Skoro bych se vsadil, že tenhle motor má vítězství v kategorii 1.8 až 2.0 litry jisté, Volkswagen s motorem 2.0 TFSI už asi vítězství počtvrté neobhájí.
Dvojitě přeplňovaná 1,6 nebude. Tento motor je ideál do trojky, pětka by jej jistě mohla také použít, ale na co? Jako dieselový základ stačí jednoduše oturbený dvoulitr, o motorizaci výše už musí být v této třídě šestiválec. V jedničnce bude dávat smysl jako ekonomická protiváha 130i, s tímhle krouťákem bude v normálním provozu srovnatelně rychlé s o tři litry menší spotřebou. Jistě zvuk atd., ale pro dost lidí to bude jasná volba, BMW se opět trefilo. :yes:
Až na ten příšerný vzhled exteriéru i interiéru to musí být super poježděníčko. :-! Koneckonců řidič sedí uvnitř, tak by posléze stačilo parkovat někde ve tmě v koutě.
Na Autotecu v Brně sem seděl v BMW 1 s M-paketem a musím tomu autu přiznat ohromnej kus přívětivosti k řidiči. 1-er prý jsou v základu strašný, ale tenhle motor se nebude dávat v základní výbavě, takže s Mpaketem čekám zase parádní sedadla a malej, ale opravdu malej a tlustej volant. Na ten budu vzpomínat ještě dlouho. Ale je to věc vkusu.
no jo, typicky bmw motor, nejake tie rekordy, tipujem dobry zvuk (na diesla)... parada :yes:
mne osobne by viac vyhovoval 120i, pripadne 130i, no kto ma rad diesle, tak idealna volba :yes:
Tak tohle auto si hraje na nižší střední třídu, přesto je určené hlavně pro ženy, takže se divím, proč se zabývají volbou motoru. Tohle mi bylo řečeno(tj.že je určeno hlavně pro ženy) přímo v prodejně BMW, když jsem si do něj snažil vlézt a najít vhodnou pozici za volantem (198cm). Víc místa nabízejí i auta o třídu níž, což je pro BMW a pro mě docela smutné zjištění. (..ještě jsem stačil dodat: "Nebo pro nějaké chcípáky", za což se omlouvám)
Tos trefil, 123d bude speciální ženská edice, 150kw a hlavně 400Nm na zadku, to je přesná definice ženského auta. Kdybys náhodou někdy měl možnost vlézt si třeba do Elise, ani to nezkoušej, je tam málo místa, to víš ženské auto.
Ty seš taky tak chytrej, jenže BMW 1 není dvousedadlovej sporťák, ale běžné seriové auto, to je ten rozdíl. Už to chápeš? Asi neumíš moc číst, zmiňuji se o prostoru, ne motoru.
Mám přes dva metry a do jedničky se za volant v pohodě vlezu, takže mám spíš dojem, že někdo si tu trošinku vymejšlí ;) mám 120d a rozhodně bych ho nebral jako ženské auto a ani se tak neprezentuje, takže nevím kdo Vám co nakecal...krása toho auta je, že v něm může jet ženská i chlap a nevypadá to v ani jednom případě blbě...
:yes: přesně, do dvou metrů mi sice pár centimetrů chybí, ale v jedničce jsem nedostatek místa necítil, zato trápení se s posazem mám v téměř každém italském (s výjimkou 159 a derivátů) a francouzském autě.
Mám 180cm a fakt štíhlou postavu a ve 116i jsem trpěl klaustrofobií. Vzdálenost skla od mého nosu byla nepříjemně malá, plynovej pedál pod středem volantu!!!, motor který absolutně nejede (to ale určite není problém 123d :-) dobré jízdní vlastnosti, ale ne lepší než Céčko na 17". Kamarád má 307 a to je obr, moje Céčko kombi je proti tomu jako apartmán.
Jistě :yes: V rámci objektivity uveďme, že pocit, jakási vnitřní vzdušnost není (logicky ovšem) v BMW1 prioritní kategorií. Je to kompakt se snahou nebýt největší v segmentu, což je na velkou pochvalu. Ergonomie, sezení, to je jako vždy na jedničku.
Presne tak! Ja mam 190 cm a vejdu se do 116i bez problemu. O urceni auta pro zensky ci chlapy se da polemizovat. Uricte vsak neni urceny pro starsi generaci kvuli nizsimu posazu, ktery me prijde super ale mene uz starsim lidem.
Zkus potrápit trošku hlavu, píšeš, že je to auto pro ženy, prý to i dle slov prodejce BMW takto s jedničkou myslí. Že je to nesmysl ti naznačuje samo BMW motorizacemi, které do jedničky dává, to prostě nejsou dámská vozítka. Jednička je regulerní nižší střední s akcentem na jízdní vlastnosti, klasicky řešený pohon s motorem strčeným až do kabiny znamená logicky menší vnitřní prostor. A co? Za volantem najde místo kdokoliv, stačí využít rozsahu nastavení volantu i sedadla, rozhodně nemusíš sedět na krátké nohy a dlouhé ruce jako stále u většiny italských aut. To bys měl při své výšce spíše ocenit. Pokud má jednička omezení, pak v příčném směru, je to přece jen dost úzké auto pro užití klasické koncepce, tunel zabírá víc místa než by bylo ideální, ale ani tak žádná hrůza.
S tou sirkou musim suhlasit, nie som ziadny obor, skor sa radim do opacneho spektra (170cm, 65kg aj s topankami), ale BMW ma vazne masivne dvere ci uz to je 1 rad, alebo Z4.
Na druhej strane si myslim ze BMW1 nie je auto vylucne pre zeny ... to mozete rovno povedat ze velke cierne auto je pre "podnikatelov" ;-) .
Pochybujem ze toto je aj globalna strategia BMW, mozno aj dosli k zaveru ze ju budu kupovat prevazne zeny, ale Stredna Europa je iny typ trhu (menej penazi, hehe), takze v pohode, pod lampou parkovat netreba ako bolo vyssie navrhnute.
BMW 123d, hmm som troska opatrny, preferoval by som aj Xdrive, ale tam sa uz asi nevmesti. Ale aj tak, ak by som kupil, urcite by som neolutoval.
P.S.: Sorry za tu kopu slov, moj prvy prispevok >:-[]
THX.
Ale napadla ma este jedna vec, k tomu motoru. Z velkej trojky povazujem BMW za lidra (sice tesneho) v oblasti motorov (aj ked nie vsetkych). Je celkom usmevne ako ich ostatny dohanaju skor objemom ako technickym finesami, aj ked je to samozrejme casto velmi podobne.
Napad pouzivania dvojice turboduchadiel je skvely, eliminovali tym celkom pekne ten lag. Krasna plynula jazda ;-) .
Jo plynulá, v tomto ohledu je vše o.k., ale přece jen. Jakkoliv přeplňované čtyřválce jsou jednoznačně krokem v před, momentálně ty koncernové nemají chybu, u šestiválců se na to dívám jinak. Ano, třeba 335i je až brutálně rychlá, turbo nijak neničí zvuk, ale bohužel částečně mění charakter. Ať si kdo chce co chce říká, prostě tam není ten nádech kolem čtyř tisíc a špička se jaksi rozplizla. Drtivě účinné, ano, ale pro mě bude vždy u baworáku existovat jediná varianta, a to nejsilnější atmo šestiválec s manuálem. Ale chápu, že trh si žádá atd. ;-)
Viem presne co chces povedat. Chyba tam ten subjektivny pocit zrychlenia, ten skok vpred.
Je pouzitie dvoch turboduchadiel zlepsenie v jazdnom komforte? Urcite. Zlepsuje to vsak POZITOK z jazdy? Tazko povedat, nemam odskusane.
Im islo o to, aby zvysili vykon a tah, pri mensom objeme, vahe, spotrebe a emisiach, to dosiahli.
Pozri, jazdil som s novymi dieslovymi trilitrami z Uberdeutschlandu, sk.rvene rychle, ale tak akosi bez emocii. Zrychlujes, a riadne, ale ta akceleracia je prilis roztahana, nie je tam ten napor co ti vyrve oblicky a smari ich dozadu do kufra.
Myslim, ze toto je klasicka krizovatka rozhodovania : vyber srdca ci vyber rozumu? Kazdy nech vybera podla seba :-) .
Jasně, každý má své preference. Bylo docela legrační, když jsem tu kdysi diskutoval s místní Honda ikonou Kingem, a dohadovali jsme se jestli turba do hothatchů ano nebo ne, jasné, co on jako Hondař hájil, mě naopak připadá současná generace turbočtyřválců pro hatchbacky jako lepší volba, abychom nakonec došli k tomu, že kdyby si měl koupit turbo pak jedině x35i na co já říkám, proč, když atmo x30i je tak skvělý motor. Tak kdo je tu vlastně purista? >:D Prostě každému dle jeho gusta. ;-)
>:-[]
Nooo, aj tak sa da >:D .
Ja by som hlavne nerobil predcasne zabery, viem ze konzervativizmus a tradicie nie su prave to prave orechove. Skusim ... ohodnotim. Na preplnovanych sa mi paci ten kopanec, je to sranda a ked vies s plynom a spojkou, tak aj rychle odzdola a k obmedzovacu sa to ruti ako rychlik ... na druhej strane taky vysoko-otackovy atmosferak je tiez riadna sranda a neposobi niekedy tak nervozne, skor vyrovnanejsie.
No nic, az zatruby Ta trubka, tak az potom pozname pravdu ... dovtedy, Have Fun >:-[]:yes: .
Tak ty si v tom aute sedel jeden krat a o priestore za volantom sa vyjadrujes ako keby si bol hlavny ergonom BMW:) Na jednotke (118d) jazdim druhy rok a mozem teba a vsetkych ubezpecit ze za volantom si urobi maximalne pohodlie clovek od 80 do 250cm, sedadlo sa nastavuje v 5tich smeroch+pneumaticke ovladanie bedrovych casti + nastavenie volantu v dost velkom rozmedzi, jednoducho fantazia:) 118d - 90kw v relativne malom aute - ked tomu vypalim tak to uz od nizkych otacok taha jak hovado-je to proste raketa a to nehovorim o 150kw diesly --pre zenu???????? ved do toho si sadne priemerna zena nechtiac viac slapne na plyn
....nechtiac som to odoslal:) ....tak to na prvej zakrute obrati na strechu ak nezramuje dalsie tri bavoraky rovno pred predajnou:)). 123d bude motorizacia vyslovene pre muzov so sportovym srdcom a samozrejme tucnou penazenkou, urcite nie pre zeny(neratam vynimky):)) Caute
No v Nemecku aj Rakusku ich je slusna kopa. Ale maloktory nasinec da za take male auto tolko penazi. Budto to voli na kazdy den nieco praktickejsie(za priemerne velkym vodicom uz nie je vela miesta v zadu, pre dvojclennu rodinu je to vsak uplne v pohode), alebo radsej rube vyssie, aby sa dali lepsie robit ramena >:-[] . Neplati na poctivych motoristov, ktory vedia co robia, ked si idu s peknym bankovym prevodom do BMW.
Problém jedničkové řady trojková řada - teda hlavně její cena. Ceníková cena jedničky se od trojky sice odlišuje, ale jen proto, že v jedničce nejsou do ceníku zahrnuty takové dnes samozřejmé položky jako klimatizace nebo litá kola a u trojky ano. Pokud se jednička "dovybaví" o to, co už má trojka v základu tak se ten rozdíl hodně změnší a řada lidí pak radši volí prestižnější, prostornější a celkově univerzálnější 3. To je myslím i důvod proč v evropské TOP 10 trojka je a jednička nikoliv.
Mas pravdu, vecsina rozmysla tak ako ty, ale mnoho ludi jednoducho preferuje auto strednej velkosti, ako napr ja:), mam bmw 118d v plnej vybave, pricom cena sa vysplhala na 1350000sk, mohol som mat za tu istu cenu napr 320d bez navigacneho atd...jazdim ale vacsinou v meste a rozmery trojky by boli pre mna neprakticke na taketo pouzitie, trojka je prestiznejsia(ako kto to berie, pre toho kto si moze dovolit auto ake si zmysli rozmysla inak), priestrannejsia-samozrejme, ale univerzalnejsia urcite nie.
Kto si kúpi 118d za 1350000, tomu asi kvape na karbid, sorry ale inak by som sa musel vyjadriť ešte vulgárnejšie. Neexistuje nič, kde by bola jednotka lepšia ako trojka, ktorá mimochodom tiež nie je extra veľká...
Na tvojom mieste držím hubu a hanbím sa za svoj ubohý rozhodovací proces...ti museli riadne mozog vypláchnuť.
a ted se podívejte výše na ten zázrak techniky od VW za minimálních 800 tis. >:D no joo..má spotřebu o 0,1 litru vyšší než tohle BMW takže je to dokonalý stroj >:-[]
s týmto motorom bude bMW 1 teda fakt strela!!!204 dieselových koní na tak malé auto s tak malou spotrebou-ľudia od bavoráku vedia čo robia a ide im to skvele
Mám 120d a to preto, že keď som si postavil vedľa seba 120i a 120d, jasne rýchlejšie a úspornejšie je 120d. (pred 2 rokmi ešte nebol v ponuke 130i) Plánujem chipnúť na cca 200k a 400Nm. Dám vedieť, čo to bude robiť.
Inak dve turbá je super vec, super ťah pomaly od volnobehu. :yes: