi už nedělala pleš na hlavě tak bych si s tím Mustangem klidně zaoperoval :-)
Tak já mam služební tady referentský, to jentak asi nevymění >:D Na své mi nepřidají >:D A ano, Mondeo slouží dobře, kilometry už jsou znát, spojka je měkčí, ale neprokluzuje a zabírá, na podvozku už to sem tam bouchne, takže to budu muset také pořešit, ale 250 tisíc km a vše původní, to docela o bytelnosti ukazuje. Na jiných autech se mění tyhle součástky i při o 100 tisíc nižším nájezdu (třeba Renault, co jsem měl). Motoricky OK, motor se ochotně točí, už rok a 20 tisíc Km dolévám VIF, tak snad ještě 100 dá. Přítelkyně i když pořád otravuje, že chce řídit malé auto mi stejně zakázala ho prodat a prý si ho nechá a dojezdí ho do důchodu, až teda bude čas pořídit nové >:D
i kdybys kupoval něco ojetého, tak do toho stejně ve finále nacpeš to, co do údržby Mondié... a když ho miluješ, není co řešit a ještě ti zbydou peníze na hezkou dovolenou s přítulkyní. Kdepak, jestli máš starosti jen se spotřebkou, tak se toho nezbavuj.
Jako s ženskou... >:-[] >:D Já to neřekl >:D Ale přiznám se, že Mondeo je pro mě opravdu už spíš jako člen rodiny, mam ho nejdéle ze všech aut, odvezlo mě tisíce km, byl jsem s ním na hodně místech, převezlo všechny možné věci... :-) A když je na letních, naleštěné, tak pořád vypadá dobře i na parkovišti mezi novějšími auty :-)
Víš co? Tohle už tě nepustí.
Jestli se mi vyloženě stejská po mnou vlastněném autě, tak je to můj Xedos 9. Od té doby, co jsem ho měl, šel autoprůmysl dopředu mílovými roky, všechno je pohodlnější, technicky vymakanější a já nevím co ještě (se říká). Přes veškerý ten pokrok jsem v uvozovkách ¨"nikdy neměl lepší auto".
(mám ho doteď ve stodole, občas protočím motor a projedu se, občas setřu prach, vyměním náplně, promažu...)
To je hodně velká rarita ! Už jsem to asi říkal, ale muj kamarád, kterého znám od malička, dostal po dědovi 626, kterou si koupil po revoluci novou. To auto vypadá pořád jako když ho dovezl tenkrát, koukali jsme na něj jako na zjevení. On se o to stará, leští, moc s tim nenajezdí a pořád vypadá super :-)
Pamatuji si, jak jsme po Xedosech pokukovali, dnes už neni vidět...
Človeče, Ty máš na Mondeu už štvrť milióna? A to ja po nedávnom prekročení 100t už chodím s preukážkou na vlak, veď sa to má každú chvíľu rozpadnúť, nehovoriac o katastrofických scenároch o rozpadnutom Ecobooste. >:D
Podľa niektorých už 20t km nadsluhujem, tak musím byť pripravený. >:D
P.S: áno, preukážka je spisovne, cit. zo Slovníka slovenského jazyka: preukážka -y -žok ž.
preukaz, ktorý o niečom svedčí, na niečo oprávňuje, napr. preukážka na zľavu cestovného
Škoda, že lift není v jiné barvě, kde lépe vyniknou červená světla, třeba v té barvě, jako kombik :-) Nebo ještě lépe v tmavé. na Insignii I. generace dávali tmavě zelenou metlu, ta se mi hodně líbí.
Já ho viděl jednou a líbil se mi, jen domu bych to nechtěl, asi by mne po čase takové barva na velkém autě omrzela >:D Na druhou stranu u druhého auta, se silnějším motorem o velikosti Golfu, který bude také takovou zlatou mít, by mi to nevadilo :-)
:yes: Taky mi trochu kazí dojem zadní světla, ale třeba bude realita lepší. Jinak velmi pěkné...Řekl bych, že ve střední třídě je to teď co do designu celkově dost vyrovnané. Z hlavy si nevybavím mainstreamové auto D segmentu, kterému by to neslušelo.
To já zase jo. Nelíbí se mi předek u i40, nelíbí se mi proporce u Avensisu.
Zbytek už se dá - 508 úplně nemusím, ale dá se nakonfigurovat hezky. Lepší je Mondeo a Talisman... taky záleží na barvě a kolech. C5 má svůj věk a tím je řečeno vše.
Ma6, Superb, Insignia, Passat a Optima se mi líbí... a Giulia, XE a D3 taky.
Staci vypustit paru a predychat to. Je lepsi vo vsetkych ukazovateloch okrem velkosti kufra, skrabky a dazdnikov... V tom je superb jednoducho TOP! Pokial chces LED svetla, dobry podvozok, najmodernejsie technologie, paradny desing interieru a kvalitne materialy, tak urcite budes hladat passata, pripadne aj ta insignia moze byt ;-) Osobne za poslednych 5 rokov uz mam 3 Insigniu a tato nova bude moja 4 v rade... Ked je spokojnost, nie je dovod k zmene :-!
Tak to teda nevím, za mě to bylo typicky 3 roky nebo 120 tis km (co dřív), ale je fakt, že nabídka operáku je teď úplně jiná a za podstatně nižší částky. Pochopil bych, kdyby někdo začal nějak raketově vydělávat, že si koupí Insignii, za rok třeba 5-kové BMW a skončí v MB S nebo Bentley, ale tři stejná auta ...
Passat je jasně jednička, tam není o čem, aktuálně víc než dvojnásobek ostatních. Pak je ale trojlístek Superb - Insignia - Mondeo, který je v posledních letech dost vyrovnaný... a za ním je zase díra jak vrata, 508 je na půlce.
Nečekám, že by se Mondeo dokázalo nějak zásadně zvednout... na tahu je Opel :-)
Já Mazdě fandím, to není žádné tajemství... ale s tím, jak je ta nabídka omezená, si myslím, že ta "třetí vlna" řádově kolem 30.000ks není až tak špatný výsledek. Spíš se divím, že je tu tolik schopná prodat Toyota, Avensis mi přijde jako hodně nezáživné auto... ale asi je to trošku sílou značky. A taky tím, že se koukám na benzín, kde Toyota mírně řečeno neexceluje.
Ja tých Avensisov vídam veľa jazdiť na Balkáne v Rumunsku či Bulharsku. Tam to očividne berú veľa do fleetov, zrejme vie miestna Toyota urobiť lepšiu cenu spolu s povesťou spoľahlivosti to funguje, až sa sám občas čudujem.
Jelikož v tomto segmentu nakupují hlavně firmy, tak má Mazda pár nedostatků. Malá nabídka dieslových motorizacích. Na západě Passati, Superbi i Mondea jezdí i s nejmenšími diesly (1.6/1.5), tam Mazda nemá nic, pak je tu konfigurovatelnost výbav... tady se na hezký dizajn a dobré jízdní vlastnosti prostě nehraje >:D
Ziadny japonec nema sialene mnozstva naklikatelnych veci v ponuke. Vsetko maju vo vybavach zahrnute, az na par drobnosti. Treba si len vybrat najvhodnejsiu kombinaciu a trochu menej spekulovat.
Preco by zrovna maly dizel mal byt pricina ?
Ludia vyplakavaju, ze sa vsade pchaju male motorceky a ked sa objavi automobilka, co ma najmensi motor 2.0 a najslabsi 110kW tak je to zrazu problem ? A pritom tie ich motory su zname aj malou spotrebou a uplne krasne k tomu autu sedia.
Skor vidim problem, ze tie ceny su naoko vysoke, ale ked si ako priameho konkurenta niekto nakonfiguruje Superb, dostane sa tam tiez, ak nie vyssie.
Ludia zrejme radsej jazdia v "uniforme".
Jde o to, že do firmy se hodně prodávají ty slabší verze, které i stojí méně... tady začínáš až na 2.2D... může to být i kvůli pojistce... obchodakum pak 1.6TDi někde v Belgii či Holandsku stačí... :-)
Popíšu ti to ve zkratce. Chci kombík, nějakou prostřední výbavu, silný benzín a pokud možno manuál, když je tak dobrý.
2.5G - to by byl asi ideál. Bohužel pouze v Revolution a s automatem. Tak jdeme dál.
2.0G 121kW - to by se dalo. A super, dá se koupit i v Attraction. Ale jen s automatem. S manuálem se dá koupit taky, ale jen v Revolution.
2.0G 107kW - tak dlouho jsme se hledali, až jsme na sebe zbyli? Ale tak jo, ono by to dneska asi stačilo... ale co třeba za tři roky? Nebyla by teda nakonec lepší nafta?
No, ve chvíli, kdy jsem se přistihl, že zvažuju naftovou Mazdu, jsem toho nechal :-)
Tohle je vzorec soukromého kupce, kterých v D segmentu najdeme menšinu :-) U firem bude s Mazdou problém v naftových motorech, je jich tam suma sumárum jeden ! >:D
Já vím, že jezdíš Japonce, jako pravověrný v benzinu a nechápeš... tak si zkus ještě jednou přečíst, o čem je řeč : Že Mazda se v Evropě v případě šestky nechytá PRODEJNĚ na Passat/Mondeo/Insignii.
V tomto segemntu kupují firmy v drtivé většině, takové auta jsou z 90% v dieslu a na západě kvůli daním dost často i v nejslabších motorizacích, kde jsou motory 1.5/1.6. Pro obchoďáky, referenty a já nevím co, takový motor v Holandsku, či Belgii stačí. Pohybují se kolem 500 tisíc a ve velkém často i pod půl mega. Mazda nabízí nejlevnější diesel ve verzi 2.2 D, která začíná o více než 200 tisíc výše. Nejvíce jdou pak dvoulitry, kolem 100kw i v nízkých výbavách, tam Mazda opět začíná v naftě až od druhé výbavy....
Chápeš kam mířím? Já osobně bych neměl problém si u Mazdy vybrat, ale jako firma bych šel jinam, pro zaměstnance nepotřebuji hezké auto a Passat či Mondeo jsou reprezentativní minimálně stejně a že je pod kapotou 88Kw diesel obchodní partner nemusí vědět, když to přeženu...
Já u nafty taky až tak problém nevidím, spíš u benzínu. Tedy pokud pominu tu nešťastnou věc se sedly ventilů, která už je snad vyřešená (?). Jasně, máš jen 2.2... zatímco někteří konkurenti mají jen 1.6. Máš 110 a 129... jsou to biturba, takže jedou velmi slušně... můžeš mít automat i 4x4...
Ja na takomto uvazovani nevidim nic zle.
Ked chces manual - mas moznost vsetky typy vybavy okrem top.
Ked automat, tak dve vybavy. Ludia s automatom vacsinou i tak smeruju k vyssim vybavam.
Diesel ma nezaujima. Skor by mi vadilo, ze AWD je len dizlove.
Co za tri roky ? Nechapem. Zaruka ?
Mozes si rozsirit o par 100E na 5 rokov, ja som to tak spravil s Foresterom.
Když chci manuál a Attraction jako zlatý střed (s lepšíma světlama, ale bez kůže, otravných asistentů a pitomého adaptivního tempomatu), tak mám na výběr pouze nejslabší benzín. To je ten základní problém.
Za tři roky... tím myslím to, že moje nároky na výkon auta v čase stoupaj. Co mi přišlo před dvěma lety při koupi super je dneska jen ok, za další dva roky se začnu třeba ohlížet po něčem lepším. Jestli bych se dlouhodobě spokojil s tou 107kW verzí bylo předmětem mnoha dlouhých úvah a výsledek byl, že to je na hraně.
PS: v době, kdy já auto řešil, byla ta kůže bez ventilace. Po fl už je to jinak, kůže a adaptivní tempomat je až v Revolution Top, takže ta 2.0G 121 v Revolution vypadá trošku líp.
Jen upřesním, že ta kůže je pouze perforovaná. Odvětrávání by tam být nemělo. Perforace je lepší než nic, ale pořád si myslím, že by bylo lepší, kdyby měli nějakého nástupce výbavy GTA. Bodykit by ani být nemusel.
Ako píše Emel, problém je skôr v benzínoch. Dvojlitre sú v dnešnej dobe len také... dostatočné, v premávke sa budú musieť uhýbať záplavám služobných TDI. 2,5G je už slušný, ale ako topmodel so svojimi 141 kW v konkurencii zúfalo nestíha (Insignia má 191 kW (a OPC zrejme o dosť viac); Passat i Superb 206 kW).
A potom je tu tá otrasná a nelogická naviazanosť výbav na motory. Vychádzam z predpokladu, že Mazdu oceňujú petrolheadi, ktorí radi jazdia. O to nelogickejšie mi príde, že jediný výkonovo slušný motor 2,5G je nutne s automatom. To sa petrolheadom páči? Obdobne výbava: kožu (bez ventilácie) by som nechcel ani zadarmo, 19" disky na našich cestách tiež, ale Mazda človeku nedá na výber. Chceš 2,5G? Tak len s automatom, len s najvyššou (v poradí až piatou) a najdrahšou výbavou plnou zbytočností.
Zase ruku na srdce... nakonfiguruj si do "plné palby" kterýkoliv adekvátní mainstream... ono vlastně stačí i adekvátní vozidlo o třídu níž... Tady už připlácíš maximálně tak za lapače nečistot... ;-)
Já souhlasím s Emelem. A to nejsem žádný bychař - před dvěma roky jsem si vybíral služebáka (firma s tím nemá problém, každý si vybírá sám - nakonec alespoň nemůže nadávat na firmu co mu to koupila) a v mazde jsem prostě narazil na to že když jsem chtěl manuál, tak pouze nejslabší motor, nebo nejsilnějsí, ale jen v nejvyšší výbavě..A já prostě diktování nesnáším - ani v práci ani v soukromí. A ten pocit že mi tam mazda vnutí 10 asistentů, které bych na začátku každé jízdy musel povypínat jsem prostě nepřekousl..
Či krajšie, to je dosť sporné, ako som čítal reakcie pod Arteonom, ten predok nesedí veľkému počtu ľudí, kdežto pri Insignii som takéto výhrady nezaregistroval. Každopádne pre mňa spolu so Stingerom trojica najkrajších áut mainstreamovej strednej.
Na rozdíl od hnusného Superba je tohle auto pěkné ... Já vím, tohle je individuální dojem, na to máme každý jeden z nás svůj názor a žádný není "globálně platný". ;-)
Jedna ze základních markant Mazdy jsou klenuté blatníky, po těch tady není ani stopa. Je tu nějaká podobnost v dravém pojetí čumáku vč. tvaru masky, ale podle mě tě trošku mate ta červená barva, Mazda je víc baroko a Opel je ostřeji řezaný.
Emel má pravdu. Ta barokní markanta tam chybí, a to výrazně. Připusť prosím, že Mazda 6 je "moje garáž" a s designem Opelu (byť soudím jen z fotogalerií Insignie) má pramálo společného.
Sú červené, to máš pravdu. >:-[] Inak ako píše Emel, základné dizajnové prvky sú tam dosť odlišné a okrem línie strechy a okien aj linky, viď prelisy kapoty, na bokoch atp.
Na fotkách vypadá I skvěle. A musím si držet palce, aby také zbytek vlastností, které rozhodují o koupi vozu, zůstal tak jak je, nebo byl vylepšen: výborná kvalita všech materiálů bez viditelného opotřebení ani po 150 tis. km, spolehlivost, ticho na palubě. Vážně uvažuji o přechodu zpět k benzínu, přeci jen kritika dieselů má racionální základ. Hodil by se proto dvoulitr se slušnou pružností, osmistupňový klasický automat slibuje, že zůstane sametový jako dosud a přitom bude rychlejší. První fotografie naznačují, že by se mi líbila ještě vyšší opěradla u p. sedadel (už teď je jejich výška tak akorát pro max. 185 cm; kdo je vyšší, ramena si neopře). A další z detailů, kde si nepřeju změnu oproti současné I, je velikost nádrže: 70 lt je optimum. Snad mě pan řidič1 nenařkne znovu z přílišného hrabání se v detailech....
k tem naftovym motorum... zajimave srovnani vypoustenych pevnych castic je na autoforu... moderni nafta s filtrem vypousti o několik radu méně pevnych castic nez benzinove motory bez filtru.
ano, stále jsou tu oxidy dusiku, ale castice jsou daleko nebezpecnejsi a zabiji vas daleko spis...
takze zpet na stromy, dokud nebudou mit benzinove motory filtry, ja bych je za viteze neoznacoval...
Já taky nevidím problém v naftě, ale v tom, že v reále překračují některé diesly emise NOx 20x. Přitom někteří s močovinou se i v reále drží blízko limitům. Třeba TDI euro5 je vyloženě smraďoch, ale euro 6 s močovinou patří k nejlepším.
Klinde bych zvladl diesely s podilem pevnych castic jako maji primovstrikove benziny, tam totiz nikomu nevadi, nikdo je nevidel v realu, jenom cerny vyfuk (neprimy benzin ma taky cerny vyfuk) a nejake citlive pristroje neco nameri. Jenomze kdyz uz nafta dostala DPF, tak at tedy filtruje vsechno, nebudeme troskarit.
Zase raz polopravda.
Nie je problem benzin, ale priame vysokotlakove vstrekovania (co ma absolutne kazde turbo, cize vsetky male TSI a podobne) - male ciastocky, nedokonale spalene.
Nicomu ale neuskodi, ak tam zacnu davat lacny filter. A to, ze je lacny, snad zastavi vsetkych chytrakov od jeho odstranovania.
Nejde ani tak o počet částic, jako o látky, které jsou na ty částice navázané.
Jinak souhlasím, že přímovstřikový benzin bez filtru je omyl a mělo by se to urgentně řešit (ovšem určitě ne podporou dieselů, která je ve stávající podobě naprosto nepřijatelná).
Chceš snad říct, které ty částice tvoří. A počet má svůj význam. Při stejné hmotnosti (která je také limitovaná) větší počet znamená menší, lehčí částice, které se déle drží ve vzduchu, hůř filtrují a snáze pronikají do organismu. Ve výsledku jsou pro nás ještě nebezpečnější.
Docela rád bych se dozvěděl nejen kolik kg ušetřily oproti předchozí generaci, ale kolik teda aktuálně váží ;-) . A co takhle něco o motorizaci, objemu kufru nebo tak ....
Není ošklivý, je prostě normální. Umím si představit v tom jezdit. Akorát ten Csloupek liftbacku s falešným jakoby okénkem teda ošklivý je. Opel snad chytil nějakou fóbii z C a D sloupků. Prakticky všechny nové modely s nimi mají problém.
Nejlepší je z té bídy asi Insignia Combi, tam to i přes použité stříbrné megališty vypadá docela koukatelně.
Ak je táto Insignia (o ktorej sa väčšina vyjadruje ako o peknom aute, pre niektorých najkrajšia z triedy) iba "nie škaredá, len normálna", zaujímalo by ma, kto z konkurentov je pre Teba krásny.
Krásný není žádný.
Ale třeba i Superb liftback je pro mě exteriérem hezčí.
U Insignie se obávám obdobného efektu jako u Astry hatchback, ze které jsme na fotkách sedali na zadek, ale když ji teď vidím na ulici, tak na Golfa s jeho ultraobyčejným designem nemá...
Ale jo, Sup je z exteriéru jedno z najkrajších áut v triede. Ale pre niektorých je príliš strohý a hranatý, pre tých sa o niečo oblejšia a menej strohá Insignia môže javiť krajšia.
Súhlasím s redaktorom, že toto je asi najkrajšie auto mainstreamovej strednej. Notabene v tej sýtej červenej a na veľkých diskoch je nádherné. Inak zaujímalo by ma, čo je to za farbu, lebo pôsobí ako metalíza a v nemeckom konfigurátore taká farba nie je, len pastelová, ktorá vyzerá o odtieň bledšie.
A i keď je jasné, že reálne, triezvejšie konfigurované verzie budú menej atraktívne, podľa konfigurátora netreba do výbavy nasypať veľa, aby auto vyzeralo k svetu. Druhý stupeň výbavy, LEDky, 18ky a pekná metalíza a so 122 kW benzínom sa v pohode vlezie pod 30t.
Konečně zase po letech nějaké pěkné francouzské auto. Posledních patnáct let to byla z Francie samá křeč, konečně se jim něco povedlo - koupit Opel a zdědit novou Isignii >:-[] .
Kvalita vzroste a Opel získá opět trhy, třeba v Číně, kde se začne pravděpodobně vyrábět pod nákým derivátem. A nebude to Buick, který tam jako amerikanofil moc netáhl. Viz třeba: [odkaz]
Nevím, co tam prodával nebo neprodával Opel, ale měl jsem zato, že Buick je v Číně úspěšný. A ukončení čínských aktivit Opelu dávalo docela smysl, když Buick je to samé v bledě modrém a zřejmě s vyšší marží.
tezko mohl opel v cine ukoncit aktivity, kdyz tam zadne ani nezacal - to byla ostatne politika GM, na kterou v nemecku nadavali, ze opel byl pouze evropskym vyrobcem a nemohl nakrocit na rozvijejici se trhy jako ostatni nemecka konkurence.