Profi
Byl jsem v Avii hned, jak do ní vstoupili Indové. Čili nikoliv před tím, to jsem se tam nedostal. Myslím, že na petrumrově šprochu je trochu pravdy: ta automobilka byla mrtvá, lidi v kancelářích neměli co dělat, nudili se k uzoufání, a na lince se nepracovalo, jen se zoufale zabíjel čas. Ale ti lidé za ten stav nemohli... Určitě by rádi makali za "rozkvět značky", pokud by to bylo vůbec možné. To už byla Avia zu Grunde...
Klasicky špatný výsledek privatizace: režim platby předem a čekání na auto až 6 měsíců, než mi ho pánové laskavě vyrobí... Naprostý nedostatek kapitálu, kvalifikovaných manažerů, atd. Velmi dobří technici, naprosto zoufalí obchodníci a ředitelé.
Takhle se privatizovat nemělo: buď zahraniční vlastník s reálným plánem zapojení avie do skupiny, nebo hledání jiného, vhodnějšího programu.
Zahraniční zájemci se ale stejně jako v případě Liazu a Tatry seznámili s realitou a zájem mít přestali. Velmi zastaralá a neflexibilní technologie, ze které se nedalo použít vůbec nic, znamenala, že náklady na předělání letňanského závodu by se pravděpodobně nevrátily nejen v nejbližších 5 letech po možném znovuzahájení výroby a prodeje, ale dost možná ani do 20 let... Už tehdy byly jasné signály, že evropský trh náklaďáků jde dolů. A od té doby se nic nezměnilo.
Je mi to líto, ale realita je taková, že Indům ani nic jiného nezbývalo, než utéci pryč z Evropy a vzít si sebou to málo, co se dalo využít.
A kabina A-čka se už vyjímá na webových stránkách AL [odkaz] a s ní i kabina z už dávno nevyráběného Fordu 2000... Důkaz, nemá smyslu plakat na koncem Avie. Češi jí nezachránili, a Indové na to opravdu neměli. Prostě realita.
Třeba se najde někdo, kdo zase začne vyrábět letecké motory a vrtule?!
Klasicky špatný výsledek privatizace: režim platby předem a čekání na auto až 6 měsíců, než mi ho pánové laskavě vyrobí... Naprostý nedostatek kapitálu, kvalifikovaných manažerů, atd. Velmi dobří technici, naprosto zoufalí obchodníci a ředitelé.
Takhle se privatizovat nemělo: buď zahraniční vlastník s reálným plánem zapojení avie do skupiny, nebo hledání jiného, vhodnějšího programu.
Zahraniční zájemci se ale stejně jako v případě Liazu a Tatry seznámili s realitou a zájem mít přestali. Velmi zastaralá a neflexibilní technologie, ze které se nedalo použít vůbec nic, znamenala, že náklady na předělání letňanského závodu by se pravděpodobně nevrátily nejen v nejbližších 5 letech po možném znovuzahájení výroby a prodeje, ale dost možná ani do 20 let... Už tehdy byly jasné signály, že evropský trh náklaďáků jde dolů. A od té doby se nic nezměnilo.
Je mi to líto, ale realita je taková, že Indům ani nic jiného nezbývalo, než utéci pryč z Evropy a vzít si sebou to málo, co se dalo využít.
A kabina A-čka se už vyjímá na webových stránkách AL [odkaz] a s ní i kabina z už dávno nevyráběného Fordu 2000... Důkaz, nemá smyslu plakat na koncem Avie. Češi jí nezachránili, a Indové na to opravdu neměli. Prostě realita.
Třeba se najde někdo, kdo zase začne vyrábět letecké motory a vrtule?!
V tomhle lze s tebou plně souhlasit. Protože takový obrněný transportér OT-62, v Avii vyvinutý, patřil mezi nejlepší své doby na světě! :yes:
Souhlasit tak lze především s tím, že to jsou důsledky "skvělé" privatizace :no: 8-s
Tedy to souvisí s dobou po revoluci. Tak co s tím má společného Petrumrovo "mučení"? 😲
Souhlasit tak lze především s tím, že to jsou důsledky "skvělé" privatizace :no: 8-s
Tedy to souvisí s dobou po revoluci. Tak co s tím má společného Petrumrovo "mučení"? 😲
Ja problém Avie vidím hlavne v tom, že jej včas nenašli vhodného partnera pre kooperáciu, prípadne silného investora z brandže. Najprv bol problém so zastaralou kabínou, podvozkom a aj motorom. Z toho vyplývali problémy v šírke ponúkaných variant. Osobne som očakával, keď prešli na sklápaciu kabínu a nové šasi, že bude aj dlhá (s lehátkom) prípadne aj vysoká (dlhá s dvoma lehátkami) kabína a pokryjú segment od 7,5 - 12 ton. Samozrejme za lepšiu cenu ako ostatná konkurencia a v porovnateľnej kvalite. Ono tých prešľapov bolo omnoho viac, spomeniem nešťastné rotačné čerpadlo od Boscha, kolabujúce turbá, rozpadávajúce sa diferenciály atď. Mali sme na firme niekoľko a zhruba každý druhý týždeň bola niektorá v servise a opravy stáli majland. Nákladné auto ktoré nejazdí a nevyrába je mrtvá investícia a čistá strata. Takže nakoniec išli Avie z dvora, kúpili sa Mercedes a Volvo. Síce boli o dosť drahšie, ale za celý ten čas chodia len na pravidelné prehliadky a celkovo je z nich lepší osoh za menej peňazí. Človek proste nerieši trebárs v zime či naštartuje, či odvezie tovar tam kam treba a kedy treba atď. Dneska každý rieši TCO a v tomto Avia nanešťastie nemohla a nemôže konkurovať iným významným hráčom na trhu.
Zdálky to vypadá jako by měli ve znaku hakenkreuz. >😁 Což by u indů nebynic zas tak divného.
Vyměňte titulek za jiný, prosím!
Jinak to co píses na témat Avie je nesmysl? Kdo se mel snazit, komu se nechtelo delat?
Príste se pokus psát bez zbytecných vulgarismu, ale zato k veci.
Proč nemáš něco k tématu AVIA? Chodíš sem jen prudit?Víš vůbec jak vypadá poslední avia?
Co by jsi chtěl psat k Avii, žádná už nás není. Teď je to Ashok Leyland. Já pamatuji ještě British Leyland který je tam co Avia.
A o tom, jak te mucili, nám tady napis víc, to je jiste zajímavé téma.
Na druhou stranu, treba je to dobre, ze Avie uz nevyrabi okopceny renault a treba se znacky nekdo ujme a zacne stavet na historii pred komancema.
To ze je server na technické téma neznamená ze diskutující by nemel znát alespon základy ceské gramatiky.
A i kdyz v diskusích na internetu gramatika není to hlavní, taková nízká úroven jakou mají tvé príspevky by se tady objevovat nemela. S tím nejaké desatero nemá nic spolecného.