Letošní novinka indické automobilky Ashok Leyland využívá kabinu, kterou byla ještě donedávna osazována nákladní vozidla vyjíždějící z bran letňanské Avie.
Jistě, náklaďáky avia asi nikomu nechybí, trh nabízí dostatek kvalitních aut stejných kategorií, které Avia dříve vyráběla. Ale pro bývalé zaměstnance letňanského závodu je dost urážlivé tvrdit v titulku, že Avia žije! Právě, že nežije!
Vyměňte titulek za jiný, prosím!
Byli jsme Československá socialistická republika, proto mohl skončit maximálně socialismus ne komunismus. Takže tvé věty by mohly znít třeba takto " pokud vím a vím toho hodně málo.... " a to i s ohledem na používání i a y. V tvém podání to zní jako by to byly ženy.
Co ja jsem kdesi cetl, tak indove zacali vyrabet spoustu dilu u sebe doma a posilali je do cech, kde z nich montovali Avie. Kvalita materialu i zpracovani timto sla prudce dolu, rovnez jim i schazely dily.. indicka spolehlivost. Objedlaly se dvere, prisly jen na jednu stranu apod. Ceskou pobocku nechali zkrachovat a vyrabeji si sami cely okopirovany nakladak, lidi jim delaji za par dolaru mesicne.
Na druhou stranu, treba je to dobre, ze Avie uz nevyrabi okopceny renault a treba se znacky nekdo ujme a zacne stavet na historii pred komancema.
Jako bývalého zaměstnance by mě to mělo urážet, ale co se dá dělat, když diskutují lidi, kteří ví "prdlajs". V Avii vládla od roku 1996 do roku 2004 firma Daewoo. Její majitel ji dohnal zpronevěrou 20 mld. USD ke krachu. Firmu koupila firma ODIEN a ta rozprodala areál. Indům z Ashok Leyland prodali v roce 2006 montážní halu (ale třeba už lisovnu ne). Indové si koupili auto, které je vývojově cca 15 až 20 let napřed proti průměru, který u nich jezdí (ne proti tomu co se tam vyrábí). Současný automobilový business je o trzích a trhy jsou o prodejní a servisní síti. Daewoo slibovalo celosvětovou síť a jen zlikvidovali co fungovalo (např. Francii a přes ní Maroko, Alžír apod.). Ashok to také neřešil. Musím souhlasit s tím co psal jiný bývalý Aviák PM2 "Naprostý nedostatek kapitálu, kvalifikovaných manažerů, atd. Velmi dobří technici, naprosto zoufalí obchodníci a ředitelé". Nové vedení navíc opovrhovalo původními zaměstnanci atd atd. Shodou všech okolností to tak asi skončit muselo.
Ze jsi v.ů.l. jsme věděli, ale neustále nás překvapuješ jak velký v.ů.l. vlastně jsi. Úspěšně jsi prošel kvalifikací a nyní jsi v nevyšší skupině tro-tlů spolu s Ádou. Blahopřejeme.
Avia nezije uz 20let pokud to nekomu uniklo, snaha byla, ale logicky to myslim dopadlo tak jak dopadlo. Konkurovat ivecu a spol. neslo ani vyrobkem a ani servisem (financovani, servisni sit atd.). Za to nemuzou lidi z fabriky nybrz hura system privatizace. Pane Pavlusku primlouvam se take za zmenu neprilis etickeho titulku. Pouzily se jen matrice na lisovani dilu kabiny.zbytek je buhvico po reinkarnaci......
Byl jsem v Avii hned, jak do ní vstoupili Indové. Čili nikoliv před tím, to jsem se tam nedostal. Myslím, že na petrumrově šprochu je trochu pravdy: ta automobilka byla mrtvá, lidi v kancelářích neměli co dělat, nudili se k uzoufání, a na lince se nepracovalo, jen se zoufale zabíjel čas. Ale ti lidé za ten stav nemohli... Určitě by rádi makali za "rozkvět značky", pokud by to bylo vůbec možné. To už byla Avia zu Grunde...
Klasicky špatný výsledek privatizace: režim platby předem a čekání na auto až 6 měsíců, než mi ho pánové laskavě vyrobí... Naprostý nedostatek kapitálu, kvalifikovaných manažerů, atd. Velmi dobří technici, naprosto zoufalí obchodníci a ředitelé.
Takhle se privatizovat nemělo: buď zahraniční vlastník s reálným plánem zapojení avie do skupiny, nebo hledání jiného, vhodnějšího programu.
Zahraniční zájemci se ale stejně jako v případě Liazu a Tatry seznámili s realitou a zájem mít přestali. Velmi zastaralá a neflexibilní technologie, ze které se nedalo použít vůbec nic, znamenala, že náklady na předělání letňanského závodu by se pravděpodobně nevrátily nejen v nejbližších 5 letech po možném znovuzahájení výroby a prodeje, ale dost možná ani do 20 let... Už tehdy byly jasné signály, že evropský trh náklaďáků jde dolů. A od té doby se nic nezměnilo.
Je mi to líto, ale realita je taková, že Indům ani nic jiného nezbývalo, než utéci pryč z Evropy a vzít si sebou to málo, co se dalo využít.
A kabina A-čka se už vyjímá na webových stránkách AL [odkaz] a s ní i kabina z už dávno nevyráběného Fordu 2000... Důkaz, nemá smyslu plakat na koncem Avie. Češi jí nezachránili, a Indové na to opravdu neměli. Prostě realita.
Třeba se najde někdo, kdo zase začne vyrábět letecké motory a vrtule?!
V tomhle lze s tebou plně souhlasit. Protože takový obrněný transportér OT-62, v Avii vyvinutý, patřil mezi nejlepší své doby na světě! :yes:
Souhlasit tak lze především s tím, že to jsou důsledky "skvělé" privatizace :no:8-s
Tedy to souvisí s dobou po revoluci. Tak co s tím má společného Petrumrovo "mučení"? :-O
Ja problém Avie vidím hlavne v tom, že jej včas nenašli vhodného partnera pre kooperáciu, prípadne silného investora z brandže. Najprv bol problém so zastaralou kabínou, podvozkom a aj motorom. Z toho vyplývali problémy v šírke ponúkaných variant. Osobne som očakával, keď prešli na sklápaciu kabínu a nové šasi, že bude aj dlhá (s lehátkom) prípadne aj vysoká (dlhá s dvoma lehátkami) kabína a pokryjú segment od 7,5 - 12 ton. Samozrejme za lepšiu cenu ako ostatná konkurencia a v porovnateľnej kvalite. Ono tých prešľapov bolo omnoho viac, spomeniem nešťastné rotačné čerpadlo od Boscha, kolabujúce turbá, rozpadávajúce sa diferenciály atď. Mali sme na firme niekoľko a zhruba každý druhý týždeň bola niektorá v servise a opravy stáli majland. Nákladné auto ktoré nejazdí a nevyrába je mrtvá investícia a čistá strata. Takže nakoniec išli Avie z dvora, kúpili sa Mercedes a Volvo. Síce boli o dosť drahšie, ale za celý ten čas chodia len na pravidelné prehliadky a celkovo je z nich lepší osoh za menej peňazí. Človek proste nerieši trebárs v zime či naštartuje, či odvezie tovar tam kam treba a kedy treba atď. Dneska každý rieši TCO a v tomto Avia nanešťastie nemohla a nemôže konkurovať iným významným hráčom na trhu.