Společnost Avia Motors ukončí v Přelouči v lednu 2019 výrobu nákladních vozů Avia, zájem o ně nedosáhl očekávané úrovně, produkci prodražují například i požadavky na omezování emisí.
Takových malých náklaďáků se k nám dováží a jejich výrobcům se to vylatí! A Avia je z malých náklaďáků bych řekl nejpohlednější a nesymaptičtější a zdá se, že je ve fabrice odborníků dost. Je to zklamání - a s Tatrou taky. Liazka měla konstrukčně po r.89 slušně nakročeno a je pryč. Rozvádět důvody nechci.
No, možná to byl dobrý podnikatelský záměr. Jako kamufláž smontovat a prodat pár aut z těch dílů, co tam zbyky po Daewu, ale hlavně prodat lukrativní pozemky v Letňanech. :-)
V Čem měl Liaz dobře nakročeno? Xena přišla pozdě, měla stále dost věcí ze staré 300. Nebyla levná a hlavně neměla v Evropě žádný servis!!! Spolehlivý DD to nevytrhnul, protože spolehlivé motory měli zavedení výrobci také. Dopravci z racionálního hlediska neměli jedinný pořádný důvod to auto koupit. Osobně bych viděl spíše cestu se někým méně náročným (Iveco, Renault ...) za babku koupit, bohužel. Samotná Líza v přímém střetu shořela jak papír, stejně jako Jelcz, Bučegi a různé jiné krumply. Ale po bitvě jsme generálové všichni, značky je každopádně škoda.
Xena prišla moc brzy, pozdě přišel Fox, nebo podnik řídili pitomci dosazení vládou. Prodej Soudkově ŠKODě Plzen už tomu nepomohl.
Místo tahače měl být dávno Fox pro komunál, stavby a terén.
Mimochodem společnost Liaz Trucks si dal zaregistrovat taky Strnad - vlastník Tatry a Avie. Ale rozjíždět to po neúspěchu Avie asi nebudou..... elektromobily budou taky slepá cesta, takže asi konec.
Říct je problém byl ten, že Xena přišla moc brzy je do nebe volající blbost. Asi jako že Š120 nebo Favorit přišli brzy. Xena přišla pět minut po dvanácté v době, jak na západě bylo několik generací schopných kamionů. V tom by problém ale tolik ani nebyl, problém byl v tom, že se bohužel mezi ně nedokázala zařadit. Fox a Teedom to už bylo jen posmrtné zaškubání.
Pro méně bystré přeloženo do polopatična - pokud nemáš co prodávat va kterogii silniční a komunální vozidla nebo jen staré řady 200 a 300, tak uvést jako první novinku tahač do konkurencí nabité Evropy je asi blbost ne.
Nejdřív bys měl uvést naháradu té 200/300 a až se to rozběhne tak pak tahač.
Mám taký pocit, že to čo platilo pri Liaze, platí teraz aj u Avie. Proste už je konštrukčne zastaraná, nemá v EU skoro žiadny servis, navyše možnosti konfigurácie sú veľmi obmedzené.
Mám jednu z posledních před myslim 5 lety vyrobených Avií, 12 tunu. Měl jsem avie z roku 84, 90, 94... Taže jsem si užil svý. Jednoznačně však prohlašuji, že ty poslední před znovuvýrobou co ted končí, byly nejlepší auta. V podstatě za ty roky jsem byl pro díl asi 3x, s tím že se auto přetěžuje, nemá ten uplně plnej servis, a všechny ty plky z diskusí mne jen udivují, jak blbové, co měli Daewo, tak mluví o Avii.
Je chybou, že prodejci, kteří mohli nabízet a dělat reklamu na jednoznačně výborný auta, se na vše vybodli, a ani mi ten můj dodavatel nedal vědět, že se auta už dělaj... Tak se pak nelze divit, že výroba umře, když o ní ani nevíme... Plánoval jsem 2 auta, nakonec to teda bude Daf nebo Man..... Škoda.
Nebuďte smutný: doba se láme a přežijí jen ti silní s mimořádným technickým technologickým a finančním zázemím. Pro Avii to platí dvojnásob: ať už si myslíte cokoliv, její historie nikoho nezajímá a její současné finanční zázemí je zcela mizivé. Už samotná forma znovuoživení značky dovozem kabin z Indie vyzněla podezřele a je vidět, že finanční podmínky projektu opravdu byly naprosto nedostatečné. Ono konstatovat malý zájem o Avie pouhý půlrok poté, co byla tzv. obnovena výroba, je dosti nepoctivé. Za pouhý půlrok se nemůže ukázat skutečný zájem o auto, pokud by nabízelo nějakou smysluplnou výhodu pro uživatele. Ovšem v tomto případě nebyla komunikována žádná, natož smysluplná výhoda.
Já mám sevřený žaludek z toho, co nyní oznámený konec Avie může znamenat pro Tatru. Vyhození direktora Tatry těsně následované ukončením projektu Avia povzbuzuje černé myšlenky na to, co bude následovat. Výrobce pohybující se v řádu stovek vyrobených náklaďáků ročně nemá na růžích ustláno. A pokud se finanční zázemí smrskává (připomínám, že loňský profit Tatry byl v řádu jednotek miliónů), lze další udržování výroby považovat za romantiku, nikoliv za seriózní podnikatelský záměr.
Kterou banku zajímá romantik podepsaný pod projektem?
Proč byla "obnovena" výroba Avií pod značkou Avia v Přelouči? Proč se nepokusili přidat auta kategorie Avia k Tatrám, aby se dealerům dala naděje na zvětšení obratu? Dalo by se dále spekulovat na mnoho způsobů...
Kabiny se svařovaly v Přelouči, dovážely se jen výlisky, neboť v indii jsou lisovací přípravky. Což není zas až tak neobvyklé. Aspoň takto si to pamatuji.
Je to Škoda, když se Avia vrátila na trh byl jsem rád, že se vrátil tradiční český výrobce, navíc s fabrikou v Praze. Jenže pod krásnou kabinou byla zastaralá kostrukce. Přesto si myslím, že tak jednoduché a spolehlivé auto těžko pohledat. A že staré Avie smrdí, dodnes jezdí a nedivím se. Jsou to držáky. U nás A21 je mají SDH a zemědělské družstvo a Daewoo Avia májí SSMSK.