Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Bazar: Trabant 601 - Posměváčci utichají, trabi žije dál...

Majitelé trabantů bývali za socialismu posmívanou skupinou motoristů. Škodovky stodvacítky někdejších posměváčků však dnes hnijí v kopřivách, zatímco trabanty se sbírají a jejich ceny rostou.
Zpět na článek
17. 1. 2013 08:02
17. 1. 2013 09:16
17. 1. 2013 10:24
17. 1. 2013 10:47
17. 1. 2013 11:14
17. 1. 2013 18:20
31. 1. 2013 10:16
Avatar - chetoos
17. 1. 2013 08:02
Trabi
Trabant je vskutku úžasný vůz. Už jen proto, že se vyráběl skoro 30 let. Trabant byl,ale na tehdejší poměry velice modenrí vůz. Synchronizovaná převodovka s hřebenovým řízením, zcela rovná podlaha a další moderní prvky. Měli jsme modreho Trabanta 601 Limousine z 12V elektroinstalací. Bylo to vkutku dobré auto, a všude vyvolávo rozruch. Škoda, že nebylo pohodlnější a úspornější. Jinak super auto.
Rozbalit vlákno
0
17. 1. 2013 08:19
Ten trumbera Vaculík dokáže okecat cokoliv.
Kdypak někdo naposled viděl Trabanta ? Já už hodně dlouho ne, až asi dva dny poté co bylo tohle veledílo zveřejněno v Světě motorů (doufám že už všichni chápou, že je to to samé jak Auto.cz). Krásně růžový, opravdu. A pro politickou korektnost musím dodat že v stejné barvě tu vídám jezdit i Škodu 120. Že by stejný majitel, nebo sorta lidí ? Jinak vůbec nic, je tu trabanto pusto. Taková je realita, bláznů v populaci zase tolik není. A že už tolik nejezdí "stodvacítky", není to spíš tím, že si jejich majitelé prostě pořídili prostě něco novějšího a lepšího (což je naprosto, ale naprosto normální),ať už starší, či úplně nové ? Ne jako v reálně komunistické bídě a zaostalosti, kdy se všechno udržovalo co nejdéle protože nic nebylo a na nic nebylo (čti z nouze ctnost) ?
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Parda71 (BMWfans)
17. 1. 2013 08:27
Re: Ten trumbera Vaculík dokáže okecat cokoliv.
Asi by měl vědět, ty trumbero, že tohle bylo v silvestrovském čísle, které bývá bráno na lehčí notu a taky trošku z recese. Účel to splnilo a já se zasmál a i něco dověděl. Ale asi ne každému to dojde jak vidím ;-)
17. 1. 2013 09:02
Re: Ten trumbera Vaculík dokáže okecat cokoliv.
Pochybuju že to bylo myšleno jako silvestrovské číslo a recese, co na tom bylo recesistického, konkrétně ? Jediná realita je že to bylo na Silvestra, ale to automaticky neznamená "silvestrovské". Lidé kteří vidí většinou málo ví, moje zkušenost.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
17. 1. 2013 09:19
Re: Ten trumbera Vaculík dokáže okecat cokoliv.
Co to motáš za blbosti? Říkám ti, že to bylo v silvestrovském čísle a tento srovnávací bazarový test, stejně jako celé číslo, bylo laděné na veselejší notu. Chápeš to už konečně?
Já SM čtu už asi sedm let, tak vím jaká silvestrovská čísla bývají. Málo tady víš akorát tak ty. Už jen logika věci, proč by dělal časopis jako SM seriozní bazarový test trabanta a fiátka? Zamysli se, než něco vyplodíš.
Avatar - chetoos
17. 1. 2013 09:27
Re: Ten trumbera Vaculík dokáže okecat cokoliv.
No nechci nic říkat, ale článek je super. A asi se špatně díváš, protože v malých obcích a městech jezdí trabantů,škodovek a i párwartburgů pořád dost. jen se stačí občas podívat kolem sebe. Já jen denné potkám po cestě ze školy minimálně 6 škodovek a občas i trabanta. jinak můj soused má modrého trabiho. A jinak pane vaculíku výborný článek.
Avatar - Stephen
17. 1. 2013 10:05
Re: Ten trumbera Vaculík dokáže okecat cokoliv.
Záleží na tom, kde se pohybuješ. Na pražském Střížkově a Proseku (Praha 9) je Trabantů nejmíň 5 a k nim i dva Barkasy! A s těmi auty se regulérně jezdí, žádné odstavené vraky.
Avatar - KubikCv
17. 1. 2013 11:15
Re: Ten trumbera Vaculík dokáže okecat cokoliv.
jo jo..dokonce majitel tohodle Trába z testu je z Proseka.Má jich tam asi pět.Baryk tam jezdil s reklamou..ten je taky původně od nás ze severu :-)
Pár lidí ještě jezdí trabantama jako autem do práce,ale většina z nás je má zavřený v garáži.
Avatar - KubikCv
17. 1. 2013 11:36
Re: Ten trumbera Vaculík dokáže okecat cokoliv.
lepší být bláznem než blbem >:D
Avatar - pelikoš
17. 1. 2013 09:16
jojo
měl jsem ho na vojně...a to je drahně let.ale taky jsem s ním zažil věci.dvě noci jsem v něm strávil s nastávající.byli jsme mladý a blbý,teď už jsme jen ... >:D >:-[] ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
17. 1. 2013 09:34
najkrajsi je trabi kombik
:yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - nalimer
17. 1. 2013 10:05
posadajte si, dajte popcorn...
a pozrite dokument o Trabi
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
17. 1. 2013 10:24
Pánové,
a dámy (raději). Tak třeba já jsem jednou řídil takový Trabant z německa až do Ostravy, To bylo v době, kdy sis tam u východních němců koupil ojetou Fiestu a Trabanta ti k tomu dali zdarma. Někdy kolem roku 1993. No a můžu vám říct že se to řídilo velice pohodlně, rychloběžka na 4 stupni byla úplně super, topilo to tak, že embéčkář by zbledl závistí.. prostě pohoda. A to jsem v té době ještě vlastnil Dacii 1300, naštěstí smontovanou z francouzských dílů,, takže Renault 12 a to bylo tehdy za komunistů podle mě nejlepší auto, které se dalo pořídit :-) Měli jsme ho od roku 1973-4.
Rozbalit vlákno
1
17. 1. 2013 10:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 1. 2013 10:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
17. 1. 2013 11:14
:-)
Tak ahoj ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KubikCv
17. 1. 2013 11:35
Nezničitelné auto
Trabant pro mně není jen auto...je to láska na celý život,životní styl...prostě všechno.S Trabantem jsem vyrostl od dětství,bylo to moje první auto a s mým aktuálním mazlíkem dožiju až do důchodu.Už v době minulé to byl ten nejlevnější vůz který se dal pořídit a světe div se,některé kousky jezdí po světě už 40 let!.Kolega z Plzeňského Trabantklubu má původní 600ku kombi a s běžnou údržbou jezdí přes 45let.
Dan Přibáň má za sebou Hedvábnou stezku,Afriku a teď po několika měsících 16tisíc km po Jižní Americe s téměř sériovým autem ! a to 22 let po konci výroby! Nikdo dnes už nevyrobí tak levný a spolehlivý vůz jakým Trabant byl.Jen díky politbiru se do výroby nedostal jednorotorový Wankel,v roce 84 diesel,nebo přímý vstřik ve dvoudobém motoru.A pro pseudoekology.Auto sice vypouští větší množství nespálených uhlovodíků,ale taky vydrží mnohem déle než dnešní produkce a výroba a likvidace tohoto auta byla a není náročná.Kolik škodlivin se vypustí dnes při výrobě nového spotřebního auta? Navíc likvidace složitých měkčených plastů,nebo katalyzátorů je daleko náročnější.
Trabant je geniálně jednoduchý vůz,nemá se téměř co pokazit a s vyjímkou zadřeného motoru se dá skoro s jakoukoliv závadou dojet po vlastní ose.
Občas po Praze vozíme turisty a Trabant je v tom provozu jako ryba ve vodě,neskutečně hbitý,vejde se do každé skulinky a není nad ten pocit "vymyškovat" pár silnějších aut a zmizet v dáli...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - jozephko
17. 1. 2013 12:19
U nás má jeden automechanik asi 5 trabantov
Z toho jeden na streche servisu. Ale má aj skutočnú raritu - "plážový trabant s plátenou strechou a dverami. Pravidelne jazdí na zrazy trabantov. A v kancelárii má desiatky modelov trabantov. Najväčšiu radosť má, keď mu niekto donesie ďalší, nový model Trabanta.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KubikCv
17. 1. 2013 12:28
Chybka pana redaktora :)
To že prasknul klínový řemen nepozná jen blb,protože "kontrolka" tam je.Klínový řemen zároveň pohání dynamo/alternátor u 12V verzí a jakmile praskne,rozsvítí se kontrolka dobíjení,takže řidič ví,že se něco stalo
Rozbalit vlákno
0
17. 1. 2013 18:20
trabant 601
Češi vyjeli s trabantem do Afriky [odkaz]
Trabanti, pincek a maluch jedou do světa, míří do Jižní Ameriky [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Bazalt
31. 1. 2013 10:16
Trabík
Jedním jsem jezdil po dědovi (v roce 1997 mel najeto necelých 40t :-) ). Super vozítko, motokára s kabinou. Dvoutakt moc neřešil točivé momenty a "odspodu". Opravdové auto s poetikou. Před startováním nutno otevřít přívod benzínu a pak pracovat se sytičem. Při tankování zdvihnout kapotu, změřit kolik je v nádrži, propočítat kolik oleje a pak teprve začít tankovat. Jedou mi zbylo po š 120LS v kanistru trochu benzínu super tak jsem mu to dal, jel jako drak. Zlaté řazení pod volantem. Fantastický kufr-kam se na to hrabou dnešní miniauta. otočil se na pětníku a parkování byla slast.
Rozhodně jsem ho měl raději než všechny tři š 105/120 které jsem vlastnil.
Bohužel se mu rozbila elektrika a nedokázal jsem to opravit, v servisu za to chtěli nereálné částky.
Prodali jsme ho sousedovi na chalupě a dodnes občas ho potkávám. A mám chuť ho koupit zpět :-)
Dneska jsou auta jen balík drátů a chipů...
Rozbalit vlákno
0