Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Avia Motors v lednu ukončí výrobu nákladních vozů v Přelouči

Společnost Avia Motors ukončí v Přelouči v lednu 2019 výrobu nákladních vozů Avia, zájem o ně nedosáhl očekávané úrovně, produkci prodražují například i požadavky na omezování emisí.
Zpět na článek
21. 11. 2018 16:40
21. 11. 2018 18:54
21. 11. 2018 19:31
22. 11. 2018 06:59
21. 11. 2018 21:29
21. 11. 2018 21:43
22. 11. 2018 07:21
22. 11. 2018 08:03
22. 11. 2018 11:56
21. 11. 2018 16:40
Zklamání
Takových malých náklaďáků se k nám dováží a jejich výrobcům se to vylatí! A Avia je z malých náklaďáků bych řekl nejpohlednější a nesymaptičtější a zdá se, že je ve fabrice odborníků dost. Je to zklamání - a s Tatrou taky. Liazka měla konstrukčně po r.89 slušně nakročeno a je pryč. Rozvádět důvody nechci.
Rozbalit vlákno
6
21. 11. 2018 18:54
Re: Zklamání
No, možná to byl dobrý podnikatelský záměr. Jako kamufláž smontovat a prodat pár aut z těch dílů, co tam zbyky po Daewu, ale hlavně prodat lukrativní pozemky v Letňanech. :-)
Avatar - rokyta.p
21. 11. 2018 19:31
Re: Zklamání
V Čem měl Liaz dobře nakročeno? Xena přišla pozdě, měla stále dost věcí ze staré 300. Nebyla levná a hlavně neměla v Evropě žádný servis!!! Spolehlivý DD to nevytrhnul, protože spolehlivé motory měli zavedení výrobci také. Dopravci z racionálního hlediska neměli jedinný pořádný důvod to auto koupit. Osobně bych viděl spíše cestu se někým méně náročným (Iveco, Renault ...) za babku koupit, bohužel. Samotná Líza v přímém střetu shořela jak papír, stejně jako Jelcz, Bučegi a různé jiné krumply. Ale po bitvě jsme generálové všichni, značky je každopádně škoda.
Avatar - Barrichello
21. 11. 2018 20:11
Re: Zklamání
Xena prišla moc brzy, pozdě přišel Fox, nebo podnik řídili pitomci dosazení vládou. Prodej Soudkově ŠKODě Plzen už tomu nepomohl.
Místo tahače měl být dávno Fox pro komunál, stavby a terén.

Mimochodem společnost Liaz Trucks si dal zaregistrovat taky Strnad - vlastník Tatry a Avie. Ale rozjíždět to po neúspěchu Avie asi nebudou..... elektromobily budou taky slepá cesta, takže asi konec.
Avatar - rokyta.p
22. 11. 2018 06:59
Re: Zklamání
Říct je problém byl ten, že Xena přišla moc brzy je do nebe volající blbost. Asi jako že Š120 nebo Favorit přišli brzy. Xena přišla pět minut po dvanácté v době, jak na západě bylo několik generací schopných kamionů. V tom by problém ale tolik ani nebyl, problém byl v tom, že se bohužel mezi ně nedokázala zařadit. Fox a Teedom to už bylo jen posmrtné zaškubání.
Avatar - Barrichello
22. 11. 2018 11:52
Re: Zklamání
Pro méně bystré přeloženo do polopatična - pokud nemáš co prodávat va kterogii silniční a komunální vozidla nebo jen staré řady 200 a 300, tak uvést jako první novinku tahač do konkurencí nabité Evropy je asi blbost ne.
Nejdřív bys měl uvést naháradu té 200/300 a až se to rozběhne tak pak tahač.
Avatar - wakantanka
21. 11. 2018 20:51
Re: Zklamání
Mám taký pocit, že to čo platilo pri Liaze, platí teraz aj u Avie. Proste už je konštrukčne zastaraná, nemá v EU skoro žiadny servis, navyše možnosti konfigurácie sú veľmi obmedzené.
21. 11. 2018 21:29
avia
Mám jednu z posledních před myslim 5 lety vyrobených Avií, 12 tunu. Měl jsem avie z roku 84, 90, 94... Taže jsem si užil svý. Jednoznačně však prohlašuji, že ty poslední před znovuvýrobou co ted končí, byly nejlepší auta. V podstatě za ty roky jsem byl pro díl asi 3x, s tím že se auto přetěžuje, nemá ten uplně plnej servis, a všechny ty plky z diskusí mne jen udivují, jak blbové, co měli Daewo, tak mluví o Avii.
Je chybou, že prodejci, kteří mohli nabízet a dělat reklamu na jednoznačně výborný auta, se na vše vybodli, a ani mi ten můj dodavatel nedal vědět, že se auta už dělaj... Tak se pak nelze divit, že výroba umře, když o ní ani nevíme... Plánoval jsem 2 auta, nakonec to teda bude Daf nebo Man..... Škoda.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Bubáq
21. 11. 2018 21:43
Re: avia
Nebuďte smutný: doba se láme a přežijí jen ti silní s mimořádným technickým technologickým a finančním zázemím. Pro Avii to platí dvojnásob: ať už si myslíte cokoliv, její historie nikoho nezajímá a její současné finanční zázemí je zcela mizivé. Už samotná forma znovuoživení značky dovozem kabin z Indie vyzněla podezřele a je vidět, že finanční podmínky projektu opravdu byly naprosto nedostatečné. Ono konstatovat malý zájem o Avie pouhý půlrok poté, co byla tzv. obnovena výroba, je dosti nepoctivé. Za pouhý půlrok se nemůže ukázat skutečný zájem o auto, pokud by nabízelo nějakou smysluplnou výhodu pro uživatele. Ovšem v tomto případě nebyla komunikována žádná, natož smysluplná výhoda.
Já mám sevřený žaludek z toho, co nyní oznámený konec Avie může znamenat pro Tatru. Vyhození direktora Tatry těsně následované ukončením projektu Avia povzbuzuje černé myšlenky na to, co bude následovat. Výrobce pohybující se v řádu stovek vyrobených náklaďáků ročně nemá na růžích ustláno. A pokud se finanční zázemí smrskává (připomínám, že loňský profit Tatry byl v řádu jednotek miliónů), lze další udržování výroby považovat za romantiku, nikoliv za seriózní podnikatelský záměr.
Kterou banku zajímá romantik podepsaný pod projektem?
Proč byla "obnovena" výroba Avií pod značkou Avia v Přelouči? Proč se nepokusili přidat auta kategorie Avia k Tatrám, aby se dealerům dala naděje na zvětšení obratu? Dalo by se dále spekulovat na mnoho způsobů...
22. 11. 2018 07:21
Re: avia
Kabiny se svařovaly v Přelouči, dovážely se jen výlisky, neboť v indii jsou lisovací přípravky. Což není zas až tak neobvyklé. Aspoň takto si to pamatuji.
Avatar - chetoos
22. 11. 2018 08:03
Re: avia
Je to Škoda, když se Avia vrátila na trh byl jsem rád, že se vrátil tradiční český výrobce, navíc s fabrikou v Praze. Jenže pod krásnou kabinou byla zastaralá kostrukce. Přesto si myslím, že tak jednoduché a spolehlivé auto těžko pohledat. A že staré Avie smrdí, dodnes jezdí a nedivím se. Jsou to držáky. U nás A21 je mají SDH a zemědělské družstvo a Daewoo Avia májí SSMSK.
Avatar - Barrichello
22. 11. 2018 11:56
Re: avia
zastaralá konstrukce? Rám? Jinak motor i převodovka sou nové a nakupované....

Jinak dneska sem v praze novou Avii viděl, samozřejmě nosič kontejneru. Ten předek té Initie vypadá naživo dobře
21. 11. 2018 22:12
Zakázat avii se mělo už v 89'
Zaplať pánbůh, smradlavější auto než avii na našich silnicích potkat nelze, navíc ten design, ostuda celý republiky.....
Rozbalit vlákno
2
21. 11. 2018 22:41
Re: Zakázat avii se mělo už v 89'
Nové Avie boli smradlavé? Či o čom točíš? Asi sám nevieš.
Avatar - Barrichello
22. 11. 2018 11:57
Re: Zakázat avii se mělo už v 89'
Plácáš z hladu, už někdy od roku 2003 Tam byly jen motory Cummins.