Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetá Honda CR-V (2007-2012): Bezpečná volnočasová aktivita

Model Hondy, jenž má v názvu přímo zakódované své poslání, se vyrábí už od roku 1995. Třetí recenzované vydání opustilo štíhlé, lehce sportovní tvary, a stalo se tak poněkud „americkým“.
Zpět na článek
11. 2. 2016 12:57
11. 2. 2016 20:24
11. 2. 2016 20:47
11. 2. 2016 22:04
11. 2. 2016 20:48
11. 2. 2016 22:51
12. 2. 2016 08:50
12. 2. 2016 10:46
14. 2. 2016 11:42
11. 2. 2016 08:44
Opravdu diferenciál ?
Tvrzení v článku že ta mezinápravová jednotka je diferenciál je mylné. Ostatně i sám autor tohle tvrzení následně vyvrací již správnou informací že se jedná o pouhou spojku.

A za druhé by se dalo s úspěchem zpochybnit tvrzení o vynikající trakci CR-V. Netuším proč se nad použitým řešením autor tak rozplývá, ale obecně systémy připojující nápravu se zpožděním, tedy až když opačná náprava prokluzuje, se vyznačují poměrně mizerným a nekonzistentním účinkem. Ani CR-V není v tomhle výjimkou.
Honda již po stížnostech tenhle podivný systém opustila, a také Haldex už zavrhnul podobně nefungující verze 1-3.

Přesto se ale CR-V ani po kompletní rekonstrukci systému tuším v roce 2014 nezbavilo nedstatečné funkce a stížnosti přetrvávají. Honda sama vysvětluje přetrvávající problémy se zadním pohonem tím, že je dimenzován jen jako lehký pomocný a nedokáže proto přenést větší síly.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
11. 2. 2016 10:29
Re: Opravdu diferenciál ?
Zdravím.
Obecně diferenciál chápu jako zařízení pro rozdělování hnací síly. Jelikož tady jsou spojky dvě a navíc ještě dvě hydraulicky-mechanická čerpadla, nazval jsem to pro zjednodušení takto. Že je základem spojka (vlastně dvě) je z textu jasně zřejmé. Navíc si nemyslím, že v tomto typu článku je toto tak podstatné. Důležitější je, jestli se to kazí a kolik to stojí.

K té trakci CR-V: vychází z reálných zkušeností mých kolegů, kteří ta auta tehdy při testu na horách měřili. Nejde tedy jen o nějaké domněnky uživatelů. Své tvrzení mám podložené. Ta rekonstrukce jak píšete byla 2013. Pokud si na ni lidé stěžují, pak je to stížnost obecná, neboť současné CR-V má v principu novější Haldex.

Pro Vaše info. S CR-V jsem byl na horách a vyjel jsem tam, kde auta s předním pohonem potřebovala řetěz. A trakce bylo subjektivně vzato vážně docela dost.
11. 2. 2016 11:04
Re: Opravdu diferenciál ?
Pane Dusil taky přeji dobrý den

pojem diferenciál se opakuje v článku několikrát, takže jsem myslel že to naopak podstatné je. V každém případě se diferenciál od spojky liší docela zásadně svou konstrukcí i funkcí a pokud nebudeme rozlišovat mezi oběma pojmy, dojdeme k závěru že třeba i spojka mezi motorem a převodovkou je také diferenciál. Ale není.
Doporučoval bych proto nechat takové zjednodušení bulvárním médiím a na odborném serveru používat technicky správná označení.

A to poslední, schopnosti 4x4 bych srovnával v prvé řadě s jinou 4x4. Že auto s pohonem kol vyjede i tam kde předokolka potřebuje řetěz je snad samozřejmost.
A jedno takové srovnání CR-V s jinou 4x4 v těžších podmínkách jsem zažil osobně a nedopadlo pro Hondu vůbec dobře
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
11. 2. 2016 11:13
Re: Opravdu diferenciál ?
Jde o věc názoru. Že to má spojku je v textu jasně popsané. Prostě to rozděluje točivý moment variabilně v určitém rozsahu, což diferenciál dělá. Spojka mezi motorem a převodovkou diferenciál není, neboť točivý moment variabilně nerozděluje. Myslím, že v článku je mnohem víc podstatnějších věcí, než toto vpravdě hraní si se slovíčky.
11. 2. 2016 11:37
Re: Opravdu diferenciál ?
V tomhle se asi neshodneme. Spojka moment nerozděluje, ona jej jen odděluje. K rozdělení momentu dochází ve skutečnosti mimo spojku, v rozdělovací převodovce.

Praktickým a velmi významným důsledekem je, že spojka na rozdíl od diferenciálu není schopna aktivně navýšit otáčky na výstupu proti vstupu. A druhým důsledkem je že při rozdílných otáčkách přenáší síly vždy ztrátově. Nejedná se tedy o hru se slovíčky, jde o zásadně odlišná zařízení se zásadně odlišnými funkcemi a chováním.

Dle mého názoru by odborný server neměl natolik rozdílná zařízení jen tak zaměňovat. Ale pokud trváte na přesvědčení že jede o banalitu, nemusíme věc dále pitvat

ještě pár odkazů k těm problémům

https://www.reddit.com/r/cars/comments… />
[odkaz]

[odkaz]
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
11. 2. 2016 11:43
Re: Opravdu diferenciál ?
Ok, pitvat to dál nechci. Ten odkaz je fajn, nicméně jde o názor nějakých Američanů nebo Australanů (shlédl jsem to jen zběžně). Ztotožňovat se s tím nemusím. Jasně železo je železo, ale rozhodně si nemyslím, že systém na CR-V je špatný minimálně v porovnání s přímou konkurencí. A z hlediska spolehlivosti je naopak jeden z nejlepších. Kdo si CR-V kupuje, tomu plně vyhovuje. Komu to nevyhovuje, koupí si jiné auto.
11. 2. 2016 11:57
Re: Opravdu diferenciál ?
Tak k názoru Američanů a Australanů přidám ještě vyjádření samotné Hondy

Honda’s AWD system uses a compact, lightweight and fuel efficient rear differential. Due to this construction, certain torque limits are set to enable the unit to perform effectively in real world conditions, while not exceeding the overall strength of the unit.

In real world conditions, regardless of the surface, some amount of friction is available to both front and rear wheels. The AWD system allocates driving torque to the front and rear wheels in order to achieve the best possible driving force, whilst keeping within the torque limits of the rear differential.

In the roller test shown this time, the front wheels have zero friction and the rear wheels have unlimited grip, therefore if all available torque required to move the vehicle uphill was transferred to the rear differential, the torque limit of the unit would be exceeded. Because the torque is limited as described above, the vehicle will not climb the slope in this test condition.

celé je to tady

https://www.reddit.com/r/cars/comments… />
11. 2. 2016 12:29
Re: Opravdu diferenciál ?
Tohle vysvětlení bylo adresováno švédskému Teknikens Värld, který ten test provedl.
11. 2. 2016 12:59
Re: Opravdu diferenciál ?
Davej odkazy jako http - tedy ne https. Kdyz je na konci to "S", je odkaz nefunkcni.
11. 2. 2016 13:00
Re: Opravdu diferenciál ?
Pane Dusil, bez urazky a bez emoci... To nejosu "nejaci" amici, nebo australaci, to druhe je velmi respektovana redakce technickeho magazinu Teknikens Varld, a opet bez urazky - prakticky ve vsem bych veril jim podstatne vice, nez vam.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
11. 2. 2016 13:08
Re: Opravdu diferenciál ?
V pohodě. Věřím že byste jim věřil více než mně. Ale upřímně ani oni nevědí vše. Ten magazín samozřejmě znám. Kdysi, když se převrátil Mercedes-Benz třídy A ten původní, tak za volantem seděl jeden z redaktorů právě tady toho magazínu. Nicméně o ojetinách asi moc nepíšou. Takže minimálně v tomhle směru je ta "důvěra" trochu irelevantní.
Avatar - AUDIRS6
11. 2. 2016 13:18
Re: Opravdu diferenciál ?
Tomasi prepac, ale musim ti aj ja protirecit. A to mam k tebe uctu a respekt a tvoje clanky povazujem za absolutny nadpriemer v ramci toho, co sa da na ceskych auto-weboch citat. ;-)
Honda to vyjadrenie dala po opakovanom teste CR-V, lebo uz nevedeli kudy-kam a museli priznat pravdu. Ja sa pytam - povazujes SUV (!!!) ktore ma nedostatocne dimenzovany zadny diferak za dobre SUV s pohonom 4x4 ? Ak ano, tak si ma prvy krat vazne sklamal. :-!
Ano, Honda uvadza, ze je to ako "pomocny" pohon a preto ho tak poddimenzovali. Lenze - strycek nahoda je fakt blbec a ak sa taka nasimulovana situacia niekomu stane - a ona sa asi obcas niekomu stavala - tak zakaznici sa mozu citit podvedeni a ja by som sa im necudoval. Je pekne ked sa to auto hybe a aj predne kolesa maju aspon nejaku trakciu a zadne pomozu s tym zvyskom...ALE :
Je blbe, ak ten vodic zastavi na nejakom "blbom" mieste ( v malom kopceku ) s prednymi kolesami na lade a ked sa rozhodne odist, tak zisti, ze sa to proste neda... :-!
A co sa rozdielu spojka / diferak tyka... - tam si ma teda svojou obhajobou znovu nemilo prekvapil. 8-s
Toz prosim ta, naprav co sa da, nech ta mozem aj nadalej povazovat za to, co doteraz. ;-)
(proste len v texte vsade nahradit slovo diferencial slovami medzinapravova spojka ;-) )
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
11. 2. 2016 13:34
Re: Opravdu diferenciál ?
OK, vycházel jsem z podkladů Světa motorů. Ano žádný samočinně připojitelný pohon nemůže nahradit třeba zubovou spojku. Nicméně mezi SUV není pohon Hondy úplně špatný. Samozřejmě vztaženo na dobu vzniku. Současné CR-V používá už odlišný systém. Nicméně v dobovém testu SM CR-V docela uspělo. A zatím si stojím. K tomu diferenciálu. Nazval jsem takto skříň ukrývající dvojice lamelových spojek a duální čerpadlo. Je to pravda obecné pojmenování. Myslím, že každý kdo zná auta ví, jak jsem to myslel. A opět budu tvrdit, že toto není v článku o ojetině úplně stěžejní. To bych taky mohl popisovat výbavu, jak se v tom sedí apod. A jestli to má světla taková či onaká.
Avatar - AUDIRS6
11. 2. 2016 13:39
Re: Opravdu diferenciál ?
A co ti v tom bráni ? ;-)
Pekny clanok by sa zase viac priblizil dokonalosti tvojim clankom vlastnej ! ;-) :yes:
11. 2. 2016 15:56
Re: Opravdu diferenciál ?
Na konkurenčním serveru zrovna majitel CR-V popisuje své problémy s funkcí 4x4 v praxi. V podstatě vše odpovídá tomu co tady už zaznělo.
12. 2. 2016 13:50
Re: Opravdu diferenciál ?
"...Současné CR-V používá už odlišný systém."

Nevím, jestli mě nešálí zrak, ale netestuje zde [odkaz] Teknikens Varld současné (sic předfaceliftové) CR-V? Takže v principu s novějším Haldexem?
11. 2. 2016 14:05
Re: Opravdu diferenciál ?
To, ze je CRV spis jen predokolka i v situacich, kdy je pohon vsech kol zadouci a ze penize, priplacene u CRV za "ctyrkolku" jsou v podstate vyhozene oknem, je fakt spolecny jak novemu autu, tak ojetine. Nevidim v tom rozdil. Nebo se snad ten vami vychvalovany system v CRV nejak casem praktikuje a po letech je z CRV lepsi terenak, nez Defender..?
11. 2. 2016 12:14
Co ta propadla podlaha pod autem?
Je to tak, ze bocni prahy jsou o 10cm vys? Zvenci to potom vypada jako offroad, ale pritom podlaha kabiny je zapustena o 10cm niz, cim defakto snizuje podvozek mozna az na uroven Civicu patrne z duvodu preference sezeni cilove zakaznicke skupiny SUV tzv "na latrine" - tedy kolena-stehna 90stupnu a chodidla visi ve vzduchu.
Rozbalit vlákno
1
11. 2. 2016 17:32
Re: Co ta propadla podlaha pod autem?
Jezdil jsem s CRV všech 4 generací. CRV není presentován jako off-road , ale jako SUV, kde 4x4 je pomocný systém, který se spíná zpři proklusu přední nápravy automaticky. A co je automatické obvykle nebývá dokonalé za všech okolností. Když budu chtít auto do terénu . tak si koupím vůz s trvale přiřaditelným pohonem 4x4.
Je to asi jako když si koupím celoroční pneu a pak budu naříkat, že nejsou na ledu a sněhu tak dobré jako zimní.
Avatar - Stewee
11. 2. 2016 12:57
CRV
Tato 3. generácia CRV sa mi na pohľad páči viac, ako súčasná, ktorá akoby odkopírovala zadné svetlá od Volva. Prave 3.generácia bola taka svojska dizajnom aj technikou. To ze CRV parti medzi celosvetovo najpopularnejsie modely aut vobec je fakt, ktory vravi za vsetko co sa tyka robusnosti, spolahlivosti, dizajnu, prevadzky a komfortu tohto auta. Dufam, ze nadchadzajuca generacia opusti ten otrasny dizajn zadnych svetiel, ktoré ma sucasna 4. generacia CRV. V poslednej dobe im tie zadne svetla akosi nejdu, vid novy Jazz.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Sumi2000
11. 2. 2016 20:24
Re: CRV
Moc povedené SUV , fakt se s ním dá jezdit i v lese a po horách.
Nový model toto kouzlo už ztratil.. :-!
Avatar - Jaros71
11. 2. 2016 19:42
Světlá výška SUV !
V mém okolí si většina lidí kupuje SUV právě pro sportovní turistické vyžití v přírodě a na horách.
HONDA to nepochopila , a stávající nová generace CR-V má tak nízký podvozek , že je spíše již vyšším kombíkem , co sotva projede polní cestu.
Jako majitelé 3. generace CR-V před faceliftem , jsme nynější model bohužel z výběru nového auta zamítli.
A podle zpráv dalších ex majitelů CR-V si nový model , díky neschopnosti jezdit v lehkém terénu , majitelé starých CR-V už nekupují.
Jdou do SUBARU Forestra a podobně. Bohužel !
Jinak je totiž staré CR-V moc dobré auto..

PS: nový model také nemá zadní sedadla dělená na 3 , ale jen na 40-60..špatné. Lyže už nepovezete.
Rozbalit vlákno
0
11. 2. 2016 20:47
CR-V III
největší tahák byl, když se dali koupit za cenu "jeťáka" nebo "octy 1.6 tdi" a sorry v kontextu s nimi, se jednalo o jiný vesmír :-) (ať prostorem proti Y nebo výkonem proti O 1.6)
špatné AWD řeší hlavně ti, co s ním nikdy nejeli anebo ti, co z něj chtěli ofrouďáka
najel jsem s ním přes osmdesáttisíc bez žádné poruchy, dokonce s původními brzdami,
nikde jsem nezapadl, nic jsem neuvařil
poznámka proč je podvozek níž než prahy, protože v interiéru je rovná podlaha mezi sedadly vpředu i vzadu, žádný tunel do kabiny
zadní kola se přijují neslyšně a rozhodně bez trhnutí
Rozbalit vlákno
1
11. 2. 2016 22:04
Re: CR-V III
Tak já řešill špatné AWD Hondy ve chvíli kdy mi v zasněženém kopci zatarasila cestu a nemohla se rozjet. A na to jsem s ní opravdu ani nemusel jet.
11. 2. 2016 20:48
konkurence
troufám si dokonce říci, s hondou dojedeš tam, kam ostatní SUV a kombíky, zároveň na silnici bude stejně rychlé i za zhoršených podmínek
Rozbalit vlákno
7
11. 2. 2016 22:06
Re: konkurence
Myslím že na silnici stejně rychlá jako kombíky asi nebude
11. 2. 2016 22:51
Re: konkurence
a zdravím, zkoušel jsem, zda se chytneš ;-) vím, že o AWD víš vše
sám moc dobře víš, že v provozu je to víc o řidiči, proto si můžu dovolit takovou poznámku, dneska už tak často nepotkáš někoho, kdo se nebojí to přišlápnout a to ani v silnějších a lepších vozech a když, tak jen na dálnicích
11. 2. 2016 23:20
Re: konkurence
Ahoj, něco o AWD možná vím ale vše určitě ne. Není to ani můj obor, spíše jen větší zájem

Co se týká rychlosti není to myslím jen o řidiči ale hlavně jde o boj s odporem vzduchu. SUV na něj potřebuje citelně víc koní než kombi a tím zas letí nahoru spotřeba takže potkat SUV udržující důstojné dálniční tempo :-) je opravdu vzácnost. Obvyklá cestovka u nich končí už někde mezi 150-160 kmh, s výrazně rychlejšími jsem se já v reálu nesetkal snad nikdy,.
Pokud máš s CR-V konkrétní zkušenosti, řekni jak rychle se s tím dá jezdit aby to bylo ještě únosné, spotřebou i pocitově. Docela by mě to zajímalo
12. 2. 2016 08:50
Re: konkurence
no ono taky na okreskách přes stošede se zrovna moc často nejezdí :-)
trojka benzín jsem jezdil za 8,5-9,5 (průměr, styl, co vidím, předjedu a pak jedu v klidu), dálnice 160-180 čtyři hodiny 13,5. celkem jede do 180, pak už jen z kopce a u 200 plyn kopnul do nohy, že dál už nepustí (poprvé docela šok). do čtyřky to táhlo velmi slušně, pětka byla cestovní a šestka úsporka, co neudržela ani 130 do kopce
párkrát jsem ne úplně odhadl rychlost do zatáčky, a vždy mě podržel podvozek a gumy,
možná esp
12. 2. 2016 09:33
Re: konkurence
Tak pokud podvozek a gumy v zatáčce držely, byla rychlost odhadnuta správně :-)

Ale se spotřebami i maximálkou potvrzuješ moje představy, v obojím je kombi logicky o kus lepší
12. 2. 2016 10:46
Re: konkurence
nikdy nebudu rozporovat, že kdo chce SUV, musí se připravit na dvojnásobný ceny za gumy, cca 20% vyšší spotřebu výměnou za tvrdý podvozek nebo kolíbání oproti kombíku :-)
14. 2. 2016 11:42
Re: konkurence
S CR-V 4. generace a benzínovým dvoulitrem jsem na německé dálnici jel pocitově únosně do 160 (až 170, ale to už pocitově nebylo ono - hluk a nejistota při zatáčení) při spotřebě asi 8,5 l (možná by to bylo k 9 kdyby to byla jen dálnice; v té kalkulaci byl i kus okresky předtím).
Takže je to asi tak jak píšeš. Mě to tak stačí, tyhle rychlosti se (legálně) jezdí jen v Německu a tam Compaktní Rekreační Vehikl (CR-V) zavítá jen občas, většinou jezdí na rekreaci do přitažlivějších zemí s nižší povolenou rychlostí :-)
No a na okreskách v ČR i jinde jezdí CR-V při plynulé jízdě za 7,5-8 l benzínu (ekojízdou k 7)
Té malé terénnosti se musím trochu smát. Většina lidi, co pracovně jezdí do terénu (lesáci, zemědělci) žádné teréňáky nemá, jezdí tam Fábiema. Běžné lesní a polní cesty... Dá se projet leccos, když se jede trochu hlavou... To zvládne Fábie i CR-V.
Když nastoupí pravý terén (výmoly, kameny, hluboké bahno, brody), neobstojí žádné SUV. Tam to chce pravého teréňáka. Mohu srovnávat, jezdím s Landcruiserem a Hiluxem. To je ale tak 1-2% situací v ČR, pro běžného řidiče téměř žádná.
12. 2. 2016 08:30
Jezdím s CR-V IIII 2.0 benzín
a zatím pohoda. Sice není dynamika nic moc, ale pokud nemusíte spěchat, je to velmi pohodlné auto. Řešila se tu světlá výška: benzín má 19,5 cm, diesel tuším 17,5 cm. Kdo někdy jel aspoň do lehkého terénu ví, že to není tolik o světlé výšce, ale také o nájezdových úhlech. A v tomto je III. generace daleko lepší, než současná. Nová Honda CR-V (IV. gen.) je sice fajn, ale nějak to není ono. Takové ani ryba ani rak. To už si opravdu raději koupím normálního nízkého kombíka. Z SUV mi dávají smysl už jen některá, bohužel spíše dražší. Z menších SUV se již ta univerzálnost nějak vytrácí.
Rozbalit vlákno
0