Na stánku firmy AMG v Ženevě je hvězdou první velikosti nový sportovně-cestovní vůz se čtyřmi dveřmi GT 4-Door Coupé, první takto pojatý vůz od AMG. Jeho srdce bije v rytmu osmi nebo šesti válců.
taky nemecky skoro-stinger >:D .. ale nie vazne ... pekne :yes: a hned to lepsie vyzera ako tie C,E,S .... aj tento interier kde je moznost mat este aj budiky je pecka [odkaz] ... je podla mna krajsi ako ten kde je uz len displej [odkaz] ...
Sranduješ ? Jak asi může dopadnout porovnání Stingera s 370 koníky s tímhle MB co jich má 639 ? >:D >:D >:D
0 - 100 za 4,9 proti 3,2 ? >:D >:D >:D
V max. 270 proti 315 ? >:D >:D >:D
Co jako chceš porovnávat ? Na co se, proboha, těšíš ? >:D >:D >:D
Atraktivní technika v krásném kabátě; design se mi líbí více, než u dvoudveřového kupé. Technika vč. obou motorů nabízí to, co si opravdový řidič může jen přát. Dream-car...
Tak toto okritizuješ: [odkaz] a toto je u Teba dizajnový kráľ? [odkaz]
Neviem, ale mne zrovna ten predok Mercedesu nereže, tie otvory po stranách sú príliš veľké a opticky predok auta jednak ťahajú k zemi, jednak vďaka nim pôsobí príliš mohutný, hodiaci sa skôr na SUV než na (4-dverové) kupé.
K zvyšku ale tiež nemám výhrady, najmä z profilu a zozadu je to krása.
Myslis ze ty otvory bude mit BMW zaslepene a jen na paradu? :-) To "narozdil od BMW" je koncept, to bmw je koncept (napsal jsem to 2x schvalne, opakovani podtrhuje pointu).
Takhle vypada vyuziti tech otvoru u produkcnich BMW: [odkaz]
A zadne "narozdil od BMW" se najednou nekona :-!
Ale i u konceptu je pod úroveň dát na prestižní výstavu, prestižní automobilky, u prestižního modelu na pódium fejk se zaslepenejma dírama. Tolik práce dát tam mřížku a jakochladiče to zase není.
To by pak mohlo mít i neprůhledná černá okna, protože nestihli interiér.
Psalo se to tu už 10x - uvidíme v produkční verzi. Toť vše.
No od zacatku tomu vycitas neco, co lze vytknout jen finalnimu modelu.
Shrnme si to: u BMW neco kritizujes, u MB to nevadi protoze ty otvory jsou u produkcniho auta funkcni, u BMW to sice je jen koncept, ale i to je pod uroven dat na prestizni vystavu u prestizniho modelu na podium "fejk se zaslepenejma dirama".
Tak a ted se vratme o rok zpet, znovu do prestizni Zenevy, kdyz prestizni MB predstavoval koncept toho co dnes predstavuje BMW, tedy koncept sveho prestizniho modelu:
[odkaz]
[odkaz]
A co cert nechtel, po chladicich ani stopy, zvlastni. :-)
PS: Zvlastni to samozrejme vubec neni. Koncept je z principu fejk vzdy, a nechat tam neco nedokoncene je spis bezny stav, ergo absentujici funkcnost u konceptu vubec neni podminkou niceho. ;-)
Dobře, uznávám. (I když na té první fotce z odkazu to až tak blbě nevypadá, skoro jakoby tam chladič byl.)
A ne, nekritizuji jen fejkový díry. Nelíbí se mi, že tam vůbec u auta tohoto charakteru jsou. Takové. Něco jiného je ryzí M3-4, jako prvoplánový sport a něco jiného je u mega sedanu, kde M má být jen jakási nadstavba, evokující rodinu aut s odkazem na sport. Tohle auto závodit nikdy nebude, jako trojka, stejně jako nebudou závodit 6er nebo 7er, které mají také M v názvu.
M, prvotně značící motorsport.
PS. I u konceptu by vypadalo blbě, kdyby na kotoučích nebyly brzdiče. Nemusí brzdit, ale musí tam být i s hadičkama a musí vypadat opravdově.
To uz je trosicku uskok, do ted o sportovnosti nebo motorsportu nepadlo ani slovo, do ted to bylo BMW = fake diry => spatne, MB = funkcni diry => dobre.
Ale kdyz pristoupim na tuhle hru, tak podle tebe ten 4 dverovy mercedes pod kterym diskutujeme ma jiny, "okruhovejsi" charakter, ze jsou podobne velke pruduchy u nej OK? Protoze "mega sedanem" se da nazvat i on...
Nehlede na to ze docela nerozumim co s potrebou chlazeni ma charakter auta (jestli to je auto na okresky a okruhy treba, anebo ne). To BMW je koncept M8, tedy toho nejsilnejsiho co bude, vykonove to poleze urcite za 600k. Kdyz pominu ze to v tomhle provedeni tak nejak i ma vypadat agresivne a zamerim se jen na ten vykon, tak vykonove to nebude od MB AMG GT daleko a ten vykon proste nejak uchladit potrebujes. Stejne jako potrebujes chladit brzdy opakovane na autobahnu zastavujici nejakych 2,5t "zive vahy". Na to nepotrebujes vymetac okresek, naopak, tezke auto bude mit naroky na chlazeni spis vetsi. Takze ty pruduchy tam MB ani BMW nema u tech nejvykonejsich verzi jen tak. Ze by sli udelat mensi? No urcite jo, ale chci-li byt nestranny, tak mi to musi vadit jak na tom konceptu BMW, tak na tom realnem modelu MB, tak treba i na Audi RS7 a dalsich. Je to jen X-ta variace v markantach te ktere znacky na to same.
Tim ti nechci vnucovat, ze se ti vsechna ta auta musi libit stejne, ani me se nelibi stejne. Jen bych to nelibeni se nekterych neschovaval za to, ze ma velke pruduchu a MB, jo MB, to je jiny kafe! :-)
PS: Ted mi dochazi, ze jsem zatim k MB nenapsal svuj nazor. Me se libi hodne, stejne jako to BMW. Uprimne doufam, ze i ta M8 dosahne presne takovyto level uhlazeni / zcivilneni kudrlinek, ktere clovek nachazi na tom konceptu. Precijen tohle k autu tohoto druhu sedne vic.
Pitváš to pěkně a do hloubky až možná trošku zbytečné. A zřejmě máš i v lecčemž pravdu. Zjednoduším to, fejk - nefejk, úskok - neúskok, motorsport - nemotorsport, AMG - neAMG. Stejně jsi mě nepřesvědčil, na mě MB, vtomto konkrétním případě, působí opravdovjejc (takový brutál bez zbytečných kudrdlinek) a nesnaží se hrát si na něco, co není a zmiňovaná M8, ač zatím sice jen jako koncept (uznávám), mi přijde jak od kolotočů s cílem za každou cenu efekt - můj pocit a soukromý názor. Beru-li je jako +/- konkurenty, 4 dveře, výkon, image, pro běžné užívání.
(Podotýkám stále - jsem fanda a majitel BMW s motorem a MB, ač uznávám, tak s mnoha výhradami a pod kůží ho nemám od dob konce žraloka w115 až dejme tomu w124 a nástupu masařky w210 ve střední a konce číny w126 a nástupu mamuta w140 v řadě S.)
Ale tady prece vubec neslo o to tebe nebo kohokoli o necem presvedcit. Jen jsem ti dokazal, ze to tve zduvodneni neni objektivni, ale subjektivni. Proti subjektivnimu vnimani designu pak samozrejme nic nemam, proti snaze vydavat svuj subjektivni nazor za neco objektivniho, nebo pri porovnavani jablek a hrusek, uz trochu ano. ;-)
Já taky ne.
Gil je v obraze, fOE blábolí.
A fostekův názor je, jak víš, rozhodující a směrpdatný.
Je ajatoláhem automobilismu.
Naopak nechápu, co opravňuje k vyslovování jakýchkoliv soudů tebe.
A to na začátku vlákna s tebou Gil souhlasil a foe ne, jestli se nepletu.
Dej si studenou sprchu a začni znova.
Máš pravdu, že při přiblížení to je zřejmě plné hned za tou mřížkou. To se mi taky nelíbí, ačkoli chápu, proč to dělají, pokud chtějí ten předek "udělat" v současném/náseldujícím designu.
Ano, máte pravdu iudex. Ale i přes popisovaná designová faux-pas je u mě vítězem MB, BMW je "až" na druhém místě. Rozdíl je tento: zatímco AMG vypadá jako AMG, a navíc potěší inteligentním zhmotněním prostoru okolo posádky (z tohoto designu lze přímo vycítit návaznost na nejdravější formulové vozy Mercedes ze čtyřicátých a padesátých let), BMW prostě už příliš dlouho hledá svou novou identitu. A stále neúspěšně. Ne náhodou je nejvíce oceňován design "pětky", který je stále opravdovým bavorákem. To dlouhodobé tápání v tom, jak by měl vypadat baworák současnosti, je mimochodem nevysloveným a nepřiznaným důsledkem působení páně Banglea v této tradiční automobilce. To, co on totálně rozbil a zničil, nedokáže napravit ani třetí generace designerů po něm. A to je tedy co říci!
Musím smeknout.
Retro odkazů a narážek v designu MB si všimne málokdo.
Myslím, že jsme se kdysi nepohodli - vidím ale, že jsem tě měl za vola neprávem a omlouvám se.
btw k těm designovým odkazům...skoro nikdo, kdo má předfaceliftovou 212ku nepochopil, že ten zadní blaťák je z "Pontonu". A když jim to povídáš, vidíš v očích tupé prázdno...protože..."Co je to ponton?"
V zásade som len poukázal na to, že z môjho pohľadu sú obe autá dosť podobné, nesmierne vydarené a pekné a ak sú tam nejaké detaily, ktoré môžu niekomu kaziť celkový dojem, tak sú ako na BMW 8, tak i na AMG GT4C. Preto mi prišlo to ostré vymedzovanie sa v štýle BMW fuj, Mercedes paráda ako neprimerané.
Inak tiež sa nestotožňujem s každým novým bavorákom, ale ak by mala štúdia 8er naznačovať smer, tak som za všetkými desiatimi.
Lasery nejsou za příplatek? Nebo už čekají asi rovnou na Digital LIght? Mělo by přijít ještě letos do nej nej MB. A to bude petelice.
Třeba nám o tom jednou tady napíšou.
Jinak...mě nevodstřelilao ani coupé (proto jsem si ho nekoupil, i když MB ÜBER ALLES atd) a tohle se mi líbí ještě míň. Nemá to tu pravou "silverarrowsovou" dlouhou haubnu. Nesedíš za půlkou auta, jako Rudolf blahé paměti.
Ale ve své třídě je cool. Nevíme ještě cenu...ale TOP Panamery a RS7 mají problém.
No... z toho zadku jsem takovej rozpačitej, a doufám, že naživo to funguje líp. Vadí mi taková batohoidnost jako u Panamery první generace. Varianta Interiéru vystaveného modelu je k zblití, hodně světlá kůže, nevýrazné dřevo studeného odstínu dále "ochlazené" hliníkovými prvky. Kdo to mohl vymyslet?!?
Zvláštní, já koukal na nějaké video včera v noci a působilo to na mě děsně chladně. Ten obrovský kus hliníku na středu, volant ve světlé barvě... Abych byl upřímný, jsem z toho interiéru zklamaný, čekal jsem něco víc bližšího k modelu GT, i přesto že zde bude větší důraz na tu cestovní část. Ale ani ta tmavá varianta se mi nelíbí, tam zas moc vystupuje ta struktura karbonu. Nevím proč nenabízí celočernou variantu buď s nějakým tlumeným, matným karbonem, tím dřevem ze světlé varianty nebo hliníkem. Vpodstatě, kdyby mi dali na CLS čumák z tohoto auta, bylo by mi to sympatičtější. Vpodstatě, když na to tak koukám, tak hledám vlastně to co nabízí právě CLS. [odkaz]