Ojetiny
Je to tak, ze bocni prahy jsou o 10cm vys? Zvenci to potom vypada jako offroad, ale pritom podlaha kabiny je zapustena o 10cm niz, cim defakto snizuje podvozek mozna az na uroven Civicu patrne z duvodu preference sezeni cilove zakaznicke skupiny SUV tzv "na latrine" - tedy kolena-stehna 90stupnu a chodidla visi ve vzduchu.
Jezdil jsem s CRV všech 4 generací. CRV není presentován jako off-road , ale jako SUV, kde 4x4 je pomocný systém, který se spíná zpři proklusu přední nápravy automaticky. A co je automatické obvykle nebývá dokonalé za všech okolností. Když budu chtít auto do terénu . tak si koupím vůz s trvale přiřaditelným pohonem 4x4.
Je to asi jako když si koupím celoroční pneu a pak budu naříkat, že nejsou na ledu a sněhu tak dobré jako zimní.
Je to asi jako když si koupím celoroční pneu a pak budu naříkat, že nejsou na ledu a sněhu tak dobré jako zimní.
Tato 3. generácia CRV sa mi na pohľad páči viac, ako súčasná, ktorá akoby odkopírovala zadné svetlá od Volva. Prave 3.generácia bola taka svojska dizajnom aj technikou. To ze CRV parti medzi celosvetovo najpopularnejsie modely aut vobec je fakt, ktory vravi za vsetko co sa tyka robusnosti, spolahlivosti, dizajnu, prevadzky a komfortu tohto auta. Dufam, ze nadchadzajuca generacia opusti ten otrasny dizajn zadnych svetiel, ktoré ma sucasna 4. generacia CRV. V poslednej dobe im tie zadne svetla akosi nejdu, vid novy Jazz.
V mém okolí si většina lidí kupuje SUV právě pro sportovní turistické vyžití v přírodě a na horách.
HONDA to nepochopila , a stávající nová generace CR-V má tak nízký podvozek , že je spíše již vyšším kombíkem , co sotva projede polní cestu.
Jako majitelé 3. generace CR-V před faceliftem , jsme nynější model bohužel z výběru nového auta zamítli.
A podle zpráv dalších ex majitelů CR-V si nový model , díky neschopnosti jezdit v lehkém terénu , majitelé starých CR-V už nekupují.
Jdou do SUBARU Forestra a podobně. Bohužel !
Jinak je totiž staré CR-V moc dobré auto..
PS: nový model také nemá zadní sedadla dělená na 3 , ale jen na 40-60..špatné. Lyže už nepovezete.
HONDA to nepochopila , a stávající nová generace CR-V má tak nízký podvozek , že je spíše již vyšším kombíkem , co sotva projede polní cestu.
Jako majitelé 3. generace CR-V před faceliftem , jsme nynější model bohužel z výběru nového auta zamítli.
A podle zpráv dalších ex majitelů CR-V si nový model , díky neschopnosti jezdit v lehkém terénu , majitelé starých CR-V už nekupují.
Jdou do SUBARU Forestra a podobně. Bohužel !
Jinak je totiž staré CR-V moc dobré auto..
PS: nový model také nemá zadní sedadla dělená na 3 , ale jen na 40-60..špatné. Lyže už nepovezete.
největší tahák byl, když se dali koupit za cenu "jeťáka" nebo "octy 1.6 tdi" a sorry v kontextu s nimi, se jednalo o jiný vesmír 😄 (ať prostorem proti Y nebo výkonem proti O 1.6)
špatné AWD řeší hlavně ti, co s ním nikdy nejeli anebo ti, co z něj chtěli ofrouďáka
najel jsem s ním přes osmdesáttisíc bez žádné poruchy, dokonce s původními brzdami,
nikde jsem nezapadl, nic jsem neuvařil
poznámka proč je podvozek níž než prahy, protože v interiéru je rovná podlaha mezi sedadly vpředu i vzadu, žádný tunel do kabiny
zadní kola se přijují neslyšně a rozhodně bez trhnutí
špatné AWD řeší hlavně ti, co s ním nikdy nejeli anebo ti, co z něj chtěli ofrouďáka
najel jsem s ním přes osmdesáttisíc bez žádné poruchy, dokonce s původními brzdami,
nikde jsem nezapadl, nic jsem neuvařil
poznámka proč je podvozek níž než prahy, protože v interiéru je rovná podlaha mezi sedadly vpředu i vzadu, žádný tunel do kabiny
zadní kola se přijují neslyšně a rozhodně bez trhnutí
troufám si dokonce říci, s hondou dojedeš tam, kam ostatní SUV a kombíky, zároveň na silnici bude stejně rychlé i za zhoršených podmínek
Myslím že na silnici stejně rychlá jako kombíky asi nebude
a zdravím, zkoušel jsem, zda se chytneš 😉 vím, že o AWD víš vše
sám moc dobře víš, že v provozu je to víc o řidiči, proto si můžu dovolit takovou poznámku, dneska už tak často nepotkáš někoho, kdo se nebojí to přišlápnout a to ani v silnějších a lepších vozech a když, tak jen na dálnicích
sám moc dobře víš, že v provozu je to víc o řidiči, proto si můžu dovolit takovou poznámku, dneska už tak často nepotkáš někoho, kdo se nebojí to přišlápnout a to ani v silnějších a lepších vozech a když, tak jen na dálnicích
Ahoj, něco o AWD možná vím ale vše určitě ne. Není to ani můj obor, spíše jen větší zájem
Co se týká rychlosti není to myslím jen o řidiči ale hlavně jde o boj s odporem vzduchu. SUV na něj potřebuje citelně víc koní než kombi a tím zas letí nahoru spotřeba takže potkat SUV udržující důstojné dálniční tempo 😄 je opravdu vzácnost. Obvyklá cestovka u nich končí už někde mezi 150-160 kmh, s výrazně rychlejšími jsem se já v reálu nesetkal snad nikdy,.
Pokud máš s CR-V konkrétní zkušenosti, řekni jak rychle se s tím dá jezdit aby to bylo ještě únosné, spotřebou i pocitově. Docela by mě to zajímalo
Co se týká rychlosti není to myslím jen o řidiči ale hlavně jde o boj s odporem vzduchu. SUV na něj potřebuje citelně víc koní než kombi a tím zas letí nahoru spotřeba takže potkat SUV udržující důstojné dálniční tempo 😄 je opravdu vzácnost. Obvyklá cestovka u nich končí už někde mezi 150-160 kmh, s výrazně rychlejšími jsem se já v reálu nesetkal snad nikdy,.
Pokud máš s CR-V konkrétní zkušenosti, řekni jak rychle se s tím dá jezdit aby to bylo ještě únosné, spotřebou i pocitově. Docela by mě to zajímalo
no ono taky na okreskách přes stošede se zrovna moc často nejezdí 😄
trojka benzín jsem jezdil za 8,5-9,5 (průměr, styl, co vidím, předjedu a pak jedu v klidu), dálnice 160-180 čtyři hodiny 13,5. celkem jede do 180, pak už jen z kopce a u 200 plyn kopnul do nohy, že dál už nepustí (poprvé docela šok). do čtyřky to táhlo velmi slušně, pětka byla cestovní a šestka úsporka, co neudržela ani 130 do kopce
párkrát jsem ne úplně odhadl rychlost do zatáčky, a vždy mě podržel podvozek a gumy,
možná esp
trojka benzín jsem jezdil za 8,5-9,5 (průměr, styl, co vidím, předjedu a pak jedu v klidu), dálnice 160-180 čtyři hodiny 13,5. celkem jede do 180, pak už jen z kopce a u 200 plyn kopnul do nohy, že dál už nepustí (poprvé docela šok). do čtyřky to táhlo velmi slušně, pětka byla cestovní a šestka úsporka, co neudržela ani 130 do kopce
párkrát jsem ne úplně odhadl rychlost do zatáčky, a vždy mě podržel podvozek a gumy,
možná esp
Tak pokud podvozek a gumy v zatáčce držely, byla rychlost odhadnuta správně 😄
Ale se spotřebami i maximálkou potvrzuješ moje představy, v obojím je kombi logicky o kus lepší
Ale se spotřebami i maximálkou potvrzuješ moje představy, v obojím je kombi logicky o kus lepší
S CR-V 4. generace a benzínovým dvoulitrem jsem na německé dálnici jel pocitově únosně do 160 (až 170, ale to už pocitově nebylo ono - hluk a nejistota při zatáčení) při spotřebě asi 8,5 l (možná by to bylo k 9 kdyby to byla jen dálnice; v té kalkulaci byl i kus okresky předtím).
Takže je to asi tak jak píšeš. Mě to tak stačí, tyhle rychlosti se (legálně) jezdí jen v Německu a tam Compaktní Rekreační Vehikl (CR-V) zavítá jen občas, většinou jezdí na rekreaci do přitažlivějších zemí s nižší povolenou rychlostí 😄
No a na okreskách v ČR i jinde jezdí CR-V při plynulé jízdě za 7,5-8 l benzínu (ekojízdou k 7)
Té malé terénnosti se musím trochu smát. Většina lidi, co pracovně jezdí do terénu (lesáci, zemědělci) žádné teréňáky nemá, jezdí tam Fábiema. Běžné lesní a polní cesty... Dá se projet leccos, když se jede trochu hlavou... To zvládne Fábie i CR-V.
Když nastoupí pravý terén (výmoly, kameny, hluboké bahno, brody), neobstojí žádné SUV. Tam to chce pravého teréňáka. Mohu srovnávat, jezdím s Landcruiserem a Hiluxem. To je ale tak 1-2% situací v ČR, pro běžného řidiče téměř žádná.
Takže je to asi tak jak píšeš. Mě to tak stačí, tyhle rychlosti se (legálně) jezdí jen v Německu a tam Compaktní Rekreační Vehikl (CR-V) zavítá jen občas, většinou jezdí na rekreaci do přitažlivějších zemí s nižší povolenou rychlostí 😄
No a na okreskách v ČR i jinde jezdí CR-V při plynulé jízdě za 7,5-8 l benzínu (ekojízdou k 7)
Té malé terénnosti se musím trochu smát. Většina lidi, co pracovně jezdí do terénu (lesáci, zemědělci) žádné teréňáky nemá, jezdí tam Fábiema. Běžné lesní a polní cesty... Dá se projet leccos, když se jede trochu hlavou... To zvládne Fábie i CR-V.
Když nastoupí pravý terén (výmoly, kameny, hluboké bahno, brody), neobstojí žádné SUV. Tam to chce pravého teréňáka. Mohu srovnávat, jezdím s Landcruiserem a Hiluxem. To je ale tak 1-2% situací v ČR, pro běžného řidiče téměř žádná.
a zatím pohoda. Sice není dynamika nic moc, ale pokud nemusíte spěchat, je to velmi pohodlné auto. Řešila se tu světlá výška: benzín má 19,5 cm, diesel tuším 17,5 cm. Kdo někdy jel aspoň do lehkého terénu ví, že to není tolik o světlé výšce, ale také o nájezdových úhlech. A v tomto je III. generace daleko lepší, než současná. Nová Honda CR-V (IV. gen.) je sice fajn, ale nějak to není ono. Takové ani ryba ani rak. To už si opravdu raději koupím normálního nízkého kombíka. Z SUV mi dávají smysl už jen některá, bohužel spíše dražší. Z menších SUV se již ta univerzálnost nějak vytrácí.
A za druhé by se dalo s úspěchem zpochybnit tvrzení o vynikající trakci CR-V. Netuším proč se nad použitým řešením autor tak rozplývá, ale obecně systémy připojující nápravu se zpožděním, tedy až když opačná náprava prokluzuje, se vyznačují poměrně mizerným a nekonzistentním účinkem. Ani CR-V není v tomhle výjimkou.
Honda již po stížnostech tenhle podivný systém opustila, a také Haldex už zavrhnul podobně nefungující verze 1-3.
Přesto se ale CR-V ani po kompletní rekonstrukci systému tuším v roce 2014 nezbavilo nedstatečné funkce a stížnosti přetrvávají. Honda sama vysvětluje přetrvávající problémy se zadním pohonem tím, že je dimenzován jen jako lehký pomocný a nedokáže proto přenést větší síly.
Obecně diferenciál chápu jako zařízení pro rozdělování hnací síly. Jelikož tady jsou spojky dvě a navíc ještě dvě hydraulicky-mechanická čerpadla, nazval jsem to pro zjednodušení takto. Že je základem spojka (vlastně dvě) je z textu jasně zřejmé. Navíc si nemyslím, že v tomto typu článku je toto tak podstatné. Důležitější je, jestli se to kazí a kolik to stojí.
K té trakci CR-V: vychází z reálných zkušeností mých kolegů, kteří ta auta tehdy při testu na horách měřili. Nejde tedy jen o nějaké domněnky uživatelů. Své tvrzení mám podložené. Ta rekonstrukce jak píšete byla 2013. Pokud si na ni lidé stěžují, pak je to stížnost obecná, neboť současné CR-V má v principu novější Haldex.
Pro Vaše info. S CR-V jsem byl na horách a vyjel jsem tam, kde auta s předním pohonem potřebovala řetěz. A trakce bylo subjektivně vzato vážně docela dost.
pojem diferenciál se opakuje v článku několikrát, takže jsem myslel že to naopak podstatné je. V každém případě se diferenciál od spojky liší docela zásadně svou konstrukcí i funkcí a pokud nebudeme rozlišovat mezi oběma pojmy, dojdeme k závěru že třeba i spojka mezi motorem a převodovkou je také diferenciál. Ale není.
Doporučoval bych proto nechat takové zjednodušení bulvárním médiím a na odborném serveru používat technicky správná označení.
A to poslední, schopnosti 4x4 bych srovnával v prvé řadě s jinou 4x4. Že auto s pohonem kol vyjede i tam kde předokolka potřebuje řetěz je snad samozřejmost.
A jedno takové srovnání CR-V s jinou 4x4 v těžších podmínkách jsem zažil osobně a nedopadlo pro Hondu vůbec dobře
Praktickým a velmi významným důsledekem je, že spojka na rozdíl od diferenciálu není schopna aktivně navýšit otáčky na výstupu proti vstupu. A druhým důsledkem je že při rozdílných otáčkách přenáší síly vždy ztrátově. Nejedná se tedy o hru se slovíčky, jde o zásadně odlišná zařízení se zásadně odlišnými funkcemi a chováním.
Dle mého názoru by odborný server neměl natolik rozdílná zařízení jen tak zaměňovat. Ale pokud trváte na přesvědčení že jede o banalitu, nemusíme věc dále pitvat
ještě pár odkazů k těm problémům
https😐/www.reddit.com/r/cars/comments… />
[odkaz]
[odkaz]
Honda’s AWD system uses a compact, lightweight and fuel efficient rear differential. Due to this construction, certain torque limits are set to enable the unit to perform effectively in real world conditions, while not exceeding the overall strength of the unit.
In real world conditions, regardless of the surface, some amount of friction is available to both front and rear wheels. The AWD system allocates driving torque to the front and rear wheels in order to achieve the best possible driving force, whilst keeping within the torque limits of the rear differential.
In the roller test shown this time, the front wheels have zero friction and the rear wheels have unlimited grip, therefore if all available torque required to move the vehicle uphill was transferred to the rear differential, the torque limit of the unit would be exceeded. Because the torque is limited as described above, the vehicle will not climb the slope in this test condition.
celé je to tady
https😐/www.reddit.com/r/cars/comments… />
Honda to vyjadrenie dala po opakovanom teste CR-V, lebo uz nevedeli kudy-kam a museli priznat pravdu. Ja sa pytam - povazujes SUV (!!!) ktore ma nedostatocne dimenzovany zadny diferak za dobre SUV s pohonom 4x4 ? Ak ano, tak si ma prvy krat vazne sklamal. :-!
Ano, Honda uvadza, ze je to ako "pomocny" pohon a preto ho tak poddimenzovali. Lenze - strycek nahoda je fakt blbec a ak sa taka nasimulovana situacia niekomu stane - a ona sa asi obcas niekomu stavala - tak zakaznici sa mozu citit podvedeni a ja by som sa im necudoval. Je pekne ked sa to auto hybe a aj predne kolesa maju aspon nejaku trakciu a zadne pomozu s tym zvyskom...ALE 😒br /> Je blbe, ak ten vodic zastavi na nejakom "blbom" mieste ( v malom kopceku ) s prednymi kolesami na lade a ked sa rozhodne odist, tak zisti, ze sa to proste neda... :-!
A co sa rozdielu spojka / diferak tyka... - tam si ma teda svojou obhajobou znovu nemilo prekvapil. 8-s
Toz prosim ta, naprav co sa da, nech ta mozem aj nadalej povazovat za to, co doteraz. 😉
(proste len v texte vsade nahradit slovo diferencial slovami medzinapravova spojka 😉 )
Pekny clanok by sa zase viac priblizil dokonalosti tvojim clankom vlastnej ! 😉 :yes:
Nevím, jestli mě nešálí zrak, ale netestuje zde [odkaz] Teknikens Varld současné (sic předfaceliftové) CR-V? Takže v principu s novějším Haldexem?