Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Avia žije jako Ashok Leyland Boss

Letošní novinka indické automobilky Ashok Leyland využívá kabinu, kterou byla ještě donedávna osazována nákladní vozidla vyjíždějící z bran letňanské Avie.
Zpět na článek
7. 12. 2013 08:48
7. 12. 2013 14:51
7. 12. 2013 22:14
7. 12. 2013 23:30
Avatar - Bubáq
7. 12. 2013 08:48
Avia NEŽIJE!
Jistě, náklaďáky avia asi nikomu nechybí, trh nabízí dostatek kvalitních aut stejných kategorií, které Avia dříve vyráběla. Ale pro bývalé zaměstnance letňanského závodu je dost urážlivé tvrdit v titulku, že Avia žije! Právě, že nežije!
Vyměňte titulek za jiný, prosím!
Rozbalit vlákno
34
Avatar - petrumr
7. 12. 2013 09:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 12. 2013 09:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
7. 12. 2013 09:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 12. 2013 10:28
Re: Avia NEŽIJE!
Byli jsme Československá socialistická republika, proto mohl skončit maximálně socialismus ne komunismus. Takže tvé věty by mohly znít třeba takto " pokud vím a vím toho hodně málo.... " a to i s ohledem na používání i a y. V tvém podání to zní jako by to byly ženy.
Avatar - petrumr
7. 12. 2013 10:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 12. 2013 12:44
Re: Avia NEŽIJE!
To máš slušnou drzost psát o slušném chování. Zrovna ty. >:D >:D >:D

Co by jsi chtěl psat k Avii, žádná už nás není. Teď je to Ashok Leyland. Já pamatuji ještě British Leyland který je tam co Avia.
Avatar - petrumr
7. 12. 2013 14:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 12. 2013 17:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 12. 2013 16:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
7. 12. 2013 17:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 12. 2013 17:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 12. 2013 15:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 12. 2013 17:06
Re: Avia NEŽIJE!
Co ja jsem kdesi cetl, tak indove zacali vyrabet spoustu dilu u sebe doma a posilali je do cech, kde z nich montovali Avie. Kvalita materialu i zpracovani timto sla prudce dolu, rovnez jim i schazely dily.. indicka spolehlivost. Objedlaly se dvere, prisly jen na jednu stranu apod. Ceskou pobocku nechali zkrachovat a vyrabeji si sami cely okopirovany nakladak, lidi jim delaji za par dolaru mesicne.
Na druhou stranu, treba je to dobre, ze Avie uz nevyrabi okopceny renault a treba se znacky nekdo ujme a zacne stavet na historii pred komancema.
7. 12. 2013 17:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 1. 2014 15:54
Re: Avia NEŽIJE!
Jako bývalého zaměstnance by mě to mělo urážet, ale co se dá dělat, když diskutují lidi, kteří ví "prdlajs". V Avii vládla od roku 1996 do roku 2004 firma Daewoo. Její majitel ji dohnal zpronevěrou 20 mld. USD ke krachu. Firmu koupila firma ODIEN a ta rozprodala areál. Indům z Ashok Leyland prodali v roce 2006 montážní halu (ale třeba už lisovnu ne). Indové si koupili auto, které je vývojově cca 15 až 20 let napřed proti průměru, který u nich jezdí (ne proti tomu co se tam vyrábí). Současný automobilový business je o trzích a trhy jsou o prodejní a servisní síti. Daewoo slibovalo celosvětovou síť a jen zlikvidovali co fungovalo (např. Francii a přes ní Maroko, Alžír apod.). Ashok to také neřešil. Musím souhlasit s tím co psal jiný bývalý Aviák PM2 "Naprostý nedostatek kapitálu, kvalifikovaných manažerů, atd. Velmi dobří technici, naprosto zoufalí obchodníci a ředitelé". Nové vedení navíc opovrhovalo původními zaměstnanci atd atd. Shodou všech okolností to tak asi skončit muselo.
7. 12. 2013 09:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
7. 12. 2013 09:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 12. 2013 10:23
Re: Avia NEŽIJE!
Tobě bych doporučil se zeptat ve škole do které chodíš na používání i a y.
Avatar - petrumr
7. 12. 2013 10:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 12. 2013 15:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
7. 12. 2013 17:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 12. 2013 18:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
7. 12. 2013 10:42
Re: Avia NEŽIJE!
Pokud by patřila do koncernu VW, patřila by mezi vozy vítězů! [odkaz]
Avatar - petrumr
7. 12. 2013 11:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
7. 12. 2013 12:00
Re: Avia NEŽIJE!
Ze jsi v.ů.l. jsme věděli, ale neustále nás překvapuješ jak velký v.ů.l. vlastně jsi. Úspěšně jsi prošel kvalifikací a nyní jsi v nevyšší skupině tro-tlů spolu s Ádou. Blahopřejeme.
Avatar - petrumr
7. 12. 2013 14:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 12. 2013 16:39
Re: Avia NEŽIJE!
Pokud nadává slušným tak můžeš být v klidu protože tobě nenadává... jednoduše protože ty mezi ty slušné minimálně v této diskusi nepatříš.
Avatar - petrumr
7. 12. 2013 17:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 12. 2013 19:49
Re: Avia NEŽIJE!
Garantuju ti, že mě jen tak něco nerozhodí ;-) Ani osoba tvého formátu.
7. 12. 2013 16:57
Re: Avia NEŽIJE!
No, po precteni dnesni diskuse s Tebou vyjimecne souhlasim.
7. 12. 2013 18:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 12. 2013 17:19
Re: Avia NEŽIJE!
Bylo by to dobré tohoto Grand faluse vykázat stejně, jako z mnoha dalších diskuzí napříč intenernetem.
Avatar - WinDiesel
7. 12. 2013 11:57
Re: Avia NEŽIJE!
Zalez trotle, to cos předvedl s tím svým příspěvkem do diskuze, tě navždy vyřadilo z okruhu slušných lidí.
Avatar - ladsla
7. 12. 2013 15:25
Re: Avia NEŽIJE!
Avia nezije uz 20let pokud to nekomu uniklo, snaha byla, ale logicky to myslim dopadlo tak jak dopadlo. Konkurovat ivecu a spol. neslo ani vyrobkem a ani servisem (financovani, servisni sit atd.). Za to nemuzou lidi z fabriky nybrz hura system privatizace. Pane Pavlusku primlouvam se take za zmenu neprilis etickeho titulku. Pouzily se jen matrice na lisovani dilu kabiny.zbytek je buhvico po reinkarnaci......
Avatar - Bubáq
7. 12. 2013 14:00
Ono to dopadlo velmi typicky
Byl jsem v Avii hned, jak do ní vstoupili Indové. Čili nikoliv před tím, to jsem se tam nedostal. Myslím, že na petrumrově šprochu je trochu pravdy: ta automobilka byla mrtvá, lidi v kancelářích neměli co dělat, nudili se k uzoufání, a na lince se nepracovalo, jen se zoufale zabíjel čas. Ale ti lidé za ten stav nemohli... Určitě by rádi makali za "rozkvět značky", pokud by to bylo vůbec možné. To už byla Avia zu Grunde...
Klasicky špatný výsledek privatizace: režim platby předem a čekání na auto až 6 měsíců, než mi ho pánové laskavě vyrobí... Naprostý nedostatek kapitálu, kvalifikovaných manažerů, atd. Velmi dobří technici, naprosto zoufalí obchodníci a ředitelé.
Takhle se privatizovat nemělo: buď zahraniční vlastník s reálným plánem zapojení avie do skupiny, nebo hledání jiného, vhodnějšího programu.
Zahraniční zájemci se ale stejně jako v případě Liazu a Tatry seznámili s realitou a zájem mít přestali. Velmi zastaralá a neflexibilní technologie, ze které se nedalo použít vůbec nic, znamenala, že náklady na předělání letňanského závodu by se pravděpodobně nevrátily nejen v nejbližších 5 letech po možném znovuzahájení výroby a prodeje, ale dost možná ani do 20 let... Už tehdy byly jasné signály, že evropský trh náklaďáků jde dolů. A od té doby se nic nezměnilo.
Je mi to líto, ale realita je taková, že Indům ani nic jiného nezbývalo, než utéci pryč z Evropy a vzít si sebou to málo, co se dalo využít.

A kabina A-čka se už vyjímá na webových stránkách AL [odkaz] a s ní i kabina z už dávno nevyráběného Fordu 2000... Důkaz, nemá smyslu plakat na koncem Avie. Češi jí nezachránili, a Indové na to opravdu neměli. Prostě realita.
Třeba se najde někdo, kdo zase začne vyrábět letecké motory a vrtule?!
Rozbalit vlákno
2
7. 12. 2013 22:09
Re: Ono to dopadlo velmi typicky
V tomhle lze s tebou plně souhlasit. Protože takový obrněný transportér OT-62, v Avii vyvinutý, patřil mezi nejlepší své doby na světě! :yes:
Souhlasit tak lze především s tím, že to jsou důsledky "skvělé" privatizace :no: 8-s
Tedy to souvisí s dobou po revoluci. Tak co s tím má společného Petrumrovo "mučení"? :-O
Avatar - wakantanka
8. 12. 2013 09:33
Re: Ono to dopadlo velmi typicky
Ja problém Avie vidím hlavne v tom, že jej včas nenašli vhodného partnera pre kooperáciu, prípadne silného investora z brandže. Najprv bol problém so zastaralou kabínou, podvozkom a aj motorom. Z toho vyplývali problémy v šírke ponúkaných variant. Osobne som očakával, keď prešli na sklápaciu kabínu a nové šasi, že bude aj dlhá (s lehátkom) prípadne aj vysoká (dlhá s dvoma lehátkami) kabína a pokryjú segment od 7,5 - 12 ton. Samozrejme za lepšiu cenu ako ostatná konkurencia a v porovnateľnej kvalite. Ono tých prešľapov bolo omnoho viac, spomeniem nešťastné rotačné čerpadlo od Boscha, kolabujúce turbá, rozpadávajúce sa diferenciály atď. Mali sme na firme niekoľko a zhruba každý druhý týždeň bola niektorá v servise a opravy stáli majland. Nákladné auto ktoré nejazdí a nevyrába je mrtvá investícia a čistá strata. Takže nakoniec išli Avie z dvora, kúpili sa Mercedes a Volvo. Síce boli o dosť drahšie, ale za celý ten čas chodia len na pravidelné prehliadky a celkovo je z nich lepší osoh za menej peňazí. Človek proste nerieši trebárs v zime či naštartuje, či odvezie tovar tam kam treba a kedy treba atď. Dneska každý rieši TCO a v tomto Avia nanešťastie nemohla a nemôže konkurovať iným významným hráčom na trhu.
7. 12. 2013 14:51
Znak.
Zdálky to vypadá jako by měli ve znaku hakenkreuz. >:D Což by u indů nebynic zas tak divného.
Rozbalit vlákno
2
7. 12. 2013 22:14
Re: Znak.
Jen na okraj. Nacistický "Hackenkreutz" vycházel ze svastiky a ta je jedním ze znaků hinduismu. Takže na tom opravdu není nic zase tak divného.
7. 12. 2013 23:30
Re: Znak.
Proto jsem to na konci psal. ;-)